Mazda 626 GD Coupe '87 2.0i –> MX-6 2.2t

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez Szyna » 2 wrz 2024, 17:39

Jak bym miał swój garaż i trochę zbędnej kasy to na pewno coś z tamtych lat by w nim stało :)
Czasami oglądam jak Daro sprzedaje 323 i jego gtx, gtr i inne gt :P
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez MrShaleck » 2 wrz 2024, 22:30

Daro jest niezniszczalny jeśli chodzi o flipy 323 :D
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2612 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez MrShaleck » 4 wrz 2024, 13:41

Udało mi się kupić Święty Gral. W końcu nie ma błędu, reakcja na gaz o niebo lepsza, ale wciąż trzyma mi zbyt wysokie obroty na jałowym.
Chwilowo remonty w domu i nawet nie mam dostępu do swojego garażu by coś pogrzebać... :|

457596888_3862525977407259_1490407891191928191_n.jpg
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2612 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez MrShaleck » 28 wrz 2024, 22:34

Rozleciała mi się maglownica. I to w tempie prawie natychmiastowym. Wyciek z listwy taki, że po przechyleniu magla leciało jak z rury :|
Udało mi się o dziwo kupić używkę z Probe i zaryzykowałem wymianę 1:1. Wizualnie nie miała wycieku ani też tyle co się dało sprawdzić luzu. Jak coś z nią będzie nie tak, to oddam swoją do regeneracji i przełożę.

mag2.jpg
mag3.jpg
mag1.jpg


Wygląda na to, że silnik był cały zawalony od uszczelki pokrywy i prawdopodobnie tego magla, który już jakiś czas musiał podciekać. W miarę oczyściłem co się dało, zobaczymy za jakiś czas.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2612 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez MrShaleck » 15 paź 2024, 10:27

I jeździ i jeździ...
Koniecznie będę zmieniał zawieszenie. Nienawidzę gwintu. Jak jazda się poprawi to będę decydował co dalej z Mazdą :)

462535488_831952152351008_5829387974121260550_n.jpg
462537944_2821545484673830_973933239149237099_n.jpg
462543465_1291601322001547_368541855613598468_n.jpg
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2612 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez MrShaleck » 21 paź 2024, 15:06

Udało mi się w końcu dorwać zbiorniczek płynu wyrównawczego do 626. Do tej pory śmigałem na Probe – zintegrowany ze zbiorniczkiem do płynu spryskiwaczy i brak możliwości montażu w 626.
Przy okazji naprawa kostki, podłączenie i spryskiwacze działają. Akurat na jesień, zimę :D
Udało mi się też od znajomego mega okazyjnie kupić zimówki 16", a w piwnicy lezą jakieś dojechane alu 16, więc akurat :)
Co prawda nie przewiduję za bardzo jazdy zimą, ale myślę, że się przyda te zimówki mieć w razie chęci przejażdżki.

Poprawiłem przewody podciśnień.
Wciąż jednak mam problem ze zbyt wysokimi obrotami jałowymi i zdecydowanie za długo schodzi ze 'ssania'. Nie ma żadnej nieszczelności, TPS wymieniony na nowego. Czasem obroty spadną do idealnego ok 750, ale to się zdarza tak przypadkowo, że nie mam pojęcia co ma na to wpływ.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2612 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez MrShaleck » 15 gru 2024, 18:02

Cały czas problem z obrotami występuje. W dodatku mam wrażenie, że się 'przycina' jeśli nagle odejmę i dodam gaz.
Kurde no już nie wiem czego szukać. Te wysokie obroty są okrutnie denerwujące, bo póki wskazówka od temp wody nie osiągnie pionu to obroty są ok 2-2,5k rpm.
Może ktoś coś podpowie? Internety niestety nic nowego mi nie powiedziały :(
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2612 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez Neonixos666 » 16 gru 2024, 18:30

Szczelność sprawdzałeś całego dolotu? ciśnienie paliwa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez MrShaleck » 16 gru 2024, 23:37

Yeeeep, wszystkie podstawowe rzeczy sprawdzone. Ogolnie zachowuje się tak, jakby przekłamywał czujnik temperatury. Ale na pewno tak nie jest, bo już go i sprawdzałem i wymieniałem. I wiązke tez sprawdzałem. Czasem nagle spadnie o 300rpm i tak sie trzyma dłuższy czas. Tak samo czasem się obroty podbiją. Generalnie jak jest juz dobrze rozgrzane, to nie ma większego problemu, choć obroty są wciaż za wysokie, jakos kolo 1000.
Może muszę ponownie wiązke sprawdzić.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2612 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez Neonixos666 » 16 gru 2024, 23:46

Długo on stał? Miał byś może wtryskiwacze do podmiany?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Szyna » 17 gru 2024, 20:58

by pas na przepustnicy wyczyszczony ?
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez MrShaleck » 17 gru 2024, 22:47

Tak, przy przepustnicy wszystko czyściłem. Ściągałem ją latem.
Mam wrażenie, że albo jakiś sygnał 'źle' idzie do ECU albo ta durna przepływka płata figle.

Co do wtrysków to nie sądzę, by było to to, ale mogę je wytargać i wyczyścić w myjce. Mam nawet urządzenie do cykania wtryskami.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2612 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez MrShaleck » 26 mar 2025, 09:08

Częściowo udało mi się ogarnąć problem. Wcześniej poprawialem już pokiciane podciśnienia i musiałem źle odczytac schemat. Miałem zamienione w 1 miejscu zasilanie podciśnieniem. Przestało się zawieszać na obrotach i odzyskalo sporo mocy.
Dalej póki się nagrzewa obroty są zbyt wysokie i za długo wysokie zostają. Czasem spadają do 800, a czasem do 1100. Niestety z tego kompa parametrów z czujników się nie odczyta :D

Nowy problem mi się pojawił – czasem przy parkowaniu po wrzuceniu wstecznego a potem luzu nie ma luzu. Zostaje na biegu. Czasem jak się pokombinuje ze sprzęgłem, wybierakiem to kliknie i jest luz. Pora zajrzeć do skrzyni.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2612 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez MrShaleck » 30 mar 2025, 18:23

Korzystając z wolnego weekendu zrobiłem małe fixy.
1. naprawiłem przycisk klaksonu, bo przestał działać jakiś czas temu
2. wymieniłem trzpień od klapki wlewu paliwa, w końcu działa jak powinna
3. wymieniłem oświetlenie zegarów na zielone, bo wcześniej miałem poprzekładane na żywioł żarówki z zegarów z probe i były pomarańczowe :)
4. Wygrzebałem silikon wkoło szyby, bo okrutnie ciekło i...położyłem nowy. Musi chwile wytrzymać zanim będę robił nowe osadzenie szyby :|

zegary-green2.jpg

zegary-green.jpg
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2612 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez Szyna » 30 mar 2025, 20:27

Miejmy nadzieje że to szyba cieknie ;) U mnie ciekło na nogi pasażera walczyłem z tym bardzo długo potem okazało się że zgniła blacha w miejscu zasysu powietrza z podszybia (gdzie wentylator) i tamtędy się lało :D
Rozbieranie całej deski :P
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez MrShaleck » 30 mar 2025, 22:40

Tam już byłem, poprawiłem. Dramatu nie było. Szyba, zdecydowanie. Po wygrzebaniu silikonu można nią ruszać. Baran blacharz kleił wszystko na masę uszczelniającą, klej do szyb bez czyszczenia z rdzy... oto efekty.

Dopisano 31 mar 2025, 21:31:

W kwestii obrotów trochę mnie naprowadzili chłopaki z grupki na fejsie. Wszystko wygląda na zawór ISC, ale niby go czyściłem... wrzucę go do myjki ultradzwiękowej.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2612 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez MrShaleck » 19 kwi 2025, 12:50

Działam sobie troszkę z zawieszeniem. Chcę sie pozbyć gwintu D2 Racing, bo jest zdecydowanie za twardy na co dzień i odbiera mi przyjemność z jazdy.
Szukałem amortyzatorów stricte gazowych, by przy zastosowaniu sprężyn obniżających nie mieć znowu betonu jak na olejowych i obniżeniu. Wyboru dużego nie było – dostępne są olejowe KYB albo Japanparts gazowe przód a olejowe tył. Kupiłem na przód Japanpartsy gazowe a na tył znalazłem jakieś Tashiko, też gazowe.
Mam problem ze znalezieniem talerzy sprężyn na przód. Próbowałem dopasować z 323BJ – nie pasują. Próbowałem z Kia Sportage, prawie, ale trochę za płytkie. Z GE również nie mogę namierzyć. do GD jest jedna sztuka w dubaju i jakiś Garcia z Kolumbii oferuje mi używane...
Także walka trwa.
Swoją drogą – te Japanpartsy toczka w toczke wyglądają jak KYB :>

tyl1.jpg
tyl2.jpg



Wczoraj także zrobiłem przegląd. W rok 1300km, to nawet sporo jak na to, że daily robię 5k rocznie. Trzema autami nie dobijam 10k rocznie...
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2612 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez Neonixos666 » 19 kwi 2025, 19:58

masz zdjęcie jak wygląda ten talerzyk?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez MrShaleck » 21 kwi 2025, 14:23

Takie coś :

https://www.ebay.com/itm/196314734134

Dopisano 21 kwi 2025, 14:50:

Chyba udało mi się znaleźć to w Kanadzie, a tam mam rodzinę. Jeśli to nie wirtualny stan magazynowy, to wyjdzie nawet nieźle.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2612 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez michtal18 » 23 kwi 2025, 13:12

MrShaleck napisał(a):Mam problem ze znalezieniem talerzy sprężyn na przód.

Jak są takie same w mx-6 GE to mam oryginalne, do piaskowania co prawda ale po malowaniu będą pełnowartościowe :)
Początkujący
 
Od: 2 mar 2023, 10:11
Posty: 20 (2/1)
Skąd: Dąbrowa Tarnowska ,małopolskie
Auto: Mazda mx-6 KL 1992' -NIKI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy