Opel Speedster 2,0T(B207R) 2001 (biedronka)
2:40 szczere podsumowanie całej sytuacji ;(
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Smutne
Może i się nie znam. Ale może po prostu wsadzić seryjne 2,2 którego jest pod dostatkiem a ceny ~1,5k zł i cieszyć się jazdą bolidem który i z tym silnikiem potrafi zadziwić gdzie jego miejsce – na winklach.
A odpowiedzialność osoby która składała silnik? Przecież to auto ledwo co wyjechało z garażu... Jakaś rekompensata??

Może i się nie znam. Ale może po prostu wsadzić seryjne 2,2 którego jest pod dostatkiem a ceny ~1,5k zł i cieszyć się jazdą bolidem który i z tym silnikiem potrafi zadziwić gdzie jego miejsce – na winklach.
A odpowiedzialność osoby która składała silnik? Przecież to auto ledwo co wyjechało z garażu... Jakaś rekompensata??
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
MariuS napisał(a):A odpowiedzialność osoby która składała silnik? Przecież to auto ledwo co wyjechało z garażu... Jakaś rekompensata??
Będąc w podobnej sytuacji też jestem ciekaw jak się sprawa ma w tej kwestii u Piwa


Jak było na gębę nie u znajomego to podejrzewam, że pójdzie tekst "Panie to trzeba docierać odpowiednio" i tyle będzie, niestety tak to w Polsce wygląda najczęściej 
Ja nie mam ochoty nikogo bronić, ani atakować. Jednak nasuwa mi się pytanie: czy auto było "dotarte" bo jakoś lekko przed zlotem zostało odebrane i na jakiej oliwie było upalane, ustawienia wałków? Kwestie strojenia pomijam, ale AFR dobrze by było znać – nawet w NA.
Więc zanim się poruszy kwestie gwarancji należałoby mieć ku temu podstawy.
Przykro mi Piwo, że awaria pokrzyżowała Ci zabawę na zlocie, bardzo Ci kibicowałem mocno z projektem. Ale kompletnie nie rozumiem tego powrotu na kołach...
Więc zanim się poruszy kwestie gwarancji należałoby mieć ku temu podstawy.
Przykro mi Piwo, że awaria pokrzyżowała Ci zabawę na zlocie, bardzo Ci kibicowałem mocno z projektem. Ale kompletnie nie rozumiem tego powrotu na kołach...
powrot na lawecie 3 tys zl. dzownilem za laweta 5,9zl za km a droga wiadomo ponad 450km.
wolalem zaryzykowac bo nie mam nawet 1000zl teraz na samochod. wole nie miec opla przez rok niz teraz wykladac dodatkowo 1000zl. co do oleju to zalany byl najtanszy lotos mineral, a co docierania auto przejechalo z odcinka ustawiona na 4000obrotow okolo 550km.
ja tam sie nie napinam. kiedys auta jezdzily tylko na mineralu i nie kojarze by jakos panewki bardziej sie obracaly. zreszta mialem docierac na ostro wg zalecen i tak zrobilem.
co do wyniku to auto zrobilo 13,806s na cwiare gdzie nie bylo strojone wczesniej na hamce czyli auto nie przeszlo regulacji walkow czy zaplonu. potencjal takiego silnika widac jest spory z szansa na 13,5.
oczywiscie do k20 czy turbiakow to daleka droga ale w sumie i tak nie tak zle.
wolalem zaryzykowac bo nie mam nawet 1000zl teraz na samochod. wole nie miec opla przez rok niz teraz wykladac dodatkowo 1000zl. co do oleju to zalany byl najtanszy lotos mineral, a co docierania auto przejechalo z odcinka ustawiona na 4000obrotow okolo 550km.
ja tam sie nie napinam. kiedys auta jezdzily tylko na mineralu i nie kojarze by jakos panewki bardziej sie obracaly. zreszta mialem docierac na ostro wg zalecen i tak zrobilem.
co do wyniku to auto zrobilo 13,806s na cwiare gdzie nie bylo strojone wczesniej na hamce czyli auto nie przeszlo regulacji walkow czy zaplonu. potencjal takiego silnika widac jest spory z szansa na 13,5.
oczywiscie do k20 czy turbiakow to daleka droga ale w sumie i tak nie tak zle.
Ostatnio edytowano 12 maja 2015, 10:02 przez piwo, łącznie edytowano 1 raz
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
No nie mów że wynajęcie auto-lawety czy przyczepy to 6tys, byś wrócił nawet w następny weekend po auto i byłoby co ratować – a teraz to sam wiesz
Jadąc w taką trasę bym tylko ryzykował jakby silnik nie przedstawiał dla mnie żadnej wartości – był śmieciem, którego i tak będę zmieniać, a nie nowo złożony motor.
Nie ma co porównywać aut z ubiegłej epoki i tego że jeździły na takim oleju. Na docierkę olej spoko, ale to docieranie na ostro nigdy do mnie nie przemawiało – i nie mam tu na myśli poziomu odcinki. Wg mnie silnik dociera się w pełnym zakresie obr, ale nie przy maks obciążeniach i WOT, sporo hamowania silnikiem i jazda bardziej po mieście. Bo jednostajna jazda w trasie nie jest dobrym na to sposobem – mało zmieniające się obciążenia. Przejechałbym tak 800-1000km i dopiero olej docelowy i wstawianie
Mam nadzieję, że szybko poskładasz auto mimo Twoich wątpliwości, czasy robiłeś bardzo fajne. Powodzenia
Nie ma co porównywać aut z ubiegłej epoki i tego że jeździły na takim oleju. Na docierkę olej spoko, ale to docieranie na ostro nigdy do mnie nie przemawiało – i nie mam tu na myśli poziomu odcinki. Wg mnie silnik dociera się w pełnym zakresie obr, ale nie przy maks obciążeniach i WOT, sporo hamowania silnikiem i jazda bardziej po mieście. Bo jednostajna jazda w trasie nie jest dobrym na to sposobem – mało zmieniające się obciążenia. Przejechałbym tak 800-1000km i dopiero olej docelowy i wstawianie
Mam nadzieję, że szybko poskładasz auto mimo Twoich wątpliwości, czasy robiłeś bardzo fajne. Powodzenia

Kurde szkoda włożonej pracy i kasy, jakies fatum na zlocie panowało, wiem że 2,2 lekkie, potencjał jest ale chyba bym już nie ryzykował, może warto pomyśleć o b204 albo z20leh, c20let i zapomnieć o awariach a walczyć z prowadzeniem cieszyć sie choćby jazdą bokiem .... masz racje wstaw go pod pokrowiec, ochłodnij odpocznij chęci same wrócą
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów

Oj udało się hehe. Nawet ja mam ochotę pojeździć Opelem

Będzie oczywiście dla mnie piękna czerwona Mazda z silnikiem 2 l oczywiście w kolorze czerwonym 

onyx napisał(a):Gib napisał(a):Y32SE
Ciężki wielki klocekZaburzy tylko prowadzenie się auta. Odpowiednio zbudowane c20 będzie zdecydowanie lepsze do charakteru auta i zdecydowanie mniej rzeźby żeby go wsadzić
Aluminiowe V6 jest cięzkie i wielkie? Może jest trochę rozłożyste ku górze ale tam gdzie się kończy C20 tam się zaczynają Vki
Mówisz że 4cylindrówka z A45 lepiej się sprawdzi niż V10 w gallardo? Mniej zaburzy rozkład mas? Oooo albo K20 + mody do NSXa co?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Porównaj sobie jeszcze wysokości tych silników i gabaryt do komory w lotusie/speedsterze
Jak szczelnie zabudujesz tę komorę to zaczną się również problemy z oddawaniem temperatury i przeboje z wypadaniem zapłonów, grzaniem wody, itd. A sam rozkład mas ulegnie przesunięciu ku tyłowi z tendencją do wyłażenia nad tylną oś.
W tym aucie nadmiar Nm wpłynie tylko niekorzystnie na osiągane czasy na zakrętach. Tu potrzebna jest spora moc i dobra krótka skrzynia. Więc ta Twoja analogia Giba jest trochę z

P.S. Kilka znam wyobraź sobie
i to widzianych na własne oczy i dotykanych
Żeby było ciekawiej moce osiągane bez ITB i grubszej rzeźby.
W tym aucie nadmiar Nm wpłynie tylko niekorzystnie na osiągane czasy na zakrętach. Tu potrzebna jest spora moc i dobra krótka skrzynia. Więc ta Twoja analogia Giba jest trochę z

P.S. Kilka znam wyobraź sobie
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości