Mazda Xedos 9 TA KL 1999

TA / HD / HC / HB

Postprzez ProboszczV6 » 1 mar 2023, 18:34

Taniej i równie dobrze się spisują osłony z 626 GE. Do tylnych amortyzatorów pasują.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Kubus88 » 18 mar 2023, 16:07

Było kilka dni urlopu…

Przebieg 140500. Wymieniłem:
-olej z filtrem.

Korzystając z wolnego oprócz oleju którym chwaliłem się powyżej, wypieściłem wnętrze i lakier. Długo zbierałem się do zakupu produktów do skóry od colourlock, ale jak już użyłem na skórze, która wydawała mi się czysta okazało się, że był to dobry wybór a wszystkie poprzednie lata gdzie używałem marketowych środków można uznać za zmarnowane…pierwszy raz też użyłem dressingu do plastików i chyba plaka i podobne też wyrzucam do śmietnika.

Zastanawiam się też nad „sportową” wkładką filtra powietrza…k&n, pipercross? Macie jakieś doświadczenia czy jest sens wydawać $ na to?

ProboszczV6, jakbym wiedział o tych osłonach z 626 to pewnie bym je kupił, ale są jakie są i raczej już drugi raz ich nie będę wymieniał. Niestety pisałem o tym wcześniej, części do tego samochodu niestety już bardziej się zdobywa jak kupuje. Ostatnie egzemplarze przewijające się w ogłoszeniach szybko umrą z tego powodu, nie oszukujmy się przysłowiowy Kowalski w ASO części nie będzie kupował, wszystkiego z używki też się nie zamontuje i moim zdaniem nie zawsze ma to sens. Mimo to uważam, że auto jest świetnym youngtimerem, fajnie dynamicznie i wygodnie wozi tyłek, jest rzadko spotykane wiec warto go ratować ale z drugiej strony Mustang’67 to nigdy nie będzie i zanim teoretycznie zyska na wartości, zostanie mocno przeinwestowanie w eksploatacji. Mimo wszystko jeździmy dalej.

Mam jeszcze problem, mianowicie nieprzyjemnie skrzypią, trzeszczą mi drzwi podczas otwierania i zamykania…faktem jest, że auto mało jeździ wiec i drzwi rzadko są używane, podpowiedzcie gdzie i czym smarować.
Załączniki
64E130DE-61BB-412E-A240-E3410BFED186.jpeg
312D22CD-0A16-41C2-B8D7-B46512B628C8.jpeg
944EFD22-75AC-405E-BF44-C232736380CC.jpeg
6287C4E1-3363-491C-81E5-F38A0242E3DD.jpeg
FC014BB2-DB46-46C1-8DA2-F3AF08C91303.jpeg
D90C74C1-0B30-40BE-8B31-1740A6B7D661.jpeg
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2019, 20:21
Posty: 149 (4/2)
Skąd: okolice Radomia
Auto: XEDOS9'99

Postprzez Kubus88 » 27 mar 2023, 08:07

Kubus88 napisał(a):Zastanawiam się też nad „sportową” wkładką filtra powietrza…k&n, pipercross? Macie jakieś doświadczenia czy jest sens wydawać $ na to?


Decyzję ułatwiła cena, k&n jest 3 razy droższy, wiec na pokładzie już jest pipercross…po wymianie żadnych zmian w dźwięku silnika(dolotu) nie stwierdziłem. Zostały też zamontowane felgi po regeneracji.
Załączniki
30196841-19F2-4352-94B6-AA39574452C7.jpeg
E585E766-9570-4F7C-941C-D8C5F2CFE798.jpeg
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2019, 20:21
Posty: 149 (4/2)
Skąd: okolice Radomia
Auto: XEDOS9'99

Postprzez Kubus88 » 29 sie 2023, 14:25

Kubus88 napisał(a):Auto cieszy dalej choć już chętnie bym chyba polatał czymś innym…


W związku z powyższym Mazda ma kolegę w garażu, jeśli interesują kogoś moje perypetie z nim zapraszam tutaj: http://forum.mustangklub.pl/viewtopic.php?t=19923

Xedos wiec będzie robił jeszcze mniejsze przebiegi zostając autem typowo wycieczkowo wakacyjnym…poniżej „pocztówki” z wakacji.
Załączniki
IMG_1232.jpeg
IMG_1178.jpeg
IMG_1182.jpeg
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2019, 20:21
Posty: 149 (4/2)
Skąd: okolice Radomia
Auto: XEDOS9'99

Postprzez Kubus88 » 20 gru 2023, 19:25

Kolejny bezawaryjny rok się kończy, ale czasem drobne prace serwisowe są potrzebne…

Przebieg 145200, wymieniłem:
-przewód powietrza między przepustnicą a przepływomierzem.

Jakiś czas temu zauważyłem jakby mikrofalowanie obrotów, rozglądając się pod maską zauważyłem drobne pęknięcia między „harmonijkami” na ww przewodzie. Na próbę załatałem to silikonem celem weryfikacji czy to on jest winny, prowizoryczna naprawa przyniosła efekt więc zamówiłem nowy przewód (jeśli ktoś ma ten przewód całkowicie w strzępach to mój stary ostatecznie może jeszcze posłużyć).
Załączniki
IMG_1489.jpeg
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2019, 20:21
Posty: 149 (4/2)
Skąd: okolice Radomia
Auto: XEDOS9'99

Postprzez Kubus88 » 6 kwi 2024, 12:30

Przebieg 146700, wymieniłem:
– akumulator, stary nie wytrzymał 5 lat ale raz że auto czasem potrafi nawet miesiąc nie być odpalane a dwa to kilka razy nie domknięty bagażnik i zapalone światło rozładowały go do zera. Założyłem też w końcu plastikową obudowę akumulatora.

Niestety ostatnio żona nie zauważyła betonowego kosza…
Podjąłem też decyzję, może bez ciśnienia ale jednak pięć lat zaraz mija, auto już mi się trochę znudziło więc jakby ktoś szukał ładnego i sprawnego Xedosa to auto jest na sprzedaż, 17 tys.
Załączniki
IMG_1881.jpeg
IMG_1883.jpeg
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2019, 20:21
Posty: 149 (4/2)
Skąd: okolice Radomia
Auto: XEDOS9'99

Postprzez Kubus88 » 23 maja 2024, 17:26

Kubus88 napisał(a):Podjąłem też decyzję, może bez ciśnienia ale jednak pięć lat zaraz mija, auto już mi się trochę znudziło więc jakby ktoś szukał ładnego i sprawnego Xedosa to auto jest na sprzedaż, 17 tys.


Powyższe nadal aktualne.

Tymczasem, przebieg 147100, na pokładzie nowe:
– łączniki drążka stabilizatora przód.
– tuleje dolne z przodu.
Załączniki
IMG_2047.jpeg
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2019, 20:21
Posty: 149 (4/2)
Skąd: okolice Radomia
Auto: XEDOS9'99

Postprzez Kubus88 » 22 cze 2024, 11:28

Pocztówki z wakacji…
Załączniki
IMG_2166.jpeg
IMG_2162.jpeg
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2019, 20:21
Posty: 149 (4/2)
Skąd: okolice Radomia
Auto: XEDOS9'99

Postprzez Kubus88 » 31 lip 2024, 19:23

Kolejną kartka z pamiętnika serwisowego. Przebieg 149900, na pokładzie nowe:
– tarcze tył, tym razem „malowane” blue printy.
– klocki tył.
– szczęki + zestaw montażowy.
– piasta LT.
– zaciski tył po regeneracji.
– wąchacz „boczny” PP.
– nowy płyn hamulcowy w układzie.

Pojechałem na stację diagnostyczną ze stukami w zawieszeniu ale, że lada dzień badanie techniczne to została przejechana cała ścieżka i niestety wyszło na jaw, że hamulce mam słabe z tyłu…tak naprawdę problem leżał w zaciskach ale nie chce wracać już do tego za jakiś czas dlatego został zamontowany cały nowy zestaw(jakby ktoś był w ciężkiej potrzebie to mam stare minimalnie zużyte hamulce). Plan był jeszcze na zmianę pasków, które są widoczne na zdjęciu ale planowany urlop w warsztacie przełożył ten temat na później.
Załączniki
IMG_2353.jpeg
IMG_2323.jpeg
IMG_2295.jpeg
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2019, 20:21
Posty: 149 (4/2)
Skąd: okolice Radomia
Auto: XEDOS9'99

Postprzez Kubus88 » 13 sie 2024, 21:23

Przebieg 150000, wymieniłem:
-olej z kompletem filtrów.

5 lat temu po zakupie zrobiłem pełny serwis ze wszystkimi filtrami, później różnie było to robione z uwagi na niskie przebiegi….ale o ile nie jestem w stanie zweryfikować stanu filtra paliwa to jestem zdziwiony jak dużo syfu było w kabinowym a auto stoi ciągle w garażu. Zmieniłem też „sportową” wkładkę filtra powietrza na zwykły filtr, żadnej pozytywnej różnicy na pipercrossie nie zauważyłem, jak dla mnie strata gotówki…jeśli ktoś jest amatorem tych filtrów to mam na zbyciu za pół ceny.
Załączniki
IMG_2381.jpeg
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2019, 20:21
Posty: 149 (4/2)
Skąd: okolice Radomia
Auto: XEDOS9'99

Postprzez Longbow » 21 sie 2024, 17:15

:] widać że zadbany egzemplarz :) oby tak dalej :D bo grono posiadaczy x9 z roku na rok się zawęża
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2007, 23:49
Posty: 144 (0/1)
Skąd: PSE
Auto: Xedos 9 KJ 00'
Xedos 9 KL 00' FL

Postprzez Kubus88 » 28 wrz 2024, 11:56

Kubus88 napisał(a):Plan był jeszcze na zmianę pasków, które są widoczne na zdjęciu ale planowany urlop w warsztacie przełożył ten temat na później.


Zgodnie z zapowiedzią auto wędruje znowu do warsztatu, weryfikacja odczuwanych drgań przy przyspieszaniu, sprawdzenie rozrządu i osprzętu…jak wszystko będzie ok to tylko wymiana pasków ale raczej nie zakładam tak optymistycznego scenariusza. Dodatkowo zmieniłem odblask w zderzaku…niewiadomo kiedy i jak ale został stłuczony, może jakaś mucha w kasku leciała.
Załączniki
IMG_2543.jpeg
IMG_2542.jpeg
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2019, 20:21
Posty: 149 (4/2)
Skąd: okolice Radomia
Auto: XEDOS9'99

Postprzez Kubus88 » 5 paź 2024, 15:10

Kubus88 napisał(a):Zgodnie z zapowiedzią auto wędruje znowu do warsztatu, weryfikacja odczuwanych drgań przy przyspieszaniu, sprawdzenie rozrządu i osprzętu…jak wszystko będzie ok to tylko wymiana pasków ale raczej nie zakładam tak optymistycznego scenariusza.


Przebieg 151700, wymienione:
-pasek rozrządu z napinaczem.
-paski osprzętu z rolkami.
-przegub wewnętrzny P.

Nie został zmieniony komplet części jak rolki rozrządu czy pompa wody bo powyższy serwis podyktowany był czasem eksploatacji poprzedniego zestawu (5 lat) a nie przebiegiem (+30tys)…napinacz poprzednio nie był wymieniany a w chwili obecnej wogule już nie „trzymał”, pasek zszedł „na piechotę”. Jak jechałem do warsztatu chciałem dynamicznie przyspieszyć i auto przy 3 tys się zmuliło, nie odpuściłem gazu i po chwili namysłu wkręciła się ładnie pod czerwone pole. Jak dowiedziałem się, że pasek był luźny pomyślałem, że on był winny tego zamulenia ale(!!!) jak odebrałem auto też miała takie dziury w mocy, nawet gorsze. Szlag mnie trafił, wybłyskałem błędy:
-czujnik położenia przepustnicy.
-czujnik spalania stukowego.
Następnie wyczyściłem przepustnicę, bardzo brudna nie była bo robiłem to po zakupie ale coś tam syfu było(może pipercross „pomógł”), odłączyłem akumulator i na chwilę obecną zrobiłem już z 50 km z różnymi prędkościami i różnym stylem jazdy a auto zachowuje już się normalnie…nie wiem co o tym myśleć ale chyba nie będę szukał problemu. Stąd też mój post w tym temacie:
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 4&t=209496
Załączniki
IMG_2570.jpeg
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2019, 20:21
Posty: 149 (4/2)
Skąd: okolice Radomia
Auto: XEDOS9'99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy