Mazda Xedos 9 TA KL-DE '93

TA / HD / HC / HB

Postprzez rafał88 » 13 sie 2015, 21:14

Z tego co widac 10w40 :| Sie wszyscy zaparli na 10w40 :P

Noo faktycznie XED ładne masz te paznokcie hahaha
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Piotr_ » 13 sie 2015, 21:17

Arafal21 to olej na płukanie silnika i do tego pełen syntetyk także nie rozumiem minki <co?>
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez misiak89-89 » 13 sie 2015, 21:20

dobre sobie z tym sprzegłem, a powiedz, slizgało Ci się wczesniej?

kompleksowo wymieniasz garty to się ceni, później przynajmniej masz z bani <spoko>
Ostatnio edytowano 13 sie 2015, 21:22 przez misiak89-89, łącznie edytowano 1 raz
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez rafał88 » 13 sie 2015, 21:20

Aha :D Nie przeczytalem tego co napisales wczesniej :P <uklon>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Piotr_ » 13 sie 2015, 21:34

Czy wie ktoś może czym różni się aparat zapłonowy KLY01 od KL01 ?

Dopisano 13 sie 2015, 21:45:

misiak89-89 napisał(a):slizgało Ci się wczesniej?


Tylko lekko szarpało, ale to dopiero pod sam koniec....ślizgania nie było.To w sumie ciekawe bo docisk był tak krzywy, że nawet jakby była tarcz o takich samych wymiarach to styka by się z nią i tak tylko po zewnętrznej :]
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez julek » 14 sie 2015, 00:05

10w40 to nie olej do plukania silnika :\ sprawdziles jakie walki w tym twoim silniku? Sypnij cene na pw.
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 20:30
Posty: 592 (0/2)
Skąd: warszawa
Auto: Mazda Mx-6 2.5l v6 KL-DE 1997 była się zmyła
Mazda Xedos 6 v6 poszla w obieg
Mazda 626 GE 2.5l v6 w czesciach
OBECNE :D
Mazda Mx-6 2.5l v6 1995
Mercedes e320 cdi 2003
Mazda 6 2.0 lf 2006 hb

Postprzez Piotr_ » 14 sie 2015, 01:06

julek napisał(a):10w40 to nie olej do plukania silnika :\


Chodziło mi raczej o to, żeby polatać na razie na 10w zrobić z 2000, sprawdzić ubytki i zlać razem z syfem który może gdzieś w motorze zalega.
Cena poszła na pw ;)
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez Majk500 » 14 sie 2015, 07:56

Fiu fiu fiu... Na bogato widzę się furacza robi. Nie dość że od razu tyle klamotów to jeszcze garażyk, podnośnik itp...<faja> Kuwa zazdraszczam leciuśko :P
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez Piotr_ » 14 sie 2015, 14:12

Nowe serce już niebawem osiądzie :D
Załączniki
20150814_140738.jpg
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez Koci@k » 14 sie 2015, 15:33

Trzymam kciuki, żeby wszystko poszło zgodnie z planem :D Już się doczekać nie mogę <tuptup>
Aśka
Avatar użytkownika
Koordynator ds. Klubowiczów
 
Od: 15 wrz 2011, 11:04
Posty: 5501 (436/229)
Skąd: Poznań
Auto: Grey Fūjin

Postprzez szkodnik_byd » 14 sie 2015, 16:06

Jest grubo ale czasami mam wrażenie że xed kupił auto nie do jeżdżenia lecz do napraeiania i dlubania przy nim

Kupiwalismy w podobnym momencie ja już mam 12 tys km a wy
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6197 (915/440)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Koci@k » 14 sie 2015, 16:13

szkodnik_byd napisał(a):ja już mam 12 tys km a wy


Że przejechałeś nim tyle? Myślę, że u nas podobnie będzie bo dużo jeździmy...ale to Xed by musiał zobaczyć :)
Aśka
Avatar użytkownika
Koordynator ds. Klubowiczów
 
Od: 15 wrz 2011, 11:04
Posty: 5501 (436/229)
Skąd: Poznań
Auto: Grey Fūjin

Postprzez MariuS » 14 sie 2015, 22:30

XED napisał(a):10w/40 pełen syntetyk :) To na początek...przepłukać motor i zobaczymy co będzie .


Mazda w takim przypadku zaczyna brać 3x więcej oliwy :D Do niedzieli będzie skończona?
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Piotr_ » 14 sie 2015, 23:54

Mario a ile to jest trzy razy więcej od niczego hahaha

Szkodnik całkiem możliwe że przejechałem już więcej, bo bywają weekendy po tysiąc i więcej. Auto jeszcze jeździ w trybie codziennym, także coś ok 15tyś pewnie pękło :)
Co do dłubania i naprawiania to zawieszenie i hamulce wykończył zlot w Czaplinku <diabełek> Reszta to eksploatacja i moje widzimisie :P

Motor już w budzie osadzony, nie obyło się bez problemów...ale do tego już się przyzwyczaiłem <lol>
Jutro skręcanie na gotowo,wszystkie podłączenia, pierdoły i odpał :D
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez Koci@k » 15 sie 2015, 23:29

Czy to juuuuż??? <jupi>
Aśka
Avatar użytkownika
Koordynator ds. Klubowiczów
 
Od: 15 wrz 2011, 11:04
Posty: 5501 (436/229)
Skąd: Poznań
Auto: Grey Fūjin

Postprzez julek » 16 sie 2015, 09:28

Xed po 10w40 one sie zalepiaja wiec analogicznie bedzie ci podbieral. Skad w ogole Ta 626 wytrzasnoles? I czy napewno to zdrowy motor? Bo w sumie ten poprzedni chyba jakos tragiczny nie byl?
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 20:30
Posty: 592 (0/2)
Skąd: warszawa
Auto: Mazda Mx-6 2.5l v6 KL-DE 1997 była się zmyła
Mazda Xedos 6 v6 poszla w obieg
Mazda 626 GE 2.5l v6 w czesciach
OBECNE :D
Mazda Mx-6 2.5l v6 1995
Mercedes e320 cdi 2003
Mazda 6 2.0 lf 2006 hb

Postprzez Piotr_ » 16 sie 2015, 10:17

Xedzik ogarnięty, motorek śmiga aż miło :D
Małe podsumowanie swapu :
– rozrząd ( był nowy w starym silniku to co nieco przełożyłem )
– uszczelniacze wału lewy i prawy
– uszczelniacze wałków
– łożyska rolek napinaczy
– łożysko w kole zamachowym
– uszczelki pokryw zaworów (ori mazda )
– uszczelki kolektorów wydechowych i ssacego
– manszety przegubów
– sworzeń wahacza dolnego prawa strona
– uszczelki wydechu
– świece
– przewody WN ( ngk japan )
– nowe węże do instalacji gazowej
– olej w skrzyni biegów
– olej silnikowy +filtr
– olej wspomagania
Pewnie zapomniałem wielu rzeczy ale to już szczegół.
Nie obyło się bez problemów...np połoś z Xedosa9 nie pasuje do bloku z 626 i trzeba nawiercać łapę połosi długiej, pourywały się śruby od podpory do której jest przykręcona poduszka przednia skrzyni, łapa poduszki prawej jest inna, króciec termostatu jest inny, było też trochę problemów z adaptacją kolektora z mx6/626 do X9.
Nie pasuje linka gazu trzeba było dorabiać mocowanie .
Auto kończyliśmy składać dosłownie o świeczkach i latarkach, bo przyszła taka burza że prądu zabrakło :]
Oczywiście jak już większość poskładaliśmy to prąd powrócił hahaha
Załączniki
20150815_214532.jpg
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez krzysek71 » 16 sie 2015, 11:33

Miałem te same problemy jak wkładałem od proboszcza do swego x6 ale czego to Polak nie zrobi.Powodzonka i bezawaryjnej jazdy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez szymek mx » 16 sie 2015, 11:36

XED napisał(a):
julek napisał(a):10w40 to nie olej do plukania silnika :\

Chodziło mi raczej o to, żeby polatać na razie na 10w zrobić z 2000, sprawdzić ubytki i zlać razem z syfem który może gdzieś w motorze zalega.

Do czyszczenia/płukania silników stosuje się np: Motul Engine Clean albo coś podobnego z produktów Valvoline... generalnie ważne, aby płukanka była na bazie ropy a nie rozpuszczalników typu nitro.
Te na bazie ropy są droższe, ale o wiele bezpieczniejsze dla silnika.
"Płukanie olejem" to takie raczej urban legend ;)
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2014, 10:46
Posty: 55

Postprzez Piotr_ » 16 sie 2015, 11:51

Na płukanke przyjdzie czas za 1000-2000 km.
Na razie wlałem 10w żeby sprawdzić czy nie ubywa oliwy a jak motor trochę przepłucze to też dobrze, z pewnością nie zaszkodzi :P Jeżeli olej będzie znikać w znikomych ilościach... to wlewam dobrą płukanke a nastepnie pełen syntetyk. :)
Panowie tematów o płukankach i olejach jest tyle, ile ludzi na świecie i każdy swoje chwali ;)
Jeżeli silnik jest w złej kondycji to nie pomoże mu żadna płukanka i olej.Jeżeli jest ok to tysiąc czy dwa na 10w mu nie zaszkodzi a ja będę wiedział na czym stoję :)
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy