Mazda Xedos 9 TA KL-DE '00

TA / HD / HC / HB

Postprzez Majk500 » 14 lip 2014, 22:08

tygrys36 napisał(a):A tekst z monster wiatą wywala na plecy


No mam wiatę którą tak nazwałem, nie bez powodu mam taki avatar :P

Emmett napisał(a):ładnie leży ta Micra k11 którą widziałem pod Monster Wiatą, Polówka też daje rade <spoko>


polówka to taki w sumie projekt szrot-rod, a micra to mega nisko budżetowy projekt, ale każdy się ogląda, na mieście wszyscy patrzą :D
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez Beny » 15 lip 2014, 07:33

poka jakieś foto?
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8675 (86/81)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Majk500 » 15 lip 2014, 09:03

Jeśli chodzi o aktualny stan silnika to wygląda to tak
DSC_0211.JPG


A jeśli chodzi o micre i polo to muszę zrobić jakieś aktualne zdjęcia :P

Dopisano 15 lip 2014, 09:57:

A oto i micra <czarodziej>
DSC_0212.JPG


Dopisano 15 lip 2014, 22:59:

OKEJ!!
Auto złożone, odpalone, przepłukane i przepalone :D W dodatku zrobiłem dobry deal z Longbow'em i wymieniłem się z nim na belkę w zamian za instalację elektryczną do haka. Czas więc na bilans i spowiedź <glupek2>
Zrobione:
-uszczelki pod deklami i kolektorem
-wyczyszczona przepustnica i nowa uszczelka
-nowa kopułka, palec i o-ring
-wymienione wszystkie węże od podciśnień
-wymienione piasty z tyłu
-pomalowany zderzak
-płukanie silnika, nowy filtr oleju i olej
-dołożona brakująca belka wzmacniająca pod zderzak
-no i w końcu nowe dywaniki
chyba o niczym nie zapomniałem :P
Zmiany:
-z tyłu cichosza
-silnik nie cieknie i pracuje równo
-na niskich obrotach nie szarpie, pale i kopułka były na prawdę sfatygowane wiekiem
-radość z pozytywnego zakończenia prac <jupi>
Po płukance olej zleciał normalnie czarny jak smoła i rzadki jak woda, a świeży zobaczymy jak się będzie trzymał. Trochę kasy poszło, tydzień pracy i wyszło myślę że będzie ok <rotfl>
Załączniki
DSC_0215.JPG
DSC_0214.JPG
DSC_0213.JPG
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez rossi » 17 lip 2014, 01:18

Majk500 napisał(a):eśli chodzi o aktualny stan silnika to wygląda to tak



Na żywo wygląda to bardziej wyraziście :) Tak jak mówiłem Majkiemu u siebie widziałbym to na złoto :)
Forum to nie agencja towarzyska-NIE DOGODZIMY KAŻDEMU !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2013, 21:33
Posty: 384 (12/10)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323F BA Z5 1998r

Postprzez Majk500 » 17 lip 2014, 11:23

Hehe, trochę złotego jeszcze mam :P
Generalnie autko przejechało wczoraj 1100 km i generalnie jest gitarka, olej póki co jest czyściutki i przejrzysty jak świeży, ale zobaczymy jak to będzie wyglądać później <co?>
przy 160km/h na tempomacie spalanie wyszło 12.5 litra gazu :D (już w zaokrągleniu w górę)
Jedzie bardzo cicho, tylko opony troszkę hałasują jeszcze.
Z szybkich oględzin wynika że zanosi się na regenerację przekładni kierowniczej :|
Muszę wjechać na kanał i to sprawdzić dokładnie...
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez tygrys36 » 17 lip 2014, 22:40

Jak pojawiają się problemy z maglownicą to nie czekaj tylko naprawiaj bo potem czeka Cię też wymiana pompy,nie próbuj żadnych dodatków do układu wspomagania bo to nie pomaga tylko regeneracja lub wymiana.
tygrys36
 

Postprzez deejay27 » 1 wrz 2014, 18:01

Majki trochę już minęło od twojej wymiany oliwy na Eneos , jak silnik pracuje na nim i jaki dokładnie model tego Eneosa , bo chyba tez się na niego skuszę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez Majk500 » 1 wrz 2014, 23:42

Ano, przejechałem na nim ok 3000 km i pomimo tego że i tek płukałem silnik to zrobił się taki lekko złoto-miodowy, także wciąż silnik się oczyszcza :)
Silnik pracuje wg mnie elegancko, ale wiadomo, że każdy KL chodzi ciutke inaczej, tak zauważyłem. A olej jest tak jak fabryka przykazała 5W30 :)
Co mogę takiego od siebie jeszcze dodać to że zdecydowanie go polecam :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez Piotr_ » 2 wrz 2014, 08:33

Jeżeli olej zmienia kolor na ciemniejszy, to znaczy że jest dobry i myje silnik :> Jeżeli po 10kkm go zlejesz i będzie czysty to znaczy że olej jest do <dupa>
Ślicznego masz tego xeda mendo <serduszka>
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez Beny » 2 wrz 2014, 10:55

Majk500 napisał(a):A olej jest tak jak fabryka przykazała 5W30 :)
jaki masz przebieg i jak spalanie oliwy?
Ja juz drygi raz miałem lać fullsyntetyk ale spękałem :P
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8675 (86/81)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Majk500 » 3 wrz 2014, 00:12

Przebieg mam 198 700, spalanie waha się ok 700 ml/5000 km, ale wolę dolewać niż zalać jakiś gęsty muł :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez Majk500 » 18 paź 2014, 08:22

A napiszę sobie coś bo cicho się zrobiło.
Na początek: latem spalił się jeden zenek więc założyłem halogeny które miałem pod ręką.
Ale w nocy jest taka czapa że jak najszybciej muszę kupić żarniki, bo teraz jesień to wciąż ciemno będzie.
Ale to pryszcz... Wczoraj pierd...ł mi kamień i pękła szyba... na wysokości oczu... A w grudniu chciałem ubezpieczyć szyby... Normalnie na złość :|
Załączniki
DSC_0314.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez Majk500 » 12 lis 2014, 12:30

Coś jest cicho... Newsy:
-zmieniłem olej przy przebiegu 6000 z groszami, zleciał taki miodowo złoty, myślę że tą płukankę co tak 2-3 wymianę oleju warto stosować, bo silnik pomimo tak dobrego oleju i tak musi być czyszczony, a wiadomo że im czystszy olej tym lepiej :D

-sworzeń który regenerowałem był tak wytrzaskany że wyjąłem go ręką, po wymontowaniu wahacza i wykonaniu telefonu do firmy w której regenerowałem, zawiozłem po południu a rano był gotowy.
Naprawili gwarancyjnie, okazało się, że dostały się jakieś opiłki metalu i dlatego się tak stało. Jest to raczej pewne gdyż pozostałe elementy regenerowane są w stanie idealnym, jakby świeżo z fabryki wyjechały.

-po całej akcji auto przejechało trasę Poznań-Gorzów-Dusseldorf-Szczecin bez żadnego problemu, zająknięcia czy zmęczenia. Także trasy nawet po 1800 km to sama przyjemność jechać tym autem <serduszka>

Dobra kilka fotek:
Załączniki
DSC_0391.JPG
DSC_0392.JPG
DSC_0393.JPG
DSC_0394.JPG
Musiałem zawieźć grafikę, trochę na ścisk weszło, na szczęście zawsze w bagażniku mam kilka pianek żeby sobie awaryjnie coś zabezpieczyć :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez dadan » 12 lis 2014, 13:53

Nie bolą Cie plecy po takiej trasie? Ostatnio robiłem gdynia-gelsenkirchen-gdynia i miałem dosyć tych foteli :(
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 13:23
Posty: 664 (0/15)
Skąd: Gdynia
Auto: TA KL

Postprzez Majk500 » 12 lis 2014, 14:23

Noooo, to jest ból, jak się co 2-3h nie zatrzymasz i nie rozciągniesz to kaszana...
Tym bardziej że po tych 14 latach jest już trochę wysiedziany i zapadnięty...
Aaaaale i na fotele przyjdzie czas... <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez dadan » 13 lis 2014, 16:38

Myślałem ostatnio czy nie wstawić innych siedzeń i obszyć ich, wiem tanio nie będzie bo alcantara jest drogim materiałem, ale takie siedzenia z alfy 166, mocowanie też można dospawać, w najgorszym przypadku nie byłoby elektrycznego ustawianie, ale komfort powinien się poprawić.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 13:23
Posty: 664 (0/15)
Skąd: Gdynia
Auto: TA KL

Postprzez Majk500 » 14 lis 2014, 09:27

Mój pomysł też opiera się na innych fotelach, nie wiem tylko jeszcze jakich, na razie nie szukałem. To jest mod na bliżej nieokreśloną przyszłość :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez Dymian » 14 lis 2014, 09:36

Chyba panowie dawno nie ganialiście innymi autami. W xedosowych ewidentny jest brak regulacji lędźwi oraz zagłówek to jest nieporozumienie. Oprócz tego nie jest źle, na tle konkurencji aut w podobnej kwocie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 20:33
Posty: 604 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Postprzez dadan » 14 lis 2014, 11:23

Cóż, przymierzałem się ostatnio do saaba 9-5 i ludzie tak się zachwycają tymi siedzeniami, w zasadzie dla mnie może i trochę wygodniej niż w xedosie, dłuższe siedzisko, ale do siedzeń z S-klasy to dużo dużo brakuje :) Niestety dla mnie podkłokietnik jest w nim za daleko umieszczony, stąd jakoś nie mogłem dopasować sobie pozycji, w xedosie podłokietnik całkiem dobrze jest umieszczony, siedzi się jak w fotelu :)

W xedzie te krótkie siedziska dobijają, myślałem o siedzeniach z bmw i audi, ale te z rozsuwanym siedziskiem kosztują mega dużo, stąd myślałem o siedzeniach z alfy, są całkiem niezłe i w przystępnej cenie.

A wracając do tematu, mi ciągle tempomat na 160 km/h w niemczech wychodzi 13L, chyba że w 4 osoby to 13,5 nawet.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 13:23
Posty: 664 (0/15)
Skąd: Gdynia
Auto: TA KL

Postprzez Majk500 » 14 lis 2014, 14:55

U ojca w maximie '07 fotele są mega, ale trochę jakieś wysokie, ciężko było by przerobić takie coś na warunki xedosowe. Mi tak na prawdę brakuje tylko tego podparcia lędźwiowego. Nie wiadomo jak było w nowości, bo ta pianka już jest tam ugnieciona i też już nie leży tak jak powinna. Ale da się usiedzieć na nich, także fotele nie są na razie priorytetm :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy