Mazda 626 GD FE3N 1989 2,0 DOHC

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez czarny1993 » 30 cze 2014, 22:50

Jutro porównam bo mam kilka i Ci napisze. Nie wiem jak przełożenia.
Części do Mazdy:
-323 323F BG 1.6 16v, 1.8 16v, 1.7D
-323F BJ 2.0 DITD
-626 GC 2.0 sedan, liftback
-626 GD 2.0 D comprex, 2.0i 90km, 2.2 12v 115km coupe, liftback, sedan, kombi
-626 GE liftback 1.8 16v
-Xedos 6 2.0 v6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2014, 20:53
Posty: 62
Skąd: Toruń, Golub-Dobrzyń Radomin
Auto: Mazda 626 GD coupe 1988
Mazda 323F BG 1989

Postprzez Payorez » 30 cze 2014, 22:55

Przełożenia skrzyń są opisane w pdf'ie " 626 naprawiam sam" mam takiego pdf, wrzucę go na upload jakiś.

Przynajmniej kiedyś znalazłem bo się dziwiłem, że mój diesel i benzyna 1,8 do 3jki ma takie same przełożenia.


edit: http://www.speedyshare.com/DDEMu/Sam-Na ... 626-PL.pdf
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 19:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Postprzez MrShaleck » 1 lip 2014, 00:35

2.0 8v, 2.0 12v i 2.2 12v powinny być takie same i sądze też, że do 2.0 16v podejdzie wszystko, nie wiem jak z wytrzymałością. Mogę powiedzieć jedynie tyle, że skrzynia od 2.2i ma cholernie długie przełożenia.
Na 2 da radę 105-110km/h zamknąć a na 5 50-220 :D
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2541 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez Payorez » 1 lip 2014, 00:42

u mnie diesel na 2 do 75km/h kręci xD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 19:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Postprzez Pudzian84 » 1 lip 2014, 01:17

skrzynia od 16 ma na dolnej krawędzi dwa otwory żeby dostać się do miski olejowej
U mnie na 2 jak pocigne do końca to 120 było a na 5 240 i licznik się skończył :(
Co do przełożeń chodzi mi o to czy ktoś kombinował coś z innymi skrzyniami żeby przyspieszenie zwiększyć
Kacper a ty mi wyślij tego emaila :)
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2008, 00:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez MrShaleck » 1 lip 2014, 10:19

Pudzian84 napisał(a):U mnie na 2 jak pocigne do końca to 120 było


Tylko Twoj silniczek odcina pewnie na 7 tys :D
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2541 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez Pudzian84 » 1 lip 2014, 11:29

Dla tego robiłem swapa na fe3n a nie f2
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2008, 00:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez Payorez » 1 lip 2014, 19:44

a Ciężko jest przełożyć jakiś silnik z osprzętem, np z takiej mazdy 6 ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 19:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Postprzez MrShaleck » 2 lip 2014, 00:18

Raczej ciężko to skleić. Tzn. wszystko się da, ale chyba przerost kasy i roboty nad tym co można osiągnąć. Można swapować dużo ciekawsze silniki :)
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2541 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez Pudzian84 » 2 lip 2014, 12:22

Gra nie warta świeczki
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2008, 00:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez Payorez » 2 lip 2014, 23:06

Chłopaki, dajcie jakieś porady jak rozebrać drzwi kierowcy, bo coś mi w nich skrzypi jak jade na wertepach i jak pociągnę za uchwyt to też trzeszczy. A nie chce sam bez wiedzy kombinować, żeby czegoś nie urwać/złamać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 19:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Postprzez Pudzian84 » 3 lip 2014, 22:19

Kolego sprawdź wpierw zawiasy jak miałem luzy to mi stukały drzwi o skobel

Dopisano 04 lip 2014 22:12:

No to powiem tak jest dobry znak znalazłem skrzynie biegów od 16 V i jest sprawna
Tzn była kiedyś a dokładnie to 10 lat temu bo tyle leży w garażu nie używana
Czeka mnie chyba drobna regeneracja nie wiecie jak z łożyskami do skrzyni biegów w serwisie ??
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2008, 00:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez Pudzian84 » 9 lip 2014, 10:51

Skrzynia już w szczecinie :D
Dzisiaj jak ją dostanę to podeślę kilka fotek z rozbiórki i oględzin
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2008, 00:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez Payorez » 9 lip 2014, 11:40

po ile taka używka chodzi? A przed awarią, miałeś jakieś widoczne oznaki w tej skrzyni?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 19:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Postprzez Pudzian84 » 9 lip 2014, 12:20

Szukałem kilka dni na allegro itd nie mogłem nigdzie trafić skrzyni do mojego silnika aż pewnego dnia znalazłem na tablicy (olx) co leży 10 lat w garażu za skrzynie dałem 150 zł plus przesyłka 50 zł
objawy były takie że jak jechałem na wstecznyn i depłem lekko to wyskakiwał bieg a później jak wrzucałem piatke to odbijam mi lewarek w bok aż pewnego dnia było bum jak wrzucałem 3 i sie gdzieś zrobiła dziura :(
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2008, 00:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez Pudzian84 » 14 lip 2014, 13:39

Oto kilka fotek z rozbiurki i montażu skrzyni
Skrzynie założyłem z dwóch sztuk jedną i tego spawu niema
Załączniki
image.jpg
Okazała sie peknieta i spawana o czym dowiedziałem sie po odbiorze
image.jpg
Pod małym deklem
image.jpg
Rozłożona na pół
image.jpg
Myjnia ;)
image.jpg
Stara zdemontowana i mała dziurka
image.jpg
Jeszcze jedna :)
image.jpg
A oto winowajca urwana zawleczka i sie wysunął trzpień
image.jpg
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2008, 00:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez Sabat » 16 lip 2014, 22:11

<spoko> dobra robota tylko nie zjeźdź za szybko nowej ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2006, 14:11
Posty: 1329 (20/14)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004

Postprzez Ven » 16 lip 2014, 22:46

Sabat napisał(a):<spoko> dobra robota tylko nie zjeźdź za szybko nowej ;)


he he właśnie :D
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2013, 16:24
Posty: 983 (102/40)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 3 sedan – Sprzedana
Scenic 2.0 16v – Rozbity
Santa Fe 2.0 CRDi

Postprzez Pudzian84 » 31 lip 2014, 20:48

Nie nabijać mi się tutaj :D
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2008, 00:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez Payorez » 9 paź 2014, 18:36

halo!
co taka cisza :D? foty miały być!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 19:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy