Mazda Xedos 9 TA KL '98 MT 123kW by szkodnik

TA / HD / HC / HB

Postprzez szkodnik_byd » 15 kwi 2016, 00:05

Dzisiaj przed złotem miałem tylko umyć auto

Okazało się jednak

uploadfromtaptalk1460671354815.jpg

że silikon dekla od piątego biegu nie jest szczelny, i ledwo ledwo udało to się ogarnąć

Mam nadzieję że wszystko na tor będzie cacy

Dodatkowo przed złotem zaaplikowalem zestaw torowy


uploadfromtaptalk1460671513297.jpg


Zestaw na tor
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6198 (915/441)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Beny » 15 kwi 2016, 06:42

Widzę ze kilka dziewiątek dostanie w palnik na zlocie :D
Wcześniej co lales do silnika tez 5w40?
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8676 (86/83)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez szkodnik_byd » 15 kwi 2016, 07:12

Wcześniej było 5w30 ale taki jeden olejowy spec powiedział mi że 5w40 dla mojej charakterystyki jazdy będzie lepszy
Do tej pory lałem motorcraft teraz wsparłem naszego sponsora
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6198 (915/441)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez mx-3lover » 17 kwi 2016, 22:09

Szybki jest ten X9, na prostej w cale tak łatwo nie dawał się wyprzedzać.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez pawcio1017 » 17 kwi 2016, 23:49

mx-3lover napisał(a):Szybki jest ten X9, na prostej w cale tak łatwo nie dawał się wyprzedzać.


Nie da się ukryć :)

12998187_998672260180000_5566716403452132508_o.jpg

by dejneks
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez szkodnik_byd » 18 kwi 2016, 09:37

mx-3lover napisał(a):Szybki jest ten X9, na prostej w cale tak łatwo nie dawał się wyprzedzać.


Dzięki serdeczne

generalnie było widać, że twój silnik też daje rade i miałem wrażenie, że masz krótszą skrzynie

mi niestety nie wchodził drugi bieg na torze więc cały czas jeździłem na trójce – pod koniec prostej wchodziło tylko 4 czyli miałem jakieś 180km / godzinę

miałem jeszcze problem z ostatnim zakrętem – do samego końca miałem wrażenie, że zbyt zachowawczo w niego wjeżdżam i przez to prędkość była trochę mniejsza

generalnie – chciałem sobie troszkę pojeździć po torze Poznań i to się udało – spinana się na najlepszy czas nie miałem – zresztą przez pierwsze dwie sesje nie liczyło mi czasu

najważniejsze, że auto całe wróciło – teraz trzeba zając się kwestią braku 2 biegu pod obciążeniem, mam nadzieje, że to tylko kwestia odpowietrzenia sprzęgła – lub powrót na normalny płyn hamulcowy – zobaczymy

widzę, że sporo zdjęć x9 mam ze zlotu więc muszę je wszystkie przejrzeć i zamieścić w temacie
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6198 (915/441)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Bandit » 18 kwi 2016, 09:54

a synchronizator się może nie kończy? i co na to Podgórze?
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4427 (10/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Nie mam

Postprzez szkodnik_byd » 18 kwi 2016, 11:30

Będzie się denerwował ta kwestia jak znajdzie czas a z tym na Podgórzu nie jest łatwo
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6198 (915/441)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Majk500 » 18 kwi 2016, 23:56

szkodnik_byd napisał(a):mi niestety nie wchodził drugi bieg na torze

Bo X9 często mają już zajechane synchronizatory. Także przy poganianiu trzeba redukować z międzygazem ;)
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez mx-3lover » 25 kwi 2016, 20:35

szkodnik_byd napisał(a):generalnie było widać, że twój silnik też daje rade i miałem wrażenie, że masz krótszą skrzynie

Mam skrzynię z K8, gdybym miał skrzynię od KL'a to pewnie nie dogoniłbym Cb.
Pamiątkowa fota:
Obrazek
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez szkodnik_byd » 9 maja 2016, 23:05

DSCF1830.JPG
jeszcze kilka fotek z poznania udało się znaleźć
13000328_560299827480914_1341331090834779630_n.jpg

13051617_960689904044141_8948970525361095894_n.jpg

12993621_960695480710250_1394462273300064012_n.jpg

12987062_998672260180000_5566716403452132508_n.jpg

13001043_560302457480651_1512910678235348305_n.jpg
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6198 (915/441)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez szkodnik_byd » 31 sie 2016, 01:19

Takie spyphoto jak się ogarnę z czasem to będzie więcej zdjęć i krótki opis prac
Obrazek
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6198 (915/441)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Beny » 31 sie 2016, 09:32

Ranty drzwi Ci bierze? Moje pływają w noxudolu i narazie spokój.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8676 (86/83)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez szkodnik_byd » 31 sie 2016, 18:38

To są po prostu brudne drzwi – chodziło o to, że w odwodnieniach widać końcówki mat wygłuszających przednie drzwi,


Więc w końcu po kilku miesiącach oczekiwania na półce zamontowałem przednie głośniki, siedząc z żalu w domu zamiast być na zlocie postanowiłem chociaż ten czas spędzić przy aucie :D

wykorzystane elementy:
maty butylowe 2mm
maty butylowe 1mm
głośniki pioneer dwudrożne 17cm midbas + tweeter
dystanse mdf 5x7 na 17cm
denaturat bezbarwny :P
kilka godzin pracy

co mnie zaskoczyło pozytywnie Xedos ma zewnętrzne blachy idealnie dopasowane do prostokątnych mat – udało się wcisnąć do końca każdego profilu i elementu,

wygłuszenie samych blach dało już piorunujący efekt w postaci dźwięku zamykanych drzwi, jednak na tym nie poprzestałem drzwi zostały wygłuszone ze wszystkich stron

niestety w trakcie montażu okazało się, że dystanse MDF są za grube i musiałbym zrezygnować z fabrycznych maskownic czego nie chciałem, więc pomysłowy Dobromir szkodnik znalazł kawałki grubej blachy nierdzewnej i przy pomocy wyrzynarki udało się polepić nowe dystanse, wklejone oczywiście na silikon dla poprawienia trzymania i eliminacji drgań, co i tak nie uchroniło boczków przed delikatna kastracją jednak oryginalne maskownice pozostały na swoich miejscach,

pomysł na tweetery był inny jednak tam gdzie chciałem je zamontować były wzmocnienia drzwi, potem plan był schować je w maskownicy lusterka tak aby jak najmniej wystawały i w nocy dziurawiąc sam plastik wydawało się idealnie, jednak w praktyce okazało się, że z lusterka wystaje jedna śruba i też przeszkadza, nie zrażając się tym zastosowałem rozwiązanie tymczasowe – dające mi możliwość ustawienia kierunku emisji dźwięku i teraz organoleptycznie sprawdzam sobie jak jest najlepiej aby za jakiś czas połączyć już na stałe obudowę głośnika i blendę lusterek

a więc cały zabieg wyglądał tak:

IMG_20160831_184251.jpg
IMG_20160831_184236.jpg
IMG_20160831_184226.jpg

IMG_20160829_192356.jpg
IMG_20160829_183533.jpg
IMG_20160829_183521.jpg
IMG_20160829_183518.jpg
IMG_20160829_144102.jpg
IMG_20160829_144053.jpg
IMG_20160829_144038.jpg
IMG_20160828_140835.jpg
IMG_20160828_140823.jpg
IMG_20160828_140809.jpg
IMG_20160828_140802.jpg
IMG_20160828_140755.jpg
IMG_20160828_140744.jpg
IMG_20160828_140730.jpg
IMG_20160828_140723.jpg
IMG_20160828_140714.jpg
IMG_20160828_140708.jpg



Dodatkowo w tak zwanym międzyczasie udało się postawić pomnik obok pomnika :D

DSCN1411.JPG


I w tak zwanym innym międzyczasie w okolicy moich urodzin, żona porwała mi auto i takie oto ujęcie pojawiło się na płótnie w salonie o wymiarach 2x1 w metrach,

YellowFilter (1 of 1).jpg
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6198 (915/441)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Beny » 2 wrz 2016, 11:27

Fajny prezent :D
Jak wrażenia z odsłuchu?Ja tez oklejałem i rzeczywiście fajnie to idzie maty wchodza w każdą szczeline.Jak pamietam to wpasowałem głośniki w ori dystanse.
Twetery można próbować w ori zaślepki z polifta upchnąć.Tylko pilnuj na zlotach bo mi jeden pierścień trzymający tweeter w Rykach zniknął :|
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8676 (86/83)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez szkodnik_byd » 2 wrz 2016, 14:31

Wrażenia z odsłuchu pozytywne zakładając brak suba nawet bardzo pozytywne, radyjko daje rade jednak mam wrażenie że docelowo i tak jakaś mocniejsza końcówka będzie potrzebna,

Jednak w pierwszej kolejności sub
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6198 (915/441)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez pawcio1017 » 2 wrz 2016, 17:31

Jak cos to zalegaja mi w garazu jakieś przewody do suba wyjęte z trójki. Jak Ci podpasuja to się mozemy dogadać ;–)
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez szkodnik_byd » 3 wrz 2016, 02:49

Przywieź zobaczymy czy starczy na długość
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6198 (915/441)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez marcinowozniako » 20 wrz 2016, 22:51

A ja pozwolę sobie powrócić do starego tematu mocy oraz hamowni. Czy sprawdzałeś na innej hamowni jak wygląda te ponad 180KM?
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez szkodnik_byd » 21 wrz 2016, 00:00

Jeszcze nie było okazji wjechać na inne rolki więc niestety mam tylko 2 pomiary z agmy wiosenny i letni z zeszłego roku

Jednak znam kilka aut (w tym moje poprzednie 626 i żony m6) które były sprawdzane tu i tu i było niemal identycznie
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6198 (915/441)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy