Mazda Premacy Sportive CP FS 2001 by Jey
Ok co do rozmiaru opon na zimę jest gdzieś temat powiem Ci z własnego doświadczenia, ze na przód weszły mi 205/50/17 a na tył już nie weszły tego rozmiaru czyli 195/55/15 powinny wejść bez problemu aczkolwiek wyślij zapytanie do " Badyla" on już to przechodził
Pozdrawiam i gratulacje bardzo ładne koła
Pozdrawiam i gratulacje bardzo ładne koła
- Od: 14 lip 2011, 16:06
- Posty: 103
- Skąd: Londyn SW
- Auto: Mazda Premacy Sport
Do sprzedania!!! Lozysko tył Mazda 6, Premacy i chyba będzie pasować do wielu innych na 5 śrub
Lucky Luke napisał(a):Ok co do rozmiaru opon na zimę jest gdzieś temat powiem Ci z własnego doświadczenia, ze na przód weszły mi 205/50/17 a na tył już nie weszły tego rozmiaru czyli 195/55/15 powinny wejść bez problemu aczkolwiek wyślij zapytanie do " Badyla" on już to przechodził
Pozdrawiam i gratulacje bardzo ładne koła
195/55/15 to standard w PREMACY
Ja mam 195/65/14 czyli na 15" możesz spokojnie wsadzić 195/60/15.

a tutaj wątek o oponach:
viewtopic.php?f=121&t=52886
bercikspeed napisał(a):felgi identyczne jak moje,ja odnawiałem je sprayem do felg i na razie się trzyma i nic się z nimi nie dzieję.
Tak wiem, że można odnowić sprayem (są do tego specjalne zestawy: podkład, baza, lakier bezbarwny), tyle, że pisząc iż wymagają one "małej kosmetyki" nie miałem na myśli aż tak radykalnej odnowy, aż tak źle z nimi na szczęście nie jest, mają tylko kilka zadrapań, ale to już zrobię "miejscowo". Natomiast wspomnianą metodę odnowy felg stosowałem ostatnio na innym zestawie do drugiego samochodu (opel astra F) i wyszło ok.
Lucky Luke napisał(a):Ok co do rozmiaru opon na zimę jest gdzieś temat powiem Ci z własnego doświadczenia, ze na przód weszły mi 205/50/17 a na tył już nie weszły tego rozmiaru czyli 195/55/15 powinny wejść bez problemu aczkolwiek wyślij zapytanie do " Badyla" on już to przechodził
Pozdrawiam i gratulacje bardzo ładne koła
Dzięki, mnie tez ten wzór się podoba. Przy rozmiarze 195/55/15 – czyli standardzie dla PREMACY – porównując z tym co teraz mam, czyli 195/50/16, to jeszcze bardziej obniżę samochód na zimę (średnica koła będzie mniejsza o okolo 6mm) a mi zależy, jak już wczesniej wspomniałem na lekkim podwyższeniu auta na zimę.
damage.inc napisał(a):195/55/15 to standard w PREMACY
Ja mam 195/65/14 czyli na 15" możesz spokojnie wsadzić 195/60/15.
Dzięki za rady, 195/60/15 widzę, że też mieści się w normach, tyle, że mi to nie wiele podwyższy nadwozie (około 7mm), ale wezmę i ten rozmiar pod uwagę, choć nadal jestem za 185/65/15 – opona węższa na zimę będzie ok. tylko co z tą wysokością? Pytanie czy nie bęzie ocierać z tyłu – przypominam, że mam obniżone zawieszenie, więc za wiele tam się nie zmieści. Może ktoś jeździ PREMACY na takim własnie rozmiarze?
Korzystając z faktu, że miałem okację przyjżeć się dokładnie sprężynom, mogę odpowiedzieć na zadane kiedyś pytanie:
mati_03 napisał(a):wiesz może co to masz za zawieszenie albo sprężyny? bo sam od dłuższego czasu chcę obniżyć auto
Dokładny symbol sprężyn, jaki udało mi się z nich spisać:
H&R III K/I 29 437 VA
Po głębokich przemyśleniach dotyczących rozmiaru opon jakie mam kupić na zimę do mojej PREMACY, zaryzykowałem i kupiłem 185/65/15 DĘBICA FRIGO II. Ryzyko nie wiązało się oczywiście z marką opon, bo w tej cenie akurat te opony wychodzą nie tak źle. Chodzi oczywiście o rozmiar, jak wiadomo w PREMACY rozmiarem zalecanym pod koła 15" są 195/55/15 lub 195/60/15. Ja natomiast mając na uwadze fakt, że moja PREMACY jest z lekka obniżona chciałem na zimę choć odrobinę ją podwyższyć co by za pług śnieżny nie służyła
Stąd po zapoznaniu się z różnymi informacjami jakie to rozmiary opon "podchodzą" a jakie nie z powodu głównie ocierania z tyłu o dolną osłonę kielicha amortyzatora. Zdecydowałem się na zakup rozmiaru 185/65/15 – czyli opona jest węższa o 1cm ale średnica koła większa o 2cm od tych kół co teraz mam na lato 195/50/16. Mazda w sumie powinna "stać" wyżej o około 1cm, w rzeczywistości jest chyba trochę więcej, i co najważniejsze opona z tyłu nie ociera o kielich amortyzatora, choć bardzo mało brakuje (około 0,5cm).
Fotki z zakupu kompletu zimówek:
Dalej fotka (na podniesionym lewarku) ile zostało do kielicha – po opuszczeniu odległość jest jeszcze mniejsza, ale na szczęście nic nie ociera
A na kolejnych fotach, próbnie założone jedno koło, żeby zobaczyć jak będzie wyglądało już z docelową oponą, no i sprawdzić, czy nie będzie ocierać.
Wniosek:
185/65/15 – "wchodzi" do PREMACY, na styk
Może balon z lekka jest, ale w końcu to setup na zimę, więc opony są węższe a koła z lekka wyższe – i oto mi chodziło 
Fotki z zakupu kompletu zimówek:
Dalej fotka (na podniesionym lewarku) ile zostało do kielicha – po opuszczeniu odległość jest jeszcze mniejsza, ale na szczęście nic nie ociera
Wniosek:
185/65/15 – "wchodzi" do PREMACY, na styk

Ostatnio edytowano 24 lis 2015, 10:36 przez Jey, łącznie edytowano 1 raz
Mała fotorelacja z malowania zacisków w mojej PREMACY (robiona jakiś czas temu w tym momencie mazda ma już setup zimowy):
Zacisk – lewy tył przed czyszczeniem i malowaniem:
Tu już po całej operacji, czyli 2 krotnym malowaniu zacisków, i odświeżeniu piasty, osłony tarczy oraz podmalowaniu na czarno elementów zawieszenia:
A tu już jak to wygląda po założeniu koła:
Tak samo potraktowałem przednie zaciski, tu fotka po położeniu 1 warstwy farby:
Tu po pomalowaniu końcowym:
A tu jak prezenci się już po założeniu koła:
Zaciski malowane były 2 razy farbą olejną w kolorze jasny pomarańcz – miałem różne wizje co do wyboru koloru (czerwonego nie chciałem, bo już oklepany, a żółty za żółty
), ale ostatecznie wygrał ten, i myślę, że to nawet dobry wybór, bo ładnie kontrastuje z czarnym lakierem auta no i rzuca się trochę w oczy wśród tej czerni 
Jeśli ktoś ma obiekcje co do wytrzymałości tej farby, to od razu dodam, że tak samo malowałem ładnych parę lat temu zaciski w oplu astrze i do tej poru mimo upływu czasu nic się nie dzieje z farbą, spokojnie wytrzymuje wyższe temperatury.
Jak już wyżej wspomniałem, korzystając z okazji, wyczyściłem wcześniej wszystkie nadkola i odnowiłem część elementów zawieszenia, oraz piasty i osłony tarcz – wszystko zajęło mi w sumie 2 popołudnia.
Zacisk – lewy tył przed czyszczeniem i malowaniem:
Tu już po całej operacji, czyli 2 krotnym malowaniu zacisków, i odświeżeniu piasty, osłony tarczy oraz podmalowaniu na czarno elementów zawieszenia:
A tu już jak to wygląda po założeniu koła:
Tak samo potraktowałem przednie zaciski, tu fotka po położeniu 1 warstwy farby:
Tu po pomalowaniu końcowym:
A tu jak prezenci się już po założeniu koła:
Zaciski malowane były 2 razy farbą olejną w kolorze jasny pomarańcz – miałem różne wizje co do wyboru koloru (czerwonego nie chciałem, bo już oklepany, a żółty za żółty
Jeśli ktoś ma obiekcje co do wytrzymałości tej farby, to od razu dodam, że tak samo malowałem ładnych parę lat temu zaciski w oplu astrze i do tej poru mimo upływu czasu nic się nie dzieje z farbą, spokojnie wytrzymuje wyższe temperatury.
Jak już wyżej wspomniałem, korzystając z okazji, wyczyściłem wcześniej wszystkie nadkola i odnowiłem część elementów zawieszenia, oraz piasty i osłony tarcz – wszystko zajęło mi w sumie 2 popołudnia.
Ostatnio edytowano 24 lis 2015, 11:02 przez Jey, łącznie edytowano 1 raz
Pomarańczowe zaciski wyszły naprawdę dobrze! Szkoda że ja wcześniej nie wpadłem na ten pomysł 
-
sokoli_majster
Fajnie wygląda. Ale ... ta farba olejna to napewno czysta olejna a nie z dodatkiem akrylu?
pozdro!
marcin
pozdro!
marcin
Mistrz Polski Car Audio 2008 – ESPL 1 woofer. II Vicemistrz Polski Car Audio 2009 – dB Race Pro 3+ oraz dBL Unlimited – ale to już wszystko póki co czas przeszły.
- Od: 2 sty 2009, 18:34
- Posty: 57
- Skąd: Chojnów
- Auto: Mazda Premacy 2.0 16V Sportive 2002
niunius napisał(a):Fajnie wygląda. Ale ... ta farba olejna to napewno czysta olejna a nie z dodatkiem akrylu?
pozdro!
marcin
Jest to dokładnie farba alkidowa – czyli oparta na żywicach alkidowych zawierająca w swoim składzie bezwodnik ftalowy, czyli w potocznej nazwie to farba ftalowa.
A teraz z innej beczki

Taka tam sesyjka w promieniach jesiennego słońca
Mazda już w obuwiu zimowym na alu DEZENT 15" w całej okazałości + z nowości doszły boczne kierunkowskazy "clear" – tego tu brakowało od początku
Ostatnio edytowano 24 lis 2015, 11:31 przez Jey, łącznie edytowano 1 raz
...to fakt, akurat tak wyszło, że szukałem możliwych wyglądem no i firmą alu 15" na zimę i trafiły się w naprawdę dobrym stanie DEZENT'y model "T" i muszę przyznać, że nawet nieźle się prezentują mimo, że to tylko 15" i baloniasta zimowa opona. Ale cóż poradzić, że oryginalne mazdowskie alu 16" są takie "zwyczajne", a na razie muszę przy nich na następny sezon pozostać, bo opony są prawie nowe a i zakup innych (czyt. większych, ciekawszych) kół wiadomo = większy wydatek, a te trzeba jakoś rozplanować w czasie, choć oczywiście są takowe w planach 
To ja już się zestarzałem – po zakupie od razu założyłem 17, szybko przeszedłem na 16, a teraz 15 bym na inne nie zamienił
Taka wielka buda imoim zdaniem diotycznie wygląda na niskim profilu opony i przepastnych dziurach alufelg, w których giną maluteńkie tarcze hamulcowe. Lepszy efekt daje małe koło, duża opona i gleba. Tak po hondowatemu troszkie 
- Od: 11 cze 2007, 15:28
- Posty: 1650
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003
Badyl napisał(a):To ja już się zestarzałem...
...a tego to akurat potwierdzić nie mogę...
...ale jedynie z poglądów można by tak przypuszczać
Według mnie jakoś małe kółko (tu czyt. 15") + duży profil opony i do tego gleba – nie wyglądają najlepiej – dlatego to tylko setup na zimę z konieczności zwiększenia komfortu (profil 65) i lekkiego podniesienia auta (około 1cm).
Moim zdaniem ta "wielka buda" będąca już na glebie i nie mająca wcale aż tak małych tarcz hamulcowych (ver. sportive) + do tego ładne alu 17" na niskim profilu – optyczne wcale nie będzie już taka wielka, a na pewno nie będzie "wyglądała idiotycznie" ...wszystko kwestia gustu...a może wieku (i już pisząc to odmłodniałem co najmniej o 10 lat hehehe
PS.
Mazda to nie honda ... na szczęście

Jey napisał(a):wcale aż tak małych tarcz hamulcowych (ver. sportive)
A w sportive to przód ma ile mm?
Ja nawet po swapie na 283 mm nadal uważam że są malutkie. Trzeba by przeszczepiać coś od MPSa...
- Od: 11 cze 2007, 15:28
- Posty: 1650
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003
Z tego co się zorientowałem (bo wymieniać jeszcze nie miałem okazji, więc na 100% nie jestem pewien czy np. ktoś większych nie założył) to tarcze z przodu powinny mieć średnicę 273,5 mm – czy to mało? Hmmm...wszystko wg. mnie zależy od tego jak skutecznie działają – a te akurat działają skutecznie i nie mogę na nich narzekać. Pewnie, że jak by były większej średnicy, to by i lepiej wyglądały, a co za tym idzie i hamowały, ale póki co zadowolę się tym co mam...a może kiedyś się pomyśli o większych 
...a tak już zmieniając z lekka powyższy temat, powoli zamierzam się do małych zmian we wnętrzu mojej PREMACY...czas pokaże co z tego wyjdzie...
...a tak już zmieniając z lekka powyższy temat, powoli zamierzam się do małych zmian we wnętrzu mojej PREMACY...czas pokaże co z tego wyjdzie...

Badyl napisał(a):Czarna skóra??
No nie aż tak póki co szalał nie będę hehehe
Małe zmiany we wnętrzu to m.in. wymiana gałki zmiany biegów z oryginalnej, która była jak dla mnie mało wygodna w trzymaniu (twardy plastik) i przypominała piłeczkę golfową, na gałkę z audi 80 coupe (akurat taka się trafiła).
Gałka jest w bardzo dobrym stanie, no i wyrysowany układ biegów się zgadza, jedynie co, to trzeba było pokombinować z gwintem czyli przymocowaniem jej do drążka w maździe, a oczywiście chciałem żeby był demontowalny jak oryginał.
W tym celu zaopatrzyłem się w nakrętkę z odpowiednim gwintem tj. M10x1,25 (było trochę szukania, bo to gwint nietypowy), rozwierciłem otwór w gałce do odpowiedniej średnicy, tak aby nakrętka wchodziła na wcisk, no i wkleiłem ją na koniec dobrym klejem.
Fotorelacja z prac:
A oto efekt końcowy – gałka nie jest za skóry (może kiedyś takowa zawita) ale o niebo lepiej wygląda i wygodniej trzyma się ją w dłoni.
Ostatnio edytowano 24 lis 2015, 12:04 przez Jey, łącznie edytowano 1 raz
Oryginalna siedzi za nisko, ciężko złapać ją na czuja. U mnie z kolei siedzi gałka z accorda.
- Od: 11 cze 2007, 15:28
- Posty: 1650
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości