Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl, TA62-9H1
Gib napisał(a):Ja co prawda mam to na codzień, ale wyobrażam sobie że jak ktoś na prawdę dużo jeździ to V6 PB = drogo. Pozdr.
No właśnie.... Dzisiaj trochę już porobiłem ale efekt nadal jest bardzo mierny
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Prace ruszyły, dzisiaj czas na lutowanie, jutro muszę dokupić kilka złączek, kawałek rurki, przewody do płynu, wężyki do wtryskiwaczy....
Dopisano 21 wrz 2014 21:34:
W trakcie przepinania.
Resztę potrzebnych gratów dokupuję na dniach, ponieważ kilka rzeczy trzeba przerobić/dorobić. Myślę że w weekend pierwszy test oraz wysterowanie wszystkiego.
Dziękuję za konsultację koledze Przemek323c
Lista zakupów:
Przewód do płynu 1m
Przewód gazowy miedziany 1m Fi 8
Przewód do wtryskiwaczy 6mm 2m
Docisk z nakrętką oraz baryłką 90st Fi 8
Buzer/Brzęczek
Zestaw uszczelek/oringów reduktor
Co wskakuje do auta:
– Reduktor : Scorpion ST
– Elektrozawór : Valtek
– wielozawór: Tomasetto
– Jednostka sterująca: 4gas-6
– Wtryskiwacz: Valtek
Dopisano 21 wrz 2014 21:34:
W trakcie przepinania.
Resztę potrzebnych gratów dokupuję na dniach, ponieważ kilka rzeczy trzeba przerobić/dorobić. Myślę że w weekend pierwszy test oraz wysterowanie wszystkiego.
Dziękuję za konsultację koledze Przemek323c

Lista zakupów:
Przewód do płynu 1m
Przewód gazowy miedziany 1m Fi 8
Przewód do wtryskiwaczy 6mm 2m
Docisk z nakrętką oraz baryłką 90st Fi 8
Buzer/Brzęczek
Zestaw uszczelek/oringów reduktor
Co wskakuje do auta:
– Reduktor : Scorpion ST
– Elektrozawór : Valtek
– wielozawór: Tomasetto
– Jednostka sterująca: 4gas-6
– Wtryskiwacz: Valtek
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Na razie musi być to co jest, stara instalka przestała pracować całkowicie.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Gaz założony, dzisiaj pierwszy raz uruchomiony, działa jak natura nakazała i żadnych błędów nie ma. Nie wiem jeszcze jak śmiga lecz b.ładnie wkręca się na obroty, więc wnioskuję że będzie bardzo dobrze. Jedyne co musiałem poprawić to kolanko od LPG ponieważ przy wyższej temp. zrobiło się luźniejsze i uciekał gaz, szybko to poprawiłem i jest malina. Teraz wypadało by się przejechać gdzieś dalej i zobaczyć jak się spisuje w drodze.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
A ja zostanę przy swoim twierdzeniu gaz to do kuchenki a nie do auta prędzej czy później będą kłopoty i koszty a wstawianie starych zmęczonych części to już dopiero hard core.
-
tygrys36
Przy 70 kkm jakie pokonuje domowymi autami rocznie- daje konkretne wyniki na kalkulatorze (wszystko to lpg). Xedem przy min. 20kkm rocznie na LPG na czysto pozwoli mi kupić 2 silniki z pewniejszego źródła- zresztą dobrze założony gaz nie przynosi niekorzyści.
Na szczęście każdy ma swój punkt widzenia. I tego trzeba się trzymać.
Na szczęście każdy ma swój punkt widzenia. I tego trzeba się trzymać.
tygrys36 napisał(a):A ja zostanę przy swoim twierdzeniu gaz to do kuchenki a nie do auta prędzej czy później będą kłopoty i koszty a wstawianie starych zmęczonych części to już dopiero hard core.
Panie coś pan tu kręcisz
Zgadzam się z tym zdaniem.Dymian napisał(a):zresztą dobrze założony gaz nie przynosi niekorzyści.
Jeżeli instalacja jest utrzymana w porządku to może i mieć nawet 15lat i też będzie dobrze chodzić.
Co do wypowiedzi Łukasza (Tygrys), instalacja zgadza się używana, ale ale....filtry: lotnej i ciekłej nowe, przewody płynu nowe, elektrozawór na butli nowy,przewody do wtrysków nowe, kawałek miedzi nowy, więc "stary/e" został sterownik ECU + wiązka, reduktor który nie okazuje jakiś niedomagań,przewód do wtryskiwaczy oraz wtryskiwacze, które również po podpięciu pod ECU,czas wtrysku mają równy i dają radę,chociaż to Valteki
Wszystko skręcone na opaski, gdzie gazownicy rzadko to robią (wtryski). Przy okazji zmiany LPG wyszło kilka pourywanych kabli, poprawiłem wtyczkę przy listwie PB bo też była oberwana, przy aparacie zapłonowym, przewód od impulsu cewki już urwał mi się przy wyjmowaniu, więc wyszło to w sumie na +.
Skoro gaz jest i jest w papierach, a stary nie domagał, to czemu go nie wymienić na pewny, na którym się jeździło
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Ale rozmawiając z osobami które mają gaz 70% ma problemy a trafić na prawdziwego gazownika to jak wygrać w lotto w firmie kupili ostatnio nowe auto z gazem i po raz kolejny stoi w serwisie więc zostanę przy benzynie
-
tygrys36
Łukasz, wszystko zależy od jaka jest to instalacja, od Gazownika czy mu się chce dobrze to ustawić, oraz od samego osprzętu...Jak się kupuje...byle tanio to tak jest.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
A co powiesz o nowym samochodzie też sie nie chciało i byle jaką instalacja owszem chciałem założyć ale jak przeprowadziłem wywiad szybko zrezygnowałem
-
tygrys36
Nowy samochód czy stary...jeżeli ma nową instalację, to niestety ale samochód musi jeździć na początku często na korekty map, aby skalibrować wszystko tak, aby pracowało jak na PB 
Do Vałek, niestety ale jest wskazana sekwencja, każda instalacja LPG do poloneza wykończy silnik w momencie, dobra instalacja sekwencyjna, która ma robione wymiany na bieżąco oraz korekty będzie pracować dobrze i...wątpię aby wykończyło to silnik. Tak samo tyczy się to wymian oleju w silniku czy płynu ham, gdzie spora część społeczności o tym nawet nie myśli, tak samo tyczy się to LPG. Dejay też nie chciał LPG i jeździ i z tego co wiem zadowolony jest
Dobra instalka- Stag 300-6 (bądź wyższa), dobre wtryski, mądry montaż i będzie dobrze się spisywało.
Wielu gazowników nie ściąga kolektora dolotowego, ze względu na lenistwo, i wierci otwory pod dysze na silniku...ja wiem ile opiłków z 7 otworów wypada z kolektora...nie chciał bym tego w swoim silniku.
Do Vałek, niestety ale jest wskazana sekwencja, każda instalacja LPG do poloneza wykończy silnik w momencie, dobra instalacja sekwencyjna, która ma robione wymiany na bieżąco oraz korekty będzie pracować dobrze i...wątpię aby wykończyło to silnik. Tak samo tyczy się to wymian oleju w silniku czy płynu ham, gdzie spora część społeczności o tym nawet nie myśli, tak samo tyczy się to LPG. Dejay też nie chciał LPG i jeździ i z tego co wiem zadowolony jest
Dobra instalka- Stag 300-6 (bądź wyższa), dobre wtryski, mądry montaż i będzie dobrze się spisywało.
Wielu gazowników nie ściąga kolektora dolotowego, ze względu na lenistwo, i wierci otwory pod dysze na silniku...ja wiem ile opiłków z 7 otworów wypada z kolektora...nie chciał bym tego w swoim silniku.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
tygrys36 napisał(a):Ale rozmawiając z osobami które mają gaz 70% ma problemy a trafić na prawdziwego gazownika to jak wygrać w lotto w firmie kupili ostatnio nowe auto z gazem i po raz kolejny stoi w serwisie więc zostanę przy benzynie
Pieprzenie o szopenie, jak ludzie nie zmieniaja swiec filtrow i leja byle najtaniej i jezdza na valtakch nie ma nic w tym dziwnego ze sie cuda wyrabiaja. Sam jezdzee juz dosyc i w zyciu nie jezdzilbym juz na PB. Pilnowanie filtrow i swiec zadna filozofia i tankowac na dorbych stacjach. No i mam valatkich ktore juz maja 40kkm nakulane i jeszcze daja rade. A i kazdy jezdzi na czym chce
Ostatnio edytowano 30 wrz 2014, 21:05 przez rafał88, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
A ja mam magic-jet'y z 2005r które były włożone z innego auta w 2010 jak auto przyjechało do PL, mają nakulane już ok 65-70 tys km i też żadnego problemu nie ma. Kwestia tylko zgrania wszystkiego w odpowiedni sposób i jest cacy 
Dobrzyniewo Duże 
Grupowe
Grupowe
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Chwilowa cisza w temacie- to podbiję zapytaniem:
jak się sprawuje zestaw 2din radio+ kamerka?
Bo zastanawiam się nad takim zestawem dla siebie. Myślałem przez chwilę o "pikaczach"– jednak tydzień jazdy w półrocznym pasku odstraszył mnie całkiem od tego pomysłu bo nie "zauważył" 2 krotnie wystającej przeszkody a wiedziałem, że tam jest- więc wolę wizualizację.
jak się sprawuje zestaw 2din radio+ kamerka?
Bo zastanawiam się nad takim zestawem dla siebie. Myślałem przez chwilę o "pikaczach"– jednak tydzień jazdy w półrocznym pasku odstraszył mnie całkiem od tego pomysłu bo nie "zauważył" 2 krotnie wystającej przeszkody a wiedziałem, że tam jest- więc wolę wizualizację.
Radio z kamerą to chyba najrozsądniejsze rozwiązanie, widzisz z tyłu naprawdę dużo, czy to w dzień czy w nocy, i radio z takim wyświetlaczem jak ja mam wystarcza w zupełności, dobrze tylko ustawić kont kamerki i w zasadzie tyle. Ja miałem styczność z czujnikami w Mondeo i... byle wyższa trawa i pikał ale czasami np słupka nie widział co mnie zaskoczyło.
A sama mazda w weekend jedzie na Śląsk i najprawdopodobniej będzie szykowana aby wstawiać w garaż.
A sama mazda w weekend jedzie na Śląsk i najprawdopodobniej będzie szykowana aby wstawiać w garaż.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Szkoda, że do UK gdzieś się nie wybieram- kupiłem tam kiedyś radio nowe w cenie powystawowego, a jak wróciłem do pl we wrześniu to te radio u nas na alle się pojawiło jako super hiper nowość w listopadzie w cenie ponad x2 tego co dałem.
A tak w pl radia 2din zaczynają się od 500zł a coś ciekawszego od ponad 1kzł.
A tak w pl radia 2din zaczynają się od 500zł a coś ciekawszego od ponad 1kzł.
No to się zgadza, ale zawsze możesz popatrzeć na Ebay.co.uk
Może coś trafisz a mam kliku znajomych w UK więc może by coś załatwić, może ktoś coś dojrzy to da mi znać 
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości