Czasami oglądam jak Daro sprzedaje 323 i jego gtx, gtr i inne gt
Mazda 626 GD Coupe '87 2.0i –> MX-6 2.2t
Jak bym miał swój garaż i trochę zbędnej kasy to na pewno coś z tamtych lat by w nim stało 
Czasami oglądam jak Daro sprzedaje 323 i jego gtx, gtr i inne gt
Czasami oglądam jak Daro sprzedaje 323 i jego gtx, gtr i inne gt
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3369 (90/160)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Daro jest niezniszczalny jeśli chodzi o flipy 323 
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Udało mi się kupić Święty Gral. W końcu nie ma błędu, reakcja na gaz o niebo lepsza, ale wciąż trzyma mi zbyt wysokie obroty na jałowym.
Chwilowo remonty w domu i nawet nie mam dostępu do swojego garażu by coś pogrzebać...
Chwilowo remonty w domu i nawet nie mam dostępu do swojego garażu by coś pogrzebać...
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Rozleciała mi się maglownica. I to w tempie prawie natychmiastowym. Wyciek z listwy taki, że po przechyleniu magla leciało jak z rury
Udało mi się o dziwo kupić używkę z Probe i zaryzykowałem wymianę 1:1. Wizualnie nie miała wycieku ani też tyle co się dało sprawdzić luzu. Jak coś z nią będzie nie tak, to oddam swoją do regeneracji i przełożę.
Wygląda na to, że silnik był cały zawalony od uszczelki pokrywy i prawdopodobnie tego magla, który już jakiś czas musiał podciekać. W miarę oczyściłem co się dało, zobaczymy za jakiś czas.
Udało mi się o dziwo kupić używkę z Probe i zaryzykowałem wymianę 1:1. Wizualnie nie miała wycieku ani też tyle co się dało sprawdzić luzu. Jak coś z nią będzie nie tak, to oddam swoją do regeneracji i przełożę.
Wygląda na to, że silnik był cały zawalony od uszczelki pokrywy i prawdopodobnie tego magla, który już jakiś czas musiał podciekać. W miarę oczyściłem co się dało, zobaczymy za jakiś czas.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
I jeździ i jeździ...
Koniecznie będę zmieniał zawieszenie. Nienawidzę gwintu. Jak jazda się poprawi to będę decydował co dalej z Mazdą
Koniecznie będę zmieniał zawieszenie. Nienawidzę gwintu. Jak jazda się poprawi to będę decydował co dalej z Mazdą
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Udało mi się w końcu dorwać zbiorniczek płynu wyrównawczego do 626. Do tej pory śmigałem na Probe – zintegrowany ze zbiorniczkiem do płynu spryskiwaczy i brak możliwości montażu w 626.
Przy okazji naprawa kostki, podłączenie i spryskiwacze działają. Akurat na jesień, zimę
Udało mi się też od znajomego mega okazyjnie kupić zimówki 16", a w piwnicy lezą jakieś dojechane alu 16, więc akurat
Co prawda nie przewiduję za bardzo jazdy zimą, ale myślę, że się przyda te zimówki mieć w razie chęci przejażdżki.
Poprawiłem przewody podciśnień.
Wciąż jednak mam problem ze zbyt wysokimi obrotami jałowymi i zdecydowanie za długo schodzi ze 'ssania'. Nie ma żadnej nieszczelności, TPS wymieniony na nowego. Czasem obroty spadną do idealnego ok 750, ale to się zdarza tak przypadkowo, że nie mam pojęcia co ma na to wpływ.
Przy okazji naprawa kostki, podłączenie i spryskiwacze działają. Akurat na jesień, zimę
Udało mi się też od znajomego mega okazyjnie kupić zimówki 16", a w piwnicy lezą jakieś dojechane alu 16, więc akurat
Co prawda nie przewiduję za bardzo jazdy zimą, ale myślę, że się przyda te zimówki mieć w razie chęci przejażdżki.
Poprawiłem przewody podciśnień.
Wciąż jednak mam problem ze zbyt wysokimi obrotami jałowymi i zdecydowanie za długo schodzi ze 'ssania'. Nie ma żadnej nieszczelności, TPS wymieniony na nowego. Czasem obroty spadną do idealnego ok 750, ale to się zdarza tak przypadkowo, że nie mam pojęcia co ma na to wpływ.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Cały czas problem z obrotami występuje. W dodatku mam wrażenie, że się 'przycina' jeśli nagle odejmę i dodam gaz.
Kurde no już nie wiem czego szukać. Te wysokie obroty są okrutnie denerwujące, bo póki wskazówka od temp wody nie osiągnie pionu to obroty są ok 2-2,5k rpm.
Może ktoś coś podpowie? Internety niestety nic nowego mi nie powiedziały
Kurde no już nie wiem czego szukać. Te wysokie obroty są okrutnie denerwujące, bo póki wskazówka od temp wody nie osiągnie pionu to obroty są ok 2-2,5k rpm.
Może ktoś coś podpowie? Internety niestety nic nowego mi nie powiedziały
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Szczelność sprawdzałeś całego dolotu? ciśnienie paliwa?
Yeeeep, wszystkie podstawowe rzeczy sprawdzone. Ogolnie zachowuje się tak, jakby przekłamywał czujnik temperatury. Ale na pewno tak nie jest, bo już go i sprawdzałem i wymieniałem. I wiązke tez sprawdzałem. Czasem nagle spadnie o 300rpm i tak sie trzyma dłuższy czas. Tak samo czasem się obroty podbiją. Generalnie jak jest juz dobrze rozgrzane, to nie ma większego problemu, choć obroty są wciaż za wysokie, jakos kolo 1000.
Może muszę ponownie wiązke sprawdzić.
Może muszę ponownie wiązke sprawdzić.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Długo on stał? Miał byś może wtryskiwacze do podmiany?
Tak, przy przepustnicy wszystko czyściłem. Ściągałem ją latem.
Mam wrażenie, że albo jakiś sygnał 'źle' idzie do ECU albo ta durna przepływka płata figle.
Co do wtrysków to nie sądzę, by było to to, ale mogę je wytargać i wyczyścić w myjce. Mam nawet urządzenie do cykania wtryskami.
Mam wrażenie, że albo jakiś sygnał 'źle' idzie do ECU albo ta durna przepływka płata figle.
Co do wtrysków to nie sądzę, by było to to, ale mogę je wytargać i wyczyścić w myjce. Mam nawet urządzenie do cykania wtryskami.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Częściowo udało mi się ogarnąć problem. Wcześniej poprawialem już pokiciane podciśnienia i musiałem źle odczytac schemat. Miałem zamienione w 1 miejscu zasilanie podciśnieniem. Przestało się zawieszać na obrotach i odzyskalo sporo mocy.
Dalej póki się nagrzewa obroty są zbyt wysokie i za długo wysokie zostają. Czasem spadają do 800, a czasem do 1100. Niestety z tego kompa parametrów z czujników się nie odczyta
Nowy problem mi się pojawił – czasem przy parkowaniu po wrzuceniu wstecznego a potem luzu nie ma luzu. Zostaje na biegu. Czasem jak się pokombinuje ze sprzęgłem, wybierakiem to kliknie i jest luz. Pora zajrzeć do skrzyni.
Dalej póki się nagrzewa obroty są zbyt wysokie i za długo wysokie zostają. Czasem spadają do 800, a czasem do 1100. Niestety z tego kompa parametrów z czujników się nie odczyta
Nowy problem mi się pojawił – czasem przy parkowaniu po wrzuceniu wstecznego a potem luzu nie ma luzu. Zostaje na biegu. Czasem jak się pokombinuje ze sprzęgłem, wybierakiem to kliknie i jest luz. Pora zajrzeć do skrzyni.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Korzystając z wolnego weekendu zrobiłem małe fixy.
1. naprawiłem przycisk klaksonu, bo przestał działać jakiś czas temu
2. wymieniłem trzpień od klapki wlewu paliwa, w końcu działa jak powinna
3. wymieniłem oświetlenie zegarów na zielone, bo wcześniej miałem poprzekładane na żywioł żarówki z zegarów z probe i były pomarańczowe
4. Wygrzebałem silikon wkoło szyby, bo okrutnie ciekło i...położyłem nowy. Musi chwile wytrzymać zanim będę robił nowe osadzenie szyby
1. naprawiłem przycisk klaksonu, bo przestał działać jakiś czas temu
2. wymieniłem trzpień od klapki wlewu paliwa, w końcu działa jak powinna
3. wymieniłem oświetlenie zegarów na zielone, bo wcześniej miałem poprzekładane na żywioł żarówki z zegarów z probe i były pomarańczowe
4. Wygrzebałem silikon wkoło szyby, bo okrutnie ciekło i...położyłem nowy. Musi chwile wytrzymać zanim będę robił nowe osadzenie szyby
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Miejmy nadzieje że to szyba cieknie
U mnie ciekło na nogi pasażera walczyłem z tym bardzo długo potem okazało się że zgniła blacha w miejscu zasysu powietrza z podszybia (gdzie wentylator) i tamtędy się lało 
Rozbieranie całej deski
Rozbieranie całej deski
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3369 (90/160)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Tam już byłem, poprawiłem. Dramatu nie było. Szyba, zdecydowanie. Po wygrzebaniu silikonu można nią ruszać. Baran blacharz kleił wszystko na masę uszczelniającą, klej do szyb bez czyszczenia z rdzy... oto efekty.
Dopisano 31 mar 2025, 21:31:
W kwestii obrotów trochę mnie naprowadzili chłopaki z grupki na fejsie. Wszystko wygląda na zawór ISC, ale niby go czyściłem... wrzucę go do myjki ultradzwiękowej.
Dopisano 31 mar 2025, 21:31:
W kwestii obrotów trochę mnie naprowadzili chłopaki z grupki na fejsie. Wszystko wygląda na zawór ISC, ale niby go czyściłem... wrzucę go do myjki ultradzwiękowej.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Działam sobie troszkę z zawieszeniem. Chcę sie pozbyć gwintu D2 Racing, bo jest zdecydowanie za twardy na co dzień i odbiera mi przyjemność z jazdy.
Szukałem amortyzatorów stricte gazowych, by przy zastosowaniu sprężyn obniżających nie mieć znowu betonu jak na olejowych i obniżeniu. Wyboru dużego nie było – dostępne są olejowe KYB albo Japanparts gazowe przód a olejowe tył. Kupiłem na przód Japanpartsy gazowe a na tył znalazłem jakieś Tashiko, też gazowe.
Mam problem ze znalezieniem talerzy sprężyn na przód. Próbowałem dopasować z 323BJ – nie pasują. Próbowałem z Kia Sportage, prawie, ale trochę za płytkie. Z GE również nie mogę namierzyć. do GD jest jedna sztuka w dubaju i jakiś Garcia z Kolumbii oferuje mi używane...
Także walka trwa.
Swoją drogą – te Japanpartsy toczka w toczke wyglądają jak KYB
Wczoraj także zrobiłem przegląd. W rok 1300km, to nawet sporo jak na to, że daily robię 5k rocznie. Trzema autami nie dobijam 10k rocznie...
Szukałem amortyzatorów stricte gazowych, by przy zastosowaniu sprężyn obniżających nie mieć znowu betonu jak na olejowych i obniżeniu. Wyboru dużego nie było – dostępne są olejowe KYB albo Japanparts gazowe przód a olejowe tył. Kupiłem na przód Japanpartsy gazowe a na tył znalazłem jakieś Tashiko, też gazowe.
Mam problem ze znalezieniem talerzy sprężyn na przód. Próbowałem dopasować z 323BJ – nie pasują. Próbowałem z Kia Sportage, prawie, ale trochę za płytkie. Z GE również nie mogę namierzyć. do GD jest jedna sztuka w dubaju i jakiś Garcia z Kolumbii oferuje mi używane...
Także walka trwa.
Swoją drogą – te Japanpartsy toczka w toczke wyglądają jak KYB
Wczoraj także zrobiłem przegląd. W rok 1300km, to nawet sporo jak na to, że daily robię 5k rocznie. Trzema autami nie dobijam 10k rocznie...
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
masz zdjęcie jak wygląda ten talerzyk?
Takie coś :
https://www.ebay.com/itm/196314734134
Dopisano 21 kwi 2025, 14:50:
Chyba udało mi się znaleźć to w Kanadzie, a tam mam rodzinę. Jeśli to nie wirtualny stan magazynowy, to wyjdzie nawet nieźle.
https://www.ebay.com/itm/196314734134
Dopisano 21 kwi 2025, 14:50:
Chyba udało mi się znaleźć to w Kanadzie, a tam mam rodzinę. Jeśli to nie wirtualny stan magazynowy, to wyjdzie nawet nieźle.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
MrShaleck napisał(a):Mam problem ze znalezieniem talerzy sprężyn na przód.
Jak są takie same w mx-6 GE to mam oryginalne, do piaskowania co prawda ale po malowaniu będą pełnowartościowe
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości