Mazda Xedos 6 CA KF 1997 r.
..bylem dzisiaj obejzec mazde 626 cronos 2.5 KL bo moge kupic cale auto za 2tys zl, silnik odpalilem po nocy na zimnym nie zakopcila nic, pracuje rowno i cicho, przebieg 214tys km i teraz tak jak sie zagrzala wyjechalem sie nia przejechac iiiii to w ogole nie jedzie tzn na 4 biegu osiagnolem 180km/h i koniec zero mocy nie pojdzie wiecej... i powiedzcie mi czym to moze byc spowodowane?? ogolnie silnik na postoju jak byl juz cieply to pałowałem do max obrotow i nie kopci nic a nic czyli pierscienie i uszczelniacze dobre a mocy nie ma... w ogole slabo sie w obroty kreci tzn sie w moim KF'ie czuc jak wraz z wzrostem obrotow wzrasta moc a tym cronosem jak wkrecalem w obroty to caly czas tak samo tzn sie od dolu do konca idzie w obroty ale bez takiego kopa... moze wie ktos co mu moze byc?? czy to cos z osprzetu?? moze te zaworki Vrisy nie dzialaja albo przeplywka walnieta albo nie wiem co 
- Od: 26 kwi 2009, 21:33
- Posty: 119
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda XEDOS 6
Ja juz kolego przyglądam się od jakiegos czasu, na tych ludzi z forum, co przekładali motor kf na kl ,oglądam filmiki z ich wyczynów i dalej jestem zdania ze to nie jest opłacalne,bo koszta i pracę jaką trzeba w to włozyc nie przekładają sie na zbyt duży przyrost mocy,moze ta moc jest na papierze,ale ja nie widze az takiej rożnicy w przyspieszeniu pomiedzy tymi motorami w budzie X6.Wolałbym sprzedac X6 dołozyc troche wiecej niz zaplaciłbym za drugi silnik i robocizne i cieszyc sie naprawde szybszym autem.Ale jest jedno ale:]Cięzko znaleśc cos rownie pięknego za te pieniądze co X6.

- Od: 6 gru 2009, 12:35
- Posty: 3100 (13/54)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)
hehe dlatego tez dokladam caly czas do xedoski zamiast kupic cos nowszego
..bo jest to naprawde wyjatkowy pod kazdym wzgledem samochod ;] ...ja chyba jednak zostane przy tym co myslalem od poczatku czyli remont KF'a plus kilka malych przerobek ktore na pewno polepsza troche moc, ostatnio naprawde duzo nad tym myslalem i po tym jak przejechalem sie tym 2.5 hehe to jednak nie widze duzego sensu nad wymiana na KL'a jedyne co moglo by przyniesc odczuwalny efekt to KLZE ale to sa duze koszty.... a zrobie sobie pozadnie moje 2.0 i tez bedzie dobrze latac
pozdro
- Od: 26 kwi 2009, 21:33
- Posty: 119
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda XEDOS 6
Rozmawiałem o tym właśnie parę dni temu z Julkiem i nynuchem i ...
Prawda jest taka, iż swapując sam goły silnik KL do budy X6 raczej nie możemy niczego oczekiwać.
Bez ingerencji w wiązkę, kompa, dolot, tłumik możemy sobie "poudawać" KLa.
Prawda jest taka, iż swapując sam goły silnik KL do budy X6 raczej nie możemy niczego oczekiwać.
Bez ingerencji w wiązkę, kompa, dolot, tłumik możemy sobie "poudawać" KLa.
dolot trzeba zmienic bo seryjny nie podpasuje (troche inny kolektor), a co do wydechu (przy swapie na KL) mam nadzieje, ze obedzie sie bez tego – srednica jest taka sama jak mx-6 KL wiec licze, ze 'wystarczy'. Mozna wsadzic sam silnik (bez swapu osprzetu, wiazki i kompa), jednak w takim wypadku nie ma co sie spodziewac ~160KM.
noo ja sobie zdaje z tego sprawe dlatego tez rozejrzalem sie za calym autem z silnikiem 2,5 KL zeby miec wszystko do swapa czyli przeplywke, wtryskiwacze, kompa itp. itd... no ale jak sie przejechalem jak juz wyzej pisalem tym cronosem to odrazu mi sie odechcialo swapowac bo jedzie to duzo slabiej od mojego 2.0 tylko ze tam cos musi byc nie tak tzn sie silnik jako goly silnik wydaje sie byc w diobrym stanie bo oleju nie bierze, nie kopci(palona po zimnej nocy, a pozniej jak byla ciepla to pałowalem na maxa i patrzylem czy cos zakopci i nic a nic zadnego dymka nie poscila)...a mocy nie ma czyli cos z osprzetu musi byc walniete i jakbym wiedzial co dokladnie to moglbym to kupic bo w sumie 2 tys zl to nie duze pieniadze a mialbym silnik +skrzynie + kable komp itp a reszte by na czesci sprzedal i jeszcze sie zwroci
...nie wie ktos co moze dolegac tej 626?? bo nie wiem co robic a nic innego w mojej okolicy w dobrych pieniadzach nie ma a musze zrobic albo swapa albo silnik bo mnie chu... chce sterzelic bo juz ponad litr na 1000km bierze ;/ a jak dam w pupę to kopci strasznie hehe 
- Od: 26 kwi 2009, 21:33
- Posty: 119
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda XEDOS 6
ostatnio sie wziąłem za sklejanie zderzaka przedniego bo sie w zime połamał tzn prawie cała dokladka sie urwała
aaale jakoś to po sklejałem, wymieniłem też progi i wymieniłem też felgi na AEZ 18" z oponami 225/40 ;] jeszcze dodałem naklejke na szybe przednią z napisem mazdaspeed, wrzucam kilka zdjęć jak to teraz wygląda.








- Od: 26 kwi 2009, 21:33
- Posty: 119
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda XEDOS 6
no działam działam
teraz czekam na tarcze indiglo od moman, czeka na montaż też kiera sportowa noo i bedzie wymieniana też deska rozdzielcza bo jest pęknieta ;/ aaale juz czekam tylko az koles wymontuje z xeda i bede sie bawic z wymiana tego, no i jeszcze sie szykuje remont silnika
ale po kolei nie wszystko naraz
jak cos nowego zrobie to napisze, pozdro ;]
- Od: 26 kwi 2009, 21:33
- Posty: 119
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda XEDOS 6
Kurcze, piękny Xedos, spójna całość i o to chodzi. Fele pasują idealnie!
- Od: 15 sty 2011, 18:27
- Posty: 159
- Skąd: Szczecin/Kłodkowo
- Auto: CA KF '92
No no... xedosik pierwsza klasa
alusek jak najbardziej psuję do niego 


Xedos B6 http://www.youtube.com/watch?v=LqXNk-psA3s
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
no i decyzja zapadła, postanowiłem zrobić remont silnika
mazda już jest od kilku dni u mechanika, głowice będę mieć gotowe na środę a w czwartek będzie składane to wszystko, jeżeli chodzi o części i koszty to jak narazie przedstawia sie to tak:
– pierścienie RIK 350zl
– komplet uszczelek (2x pod głowice, pod kolektory wydechowe, pod ssace itp.) oryginalne Mazdy 740zl
– za remont głowic ponoć ma wyjść ok 1000zł (mam nadzieje ze nie bedzie wiecej
)
– pasek rozrzadu + rolki 300zł
– filtr oleju 40zl
no i jeszcze dojdzie koszt pracy mechanika
zastanawiam sie jeszcze nad tym czy zakladac glowice na tych śrubach ktore sa (glowice 1 raz sa zdjete) czy trzeba kupywac nowe, moze ktos jest w temacie czy trzeba na nowe, bo teoretycznie mi mechanik gada ze niby musza byc nowe ale nie usmiecha mi sie to bo komplet kosztuje 400zl ;/ aa robilem wczesniej silnik w xedosie tylko ten 1.6 i tam bylo na starych i pozniej jezdzilem prawie 2 lata i nic sie nie dzialo tylko ze tam byla zwykla uszczelka pod glowica a tutaj sa metalowe... jak ktos zakladal na starych srubach to niech napisze czy to wytrzyma itp.
W miedzy czasie co by sie nie nudzic wymyslem sobie ze zrobie dolot powietrza, pomaluje pokrywy zaworów, przepustnice i wypoleruje kolektor ssacy
na dzien dzisiejszy skonczylem robic dolot, pomalowalem pokrywy i przepustnice i zacząłem polerowac kolektor ale nad tym to mi jeszcze kilka dni zejdzie
mam nadzieje ze do czwartku skończe ;D wklejam zdjecia tego co po robilem ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)



...no to tyle narazie, jak wszystko juz skoncze i bedzie zmontowany silnik to wtedy wrzuce foto jak to bedzie wygladac ;] pozdro
– pierścienie RIK 350zl
– komplet uszczelek (2x pod głowice, pod kolektory wydechowe, pod ssace itp.) oryginalne Mazdy 740zl
– za remont głowic ponoć ma wyjść ok 1000zł (mam nadzieje ze nie bedzie wiecej
– pasek rozrzadu + rolki 300zł
– filtr oleju 40zl
no i jeszcze dojdzie koszt pracy mechanika
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
zastanawiam sie jeszcze nad tym czy zakladac glowice na tych śrubach ktore sa (glowice 1 raz sa zdjete) czy trzeba kupywac nowe, moze ktos jest w temacie czy trzeba na nowe, bo teoretycznie mi mechanik gada ze niby musza byc nowe ale nie usmiecha mi sie to bo komplet kosztuje 400zl ;/ aa robilem wczesniej silnik w xedosie tylko ten 1.6 i tam bylo na starych i pozniej jezdzilem prawie 2 lata i nic sie nie dzialo tylko ze tam byla zwykla uszczelka pod glowica a tutaj sa metalowe... jak ktos zakladal na starych srubach to niech napisze czy to wytrzyma itp.
W miedzy czasie co by sie nie nudzic wymyslem sobie ze zrobie dolot powietrza, pomaluje pokrywy zaworów, przepustnice i wypoleruje kolektor ssacy
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)



...no to tyle narazie, jak wszystko juz skoncze i bedzie zmontowany silnik to wtedy wrzuce foto jak to bedzie wygladac ;] pozdro
- Od: 26 kwi 2009, 21:33
- Posty: 119
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda XEDOS 6
Zakładaj stare -ja tak robię i nic z tego powodu jeszcze się nie działo
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Piecu Twój xed prezentuje się wyjątkowo. Kolorek bardzo odświeża auto 
Na przednim zderzaku pusto się zrobiło i gładko
oby tak dalej 
Na przednim zderzaku pusto się zrobiło i gładko

- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4292 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
- Od: 26 kwi 2009, 21:33
- Posty: 119
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda XEDOS 6
Ładnie się błysły
pewnie dużo czasu poświęciłeś na to.....no ale efekt jest super




Xedos B6 http://www.youtube.com/watch?v=LqXNk-psA3s
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
co do remontu silnika i jego kosztów to wyszło dużo więcej niż sądziłem
w głowicach było dużo więcej do roboty niż myślałem i dlatego też dopiero dzisiaj je odebrałem... jutro mazda będzie składana, ostatecznie koszty są takie:
– komplet pierścieni RIK 350zl
– komplet uszczelek (2x pod głowice, pod kolektory wydechowe, pod ssace itp.) oryginalne Mazdy 740zl
– remont głowic (wymiana wszystkich prowadnic, wszystkich uszczelniaczy, wszystkich zaworów wydechowych, 6szt szklanek i planowanie) razem zapłaciłem 1480zl
– pasek rozrzadu ori mazdy 260zł, rolki 270zł
– filtr oleju 40zl
– komplet świec 6x 9zł
– robocizna 600zł
razem: 3794zł
...dobrze jest
na początku myślałęm że 2,5tys mi starczy, później że 3tys. a jeszcze później modliłem się żeby w 4tys. się zmieścić
hehe mam nadzieje że efekt będzie zadowalający
pozdro.
– komplet pierścieni RIK 350zl
– komplet uszczelek (2x pod głowice, pod kolektory wydechowe, pod ssace itp.) oryginalne Mazdy 740zl
– remont głowic (wymiana wszystkich prowadnic, wszystkich uszczelniaczy, wszystkich zaworów wydechowych, 6szt szklanek i planowanie) razem zapłaciłem 1480zl
– pasek rozrzadu ori mazdy 260zł, rolki 270zł
– filtr oleju 40zl
– komplet świec 6x 9zł
– robocizna 600zł
razem: 3794zł
- Od: 26 kwi 2009, 21:33
- Posty: 119
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda XEDOS 6
Jak czytam o tych kosztach to aż nie dowierzam....no ale tylko to i to do wymiany i naleci PLN. Po takich wymianach to będzie śmigał jak z fabryki 
Xedos B6 http://www.youtube.com/watch?v=LqXNk-psA3s
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
A sąsiedzi będą gadać, że za 4 tyś by w idealnym stanie golfa kupili albo nawet xedosa z allegro bo tak "chodzą"...
Co dzień słyszę takie teksty jakby ich bolały kieszenie...
Piękności ta Twoja...
chłopcy będą się za Nią oglądać
Co dzień słyszę takie teksty jakby ich bolały kieszenie...
Piękności ta Twoja...

chłopcy będą się za Nią oglądać
- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4292 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości