Mazda 626 GF FS 1998 sedan z LPG

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez Tivis » 11 wrz 2015, 19:32

Cześć wszystkim!

Chciałem wam przedstawić moją pierwszą mazdę, choć w rodzinie były już dwie wcześniej, więc zacznę od początku...

Pierwszym japońcem w rodzinie była Mazda 626 GD Kombi z 1991/92 roku z benzynowym 2.2 (jakaś przejściówka chyba, z ładnym zderzakiem na przodzie, który miał halogeny.
Niestety fotek nie posiadam.
Ojczulek przejeździł nią 8 lat, bez większej awarii, lecz przyszedł czas na zmiany... na gorsze.

Tato kupił Premacy z 2001r, z dieslowskim 2.0.
Autko śliczne, silniczek chodził jak zegareczek, ale przez pierwsze 3 do 5 miesięcy...
Zaczęły się kłopoty z odpalaniem samochodu najpierw w zimę, później nawet w ciepłe dni i na ciepłym silniku... Okazało się że jakiś czujnik temperatury paliwa. Wymieniał go chyba z 4 razy i dalej to nie pomagało, bo po paru dniach problem powracał.

Przejeździł nią około 2 lat po zamontowaniu przełącznika pod kierownicą, który na krótko podłączony omijał ten czujnik. Silnik odpalał trochę ciężko, ale jakoś dawał radę. Dodatkowo miał strasznego muła ;(

Zamienił ją na VW Sharana... <glupek2> Tak wiem! Zdradził markę hehe

Przyszedł czas na etap gdzie syn przejął zapał na Japońskie M!!!

W sumie przypadkowo, ale liczy się że to mazda!

Padł mi silnik w moim wehikule Oplu Omedze B...
Jak się dowiedziałem że naprawa przewyższy wartość samochodu, podjęta szybka decyzja o kupnie innego!
I na pewno nie opla, choć nie miałem ukierunkowanej marki.

Przeszukane Alledrogo i nic ciekawego nie znalazłem, czas na olx... i?? JEST!

Mazda 626 GF 2.0 16v z LPG w Sedanie, czerwona... Piękna choć strasznie zmatowiona.
Poprzednik jej nie pastował (UWAGA!!!) od 11 lat!

Wycieczka do Poznania od razu po telefonie do sprzedawcy, i podpytaniu o parę szczegółów.


Krótki objazd osiedla i decyzja zapadła o zakupie.

Wystawiona za 3 200,– dla bardzo zainteresowanych sprzedawca dokłada 4 stalowe felgi oraz zaprawki tylnych błotników.

Moja propozycja 2 600,–

Kupiona za 2 800,– z felgami i zaprawkami!

Została wypastowana i po dwóch godzinkach pracy prezentuje się przepięknie!!

Zdjęcia zrobione dziś. Jestem obecnie 400 km od domu więc troszkę nieogar w autku ale ciiiiii <rotfl>


okej koniec tej paplaniny, pora na fotki!!

20150911_173551.jpg
20150911_173613.jpg
20150911_173621.jpg
20150911_173629.jpg
20150911_173654.jpg
20150911_173707.jpg
20150911_173717.jpg
20150911_173730.jpg
20150911_173736.jpg
20150911_173749.jpg
20150911_173801.jpg
20150911_173814.jpg
20150911_173834.jpg
20150911_173846.jpg
20150911_173900.jpg
20150911_173930.jpg
20150911_173937.jpg
20150911_174127.jpg
20150911_174137.jpg
20150911_174143.jpg


Wyposażenie:

ABS
Climatronic
Tempomat
Kontrola trakcji
4 x el. szyby
4 x poduszka powietrzna
Podtlenek LPG
252 tyś. km przebiegu
Centralny zamek
Alarm
Skrzynia automatyczna
Komputer pokładowy
Elektryczne światła
Elektryczne i podgrzewane lusterka
Halogeny
Podświetlana stacyjka

Chyba o niczym nie zapomniałem ;P

Jestem trzecim właścicielem pojazdu.

Moje plany co do Madzi?

hmmmm

Na dzień dobry po powrocie z trasy umyję silnik :P

Na pewno ogarnięcie budy, czyli poprawki blaharsko-lakiernicze widoczne na fotkach, ale pewnie już nie w tym roku.

Zakup 16' bądź 17' aluminiowych bucików.

Zmiana instalacji LPG ze zwykłej na sekwencyjną.

Pewnie też jakieś lepsze Car-Audio dla ucha.

Podpięcie kierunkowskazów i syrenki pod centralny zamek.

I póki co tyle.
Temat będę odświeżał jak wleci coś nowego :)

Pozdrawiam Paweł!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2015, 20:05
Posty: 19 (3/0)
Skąd: Wschowa
Auto: Mazda 626 GF 1998r. 2.0 16v 115KM FS

Postprzez sebekle » 11 wrz 2015, 20:09

jak widzę tą "instalację" i ten temat o obrotach to jeszcze mogę dodać że luz zaworowy można sprawdzić
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez Dominator » 11 wrz 2015, 20:15

Popieram przedmowce. Mieszalnikowa istalacja to sie nadawala ale x czasu temu do poloneza.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez sebekle » 11 wrz 2015, 20:23

miałem 2 gen w felicii ale tam wg wskazań sondy jednak była regulacja mieszanki. i nie spotkałem się z wybuchem a tutaj widzę puszkę filtra ze szrotu i raczej brak przepływomierza jeśli strzeliło
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez Emmett » 11 wrz 2015, 21:34

Fajny sedan. Widziałem GFke jak wisiała na Olx. I może nawet pojechałbym ją oglądać gdyby nie ten automat, bo cena dobra.
Działaj z nią i bezawaryjności ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2014, 00:26
Posty: 135
Skąd: Poznań
Auto: Ford Orion mk2 1.6 Diesel "Giovanni"

Postprzez Tivis » 11 wrz 2015, 21:43

Dzięki za radę z tymi luzami. Jak wrócę do domu to lecę do znajomego niech sprawdzi.


EDIT:

Naprawy:
Wymieniona kostka czujnika temperatury płynu chłodniczego.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2015, 20:05
Posty: 19 (3/0)
Skąd: Wschowa
Auto: Mazda 626 GF 1998r. 2.0 16v 115KM FS

Postprzez Tivis » 17 wrz 2015, 12:44

11218056_950282065017902_8255124200931727815_n.jpg

Wjechało nowe koło.
Alu 15" 7J 195x65 Lato
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2015, 20:05
Posty: 19 (3/0)
Skąd: Wschowa
Auto: Mazda 626 GF 1998r. 2.0 16v 115KM FS

Postprzez Tivis » 22 wrz 2015, 14:15

[youtube]/watch?v=26P_-SANDlQ[/youtube]

https://www.youtube.com/watch?v=26P_-SANDlQ&feature=youtu.be
Troszkę przerobiłem podświetlanie zegarów, a na filmiku efekty :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2015, 20:05
Posty: 19 (3/0)
Skąd: Wschowa
Auto: Mazda 626 GF 1998r. 2.0 16v 115KM FS

Postprzez chmielu_KL » 22 wrz 2015, 14:30

A nie lepiej wymienić na LED'y 5MSD np. i usunąć tą zieloną folię z tarcz zegarów? :)
Ja u siebie zmieniłem na LED'y jest lepiej, ale jeszcze muszę usunąć tą folię :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 17:51
Posty: 1835 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez sebekle » 22 wrz 2015, 21:49

ledy są zawsze punktowe niestety
a przekładał ktoś same tarcze z polifta? cały licznik ma inaczej kabelki poukładane ale może same tarcze i wskazówki da radę?
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez julek » 23 wrz 2015, 00:03

chmielu usuwac folie to mozesz dlugie i namietnie :D tarcze sa barwione na zielono i nie da sie tego usunac sam przerabialem zobacz sb u mnie w temacie 626;p
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 20:30
Posty: 592 (0/2)
Skąd: warszawa
Auto: Mazda Mx-6 2.5l v6 KL-DE 1997 była się zmyła
Mazda Xedos 6 v6 poszla w obieg
Mazda 626 GE 2.5l v6 w czesciach
OBECNE :D
Mazda Mx-6 2.5l v6 1995
Mercedes e320 cdi 2003
Mazda 6 2.0 lf 2006 hb

Postprzez Tivis » 15 kwi 2016, 07:27

Taki mały update. Dawno mnie nie było, lecz dużo się nie zmieniło.

Po zimie wymyta, wypolerowana i nawoskowana, choć już widać że wosk trzeba położyć ponownie :)
<serduszka> <serduszka>

Felgi wylądują do regeneracji, a i zawieszenie przód mam zamiar wymienić, już dziś zamawiam ;)
Oraz mały gadżet zamówiłem, a dokładniej białe boczne kierunki ;P
Załączniki
DSC_0330.JPG
Letni setup
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2015, 20:05
Posty: 19 (3/0)
Skąd: Wschowa
Auto: Mazda 626 GF 1998r. 2.0 16v 115KM FS

Postprzez PeKa » 15 kwi 2016, 07:49

Klar by się przydało położyć na masce a nie goły lakier polerować ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez Adoz » 15 kwi 2016, 10:34

Pewnie na polerce zszedł :P bo ludzie myślą że polerować można ile się chce.
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2013, 11:31
Posty: 518 (1/7)
Skąd: Białystok
Auto: Toyota Yaris '07

Postprzez jurand » 15 kwi 2016, 20:23

Tarczunek na zegarynce OK <spoko>
Ale nie łapię tej wyspy na masce <co?> <co?> <co?>
Ruda na nadkolach nadal straszy? Dawaj no więcej foci!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 22:24
Posty: 645 (1/13)
Skąd: OK
Auto: Citroen C5 2.0hdi '10
Mazda Premacy 1,8 '00
Renault Twingo 1.1 '00
były:
2x Xedos 6 2.0 V6 '92 i '96
Mazda 323 BG 1.6 '90,
VW Passat, Fiat 126p, Dacia, Audi 80, Renault 5, Ford Granada, Wartburg ;–)

Postprzez Tivis » 17 paź 2016, 12:20

Witam!

Mała aktualizacja info :)

Wleciało nowe koło 16", póki co to zimowy SETUP, oraz była wymiana instalacji gazowej na sekwencję AGIS.
1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg



Teraz muszę wymienić sterownik silnika, bo coś szwankuje (PS ma ktoś coś??)

I zadbać o jakieś car audio, a później (na wiosnę) blacharka :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2015, 20:05
Posty: 19 (3/0)
Skąd: Wschowa
Auto: Mazda 626 GF 1998r. 2.0 16v 115KM FS

Postprzez Acha88 » 18 paź 2016, 21:26

Od razu odmłodniała. Teraz się pięknie prezentuje <spoko>

A co z blacharką masz do zrobienia?
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2015, 09:10
Posty: 42
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Xedos 6 2.0 V6 KF

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy