Ford Explorer 4.0 V6 '00 SOHC
Jak SUVów nie lubię, tak Twojego EXa polubiłem od pierwszej jazdy 
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
ten ze zdjęcia kojarzy m się z amerykańskimi filmami 
Aktualizacja! W końcu przygoda z ASB zakończona. Zajęło to 1,5 miesiąca, po drodze brak szczęścia tj. skrzynia leżała tydzień w magazynie firmy kurierskiej.
Skrzynia płynnie śmiga, wszystko jest petarda – choć jeszcze nie miałem okazji więcej pojeździć. Więc oby po remoncie teraz chętnie pochłaniała kilometry.
Remont przy przebiegu 198 700 km.
Przy okazji wymienione krzyżaki, simering od strony wału. No to cóż, trzeba śmigać dalej, aż miło usłyszeć mruczenie v6!:)
Ale żeby nie było za kolorowo, tak na koniec, muszę wymienić też z przodu sworznie lewego wahacza, bo się odzywają i łączniki stabilizatora. Ale to już lajtowo.
Skrzynia płynnie śmiga, wszystko jest petarda – choć jeszcze nie miałem okazji więcej pojeździć. Więc oby po remoncie teraz chętnie pochłaniała kilometry.
Remont przy przebiegu 198 700 km.
Przy okazji wymienione krzyżaki, simering od strony wału. No to cóż, trzeba śmigać dalej, aż miło usłyszeć mruczenie v6!:)
Ale żeby nie było za kolorowo, tak na koniec, muszę wymienić też z przodu sworznie lewego wahacza, bo się odzywają i łączniki stabilizatora. Ale to już lajtowo.
Mała aktualizacja. Przy przebiegu 197 245 km wymieniłem:
-piasta prawy przód,
-łączniki stabilizatora,
-tuleje stabilizatora,
-dolne sworznie wahacza (górne jeszcze pojeżdżą).
Niebawem będę chciał wyhabrować resory z tyłu (trochę siedzi na stronę po której jest bak paliwa). Przy okazji wpadłyby wieszaki liftowe (jeśli je dorwę w końcu
) i w końcu byśmy poszli do góry. Potem jakoś pewnie w październiku chcę zdjąć plastikowe progi i zobaczyć co tam się pod nimi dzieje i raczej zrobić/zakonserwować.
A tak to jeździmy...a LPG drożeje
-piasta prawy przód,
-łączniki stabilizatora,
-tuleje stabilizatora,
-dolne sworznie wahacza (górne jeszcze pojeżdżą).
Niebawem będę chciał wyhabrować resory z tyłu (trochę siedzi na stronę po której jest bak paliwa). Przy okazji wpadłyby wieszaki liftowe (jeśli je dorwę w końcu
A tak to jeździmy...a LPG drożeje
Weekend na Kaszubach za miastem, piękna sprawa polatać sobie lajtowo po lasach i polach...ot taka turystyka.
Komfort wybierania garbów i innych nierówności na leśnych drogach bez porównania z Parchem Y60 (to auto płynie, prawie jak hummer Robbiego Gordona:P).
A i czasem się wjechało w co fajniejsze miejsce.
Komfort wybierania garbów i innych nierówności na leśnych drogach bez porównania z Parchem Y60 (to auto płynie, prawie jak hummer Robbiego Gordona:P).
A i czasem się wjechało w co fajniejsze miejsce.
Role się odwróciły i to Explorer wyciągał Patrola.
Generalnie tutaj błachostka, ale patrol po prostu zawisł dwoma mostami. Fajna droga, dalej mocno rozjeżdżona przez sprzęt do zwózki drewna. Koleiny miały nawet 0,5 a ja pełne gacie jadąc grzbietem – jakbym się zsunął (a miotało na boki na tych moich oponkach) to byłoby trochę roboty z wyciąganiem. Ale przyjemnie fordzisko śmiga, aż miło w takich terenach lekkich, potem trochę górek i podjazdów, ale bez ekstremów – czyli niedziela na relaxie.
P.S. Olej zmieniony przy przebiegu 198 340 km jakoś (jutro sprawdzę i najwyżej zmienię
). Penrite 5W40, ponoć premium i z pewnego źródła (Bestoils.pl tak jak roxygenium przykazał)
Godny następca Castrola Magnateca 
Generalnie tutaj błachostka, ale patrol po prostu zawisł dwoma mostami. Fajna droga, dalej mocno rozjeżdżona przez sprzęt do zwózki drewna. Koleiny miały nawet 0,5 a ja pełne gacie jadąc grzbietem – jakbym się zsunął (a miotało na boki na tych moich oponkach) to byłoby trochę roboty z wyciąganiem. Ale przyjemnie fordzisko śmiga, aż miło w takich terenach lekkich, potem trochę górek i podjazdów, ale bez ekstremów – czyli niedziela na relaxie.
P.S. Olej zmieniony przy przebiegu 198 340 km jakoś (jutro sprawdzę i najwyżej zmienię
Ja bym was wyciągnął stamtąd
haha
Lubię tego EXa... jakoś tak mi się podoba. Jeździłbym czymś bez obaw o krawężniki
Lubię tego EXa... jakoś tak mi się podoba. Jeździłbym czymś bez obaw o krawężniki
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Dawno mnie tu nie było 
Explorer ma się już dobrze, niestety trochę stał w warsztacie czekając na tuleje do tylnych resorów (pójdzie trochę do góry
), ale ostatecznie przyszły złe tuleje i nie udało się wymienić. Więc dopasuje na miejscu u chłopaków, którzy zajmują się tylko resorami (a tuleje po małej rzeźbie pasują od Lublina i Żuka).
Explorer ma się już dobrze, niestety trochę stał w warsztacie czekając na tuleje do tylnych resorów (pójdzie trochę do góry
Kupiłbyś sobie gulfa, byś nie modził tylko jeździł


Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
W końcu na pokład wpadły krótsze resory z dodatkowym piórem! 
Jestem zaskoczony jaka jest różnica. Auto sporo poszło do góry, do tego tył pracuje znacznie lepiej niż wyklepane resory, mimo że powinno być twardo. A do tego wpadnie jeszcze lift.
Do tego pocił mi się przedni most – wymieniono simmering wałka atakującego i można dalej jeździć.
Zęby zobaczyć jak nisko siedział tyłek zobaczcie zdjęcia wyżej.
Jestem zaskoczony jaka jest różnica. Auto sporo poszło do góry, do tego tył pracuje znacznie lepiej niż wyklepane resory, mimo że powinno być twardo. A do tego wpadnie jeszcze lift.
Do tego pocił mi się przedni most – wymieniono simmering wałka atakującego i można dalej jeździć.
Zęby zobaczyć jak nisko siedział tyłek zobaczcie zdjęcia wyżej.
W sumie nic się tutaj nie dzieje, poza zrzucaniem skrzyni w dół i wymianą pasa wstecznego, łóżyska jednokierunkowego i oleju, regeneracją konwertera to jest bezawaryjnie 
Narazie jest w miarę wysoko z nowymi resorami, ale może na wiosnę wjedzie w końcu lift
Narazie jest w miarę wysoko z nowymi resorami, ale może na wiosnę wjedzie w końcu lift
Ciągle w złą stronę Maciek 
Widzę, że naklejka dzielnie się trzyma. Dobrze, że wrócił do żywych. Jestem ciekaw jak ten konwerter
Widzę, że naklejka dzielnie się trzyma. Dobrze, że wrócił do żywych. Jestem ciekaw jak ten konwerter
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Ford narazie śmiga 
Po drodze jak to z autem używanym – trochę pierdół. Tylko czasem to trwa (części etc.).
Po drodze problem z odpalaniem ogarnięty – pompa paliwa padła i ciężko odpalał i pracował z początku nierówno. Jak wstawiłem auto do mechanika – przestał już całkowicie odpalać.
Poniżej szczegóły dot. napraw w ostatnim okresie:
-Przy przebiegu 201500 km (15.05.2017r.): wymiana zaworu EWAPORATORA, wymiana silniczka krokowego (HITACHI) i parę wieczorów spędziłem na przeglądzie podciśnień,
-Przegląd techniczny okresowy (30.05.2016),
-Przy przebiegu 202062 km (24.07.2017) wymiana pompy paliwa na Autobest. Zrobiona rewizja, aby nie zrzucać baku.
-Zmieniony także wydech (środkowy tłumik flowmaster super 44, nowy tłumik końcowy przelotowy wyłożony watą, przelot przez katalizator). Brzmi bardzo fajnie i rasowo, nie jest męcząco w środku – a banan na twarzy jest!
Tutaj jakiś filmik na szybko, jak jest głośniej to GoPro nie ogarnęło, ale ogólnie to jest przyjemnie.
Po drodze jak to z autem używanym – trochę pierdół. Tylko czasem to trwa (części etc.).
Po drodze problem z odpalaniem ogarnięty – pompa paliwa padła i ciężko odpalał i pracował z początku nierówno. Jak wstawiłem auto do mechanika – przestał już całkowicie odpalać.
Poniżej szczegóły dot. napraw w ostatnim okresie:
-Przy przebiegu 201500 km (15.05.2017r.): wymiana zaworu EWAPORATORA, wymiana silniczka krokowego (HITACHI) i parę wieczorów spędziłem na przeglądzie podciśnień,
-Przegląd techniczny okresowy (30.05.2016),
-Przy przebiegu 202062 km (24.07.2017) wymiana pompy paliwa na Autobest. Zrobiona rewizja, aby nie zrzucać baku.
-Zmieniony także wydech (środkowy tłumik flowmaster super 44, nowy tłumik końcowy przelotowy wyłożony watą, przelot przez katalizator). Brzmi bardzo fajnie i rasowo, nie jest męcząco w środku – a banan na twarzy jest!
Tutaj jakiś filmik na szybko, jak jest głośniej to GoPro nie ogarnęło, ale ogólnie to jest przyjemnie.
Widziałem przedpremierowo, ale pochwale Explorera tutaj
ŁADNIE ŁADNIE!
ŁADNIE ŁADNIE!
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
No hejka, co tam się z Tobą dzieje? Skąd to zwątpienie? Dlaczego chcesz teraz się poddać, tylko dlatego, że raz czy drugi Ci nie wyszło? To nie jest żaden powód. Musisz iść i walczyć.
Co tam Maciej, bo mody są a tu nic nie wrzucone?
Co tam Maciej, bo mody są a tu nic nie wrzucone?
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości