Mazda Rx-7 FB 12A '85

FE / FD / FC / FB / SA

Postprzez Master » 17 lip 2009, 14:19

tco_tm <spoko>

Mam nadzieję, że kiedyś będę mógł sprawić sobie tak pięknego klasyka.

Przepiękny wóz z najlepszych lat jeżeli chodzi o japońską motoryzację.
Jedyny w swoim stylu wygląd, klimat i oczywiście serducho.

Świetna robota z czyszczeniem, jestem pod wielkim wrażeniem ogromu wykonanej pracy.
A wnętrze po prostu mnie powaliło, wygląda jak by przed chwilą wyjechało z fabryki.

Śliczności na które brak słów aby je opisać.
Chętnie tutaj będę zaglądać, żeby zobaczyć co u Was :–)

Pozdrawiam !
Obrazek
-----------------------------------------------------------
Mazda 323f GLX B6E ---> Honda Prelude V gen F20A4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2006, 18:48
Posty: 105
Skąd: Częstochowa
Auto: BB6 SiR

Postprzez strOOs » 22 lip 2009, 14:18

tco_tm 4x110 a 4x108 fordowskie duzej roznicy nie ma, moze probowac na plywajacych srubach mocowac – ta sama zasada co przy przejsciu 4x98 na 4x100.

Kwestia podejscia, ale jakby nie bylo opcji inaczej..

EDIT: Ronal ma wszystkie modele w 4x110, ale to zwykle bardziej nowoczesny design.
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez Paweł » 22 lip 2009, 15:15

Dzięki Wam za słowa pokrzepienia. :)

strOOs napisał(a):tco_tm 4x110 a 4x108 fordowskie duzej roznicy nie ma

Róźnica niby nieduża, ale z tego co czytałem dużo zależy od felgi, a dokładnie otworów na śruby/szpilki... no i zawsze jest ryzyko.

Jednak jeśli wszystko dobrze pójdzie, to problem rozwiąże się sam, bo zmieniam kompletny zawias z hamulcami i kołami na ten od GSL-SE, a więc cztery wentylowane tarcze, mocowanie 4 x 114,3. :D
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Paweł » 25 lip 2009, 00:25

Jest średnio. Nie wiem ile było przed, ale po swapie kolektora i gaźnika klubowy g-tech pokazuje około 70 KM na kołach i 10.5-11.0 s do 60 mph. Myślę, że powinno być około 15 KM więcej i czasy zdecydowanie poniżej "dziesiątki". Mam nadzieję, że jutro na hamowni określą ile strat jest na przeniesieniu napędu.

Dla porównania – C5 z fabrycznymi 137 KM na silniku pokazywała ~125 koni na kołach.

W obliczu tych smutnych ustaleń przewiduję do zrobienia/wymiany świece, kable, kopułkę i palec aparatu zapłonowego, filtr powietrza (ew. z obudową), regulację gaźnika... Może jeszcze sprzęgło, bo nie bierze "na ostro", ale też nie ślizga się. Hm...

Spalanie? Wyjątkowo policzyłem – 20,8 l / 100 km. hahaha
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez ravo » 25 lip 2009, 12:51

tco_tm napisał(a):Róźnica niby nieduża, ale z tego co czytałem dużo zależy od felgi, a dokładnie otworów na śruby/szpilki... no i zawsze jest ryzyko.

coupe jezdza z mocami pod 400KM na plywajacych i nie ma problemow, a sruby zawsze pasuja do otworow :)
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez strOOs » 26 lip 2009, 19:54

Przyjedziesz nia na Sochaczew? Mam koncepcje mala co do zdjec :)
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez Mieczyslaw » 3 sie 2009, 07:30

tak jak pisza wszyscy auto cudne i tylko pozazdroscic wysilku, prac w niego wlozonych i podjecia samej decyzji o zakupie bo jak ktos wczesniej napisal wszyscy podziwiaja ale tylko nieliczni by kupili. ja np nie porwalbym sie na taki zakup chyba ze mialbym pelne konto i ustawionych starych :P jeszcze raz gratuluje i jak pisze strOOs licze ze bedziesz w sochaczewie :)
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez Hitman » 11 sie 2009, 21:32

auto fenomenalne, sama nazwa rx-7 budzi respect.... to sie nazywa miłosc do marki... szacuneczek <uklon> <uklon>
Mariusz Pozdrawia....

Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, że jesteś. Nikt nie zauważy różnicy.

http://www.youtube.com/watch?v=MF0kKIyT ... re=related
Zastanów się dwa razy zanim zaczniesz robić prawko! hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2007, 21:12
Posty: 241
Skąd: (WLKP)
Auto: Mazda 323C Biała strzała;p

Postprzez Siwus » 15 sie 2009, 09:44

Śliczne autko, widać, że trafiła w bardzo dobre ręce. Gratuluję i życze powodzenia w dopieszczaniu!
pracoholik
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2008, 00:31
Posty: 1634 (0/5)
Skąd: Włocławek
Auto: Chrysler Sebring '01 2.7V6

Postprzez pudel » 20 sie 2009, 20:23

Kurcze, dopiero dziś wypatrzyłem tu to cudo! Jest piękna w najlepszym z możliwych kolorów! Naprawdę gratulację tego egzemplarza. Cieszę się że kolejny piękny klasyk smiga po naszych zapyziałych drogach!
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lip 2004, 02:22
Posty: 17
Skąd: Kraków
Auto: Mazda MX-5 NCFL 2.0 2014r

Postprzez strOOs » 24 sie 2009, 02:09

Kilka z kliszy zanim uciekla spod parkingu przy cwiartce:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Finaly 400m w klasie: klasyk vs mlodziak:

Obrazek
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez Cukierek » 24 sie 2009, 09:26

Piękne auto, klasyk, brak słów aby opisać jak to auto mi się podoba.
Na żywo można delektować się każdym detalem auta, wszystko współgra ze sobą no i ten biały lakier! <list>
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 21:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

Postprzez piwo » 24 sie 2009, 20:04

i te wnetrze.piekny samochod.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4874 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Paweł » 24 sie 2009, 23:28

strOOs napisał(a):Kilka z kliszy zanim uciekla spod parkingu przy cwiartce:

strOOs, kiedyś napisałem w T&O, że samochody nie bardzo Ci wychodzą i miałem racje... aż do tego momentu. Po obejrzeniu galerii ze zlotu stwierdzam, że twoje zdjęcia są świetne i szkoda że jest ich tylko tysiąc. :)

Natomiast sesji mojego paliwożłopa należy się specjalne miejsce. Błona światłoczuła cofnęła czas, pozwoliła rx'owi powrócić do jego epoki – prostej i surowej, bez elektronicznego szlifu. Wielkie podziękowania za tak nostalgiczny album. <uklon>


Cukierek napisał(a):Na żywo można delektować się każdym detalem auta, wszystko współgra ze sobą no i ten biały lakier!

piwo napisał(a):i te wnetrze.piekny samochod.

Dziękuję w imieniu rx'a. ;) Ze swojej strony mogę tylko potwierdzić. Mimo toporności, umiarkowanych osiągów przy ogromnym apetycie na paliwo i rachunkach za części, jest w tym samochodzie taka moc przyciągania, że nim dłużej nim jadę, tym z większym żalem z niego wysiadam. :)


pudel napisał(a):Jest piękna w najlepszym z możliwych kolorów!

Ja również jestem fanem twojego egzemplarza. Sesja z YT wymiata – czuję od niej powiew Japonii. ;)
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez strOOs » 25 sie 2009, 00:02

tco_tm napisał(a):strOOs, kiedyś napisałem w T&O, że samochody nie bardzo Ci wychodzą i miałem racje... aż do tego momentu. Po obejrzeniu galerii ze zlotu stwierdzam, że twoje zdjęcia są świetne i szkoda że jest ich tylko tysiąc. usmiech

Natomiast sesji mojego paliwożłopa należy się specjalne miejsce. Błona światłoczuła cofnęła czas, pozwoliła rx'owi powrócić do jego epoki – prostej i surowej, bez elektronicznego szlifu. Wielkie podziękowania za tak nostalgiczny album. ukłon

Z cyfry nie wszystkie sa mojego autorstwa (obrobka moja, 20d latalo za ludzmi). Ja robilem calosc na kliszy + kompaktem + czesc cyfra (np. sesja w ruchu z chudym).
Aczkolwiek duzo cwiczylem ostatnimi czasy ;)

Szkoda, ze sie nie zgadalismy, bo chcialem Cie na sesje w ruchu wyciagnac taka jak robilemz chudym, ale "co sie odwlecze to nie uciecze".

Jakbys chcial wiekszy format do wysylki na konkurs to oczywiscie udostepnie :)
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez yarrozyasla » 7 lis 2009, 13:46

Też dopiszę tu że to piękny samochód a cała reszta forumowiczów wylała tu tyle przymiotników, że ciężko się nie powtórzyć. W każdym razie gratuluję! I wiem co mówię :D
yarrozyasla
 

Postprzez Paweł » 18 cze 2010, 19:45

Ups. Jeszcze chwila i minie rok od ostatniej aktualizacji. Korzystając z nieobecności żony ;) przyznaję się do kilku rzeczy, które wydarzyły się przy samochodzie w tym sezonie:

garazowanie.jpg
Prawie warsztat ;)


alternator.jpg
Alternator na dwa paski?


lusterka.jpg
Zmodowane lusterka


clarion.jpg
A-spec Clarion


ngk.jpg
Nowe świece co 5kkm


mazdatrix.jpg
Mazdatrix!


paczka.jpg
Racing Beat, Mazda i Magnecor :)


Pełna relacja wkrótce. :)
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez ravo » 18 cze 2010, 19:48

fajnie mieć pasję to chyba najlepszy komentarz jaki mogę wpisać w wątku tego jakże ciekawego klasyka :)
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Paweł » 3 lip 2010, 23:56

maj '10:

Rozleniwiony pracą przypomniałem sobie dzisiaj o paczce z Mazdatrix'u. To pierwsze zamówienie u nich i muszę przyznać, że jestem bardzo zadowolony. Mają najbogatszy katalog części do pierwszej generacji Rx'ów jaki w ogóle widziałem. W kontaktach są bardzo powściągliwi, ale niezwykle mili. Najważniejsze, że działają skutecznie i wyproszona przesyłka budżetowym USPS'em dotarła do Polski w ciągu pięciu dni, gdzie wystarczyło kilka następnych żeby ją oclić i odebrać.

Oto ona, Pani Paczka:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Nie mając wcześniejszych doświadczeń z Mazdatrix'em zamówiłem na próbę tylko kilka pierdółek, choć rachunek wcale na to nie wskazywał – polecam takie zakupy robić z kalkulatorem w ręku i z mocnym postanowieniem najwyżej trzech przedmiotów w koszyku. ;)

Gąbkowy filtr powietrza z dumnym nadrukiem "Racing Beat":
Obrazek

Po wywaleniu z komory silnika tzw. "ekologi" i zmianie gaźnika, stara puszka filtra straszyła kikutami króćców od różnych podciśnień. Poza tym miała nieładny nalot rdzy, a rozdzielacz ciepłego powietrza znad kolektora wydechowego potrafił brzęczeć głośniej niż sam silnik. Na szczęście Racing Beat ma w ofercie puszkę dla minimalistów. Największy bajer, że silnik z tą puszką na pierwszy rzut oka wygląda jak wyposażony w gaźnik Holley'a ;):
Obrazek

Magnecor R-100, dla którego zdradziłem ulubione NGK:
Obrazek

Jest grubo :):
Obrazek

Racing Beat po raz drugi. Mam nadzieję kiedyś do tej flanszy dospawać resztę wydechu:
Obrazek

Kluczyki z napisem "Mazda" – zastanawiam się teraz, gdzie je dociąć, bo za wzorzec mam tylko marną i wytartą kopię oryginalnego kluczyka, którego nigdy nie widziałem :(:
Obrazek

Racing Beat po raz kolejny – tym razem zaślepka po amputowanej ekologii dla leniwych. Niestety zamówiłem kształt dla modeli '81-90 zapominając, że kolektor mam przełożony z rocznika '79-80. Może komuś się przyda:
Obrazek

Tyle z paczki od Mazdatrix'u. Teraz ciekawostka od rodaka zza oceanu, od którego odkupiłem oryginalne radio z topowej wersji a-spec (GSL) i skusiłem się również na jak to określił "new" i "not used" kopułkę i palec rozdzielacza. Komentarz zbędny, sam sprzedający po moim liście z prośbą o wyjaśnienie również nic nie dodał. Radio na szczęście prawie działa. ;)

Ładne pudełka:
Obrazek

Zawartość niestety spalona i połamana:
Obrazek

Obrazek

Udana próba poprawienia humoru:

W sklepie motocom.pl zakupiłem po taniości kopułkę firmy (?) Nipparts, która muszę przyznać mimo 1/5 ceny oryginału wcale nie jest gorzej wykonana. Ma nawet w środku napis "Made In Japan". Palec innej firmy niż zamawiałem pasuje i działa, ale od oryginału różni go ukształtowanie styków – są gładkie, a wg Mazdy powycinane w ząbki:
Obrazek

Obrazek

Wracając do dzisiejszego natchnienia:

Przed południem:
Obrazek

Popołudniu:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Podobno i według Racing Beat'a ich puszka dodaje mocy. Nie wiem, ale patrząc skąd zaciąga powietrze raczej trudno się z tym zgodzić. W każdym razie wygląda [tiiit], a to jest dla mnie najważniejsze, bo rakiety z tego samochodu raczej i tak nie będzie. Co więcej, dźwięki jakie teraz towarzyszą otwarciu drugich przepustnic są po prostu boskie. Oryginalna obudowa była ciężka, sztywna i bardzo wytłumiona, ta od RB jest wytoczona (wyoblona) z aluminium i nie ogranicza pierdzenia wydobywającego się z gardzieli gaźnika... :D

Zauroczony tym hałasem pokruzowałem do Garażu Kojota. Szkoda, że nie mam zdjęć – cały plac zastawiony chorymi Rx'ami, ale największe zdziwienie w środku – Kojot robi porządki! <rotfl>

Łupy z wycieczki do Kojota. Cywilne, bo cywilne, ale oryginalne i japońskie :) Exedy:
Obrazek

Obrazek
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez loockas » 4 lip 2010, 01:14

Twoje fotostory się czyta jak dobrą książkę do poduszki. Gratuluję pasji...
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy