Mazda 626 GF FS '99 2.0 136KM Exclusive Zibi

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez Zibi85 » 10 mar 2013, 21:56

Witam wszystkich! Czas się przedstawić.

Mazda 626 GF '99
Kolor: zielona perła (Mazda 16P)
Silnik: FS 2.0 HP 136 KM + LPG
Wersja: Exclusive

Samochód posiadam od lipca 2010 roku i od tego czasu służy mi bezawaryjnie. Samochód sprowadzony z Niemiec w listopadzie 2008 roku przez kolegę, do końca serwisowany w niemieckim ASO. Oryginalny przebieg w momencie sprowadzenia 158 kkm. Przy 169 kkm założona instalacja LPG. Samochód został odkupiony przeze mnie przy przebiegu 180 kkm (po niecałym 2 latach jazdy Mazdą kolega przesiadł się do znacznie droższej Hondy Accord VII). Stan oceniam na bardzo dobry, a jak na rocznik perfekcyjny.

Wyposażenie:
– klimatyzacja elektroniczna (klimatronik)
– ABS, ASR, TCS
– centralny zamek + pilot
– 4 poduszki powietrzne
– 4x elektryczne szyby
– podgrzewane i elektrycznie sterowane lusterka
– tempomat i komputer sterowany z kierownicy
– wyświetlacz spalania (chwilowe, średnie), zasięgu i innych parametrów
– skórzana kierownica oraz gałka zmiany biegów
– halogeny przeciwmgłowe
– podłokietnik, fotel pasażera składany w stolik, tylny podłokietnik podróżny, podświetlana stacyjka,
– oryginalne czarne dywaniki letnie.
– alufelgi.

Audio:
– radio Sony XR-C750 + zmieniarka na 10 CD + 4xgłośniki Sony + sterowanie z kierownicy (Joystick Sony RM-X2S) + pilot bezprzewodowy Sony .


Historia serwisowa:
– przy 180 kkm założone kable WN NGK RC-ZX49 (160zł) i świece platynowe NGK PZFR6F (180zł)
– przy 182 kkm zrobiony rozrząd i wymienione sprzęgło (spokój do 270 kkm)
– przy 187 kkm wymienione na nowe oba wahacze przednie oraz końcówki drążków i łączniki stabilizatora (przód i tył) oraz ustawiona zbieżność.
– przy 189 kkm założone do przodu nowe tarcze Brembo i klocki Ferrodo Premier (460zł)
– przy 190 kkm pełny serwis klimatyzacji – nowe zaworki, uszczelki, konserwacja sprężarki, założony nowy osuszacz, napełnienie, odgrzybienie (300zł)
– przy 193 kkm na tył założone nowe tarcze Mikoda i klocki Kashyiama) + regeneracja tłoczków i zacisków hamulcowych (420zł)
– przy 194,5 kkm wstawione częściowo reperaturki (na wysokość 20-30cm od progów) i wykonane profesjonalne zabezpieczenie antykorozyjne tylnych nadkoli (500zł)
– przy 195 kkm założone prawie nowe oryginalne wahacze wzdłużne z tyłu (150zł)
– przy 200 kkm założony nowy filtr paliwa Knetch (80zł)
– przy 202 kkm założony nowy akumulator Varta D47 60AH (260zł)

Dodatkowo w aucie założone:
– chromowane klamki wewnętrzne z wersji poliftowej (100zł)
– końcówka wydechu ze stali nierdzewnej firmy Ulter (90zł)
– białe kierunkowskazy boczne clear (60zł)
– podświetlanie podłogi w kolorze Ice Tea (pomarańczowy bursztynowy), zsynchronizowane z lampką sufitową (40z ł)
– pełne wyciszenie wnętrza (wrzesień 2013, 250zł)


Zdjęcia :
DSCF3366.JPG

DSCF3363.JPG

DSCF3360.JPG

DSCF3394.JPG

DSCF0808.JPG

DSCF0809.JPG

DSCF0821.JPG

DSCF8648.JPG

DSCF0866.JPG

DSCF0863.JPG

DSCF3383.JPG

DSCF3384.JPG


--
Zima 2011/2012
DSCF0119.JPG
Załączniki
DSCF8639.JPG
DSCF0873.JPG
Ostatnio edytowano 17 lut 2014, 23:00 przez Zibi85, łącznie edytowano 21 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2011, 00:45
Posty: 181 (1/2)
Skąd: Tarnów okolice
Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412

Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.

Postprzez voytecku » 10 mar 2013, 23:39

Gratuluje zakupu :)

Autko swietnie wyglada i widac, ze jest zadbane. Szkoda, ze nie jest po lifcie z ladniejszymi tylnymi lampami, ale nie mozna miec wszystkiego :)

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Dominator » 10 mar 2013, 23:47

Zibi, musimy się koniecznie spotkac na jakims spocie w Tarnowie, muszę się przejechac Twoją 626..jak sie zgodzisz. Wyglada ładnie :)
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez siegu » 11 mar 2013, 00:11

Bardzo ładny kolor w sumie najładniejszy w jakim wychodziły GF-ki :D . Bezawaryjności życzę i pociechy z zakupu.
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: RX8 HP
626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez LAJCIK29 » 11 mar 2013, 20:37

Bardzo ładna, zielona :) i jeśli tylko zechcesz to z pewnością długo będzie Ci służyć . Bezawaryjnej jazdy i oby ruda się za nią nie oglądala ;)
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
LAJTOWY
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Górnego Śląska
 
Od: 21 wrz 2009, 10:43
Posty: 2828 (133/56)
Skąd: Śląsk, Dąbrowa górnicza
Auto: Mesiedeś CLK430 – bestyjka

Postprzez mario626 » 11 mar 2013, 20:47

Następny człowiek z regionu i ładna zadbana sztuka :D Cóż dużo mówić dobre wyposażenie i zadbany samochód. Ja bym tu widział jakieś mocniejsze koło jeszcze :) Pozdrowienia i szerokości :D

P.S A czy to nie Ty czasem migałeś mi światłami w Wierzchosławicach koło ronda ? Ja się poruszałem srebrną 626 GE .
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2010, 21:38
Posty: 104 (0/1)
Skąd: Tarnów
Auto: Były:
626 GD 2.0 D '89
323f BA 1.5 '96
626 GE 2.5 V6 '94
Jest:
6 MPS 2.3 DISI Turbo '06

Postprzez Zibi85 » 11 mar 2013, 22:05

Mario, to na pewno nie byłem ja, w Wierzchosławicach ostatni raz byłem jakieś 8 lat temu.

Kolor jest fajny, ale szóstki też chyba w nim wychodziły :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2011, 00:45
Posty: 181 (1/2)
Skąd: Tarnów okolice
Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412

Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.

Postprzez miro62 » 12 mar 2013, 02:32

No ładniutka Madzia widać że zadbana no i ten silniczek <spoko> daje kopa <lol> tylko ja mam kombi. Przyjemności i szerokości ;)
miro62
 

Postprzez red » 16 mar 2013, 21:42

Gratuluje pięknej 626stki! :)
Bardzo ładnie prezentuje się wydech <spoko> To sama końcóweczka dołożona? Chętnie widziałbym taką u siebie :D
Początkujący
 
Od: 10 cze 2012, 12:05
Posty: 4
Auto: Mazda 626 1998
2.0 115KM

Postprzez Misik » 16 mar 2013, 22:23

Kolor jest świetny i widać, że auto jest igiełka :D Jak wpadną alu 16' tak jak pisałeś to będzie zacnie <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2013, 15:55
Posty: 462 (0/3)
Skąd: Łódź
Auto: Była 323F BG B6 93'
Jest 323F BA Z5 98' Limited Edition

Postprzez Zibi85 » 16 mar 2013, 23:00

red napisał(a):Gratuluje pięknej 626stki! :)
To sama końcóweczka dołożona? Chętnie widziałbym taką u siebie :D

Dzięki. Tak, to jest końcówka ze stali nierdzewnej firmy Ulter, średnica 80 mm. Kosztowała coś ok 100 zł.
Ostatnio edytowano 30 wrz 2013, 20:47 przez Zibi85, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2011, 00:45
Posty: 181 (1/2)
Skąd: Tarnów okolice
Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412

Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.

Postprzez 89matthew89 » 16 mar 2013, 23:41

Fajna GF-ka , ładny kolor skąd ja to znam :D ehhh chciałbym mieć takie wyposażenie i silnik jak ty :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez Zibi85 » 24 cze 2013, 14:22

Witam.

Czas na małe odświeżenie. Aktualny przebieg to prawie 196 000 km. Samochód otrzymał ostatnio:
– nowe wahacze tylne wzdłużne (niewiele używane, prawie nowe oryginały – podziękowania dla Zbike).
– białe kierunkowskazy boczne clear
– podświetlanie nóg pasażerów zsynchronizowane z lampką sufitową
– wygłuszenie nadkoli przód i tył (baranek BOOL) + fragmentów podłogi za przednimi nadkolami i fragmentów podłogi bagażnika nad tłumikiem.


Dzięki nowym wahaczom tylnym samochód jakby trochę lepiej się prowadzi i tył sprawuje się nieco ciszej na nierównościach (w jednym ze starych wahaczy zaczynała już padać przednia tuleja). Podświetlanie nóg ma kolor pomarańczowy w odcieniu bursztynowym i w rzeczywistości wygląda dużo lepiej niż na fotkach. Kolor jest orzeźwiający (coś jak Ice Tea :) ) i fajnie komponuje się z czarnymi oryginalnymi dywanikami z połyskującymi nićmi.
Ostatnio edytowano 30 wrz 2013, 20:40 przez Zibi85, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2011, 00:45
Posty: 181 (1/2)
Skąd: Tarnów okolice
Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412

Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.

Postprzez Zibi85 » 30 wrz 2013, 20:18

Czas na kolejną aktualizację. W ciągu kilku wrześniowych popołudni Mazda otrzymała kompleksowe wyciszenie wnętrza.

Użyte materiały to:
– maty STP iSilver i GMS 011a na gródź silnika i podszybie
– maty GMS 022 na podłogę i ścianę grodziową od wewnątrz (pod i za nogami kierowcy i pasażera)
– STP iSilver i GMS 022 oraz pianka kauczukowa wodoodporna 3mm na zewnętrzne blachy drzwi
– Filc Poroso na wewnętrzne boczki drzwi, podłogę bagażnika, tylne nadkola, tylną klapę, miejsce pod tylną kanapą i inne miejsca.

Poniżej mała fotorelacja:
Kopia DSCF3795.JPG

Mała kicia była tam kiedy podniosłem maskę żeby zrobić zdjecia.

DSCF3889.JPG

Kopia DSCF3891.JPG

Na zdjęciach wydawać by się mogło, że wyklejenie grodzi i podszybia najpierw STP a potem GSMem to była łatwizna, ale w rzeczywistości, z przycinaniem i pasowaniem kawałków mat zajęło mi to dwa razy po kilka godzin. Niestety dostęp nie jest tak łatwy, a powierzchnia nie jest tak płaska, jak to widać na foto, i wymagało to trochę gimnastyki – podszybie ma trudny kształt, bo w pewnym miejscu (od serva hamulców po parownik gazu) blacha skręca pod kątem 90 stopni i jest ustawiona w poziomie na długość palców. Wyklejenie również tego fragmentu od spodu było najbardziej czasochłonne.

Kopia DSCF3879.JPG

Z drugiej strony za pedałami widzimy matę GSM 022 o grubości 10mm. Analogiczna znajduje się po drugiej stronie pod nogami pasażera. Wyklejony jest też trochę tunel środkowy. Natomiast bardziej po bokach gdzie są już nadkola wykleiłem te maty do samej góry dokąd tylko można było dostać.

Kopia DSCF3867.JPG

GMS 022 wraz z STP Silver, we fragmentach 20x30cm trafił również za głośniki we wszystkich drzwiach. Tamtędy przez drzwi przedostawało się do kabiny najwięcej hałasu (barierą tłumiącą była tylko membrana głośników). Reszta powierzchni blach drzwi została wyklejona wodoodporną pianką kauczukową o grubości 3mm.

Kopia DSCF3866.JPG

Boczki przednich i tylnych drzwi zostały szczelnie wyklejone filcem Poroso, grubość 15mm. Ogarnięcie drzwi, począwszy od demontażu boczków, czyszczenia i odtłuszczenia blach drzwi, klejenia mat, potem klejenia filcu a następnie poskładania boczków. zajęło mi w sumie jedno popołudnie i wieczór.

Kolejnym etapem było wyciszenie tyłu samochodu. Na pierwszy ogień poszedł demontaż boczków w bagażniku.

Kopia DSCF3799.JPG

Kopia DSCF3800.JPG

Kopia DSCF3802.JPG

Kopia DSCF3805.JPG

Ważne było, aby wyłożyć filcem nie tylko część nadkoli wchodzącą do bagażnika, ale maksymalnie szczelnie część wchodzącą do kabiny, która schowana jest za zdejmowanymi boczkami tylnych oparć.

Filc trafił również na podłogę bagażnika pod oryginalną matę, w tylną klapę oraz pod tylne siedzenie (tu troche trudne i wymagające dokładności było docięcie miejsc na pasy i zawiasy), Odkręciłem również siedziska tylnej kanapy, i uzupełniłem o dodatkową warstwę filc znajdujący się tam fabrycznie na tej pionowej ściance pod siedziskiem (tu niestety brak zdjęcia, a poniższe zostało wykonane po całej robocie, jak już wszystko było poskładane).
Kopia DSCF3894.JPG




Efekt? Zacząłem od silnika i po zabiegu ten uciszył się o dobrą 1/3, teraz słychać go bardziej subtelnie, bardziej basowo i bardziej dołem deski, górą deski jest cichutko.

Później robiłem wyciszenie drzwi i z tego jestem najbardziej zadowolony – to dało naprawdę sporo. Szum drogi, szum spod kół, szum mijanych aut, szum opływającego powietrza – ciszej o połowę jeśli nie więcej. Teraz przy prędkościach rzędu 110 dominuje świst powietrza po szybach i dachu (dawniej praktycznie nie słyszalny – zagłuszany przez silnik i hałas od kół i drogi). Natomiast gdy wjeżdżałem na stary, głośny i szumiący asfalt to dawniej robiło się dużo głośniej, a teraz tylko delikatna różnica w głośności. Analogicznie chlupanie wody spod kół w czasie deszczu – dużo wyciszone. Najwięcej dał tu chyba GMS 022 za głośnikami, bo tamtędy dużo hałasu przedostawało się do kabiny. Przy okazji Jakość i czystość dźwięku poszła w górę.

Wyciszenie tyłu, które wykonywałem w ostatniej kolejności też dało trochę, ale już nie tak dużo, jak wyciszenie drzwi. Ogólnie jestem bardzo zadowolony z efektu (choć gdybym miał wybrzydzać, to stwierdziłbym, że trzeba jeszcze lepiej wyciszyć silnik i tylne nadkola).

Pokonując te same trasy co wcześniej mogę stwierdzić, że jest dużo ciszej. O ile dokładnie niestety nie jestem w stanie powiedzieć ponieważ prace wykonywałem w 3 etapach na przestrzeni dwóch tygodni. Wydaje mi się, że jak chodzi o szum jazdy mam teraz w środku trochę ciszej niż niż w Passacie B5, co jest chyba dobrym osiągnięciem (nie licząc wyciszenia silnika bo tu Passat wciąż może być lepszy). Niebawem postaram się to potwierdzić. Ciekawym doświadczeniem byłby teraz przejazd seryjnie wyciszoną 626.
Ostatnio edytowano 30 wrz 2013, 20:33 przez Zibi85, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2011, 00:45
Posty: 181 (1/2)
Skąd: Tarnów okolice
Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412

Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.

Postprzez marwol » 30 wrz 2013, 20:28

Fotki nie działają , a z chęcią bym obejrzał :)
Już działa, mój błąd. To teraz sprzęt audio czas zmienić :)
Tapatalk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 20:19
Posty: 422 (2/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda3 MPS BK '08

Postprzez miro62 » 30 wrz 2013, 21:07

Zibi85 napisał(a):Później robiłem wyciszenie drzwi i z tego jestem najbardziej zadowolony

Zibi wpakowałeś w Madzię sporo roboty no i kg maty ;) tylko to w drzwiach to niezły magazyn na przechowywanie wody. Szyby nie są idealnie szczelne i to co się wleje powinno się wylać. Nie wiem jak to się spisze ale oby było O.K. ;)
miro62
 

Postprzez Zibi85 » 30 wrz 2013, 22:05

Hmmm, też to analizowałem, ale nie jeżdżę w deszczu z odsuniętymi szybami, nigdzie mi nic nie cieknie z uszczelki po wewnętrznej stronie szyby. W zasadzie zagrażać filcowi może tylko skroplona para wodna, a tej jest malutko. W dodatku na dole jest uszczelka która przylega do szyby i zbiera te krople z niej do takiego rowka, gdzie się gromadzą i odparowują, a co za tym idzie nie pozwala im przedostać się do środka drzwi jak ich nie ma dużo. W środku drzwi mamy folię, która chroni przed wilgocią z drugiej strony. No i sam filc poroso jest pokryty środkiem dzięki któremu nie chłonie wilgoci z pary wodnej w powietrzu (testowałem). Zatem powinno być dobrze (ale to się jeszcze będzie okresowo sprawdzać).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2011, 00:45
Posty: 181 (1/2)
Skąd: Tarnów okolice
Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412

Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.

Postprzez miro62 » 30 wrz 2013, 22:19

Zibi85 napisał(a):Zatem powinno być dobrze (ale to się jeszcze będzie okresowo sprawdzać).

<spoko>
miro62
 

Postprzez gradziu » 1 paź 2013, 08:14

<spoko> Sam też swoją wygłuszałem dużo z tym fajnej zabawy. Efekty cieszą dopóki nie wsiądzie się do któregoś współczesnego auta i okaże się ze w zasadzie to my nic nie wygłuszyliśmy :) ładna sztuka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2012, 23:22
Posty: 46
Skąd: Oborniki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 115KM '00

Postprzez Zibi85 » 2 paź 2013, 23:09

Gradziu, widziałem Twój temat i swoją 626 masz chyba jednak lepiej wyciszoną niż ja, przynajmniej jak chodzi o drzwi. U mnie może nie jest to zrobione tak drogo, tyle że niezły efekt daje ten GMS na blachach za głośnikami. Samo to myślę że daje około połowę całej redukcji hałasu przenikającego przez drzwi, a cała reszta drugą połowę. Przeglądając różne tematy widziałem, że większość osób pakowało dużo mat w boczki, ale nic nie dawało za głośniki. Efekt wyciszenia na pewno był, ale nie taki jak dopiero może być, bo hałas dalej przenikał przez najsłabiej wytłumiający element, czyli membranę głośników.

Ja kierowałem się tym, aby uzyskać maksymalny efekt minimalnym kosztem (w końcu 626 GF to już niestety trochę archaiczne auto, i nie chciałem ładować nie wiadomo ile na same najlepsze i drogie maty), stąd STP i GMSy poszły w newralgiczne miejsca, a mniej skuteczny ale tani jak barszcz filc na całą resztę.

Na Mazdę czeka jeszcze nowy filtr paliwa Knecht oraz nowy komplet świec. I prawdopodobnie to ostatnie zaplanowane modyfikacje, jakie wprowadzę. W przyszłym roku czas przesiąść się na szóstkę :)


Wzorującym się na mojej modyfikacji polecam dwie zmiany – lepiej wyciszyć tylne nadkola, a pod deskę w środku auta, za pedałami dać zamiast GMSa maty STP (te wyciszają niskie buczenie, GMSy tylko wyższe tony powyżej 150 Hz), lub najlepiej STP + GMS (ale to drogo).

Przerzucenie GMSów spod deski gdzie jest buczenie na tylne nadkola gdzie jest świst i szum a pod deskę wrzucenie mat STP redukujących buczenie to jeszcze jedna rzecz, na którą mnie teraz nachodzi. Ale muszę się zastanowić czy warto wydać jeszcze 80zł na dwa kolejne arkusze STP :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2011, 00:45
Posty: 181 (1/2)
Skąd: Tarnów okolice
Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412

Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy