Wkładaj KLa do Xeda i sie nawet nie zastanawiaj
Mazda Xedos 6 CA KL ~'94 – Sylwo
A ja uważam że nie ma sensu szukać dziury w całym, sam mam KLa z 92r i oprócz cykających popychaczy zaworów nie dzieje się nic. Nie dymi, nie ubywa oleju (dosłownie nie pali nic), chodzi bez zastrzeżeń, sam chciałem robić mu remont w przyszłe wakacje ale chyba jest to bezcelowe 
Wkładaj KLa do Xeda i sie nawet nie zastanawiaj
Wkładaj KLa do Xeda i sie nawet nie zastanawiaj
- Od: 22 lut 2009, 13:42
- Posty: 1169 (0/5)
- Skąd: Olsztyn / Kraków
- Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r
XED napisał(a):Te motorki raczej mocy nie tracą
To raczej prawda z mocą nie ma problemów
XED napisał(a): Jedyne co w nich pada to uszczelniacze zaworoweWtedy olej chla litrami
Z tym się zgadzam sam dopiero co wymieniałem bo na olej bym nie wyrobił ;d
XED napisał(a):Ja tam wolę zrobić remont i chociaż na jakiś czas będzie spokój
Zależy co dokładnie chcesz wyremontować bo nie zawsze się opłaca wkładać kasy, aż na bardzo duży remont
Dopisano 24 paź 2013, 19:34:
Setritus napisał(a):sam chciałem robić mu remont w przyszłe wakacje ale chyba jest to bezcelowe
Pewnie, że tak skoro jest moc i ubytków oleju nie ma to remont jest bezcelowy, strata kasy
Setritus napisał(a):Wkładaj KLa do Xeda i sie nawet nie zastanawiaj
Dokładnie, już tu nie kombinuj bo przekombinujesz
Jak jeździ już kilka dni i bez zarzutu to się nie zastanawiaj tylko przekładka i pisz tu co się dzieje

Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
- Od: 1 maja 2013, 12:36
- Posty: 1903 (1/0)
- Skąd: Lublin
- Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96
Bounty napisał(a):Przyciśnij go do 5-6 tyś obr zobacz czy dymi
Nie dymi


Zastanawiałem się czy samemu nie wymienić tego silnika. Za dużo czasu by mi to zajęło a tego mam niewiele ostatnio. Suma sumarum odpuszczę.
Zostaje tylko kwestia wyboru specjalisty...
- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4290 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
sylwo napisał(a):Nie dymiDopiero po odcince trochę błękitu się pojawia ale w takich ilościach, że tylko moje oko to dostrzega
Przy takich obrotach ma prawo coś zadymić ;d
sylwo napisał(a):Moc jest, aż mi się mordka cieszy![]()
No baa u mnie tak samo, aż w fotel wciska jak depne dopiero radocha wtedy jest

sylwo napisał(a):Zastanawiałem się czy samemu nie wymienić tego silnika. Za dużo czasu by mi to zajęło a tego mam niewiele ostatnio. Suma sumarum odpuszczę.
No sam na pewno byś długo wymieniał, ale jak ktoś się zan to myślę że dzień lub półtora wystarczy na przekładkę
sylwo napisał(a):Zostaje tylko kwestia wyboru specjalisty...
Powiem tylko, żebyś byle kogo nie brał bo szkoda potem tylko kasy dokładać w babole innych ...
Jak bym ponownie teraz przekładał silnik poszukał bym lepiej niż wtedy ...
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
- Od: 1 maja 2013, 12:36
- Posty: 1903 (1/0)
- Skąd: Lublin
- Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96
Pytanka:
1. Czy podzespoły silnika (alternator, rozrusznik) z KFa będą pasować do KLa? Szkoda było by wywalić to co lepsze...
2. Skrzynię biegów też mogę zostawić?
3. Czy warto "uszczuplać" koło zamachowe?
1. Czy podzespoły silnika (alternator, rozrusznik) z KFa będą pasować do KLa? Szkoda było by wywalić to co lepsze...
2. Skrzynię biegów też mogę zostawić?
3. Czy warto "uszczuplać" koło zamachowe?
- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4290 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
sylwo napisał(a):Pytanka:
1. Czy podzespoły silnika (alternator, rozrusznik) z KFa będą pasować do KLa? Szkoda było by wywalić to co lepsze...
Rozrusznik inny raczejsylwo napisał(a):Skrzynię biegów też mogę zostawić?
Skrzynia musi być od 2,5 , ja skrzynie też z probka przechwyciłem, sprawuje się dobrze jak na razie
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
- Od: 1 maja 2013, 12:36
- Posty: 1903 (1/0)
- Skąd: Lublin
- Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96
z tego co wiem to skrzynia może być. Też jestem na etapie "wrzucania" KL'a
Tylko że zleciłem to gościowi, który musi się na tym znać. Wcześniej dałem do znajomego jak wiesz, spartaczył całą robotę. Wziął za coś czego nie zrobił. Ten gość zajmuje się w 90-95% mazdami. Ma jakiegoś kolegę który ma 323 BA z około 230konnym silniczkiem.
Jedno co trzeba zmienić to podpora półosi, jednak nie zawsze- zależy od rocznika.
Dopisano 24 paź 2013, 19:23:
Xed ma wyjątkowo długie te biegi
Jedno co trzeba zmienić to podpora półosi, jednak nie zawsze- zależy od rocznika.
Dopisano 24 paź 2013, 19:23:
Maliniak napisał(a):bo w probe jest krótsze
Xed ma wyjątkowo długie te biegi

sylwo napisał(a):3. Czy warto "uszczuplać" koło zamachowe?
ja bym tego nie robił, bedziesz czuł spadek mocy pod obciązeniem przy podjazdach pod wzniesienia. Ewentualnie założ ze swojego silnika, jest troche lzejsze od tego w 2.5
Sylwo wszystko zależy do czego budujesz samochód
Jeżeli nie bawi Ciebie szybki sprint spod świateł,lub zabawa na torze lub po prostu nie masz manii wykrzesania ze swojego auta każdej dziesiątej sekundy w sprincie to zakładaj skrzynie i zamach z 2, 5 .A jeżeli jest całkiem odwrotnie to sam sobie odpowiedz na pytanie 
To jak w końcu z tą skrzynią biegów? 
- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4290 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
No super, dzięki
cieszy mnie ta informacja 
A przy okazji się pochwalę bo zapomniałem o małym zakupie.

Na dniach muszę zlokalizować starą centralkę i się jej pozbyć.
A przy okazji się pochwalę bo zapomniałem o małym zakupie.
Na dniach muszę zlokalizować starą centralkę i się jej pozbyć.
- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4290 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
Sledze kolegi temat od dawna i autko bardzo zadbane na duzy plus
Co do wymiany silnika na 2.5 to sam chetnie bym u siebie zmienil ale szkoda kasy ladowac w 20letnie auto poza tym mazda nie da mi nigdy takiej przyjemnosci z jazdy jak auto kolegi BMW 328i,to cos czego mi brak i na co skladam, chyba ze wpadnie wieksza suma to na bank bedzie BMW E60 530d STEPTRONIC.
Centralka spoko,u brata zakladalismy idento w oplu,u siebie zmienilem na Carprotect bx70 zeby bylo p&p

Co do wymiany silnika na 2.5 to sam chetnie bym u siebie zmienil ale szkoda kasy ladowac w 20letnie auto poza tym mazda nie da mi nigdy takiej przyjemnosci z jazdy jak auto kolegi BMW 328i,to cos czego mi brak i na co skladam, chyba ze wpadnie wieksza suma to na bank bedzie BMW E60 530d STEPTRONIC.
Centralka spoko,u brata zakladalismy idento w oplu,u siebie zmienilem na Carprotect bx70 zeby bylo p&p
Bmw??? moj avatar mówi wszysto
---------------------------------------->
- Od: 20 paź 2010, 11:35
- Posty: 505 (1/0)
- Skąd: Zamość
- Auto: Była MAZDA 323,xedos6,xedos9
Honda Accord CL7 04' PAPI
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=320&t=189226
Sylwek, powiem Ci tak 
Miałem do wymiany rozrząd, połasiłem się na wymiane wielu wielu innych dodatkowych części, i nie wiem czy nie strzeliłem sobie tym w kolano
Ktoś mowił kiedys ze lepsze jest wrogiem dobrego. I chyba coś w tym jest, bo jak nie było u mnie problemów ze smarowanie, wsadzilismy łapy i do zaworka w pompie, i problem się pojawił, choć nie wiadomo jaki.
Z drugiej strrony, majac silnik na wierzchu, sporo roboty można sobie ułatwić.
Zaczynam zauważać że po kupnie mazdy trzeba było odrazu wywalić z niej KF`a i probasa do 2k z KLem poszukać...ehh człowiek się na błedach uczy
Powodzenia Sylwek, daj znać jak to ryczy w mazdzie
Dopisano 25 paź 2013, 11:22:
To ja mam chyba jakiegoś dziwnego, bo nie powiedziałbym że są długie
Miałem do wymiany rozrząd, połasiłem się na wymiane wielu wielu innych dodatkowych części, i nie wiem czy nie strzeliłem sobie tym w kolano
Ktoś mowił kiedys ze lepsze jest wrogiem dobrego. I chyba coś w tym jest, bo jak nie było u mnie problemów ze smarowanie, wsadzilismy łapy i do zaworka w pompie, i problem się pojawił, choć nie wiadomo jaki.
Z drugiej strrony, majac silnik na wierzchu, sporo roboty można sobie ułatwić.
Zaczynam zauważać że po kupnie mazdy trzeba było odrazu wywalić z niej KF`a i probasa do 2k z KLem poszukać...ehh człowiek się na błedach uczy
Powodzenia Sylwek, daj znać jak to ryczy w mazdzie
Dopisano 25 paź 2013, 11:22:
DamianSzatan666 napisał(a):Xed ma wyjątkowo długie te biegi
To ja mam chyba jakiegoś dziwnego, bo nie powiedziałbym że są długie
"Jeżeli po zaparkowaniu auta pod domem nie obejrzysz się za nim idąc w kierunku domu, znaczy że wybrałeś nie to auto"
"(...)A zapytany dlaczego Xedos, odpowiedział:
-Jak to dlaczego? A czy jest jakikolwiek inny wybór dla ludzi chcących poważnie wyglądać ?"

"(...)A zapytany dlaczego Xedos, odpowiedział:
-Jak to dlaczego? A czy jest jakikolwiek inny wybór dla ludzi chcących poważnie wyglądać ?"
- Od: 26 lut 2013, 00:31
- Posty: 1703 (1/8)
- Skąd: Lublin
- Auto: Xedos 6 2.0 V6 '93
Też muszę sobie nową centralkę założyć
Co do tej skrzyni to z tego co wiem bez większych przeróbek się nie obędzie, ale nie wiem już sam ...
Czy ja wiem czy są one aż tak krótkie w probe skrzyni nie wiem bo w sumie nie jeździłem xedem ani niczym takim więc ja nie mam porównania ...
Może masz short shiftera
?
Co do tej skrzyni to z tego co wiem bez większych przeróbek się nie obędzie, ale nie wiem już sam ...
Czy ja wiem czy są one aż tak krótkie w probe skrzyni nie wiem bo w sumie nie jeździłem xedem ani niczym takim więc ja nie mam porównania ...
Kaszel91 napisał(a):To ja mam chyba jakiegoś dziwnego, bo nie powiedziałbym że są długie
Może masz short shiftera
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
- Od: 1 maja 2013, 12:36
- Posty: 1903 (1/0)
- Skąd: Lublin
- Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96
SS nie ma związku z obrotami
Biegi są poprostu krótkie. 3ke trzeba wkładać przy 90. Na początku się dziwiłem bo poprzednie 2.0 spokojnie do 110 na 2 latało
Ale to był jednak pancerny Opel Vectra A.
Sorry za OT.
Sylwek. Pytanko.
W Xedzie, tylne klocki hamulcowe hamują jakby 1/3 powierzchni tarczy, nie ?
Słyszałem, że po przełożeniu klocków, właśnie z probe, klocki zajmują tej powierzchni podobno troche więcej ;D
Z racji tego że masz obydwa zestawy, mógłbyś je porównać ? Tj klocki ? Ciekaw jestem ile w tym jest prawdy ;D
Biegi są poprostu krótkie. 3ke trzeba wkładać przy 90. Na początku się dziwiłem bo poprzednie 2.0 spokojnie do 110 na 2 latało
Sorry za OT.
Sylwek. Pytanko.
W Xedzie, tylne klocki hamulcowe hamują jakby 1/3 powierzchni tarczy, nie ?
Słyszałem, że po przełożeniu klocków, właśnie z probe, klocki zajmują tej powierzchni podobno troche więcej ;D
Z racji tego że masz obydwa zestawy, mógłbyś je porównać ? Tj klocki ? Ciekaw jestem ile w tym jest prawdy ;D
"Jeżeli po zaparkowaniu auta pod domem nie obejrzysz się za nim idąc w kierunku domu, znaczy że wybrałeś nie to auto"
"(...)A zapytany dlaczego Xedos, odpowiedział:
-Jak to dlaczego? A czy jest jakikolwiek inny wybór dla ludzi chcących poważnie wyglądać ?"

"(...)A zapytany dlaczego Xedos, odpowiedział:
-Jak to dlaczego? A czy jest jakikolwiek inny wybór dla ludzi chcących poważnie wyglądać ?"
- Od: 26 lut 2013, 00:31
- Posty: 1703 (1/8)
- Skąd: Lublin
- Auto: Xedos 6 2.0 V6 '93
Nie widzę różnicy w wielkości klocków ale ręczny u mnie nie trzyma prawie wcale – jedna linka jest stara.
Klocek bierze około 3/4 powierzchni płaskiej
Klocek bierze około 3/4 powierzchni płaskiej
Ostatnio edytowano 25 paź 2013, 14:25 przez sylwo, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4290 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
O czym Wy gadacie?
Każda skrzynia z K-serii podejdzie do każdego silnika z K-serii i na odwrót.
90 na dwójce w Xedzie z 2 litrowym KF'em? Spokojnie pójdzie ponad sto, tylko zakręć może trochę wyżej, nie wierzę że odcinka na 2 biegu jest przy 90km/h
Każda skrzynia z K-serii podejdzie do każdego silnika z K-serii i na odwrót.
90 na dwójce w Xedzie z 2 litrowym KF'em? Spokojnie pójdzie ponad sto, tylko zakręć może trochę wyżej, nie wierzę że odcinka na 2 biegu jest przy 90km/h
Ostatnio edytowano 25 paź 2013, 14:28 przez Dawidoski, łącznie edytowano 1 raz
Młody.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości