
Auto wypatrzyłem jeszcze w styczniu na portalu ogłoszeniowym autoscout. Ponieważ Staruszka zaczęła coraz bardziej niedomagać, a GF – ka prezentowała się na zdjęciach dość solidnie, odezwałem się do pana Bartka z carpasji. Potem jednak na chwilę zmieniłem zdanie, w przypływie sentymentu chcąc zostawić dotychczasowe auto. Jednak po wizycie u mechanika i uświadomieniu mi przez niego, że dalsze inwestowanie środków w Staruszkę nie ma sensu, stwierdziłem, że pora na zmianę. Skontaktowałem się więc z carpasją ponownie, i po paru dniach otrzymałem prezent do garażu w postaci nowego auta.
Trochę faktów:
Model 626 GF
Silnik FS 115 KM
Nadwozie sedan
Kolor 18G Higliht Silver mettalic
Data produkcji 07.08.2000, pierwsza rejestracja 14.09.2001
Przebieg w dniu zakupu 105 tys. km
Wyposażenie
ABS + TCS
wspomaganie
klimatyzacja automatyczna z nawiewem na nogi pasażerów z tyłu
elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka
elektryczne szyby z przodu
białe tarcze zegarów
welurowa tapicerka
tempomat
radio kaseciak Blaupunkt z 4 głośnikami i elektrycznie wysuwaną anteną
hak odpinany
halogeny przeciwmgielne z przodu
Obecnie auto stoi na 14'' kołach stalowych, z zakupionymi już przeze mnie używanymi kołpakami Mazdy. Na lato w garażu leżą 15'' felgi aluminiowe... chciałem nawet zmienić, jak się zaczęło robić ciepło, ale chyba lepiej, że poczekałem.
Naprawy:
– marzec 2013 – 105 tys km – wymiana oleju (dalej Dexelia 10W40), filtra oleju i filtra kabinowego
– marzec 2013 – wymiana błotnika lewego przód i lakierowanie zderzaka przód – przygoda parkingowa
– kwiecień 2013 – usunięcie korozji z dolnych rantów tylnych drzwi i wewnętrznych rantów tylnych nadkoli
– lipiec 2013 – komplet nowych wycieraczek Bosch
– sierpień 2013 – wymiana świec, wymiana oleju w skrzyni biegów, poprawienie mocowania osłony filtra kabinowego
– październik 2013 – zabezpieczenie antykorozyjne podwozia i profili zamkniętych
– październik 2013 – wymiana żarówek postojowych tył
– styczeń 2014 – wymiana poduszki silnika prawej na oryginał
– marzec 2014 – wymiana oleju i łącznika stabilizatora lewy tył
– maj 2014 – serwis klimatyzacji
– sierpień 2014 – kolejne usuwanie korozji z nadkoli tył, kolejne zabezpieczenie profili zamkniętych
– marzec 2015 – wymiana oleju
– maj 2015 – serwis klimatyzacji z uzupełnieniem czynnika i sprawdzeniem szczelności
– maj 2015 – usunięcie korozji spod maski i uszczelki drzwi przednich prawych
– sierpień 2015 – wymiana chłodnicy klimatyzacji
– sierpień 2015 – usunięcie korozji spod mocowania poduszki silnika prawej i poprawka pod uszczelką drzwi pasażera
– sierpień 2015 – nowe tarcze i klocki tył, nowy – regenerowany zacisk tył lewy, kolejna wymiana tarcz i klocków – uszkodzony zacisk dosłownie spalił lewą tarczę
– listopad 2015 – korekta lakieru, pranie tapicerki, mycie parowe komory silnika
– listopad 2015 – zmiana opon zimowych na Barum 195/60/15
– kwiecień 2016 – wymiana oleju
– styczeń / luty 2017 – wymiana pozostałych poduszek silnika na oryginalne Mazda, wahaczy przód na zamienniki, tył na zamienniki Dokuji, tylne poprzeczne Dokuji, tylne wleczone Japan OEM, drążek kierowniczy lewy Delphi, łącznik stabilizatora lew przód Yamato, próba naprawy zamka bagażnika zakończona niepowodzeniem
– kwiecień 2017 – wymiana oleju na Castrol 5W30, wymiana tarcz i klocków przód Bosch
– maj / czerwiec 2017 – wymiana zamka bagażnika na używany oryginał
– marzec 2013 – montaż oryginalnych chlapaczy przednich
– lipiec 2013 – nowy komplet dywaników welurowych
Plany:
– porządne zabezpieczenie antykorozyjne podwozia i profili zamkniętych – zrobione
– usunięcie korozji pod maską ze śrub itp rzeczy i ogólne wyczyszczenie wszystkiego pod maską – zrobione
– założenie felg 16'' z Mazdy MX-5 NC wzór 110 – pomysł się nieco zmienił, jeżeli wejdą 16 to oryginały z 626 GF
– renowacja / wymiana gałki zmiany biegów – obecna jest nieco sfatygowana, mimo dość niskiego przebiegu – pomysł aktualny, łącznie z obszyciem kierownicy lub wymianą na 3 – ramienną z angielskiej GF, gałki zmiany biegów i mieszka będę szukał z MX-5
Zaraz po zarejestrowaniu luty 2013

Pierwsze oznaki wiosny marzec 2013

Wiosna w pełni kwiecień 2013.
