Mazda 626 GE '94 FP-> KL-ZE

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez Mieczyslaw » 4 kwi 2016, 11:34

Noooo panie, to już wyjechał z garażu? Nareszcie :D Jak zobaczyłem te graty i kilometry kabli to mi się w głowie zakręciło, ale jak widać odpowiedni człowiek się za to zabrał <spoko> Super, że już jeździ :D Są jakieś silnikowe problemy czy wszystko cacy?
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez Piotr89 » 4 kwi 2016, 11:41

Był mały problem z wtryskiwaczem na 2 cylindrze- odmówił współpracy co z Maliniakiem w sobotę zdiagnozowaliśmy, a tak to wszystko cacy, pracuje równo i już cicho, bo na początku hydropopychacze dzwoniły ( były myte i czyszczone) dlatego musiały się napełnić olejem.
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez DARO MAZDA 323 » 4 kwi 2016, 11:55

Piotr delikatnie i do 3500 obrotów i nie daj sie nikomu podpuścic na światłach – bynajmniej na razie ;)
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2869 (9/63)
Skąd: Wrocław
Auto: PASSAT 2.0 TDI DSG

Postprzez Piotr89 » 4 kwi 2016, 12:05

Miałem chęć już wyjeżdżając z garażu wprowadzić silnik w odcinkę tak profilaktycznie żeby wiedział kto rządzi ale się powstrzymałem hahaha
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez szumki44 » 4 kwi 2016, 12:58

Tak z obrotami z fs-fp na v6 jest duzo zabawy bo i tak nie działają prawidłowo. Zegary z V6 musisz przymierzyć ! pamiętaj jest kilka wersji więc dopasować musisz z czego wiem masz 3 szanse :) ( 3 typy zegarów) niby niczym się nie różnią ale przekłamania na km bądź rpm oraz diodach informacyjnych. Ps z Automatu nie podejdzie wg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez Mieczyslaw » 4 kwi 2016, 20:10

Piotr89 napisał(a):Był mały problem z wtryskiwaczem na 2 cylindrze- odmówił współpracy co z Maliniakiem w sobotę zdiagnozowaliśmy, a tak to wszystko cacy, pracuje równo i już cicho, bo na początku hydropopychacze dzwoniły ( były myte i czyszczone) dlatego musiały się napełnić olejem.

Czyli prawie bezproblemowo :) Szybka diagnoza i już wiadomo co jest 5 i oby tak było dalej :)
DARO MAZDA 323 napisał(a):Piotr delikatnie i do 3500 obrotów i nie daj sie nikomu podpuścic na światłach – bynajmniej na razie ;)
Piotr89 napisał(a):Miałem chęć już wyjeżdżając z garażu wprowadzić silnik w odcinkę tak profilaktycznie żeby wiedział kto rządzi ale się powstrzymałem hahaha
Dobrze Daro gada, tyle roboty, a w parę sekund może się pójść wszystko je... także schowaj swoje zapędy przywódcze (nie mylić z "przy wódce", ale to w Poznaniu ;) ) jeszcze ze dwa tygodnie :P
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez DamianoV6 » 4 kwi 2016, 20:58

Dokładnie Piotr ;) ok mi nie masz za co dziękować nie pomogłem za wiele... Brawa należą się dla Ciebie za wytrwałość i dokładność w każdym szczególe dosłownie gratulacje i wielkie <uklon> <uklon> <uklon> <uklon> <uklon> <uklon>
Damian
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 27 wrz 2014, 18:22
Posty: 1235 (14/17)

Postprzez Piotr89 » 4 kwi 2016, 22:01

Każdy z wymienionych włożył małą lub większą cegiełkę w ten projekt i to się liczy za co jeszcze raz wielkie dzięki <spoko>
Z newsów jutro przegub uszczelniacz półosi dolewka 75w90 i uszczelka wydechu. Profilaktycznie wymienię łożysko podpory i dokładnie obejrzę przegub wewnętrzny.
Potem zabawa z licznikiem ktory oszukuje. Ale to chyba odłożę. Będę delikatniej jeździł.
W następnej kolejności lampy i xenon z a8.
Zaciski m6 już się malują. Zbieramy zatem graty do zacisków, dodatkowo przewody hamulcowe elastyczne i twarde, sportowy płyn hamulcowy, rozpórka. Polerka i wosk a na koniec jezeli czas pozwoli przed zlotem to oliwa albo już w samym Poznaniu.
Montaż kompletnej elektryki szyb, nabicie klimy, cb-radio i może halogeny zamiast gejlordów i dokładki GT to takie ciche plany. Może się uda...
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez rafał88 » 4 kwi 2016, 22:28

Uda sie uda , co by sie nie miało udac :P Tyle kosztowało $$ i pracy to musi :D Auto juz smiga takze to co CI zostało to juz pierdółki :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Piotr89 » 4 kwi 2016, 23:04

Tez tak mi się wydaje. No kto jak nie ja ma to zrobić. Mamy dwa tygodnie <nie powiem>
Propos czy 1kkm czy bardziej 1.5kkm docierać delikatnie i wymieniać olej. Jest zalane valvo vr 5w50 czy lać to samo czy 5w30 też valvo?
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez rafał88 » 4 kwi 2016, 23:41

PO 500 km radzilbym nieco go pokrecic wyzej ,zeby sie jednak to dotrało ;) a po 1kkm zrzucic olej ;) Na TP 5w30 slaby moglby byc :P Jeszcze w tym piecyku przy 25-30C jak bedzie to zrobi sie woda :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez SebasLLB » 4 kwi 2016, 23:54

Szacunek Piotrek :) Fura bedzie zamiatać :) Nie moge sie doczekać kiedy zobacze na żywo :) No i czekam na race z moim VTSkiem :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2015, 12:08
Posty: 92 (1/1)
Skąd: Lubartów
Auto: Były: 323F BG 1.6 16V 88KM
323F BA 1.8 16V 114KM
Jest: Xsara VTS 2.0 16V 163 KM

Postprzez Mieczyslaw » 5 kwi 2016, 00:13

Z olejem Ci nie pomogę niestety i z pomocy to tylko piwo Ci przyniosłem, ale tak jak Rafał pisze, zostały pierdoły do zrobienia. Auto chodzi, jeździ, teraz tylko dopieścić. Olej raczej zlej przed zlotem i zalej nowy żeby te wszystkie piłki i reszta syfu wyleciała z silnika
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez szumki44 » 5 kwi 2016, 08:16

Co do oleju. Ja latam na CASTROL EDGE TITANIUM FST 10W60 i często kręcę obrotami za czerwone pole ^_^ i chodzi dobrze. Cena trochę spora ale warto po "dotarciu" jak już na taki zmienić.

Hmm my z Maliniakiem na 1 jedzie po wyjechaniu z garażu dawaliśmy w palniki :D tak że po 3 km nadkole wypadło hahaha i myśleliśmy że V-łka poszła się jeb.... :D

A tak to przez 700 km docierania go wlałem 4 litry oleju bo tyle mi "spalił" na trasie do domu :D ( uszczelka pod pokrywa zaworów wywalała olej ciurkiem :D ) kto by widział. Małe niedopracowanie :P

Na spokojnie bujaj się a później w palnik ! żeby było widać co do wymiany
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez Piotr89 » 8 kwi 2016, 11:28

Prawie 500km już zrobione.
Bez większych niespodziewanek, zaczynamy kolejne 500-700km ostrzejszej docierki.
Przyciśnięte raz pod czerwone pole na przekłamującym obrotomierzu dało odczuć na plecach że stadko klaczy pod maską jest całkiem spore i dobrze karmione <diabełek> <diabełek> <diabełek>
Napędy poprawione- Dzięki Maliniak <spoko> <spoko> <spoko>

Do zlotu niespełna tydzień, a do zrobienia zostało:
– usuniecie kilku rdzawek i zaprawki, jak się nie wyrobię, na masce zagości stanik, czy jak kto woli kalesony
– montaż wydechu końcowego z kwasówki Fujitsubo- dzięki Maliniak <spoko>
– sprawdzenie vrisów
– montaż rozpórki przód- narazie czekamy na nią ;)
-wymiana przewodów hamulcowych stalowych na miedziane tylnych
– wymiana elastycznych przewodów
– montaż przednich zacisków od M6 GG 283mm
– wyważenie i montaż Białych Riali
– wymiana licznika/ obrotomierza bo oszukuje
– regulacja zapłonu, za bardzo wyprzedzony
– przeniesienie aku w docelowe miejsce
– montaż nowych klem ołowianych
– przeniesienie układu dolotowego "na wierzch"
– malowanie i klejenie lamp przednich + xenon
– ciemnienie kierunków przód
– może montaż halogenów przód
– może montaż pakietu GT
-wymiana oleju po 1000km na Valvo 5w50
– czyszczenie środka
– uruchomienie klaksonu- bo niestety nie działa
– wyprostowanie kierownicy bo źle osadzona jest
– polerka nadwozia i twardy wosk
– montaż CB radia- Misiaczki będą mnie dobrze słyszeć hahaha
– ogólne sprawdzenie wszystkich szczegółów i drobiazgów
– może uruchomienie klimy

Także ten ... tego... idę się brać bo wstyd takim autem przyjeżdżać hahaha
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez KoRnFUN » 8 kwi 2016, 16:37

Wielkie graty. Nie moge sie doczekac jak zobacze tego potwora na zywo.
licze na mini sesje 2 czerwonych GE
Dawid
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 13 sty 2009, 00:13
Posty: 2033 (9/10)
Skąd: EPA ....
Auto: 323F BA Z5-->KL 95r
626 GE KL 92r
323F BA BP 94r

Postprzez Grigori » 8 kwi 2016, 16:57

Piotrek został tydzień spinaj poślady i do roboty :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2014, 13:06
Posty: 341 (3/1)
Skąd: Lublin/Czerniejów
Auto: Mazda 323 BG GLX 4WD 89r. 1.8 dohc

Postprzez Mieczyslaw » 8 kwi 2016, 18:29

Ja to chcę zobaczyć jak to teraz wygląda i porównać z tym co było :) Będziesz miał prawy fotel zamontowany w Poznaniu? :D
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez DamianoV6 » 8 kwi 2016, 22:24

Powodzenia Piotr ;) fajnie musi być słuchać to stadko :P. Co myślisz i przełożeniu dolotu pisząc na wierzch? :D
Damian
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 27 wrz 2014, 18:22
Posty: 1235 (14/17)

Postprzez guaz » 8 kwi 2016, 22:26

No niespodziewałem się że moja poczciwa Maździna zmieni się w takiego wymiatacza. Co do oleju – popytaj Adriana z Carspeedu, bo on teraz ma na topie oleje japońskie ENEOS. Nie są tanie,a le efekt jest – ja do Premacy wlałem to co mi polecił i jestem zadowolony – silnik pracuje ciszej i równiej. Może i do tej V-ki coś dopasuje. Muszę kiedyś zobaczyć to co stworzyłeś :D .
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2007, 16:17
Posty: 130
Skąd: Łaziska k/Opola Lubelskiego
Auto: Jest: M3 BM 2016 sedan; Premacy RF4 2002; Tribute 2.0 2004, było: 626 GE 1.8 94r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy