Mazda MX-6 GE KL 92'

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez DamianMX6 » 1 cze 2011, 09:40

JKK napisał(a): W planach jest odświeżenie plastików wnętrza


A nie lepiej najpierw spróbować podziałać tym mleczkiem które ci podsyłałem zanim się wpędzisz w masę roboty i spory koszt malowania. Masz link może się zdecydujesz, ja byłem mile zaskoczony z efektu http://www.meguiars.pl/shop/product_inf ... ecced99c2a
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez JKK » 1 cze 2011, 16:31

Fakt, zapomniałem o tym środku. Na pewno przetestuje :) Tak to jest jak się ma 1000 pomysłów na minutę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 12:24
Posty: 165
Skąd: N.n.N
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez DamianMX6 » 1 cze 2011, 17:58

JKK napisał(a):Fakt, zapomniałem o tym środku. Na pewno przetestuje :) Tak to jest jak się ma 1000 pomysłów na minutę ;)


Musisz uważać :) , ja na początku też miałem 1000 pomysłów na minutę i słono za niekture z nich płaciłem a potem okazywało się że niepotrzebnie, albo musiałem ponownie coś zmieniać bo była lipa <glupek2> . Trzeba na spokojnie do tematu podchodzić i nic na tzw. pałę. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez Bartosz_ » 1 cze 2011, 21:27

Czym różnią się te dwa układy dolotowe??
http://allegro.pl/uklad-dolotowy-cai-do ... ml#gallery
http://allegro.pl/dolot-uklad-dolotowy- ... 78442.html
oby dwa są dedykowane do mx6, ale kształt rur jest inny ??
Klubowicz
 
Od: 2 mar 2008, 17:49
Posty: 1439 (39/61)
Skąd: Grudziądz
Auto: Mitsubishi Pajero Pinin
Opel Vectra Signum

Postprzez DamianMX6 » 1 cze 2011, 21:42

Bartosz_Mx6 napisał(a):Czym różnią się te dwa układy dolotowe??
http://allegro.pl/uklad-dolotowy-cai-do ... ml#gallery
http://allegro.pl/dolot-uklad-dolotowy- ... 78442.html
oby dwa są dedykowane do mx6, ale kształt rur jest inny ??



Pierwszy Simoty faktycznie wygląda na dedykowany do MX6, zakładasz od razu bo ma wszystko co potrzeba chociaż nie widzę opasek ściągających, poza tą na filtrze a drugi to rzeźba. Trzeba by kombinować z podłączeniem odmy i podciśnienia że o braku stożka nie wspomnę.

Tak więc różnią się WSZYSTKIM <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez JKK » 1 cze 2011, 22:08

Bartosz_Mx6 napisał(a):Czym różnią się te dwa układy dolotowe??
http://allegro.pl/uklad-dolotowy-cai-do ... ml#gallery
http://allegro.pl/dolot-uklad-dolotowy- ... 78442.html
oby dwa są dedykowane do mx6, ale kształt rur jest inny ??


układ 'dedykowany' do modelu a układ 'pasujący' do modelu to dwie różne sprawy ;) poza tym ten pierwszy nie jest firmy krzak no i ma stożek, co jest dość istotnym elementem tego układu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 12:24
Posty: 165
Skąd: N.n.N
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez Majki88 » 1 cze 2011, 22:12

1 jest z rodzajuj P&P
a drugi męcz się sam i kombinuj + znajdź stożek
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez JKK » 1 cze 2011, 22:35

Majki88 napisał(a):1 jest z rodzajuj P&P
a drugi męcz się sam i kombinuj + znajdź stożek

Majki, ja pamiętam, że pytałeś o te świeczki. Jak tylko dorwę się do faktur to napiszę Ci dokładnie co i jak.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 12:24
Posty: 165
Skąd: N.n.N
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez DamianMX6 » 1 cze 2011, 22:48

JKK napisał(a): układ 'dedykowany' do modelu a układ 'pasujący' do modelu to dwie różne sprawy


dedykowany = pasujący <ok>

Powiedział bym nawet że dedykowany jest bardziej pasujący niż pasujący :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez JKK » 1 cze 2011, 23:19

Debata? ;)

Dedykowany, czyli robiony specjalnie pod model.
Pasujący, czyli 'pasujący' do danego modelu i nie tylko do tego, a np. do 12 innych modeli :P ten podany wyżej układ, marki krzak, pasuje również do RX8, hehe :D konstrukcyjnie jednak silniki mx6 i rx8 się 'ciut' od siebie różnią, ale to nie ważne bo układ dolotowy i tak będzie pasował ;)

Więc niekoniecznie dedykowany = pasujący :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 12:24
Posty: 165
Skąd: N.n.N
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez DamianMX6 » 1 cze 2011, 23:32

JKK napisał(a):Debata? ;)

Dedykowany, czyli robiony specjalnie pod model.
Pasujący, czyli 'pasujący' do danego modelu i nie tylko do tego, a np. do 12 innych modeli :P ten podany wyżej układ, marki krzak, pasuje również do RX8, hehe :D konstrukcyjnie jednak silniki mx6 i rx8 się 'ciut' od siebie różnią, ale to nie ważne bo układ dolotowy i tak będzie pasował ;)

Więc niekoniecznie dedykowany = pasujący :P



Chętnie mogę podebatować :D ;) tylko zwróć uwagę że w przypadku Simoty jest napisane " dolot Cold Air Intake jest indywidualnie dopasowane do marki, modelu oraz silnika (podane w nazwie przedmiotu)"... czyli jest pasujący a nawet dedykowany. Natomiast w drugim przypadku koleś wstawił sobie od tak MX6, RX8 itd. równie dobrze mógł napisać kilka innych modeli i marek. Znajdz mi słowo w opisie które wskazuje na to że jest chociaż pasujący do MX6. Nie jest, trzeba przerabiać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez JKK » 1 cze 2011, 23:40

DamianMX6 napisał(a):
JKK napisał(a):Debata? ;)

Dedykowany, czyli robiony specjalnie pod model.
Pasujący, czyli 'pasujący' do danego modelu i nie tylko do tego, a np. do 12 innych modeli :P ten podany wyżej układ, marki krzak, pasuje również do RX8, hehe :D konstrukcyjnie jednak silniki mx6 i rx8 się 'ciut' od siebie różnią, ale to nie ważne bo układ dolotowy i tak będzie pasował ;)

Więc niekoniecznie dedykowany = pasujący :P



Chętnie mogę podebatować :D ;) tylko zwróć uwagę że w przypadku Simoty jest napisane " dolot Cold Air Intake jest indywidualnie dopasowane do marki, modelu oraz silnika (podane w nazwie przedmiotu)"... czyli jest pasujący a nawet dedykowany. Natomiast w drugim przypadku koleś wstawił sobie od tak MX6, RX8 itd. równie dobrze mógł napisać kilka innych modeli i marek. Znajdz mi słowo w opisie które wskazuje na to że jest chociaż pasujący do MX6. Nie jest, trzeba przerabiać.


Można by to porównać do garnituru. Kupujesz garnitur gotowy, gdzie nie gdzie odstaje, ale w miarę w nim wyglądasz (pasujący). Inna bajka jak kupujesz garnitur szyty na miarę, pasuje idealnie (dedykowany) ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 12:24
Posty: 165
Skąd: N.n.N
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez Bartosz_ » 2 cze 2011, 07:30

Dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz :)
Klubowicz
 
Od: 2 mar 2008, 17:49
Posty: 1439 (39/61)
Skąd: Grudziądz
Auto: Mitsubishi Pajero Pinin
Opel Vectra Signum

Postprzez DamianMX6 » 4 cze 2011, 11:23

JKK napisał(a):wykonany został pomiar kompresji na cylindrach, zgodnie z sugestią Damiana. Nie pamiętam dokładnie wartości, wiem, że od wartości fabrycznej odstawało o jeden stopień w dół. Fabrycznie 12 a w mojej 11 albo fabrycznie 11 a w mojej 10.. cokolwiek to znaczy


Jakoś to przeoczyłem :>

Fabryczne ciśnienie w silniku KL powinno być w zależności od zródeł 14,3 lub 14,5 kgf/cm2 więc twoje wartości są minimalnymi dopuszczalnymi i myślę że warto pomyśleć o remoncie. Ja właśnie skończyłem w swoim i auto jest <tazz>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez JKK » 4 cze 2011, 11:30

DamianMX6 napisał(a):
JKK napisał(a):wykonany został pomiar kompresji na cylindrach, zgodnie z sugestią Damiana. Nie pamiętam dokładnie wartości, wiem, że od wartości fabrycznej odstawało o jeden stopień w dół. Fabrycznie 12 a w mojej 11 albo fabrycznie 11 a w mojej 10.. cokolwiek to znaczy


Jakoś to przeoczyłem :>

Fabryczne ciśnienie w silniku KL powinno być w zależności od zródeł 14,3 lub 14,5 kgf/cm2 więc twoje wartości są minimalnymi dopuszczalnymi i myślę że warto pomyśleć o remoncie. Ja właśnie skończyłem w swoim i auto jest <tazz>


Od fabrycznej wartości odstawało o jeden stopień ale nie pamiętałem ile ta wartość wynosiła, dlatego strzelałem. Skoro mówisz, że to 14,5 to u mnie jest 13,5. Chociaż jaj sobie nie dam uciąć, jeszcze to sprawdzę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 12:24
Posty: 165
Skąd: N.n.N
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez DamianMX6 » 4 cze 2011, 12:04

JKK napisał(a):Od fabrycznej wartości odstawało o jeden stopień ale nie pamiętałem ile ta wartość wynosiła, dlatego strzelałem. Skoro mówisz, że to 14,5 to u mnie jest 13,5. Chociaż jaj sobie nie dam uciąć, jeszcze to sprawdzę.


Jak będziesz sprawdzał, zwróć też uwagę czy na manometrze wskazówka idzie gwałtownie do max. wartości czy idzie powoli jak w trakcie "pompowania". Powiem szczerze że gdybyś miał tam tylko taką różnicę o jakiej piszesz to wynik byłby rewelacyjny jak na ten przebieg i spokojnie możesz lać syntetyk.
Sprawdz to koniecznie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez JKK » 10 cze 2011, 01:49

Ostatnie dwa dni spędziłem w garażu przy Mazdzie, w końcu miałem okazję :) Postanowiłem tanim kosztem ożywić nieco auto bo wyglądało rozpaczliwie. Pierwszy raz w życiu rozkręcałem wnętrze auta. Rozebrałem kokpit i wszelkie obecne mu plastiki. Te drugie potraktowałem podkładem w sprayu i akrylowym czarnym matem. Wszystko wg. schematu który podałem parę postów wcześniej. Resztę specjalnym środkiem do plastików wnętrza.
Muszę powiedzieć, że jak na amatora to się spisałem ;) Plastiki wyglądają cudownie, środek czyściutki i pachnący, estetyka auta dostała niezłego kopa. Udało mi się usunąć wżery w szybce zegarów. Papier wodny 2000, 2500, pasta G3 i 45 minut czasu wystarczyło :) Szybka jest teraz przeźroczysta i czyściutka (jedynie pod światło pod ostrym kątem widać mikro-ryski), nie ma lipy ;) uzupełniłem brakującą część podsufitki, dałem nową gałkę zmiany biegów (podświetlana na czerwono, fajny efekt :)), zregenerowałem mieszek.
Plastik obudowujący skrzynie biegów ma powyłamywane zatrzaski (nie, to nie moja sprawka ;)), dlatego odstaje. Muszę coś z tym zrobić, może uda mi się coś wymyślić.
Dzisiejszego dnia wypolerowaliśmy karoserie auta. Efekt zdumiewający, szkoda, że nie zrobiłem zdjęć przed zabiegiem. Jutro jeszcze pojadę po jakiś twardy wosk i zabezpieczę lakier.
Poza tym auto było u mechanika. Wymienione filtry, świece, kompletny rozrząd, kable WN i pare drobiazgów. Auto nadal szarpie ale już w znacznie mniejszym stopniu niż wcześniej.
W najbliższych (choć dalekich..) konkretnych planach: remont silnika.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Sorry za jakość zdjęć, postaram się zrobić ładniejsze :)
Ostatnio edytowano 10 cze 2011, 08:13 przez JKK, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 12:24
Posty: 165
Skąd: N.n.N
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez oblivion » 10 cze 2011, 07:58

Fotki nie hulają (przynajmniej mi) :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez er3z » 12 cze 2011, 12:01

oj jeździłem Twoim cudem, tak się składa, że mieszkam w Bochni i po drodze do Krakowa wstąpiłem zobaczyć bo to za Mx:) i rzeczywiście, auto strasznie zaniedbane, najbardziej rozwalił mnie tekst pana komisanta odnośnie przebiegu:) wtedy stała na alledrogo z przebiegiem ok. 180 000, wsiadłem, patrze na szafę a tam 320 000:) pytam który przebieg jest prawdziwy, usłyszałem: oczywiście ten z ogłoszenia! zamówiłem rzeczoznawcę i potwierdził, że to auto ma przebieg 180 000:) z tym szarpaniem to sprawdź czy poduchy pod silnikiem nie są wyprane, bo ja takie wrażenie odniosłem;) mimo wszystko, dbaj o nią najbardziej na świecie bo to piękny samochód...no i fakt, ten KL wymaga spłodzenia kilku dodatkowych koników, nie jechał jak zdrowa V6:) Gratuluje zakupu i czekam na jakieś relacje;)
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2009, 13:32
Posty: 127
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda MX-6 FS

Postprzez oblivion » 12 cze 2011, 12:20

Po polerce extra look ;)
Czym robiłeś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy