Honda Civic VIII 1.8 '07 sedan – z nadzieją ku słońcu – 300-ta na blacie, czas na nowe sprzęgło
gt10r5 napisał(a):Mógł być nieorginalny. Kwestia gdzie go kupiłeś
to już chyba pozostanie słodką tajemnicą warsztatu w którym zakladana była instalacja..
Ja dostałem to co mi założyli – nie mam powodu twierdzić, że podzespoły nie były nowe albo nieoryginalne.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Dobrałem się do "starego" reduktora.
W sumie chyba niepotrzebnie – jest we wzorowym stanie
Spodziewałem się znaleźć więcej zanieczyszczeń, jakiegoś syfu i mułu, smoły i sam nie wiem co jeszcze a okazało się, że brudu są śladowe ilości.
Oczywiście i te śladowe ilości ładnie wyczyściłem..
Membrana już taka sobie – widywałem bardziej twarde i spękane. Ta może nie jest już fabrycznie elastyczna, bo przecież 110tys km jeździła i w sumie obsłużyła szybko licząc jakieś 8,5 do 9 tys litrów gazu. Ani dużo ani mało.
Nie kupowałem zestawu naprawczego, bo reduktor po wyczyszczeniu i lekkim tuningu (zrobię go tak jak poprzedniego i jeszcze dołożę ze dwa cudze pomysły) będzie odłożony i poczeka na swój czas.
Gdybym zregenerował, to gumy starzałyby się nie pracując.
Dopiero jak zajdzie potrzeba, to kupię zestaw regeneracyjny i sobie podmienię przed samym montażem.
Wklejam do wglądu jak wyglądał reduktor po rozebraniu:
Dopisano 20 maja 2024 20:11:
Ze stanu reduktora mogę wnosić, że tankuję bardzo czysty gaz a sam reduktor spokojnie wytrzymałby kolejne 2 lub 3 takie same rundy przebiegu.
Niestety chyba nigdy nie dowiem się dlaczego nie utrzymywał zadanego ciśnienia przy szokowym traktowaniu na autostradzie.
Może była to kwestia reduktora, może zasilania listwy wtryskowej..
Na szczęście nie muszę się na razie tym przejmować, bo teraz jest już bardzo dobrze w stosunku tego co było przed ostatnimi zmianami.
Co jakiś czas sobie będę monitorował i jeśli się wykrzaczy cokolwiek to na pewno będę wiedział pierwszy
Stawiam na czujnik temperatury – może wytrzyma kolejne 18miesięcy..
W sumie chyba niepotrzebnie – jest we wzorowym stanie
Spodziewałem się znaleźć więcej zanieczyszczeń, jakiegoś syfu i mułu, smoły i sam nie wiem co jeszcze a okazało się, że brudu są śladowe ilości.
Oczywiście i te śladowe ilości ładnie wyczyściłem..
Membrana już taka sobie – widywałem bardziej twarde i spękane. Ta może nie jest już fabrycznie elastyczna, bo przecież 110tys km jeździła i w sumie obsłużyła szybko licząc jakieś 8,5 do 9 tys litrów gazu. Ani dużo ani mało.
Nie kupowałem zestawu naprawczego, bo reduktor po wyczyszczeniu i lekkim tuningu (zrobię go tak jak poprzedniego i jeszcze dołożę ze dwa cudze pomysły) będzie odłożony i poczeka na swój czas.
Gdybym zregenerował, to gumy starzałyby się nie pracując.
Dopiero jak zajdzie potrzeba, to kupię zestaw regeneracyjny i sobie podmienię przed samym montażem.
Wklejam do wglądu jak wyglądał reduktor po rozebraniu:
Dopisano 20 maja 2024 20:11:
Ze stanu reduktora mogę wnosić, że tankuję bardzo czysty gaz a sam reduktor spokojnie wytrzymałby kolejne 2 lub 3 takie same rundy przebiegu.

Niestety chyba nigdy nie dowiem się dlaczego nie utrzymywał zadanego ciśnienia przy szokowym traktowaniu na autostradzie.
Może była to kwestia reduktora, może zasilania listwy wtryskowej..
Na szczęście nie muszę się na razie tym przejmować, bo teraz jest już bardzo dobrze w stosunku tego co było przed ostatnimi zmianami.
Co jakiś czas sobie będę monitorował i jeśli się wykrzaczy cokolwiek to na pewno będę wiedział pierwszy
Stawiam na czujnik temperatury – może wytrzyma kolejne 18miesięcy..

Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Auto praktycznie nie jeździ.
Od czasu, gdy wiosną się ociepliło przesiadłem się na motor używając civica tylko do sporadycznych przejażdżek raz na dwa, trzy tygodnie.
Skoro zatem auto stoi, to i szybciej się zużywa..
Po dłuższym postoju wyczułem przy ruszaniu, że trzyma ręczny – ot, zastało się..
Musiałem zrobić przegląd, to znowu odpaliłem civica i ten przegląd ze słabym ręcznym zrobiłem..
Dziś natomiast był ten dzień, w którym zdecydowałem zajrzeć do zacisków tylnych.
Tak jak przypuszczałem – prawy i lewy zacisk pracowały na zablokowanych dolnych prowadnicach.
Udało mi się je odblokować, wyczyścić i całość usprawnić, ale niestety będę musiał jeszcze do nich zajrzeć.
Na prawym zacisku osłona prowadnicy jest pęknięta. Poskładałem jako – tako, może do wiosny dojedzie a wówczas rozbiorę i poprawię.
Spodziewam się, że do wiosny zużyją się okładziny klocków tylnych (na prawym kole mocniej dostały od losu) i za jednym rzutem zrobię podmiankę oraz regenerację zacisków hamulcowych.
Może warto całościowo rozebrać, bo mam wrażenie, że ręczny nie odbija tak jak powinien i może sprawiać kłopoty.
Muszę oczywiście ogarnąć gumy z autofrena do zacisków a może też nowe prowadnice albo nawet jarzma zacisków.
Mam problem z dostępem z telefonu – nie mogę się zalogować a przez to nie ogarnę dziś zdjęć.
Szkoda, bo zdjęcia dają więcej koloru niż szarawy opis sytuacji.
Planów na auto jest więcej i chyba nie dam rady zrealizować ich przed utylizacją naturalną, bo czas umyka niesamowicie szybko. Za chwilę wakacyjny wyjazd a za pasem już wrzesień..
Od czasu, gdy wiosną się ociepliło przesiadłem się na motor używając civica tylko do sporadycznych przejażdżek raz na dwa, trzy tygodnie.
Skoro zatem auto stoi, to i szybciej się zużywa..
Po dłuższym postoju wyczułem przy ruszaniu, że trzyma ręczny – ot, zastało się..
Musiałem zrobić przegląd, to znowu odpaliłem civica i ten przegląd ze słabym ręcznym zrobiłem..
Dziś natomiast był ten dzień, w którym zdecydowałem zajrzeć do zacisków tylnych.
Tak jak przypuszczałem – prawy i lewy zacisk pracowały na zablokowanych dolnych prowadnicach.
Udało mi się je odblokować, wyczyścić i całość usprawnić, ale niestety będę musiał jeszcze do nich zajrzeć.
Na prawym zacisku osłona prowadnicy jest pęknięta. Poskładałem jako – tako, może do wiosny dojedzie a wówczas rozbiorę i poprawię.
Spodziewam się, że do wiosny zużyją się okładziny klocków tylnych (na prawym kole mocniej dostały od losu) i za jednym rzutem zrobię podmiankę oraz regenerację zacisków hamulcowych.
Może warto całościowo rozebrać, bo mam wrażenie, że ręczny nie odbija tak jak powinien i może sprawiać kłopoty.
Muszę oczywiście ogarnąć gumy z autofrena do zacisków a może też nowe prowadnice albo nawet jarzma zacisków.
Mam problem z dostępem z telefonu – nie mogę się zalogować a przez to nie ogarnę dziś zdjęć.
Szkoda, bo zdjęcia dają więcej koloru niż szarawy opis sytuacji.
Planów na auto jest więcej i chyba nie dam rady zrealizować ich przed utylizacją naturalną, bo czas umyka niesamowicie szybko. Za chwilę wakacyjny wyjazd a za pasem już wrzesień..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Przegląd techniczny : prócz słabego ręcznego, to się nic złego nie dzieje..
Dopisano 09 sie 2024 4:28:
Gorsza sprawa z hamulcami z tyłu.
Tu muszę się szykować na regenerację zacisków.
Na tylnym prawym ręczny nie odbijał, a na obu tylnych prowadnica dolna była zamurowana.
Na wiosnę wymiana też klocków..
Dopisano 09 sie 2024 4:28:
Gorsza sprawa z hamulcami z tyłu.
Tu muszę się szykować na regenerację zacisków.
Na tylnym prawym ręczny nie odbijał, a na obu tylnych prowadnica dolna była zamurowana.
Na wiosnę wymiana też klocków..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
obecnie ceny zregenerowanych zacisków w hurtowniach są tak niskie, że bym rozważył i oszczędził sobie roboty 
Swoją drogą – wrzuć sobie chociaż koło pod próg. Kiedyś tak kumplowi uratowałem głowę przed zmiażdżeniem Mazdą 323
2 minuty później podnośnik się osunął i wpadł do auta z podłogą.
Swoją drogą – wrzuć sobie chociaż koło pod próg. Kiedyś tak kumplowi uratowałem głowę przed zmiażdżeniem Mazdą 323
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
MrShaleck napisał(a):obecnie ceny zregenerowanych zacisków w hurtowniach są tak niskie, że bym rozważył i oszczędził sobie roboty
Swoją drogą – wrzuć sobie chociaż koło pod próg. Kiedyś tak kumplowi uratowałem głowę przed zmiażdżeniem Mazdą 3232 minuty później podnośnik się osunął i wpadł do auta z podłogą.
275zł za sztukę, ani drogo ani tanio. Za dwie to jednak 6stówek z wysyłką i odesłanie swoich w zamian.
U mnie wystarczy automfrena za 60zł na koło kupić, lub "na bogato" 120pln, ale kwestia jest trochę inna..
Muszę szukać na to czasu, bo nie umiem robić takich prac " na szybko".
Zawsze bawię się w polerowanie, dokładne mycie i czyszczenie, podwójną kontrolę a przy okazji też wymiana płynu będzie..
Że dwa dni jak nic muszę sobie przygotować, jeśli coś nagle nie wyskoczy..
Z drugiej strony, kupując gotowca niby masz spokojną głowę – pod warunkiem, że ten nie zacznie ot, z czapy przeciekać.. później zwroty, czekanie, tydzień w plecy..
Nie wiadomo co gorsze..
Tu pod auto nie wchodziłem, ale fakt, różnie może być.
Zazwyczaj jednak wkładam koło pod próg, ale tym razem koło położyłem na jakimś gooownie(ktoś zostawił worek z wapnem, czy farbą pod garażami) które mój 3miesięczny psiak chciał w całości zeżreć..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Raz mi się zdarzyło, że tłoczek w zacisku był tak zaje....y, że cięliśmy go w środku dremelem i wyciągaliśmy w kawałkach. Nie polecam 
A psiak cudowny
A psiak cudowny
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Panowie koledzy i koleżanki/koleżankowie...
CZas nadchodzi na wymianę ogumienia zimowego.
Nokiany idą na szmelc, trzeba coś poszukać nowego 205/55r16 co nie będzie głośne, nie zabije kosztowo a jednocześnie pozwoli godnie zimą jeździć.
Szukamy zimówek w kwotach do 2000zl za kpl..
jakieś pomysły ?
CZas nadchodzi na wymianę ogumienia zimowego.
Nokiany idą na szmelc, trzeba coś poszukać nowego 205/55r16 co nie będzie głośne, nie zabije kosztowo a jednocześnie pozwoli godnie zimą jeździć.
Szukamy zimówek w kwotach do 2000zl za kpl..
jakieś pomysły ?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
U mnie o dziwo dobrze spisywaly sie barumy 5tki. Tanie i bez slabosci na sniegu deszczu i suchym. Wyszly barumy 6tki. Moze warte zainteresowania. No i goodyeary ( uwielbialem ug9 140 na sniegu i piekna kontrola nad autem) zimowki ma dobre. Nie polecam na pewno debic hp2 ( syf kila i mogila) i continental tez u mnie zimowy sie nie sprawdzil ( slabo trzymal na sniegu na zakretach). Tyle.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
piwo napisał(a):Nie polecam na pewno debic hp2 ( syf kila i mogila)
Kurcze a ja mam BARDZO dobre doświadczenia z nimi na kilku autach, mocno mnie zdziwiłeś. W końcu to Goodyear od kilku lat. Może już nie są tak dobrej produkcji jak parę lat temu?
Z mojej strony stanowczo odradzam Nokiany. Krzywe, nie tanie a do tego pękają na bokach. Również odradzam Imperiale Snowdragony i Nexeny Winguard – mam w X3 i są delikatnie mówiąc mocno średnie nawet przy 4x4.
Na Oponeo widzialem, że budżecie bys mial Blizzak LM005 na granicy budżetu, Yokohamę, Hankooka i Verdsetin po ok 300zł/szt. Coś z tych firm raczej będzie sensowne na dłuższą metę
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
No mam je na mazdzie 3 od 3 lat i moge powiedziec ze to jedne z najgorszych zimowek na jakich jezdzilem. Gorsze sa juz tylko chinczyki. Tzn na suchym slabe, na mokrym tragiczne i na sniegu tylko srednie. Ciezko mi napisac cos dobrego poza tym ze byly tanie.taki polaris 5 jest kilka klas lepsza zimowka a kosztuje podobnie
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 9&start=80
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 9&start=80
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
MrShaleck napisał(a): bys mial Blizzak LM005
Kijem nie dotknę.
Kupiłem jako nowe gdy wchodziła produkcja i męczyłem się 2 czy 3 sezony wg mojej ocenie – tragedia..
Ulgę odczułem na starych używanych nokianach..
Co prawda lm 005 miałem w rozmiarze 15" ale to był w mojej hondzi fabryczny rozmiar ogumienia.
Nie chcę sprawdzać, czy dla 16" wypadają choć troszkę lepiej.. Szkoda zdrowia psychicznego..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Mam już pewne punkty które są pewnikami..
Na pewno nie wezmę Dębicy, Bridgestone'a, Pirelli, ..
Zastanawiam się jeszcze nad koreanami, ale nie znalazłem nic poniżej 72dB od hankooka.
W tym układzie pozostają goodyeary albo vredesteiny, chociaż czasami myślę, że te nokiany co mialem były naprawdę spoko, tylko, że z moim szczęściem ponowny zakup może skończyć się gorzej, bo dostanę jakieś ruskie, albo już 3 letnie (magazynowane) albo krzywe.
Jeszcze co do vredków, to chyba rok temu zaprzestali produclkcję snowtracków na rzecz wintracków a o tych drugich nie mam wyrobionej opinii.
Czyżby zatem goodyeary ug9 ?
Ktoś z Was może napisać jakieś ciepłe słowo o Goodyera UG9 lyb innych z tej stajni ?
W sumie, to w sprzedaży widzę już ug9+ i nawet nie chce mi się doszukiwać tego cóż to za super dodatek, który powoduje, że dodano plusika..
Przyszła mi do głowy myśl, że jeśli nie umiem się zdecydować, czy ug9 czy snowtrac5, to kupię obie .
Może zrobię 2x vredek+ 2x goodek i sobie co roku będę zamieniał przód<>tył .
W końcu wyrobię sobie sam opinie i ewentualnie dokupię dwie lepsze..
Na pewno nie wezmę Dębicy, Bridgestone'a, Pirelli, ..
Zastanawiam się jeszcze nad koreanami, ale nie znalazłem nic poniżej 72dB od hankooka.
W tym układzie pozostają goodyeary albo vredesteiny, chociaż czasami myślę, że te nokiany co mialem były naprawdę spoko, tylko, że z moim szczęściem ponowny zakup może skończyć się gorzej, bo dostanę jakieś ruskie, albo już 3 letnie (magazynowane) albo krzywe.
Jeszcze co do vredków, to chyba rok temu zaprzestali produclkcję snowtracków na rzecz wintracków a o tych drugich nie mam wyrobionej opinii.

Czyżby zatem goodyeary ug9 ?
Ktoś z Was może napisać jakieś ciepłe słowo o Goodyera UG9 lyb innych z tej stajni ?
W sumie, to w sprzedaży widzę już ug9+ i nawet nie chce mi się doszukiwać tego cóż to za super dodatek, który powoduje, że dodano plusika..
Przyszła mi do głowy myśl, że jeśli nie umiem się zdecydować, czy ug9 czy snowtrac5, to kupię obie .
Może zrobię 2x vredek+ 2x goodek i sobie co roku będę zamieniał przód<>tył .
W końcu wyrobię sobie sam opinie i ewentualnie dokupię dwie lepsze..
Ostatnio edytowano 11 wrz 2024, 20:09 przez zadra, łącznie edytowano 1 raz
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
zadra napisał(a):te nokiany co kialem były naprawdę spoko, tylko, że z moim szczęściem ponowny zakup może skończyć się gorzej, bo dostanę jakieś ruskie, albo już 3 letnie (magazynowane) albo krzywe.
Nie dostaniesz innych niż ruskie, bo na Polske lecą ruskie.
Dopisano 11 wrz 2024, 18:18:
zadra napisał(a):Przyszła mi do głowy myśl, że jeśli nie umiem się zdecydować, czy ug9 czy snowtrac5, to kupię obie .
Może zrobię 2x vredek+ 2x goodek i sobie co roku będę zamieniał przód<>tył .
NIe no stary... jak masz kase na 4 to kup 4 takie same
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
MrShaleck napisał(a):NIe no stary... jak masz kase na 4 to kup 4 takie same
Dlaczego ?
Mógłbyś uzasadnić, dlaczego lepiej kupić 4 identyczne zamiast 2 x 2 opon bardzo dobrych (jak mniemam) konkurencyjnych firm? Tak z technicznego punktu widzenia, czy ma to jakieś znaczenie, jeśli faktycznie opony są równie dobre? Co innego, gdyby jedna para odbiegała jakością od drugiej, ale właśnie wtedy moża byłoby dobrać te właściwe niższym kosztem..
Te opony chodzą w zbliżonych cenach
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Lepiej mieć na obu osiach opony, które zachowują się tak samo w złych, zimowych warunkach pogodowych. Bez znaczenia czy są tej samej klasy, inny bieżnik to inny bieżnik.
ja rozumiem jakbyś dokupował 2, bo 2 masz stare.
ja rozumiem jakbyś dokupował 2, bo 2 masz stare.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Faktycznie, u mnie brak systemu wspomagania wyjscia z poślizgu (ASR, SRS, czy innego), ale właśnie dlatego główną zasadą jakiej pilnuję, to "lepsze" opony z tyłu.
Lepsze, tzn młodsze, albo po prostu mniej zużyte..
Gdybym miał 2 pary różnych, to po ustaleniu która para lepiej się sprawdza, mógłbym zastosować się do powyższej zasady dowolnie zamieniając na osiach.
Jeśli będzie 1 kpl takich samych, to nigdy się nie dowiem, czy "te drugie" byłyby lepsze, czy gorsze
No, jeszcze przemyślę..
Lepsze, tzn młodsze, albo po prostu mniej zużyte..
Gdybym miał 2 pary różnych, to po ustaleniu która para lepiej się sprawdza, mógłbym zastosować się do powyższej zasady dowolnie zamieniając na osiach.
Jeśli będzie 1 kpl takich samych, to nigdy się nie dowiem, czy "te drugie" byłyby lepsze, czy gorsze
No, jeszcze przemyślę..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Łatwiej chyba mimo wszystko kupić 4 jak najlepsze i za dużo się nad tym nie zastanawiać. Poniekąd to Civic, lekkie zwinne auto, nie 2 tonowy ciężki sedan. Dobra opona i będzie dobrze 
A kupować 2 nowe żeby za rok kupować znowu 2 nowe to się ekonomicznie raczej nie opłaca.
A kupować 2 nowe żeby za rok kupować znowu 2 nowe to się ekonomicznie raczej nie opłaca.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Tu również ciekawostka, bo w wielu przypadkach opis "nowe" a w treści : "wyprodukowano po 2021r"
Skoro lepiej kupić 4 dobre, to wskaż mi te dobre .
Gudjery czy wredesztajny?
A dodatkowy aspekt – w jakimś filmiku yt dowiedziałem się, że wyszły nowe gudjery ug3 ..
I bądź tu mądry.. Jak "trójka" jest nowsza od "dziewiątki"
Skoro lepiej kupić 4 dobre, to wskaż mi te dobre .
Gudjery czy wredesztajny?
A dodatkowy aspekt – w jakimś filmiku yt dowiedziałem się, że wyszły nowe gudjery ug3 ..
I bądź tu mądry.. Jak "trójka" jest nowsza od "dziewiątki"

Ostatnio edytowano 4 paź 2024, 06:50 przez zadra, łącznie edytowano 1 raz
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości