Auto to poczciwy ostatni model już 323F z "nierozwojowym" silnikiem 1.6 ZM ale jak się okazało jego rozwój jest bardzo efektywny. Samochód służył kiedyś jako daily i scena na kołach. W aucie włożone było sporych gabarytów audio robiące niespełna 144dB. Człowiek się starzeje i odwrotnie proporcjonalnie szuka "mocniejszych" wrażeń i auto zostało zabawką do amatorskiego motorsportu jak i przeszło szereg różnych modyfikacji jak i remonty blacharsko-lakiernicze dzięki którym możliwa jest dalsza eksploatacja tego auta.
Czemu 323F BJ z tym silnikiem? A czemu nie?

Dane auta:
Marka i model: Mazda 323F BJ
Rocznik: 2002
Silnik: 1598cm3 ZM (Euro spec.) + EATON M62 + elektroniczna kontrola doładowania ( tzw. boost leak)
Boost: 0,8@3k RPM – 0,9b@6k RPM
Moc silnika: ok. 200hp
Waga: 1200kg
0-100km/h: gdyby nie geometria torowa to <7s, cały drugi bieg przyspieszenie 0,4g
Modyfikacje:
Auto w tej chwili w specyfikacji "ulicznej" z wyposażeniem. Modyfikowane z myślą o jeździe torowej.
Silnik:
-doładowanie kompresorem EATON M62@0,5b
– intercooler 550x180x65
– wydech 2.25" ze stali nierdzewnej na dwóch tłumikach przelotowych ( tak strzela, i to często

– układ dolotowy stal nierdzewna custom 57mm ( 54mm netto), silikony turboworks, fmic.pl
– izolacje termiczne w dolocie i na wydechu
– zawóry bypass Saab
– custom oil catch tank
– CAI w zderzaku
– DET3 Fuel Implant + EBC
Zawieszenie:
– sprężyny FK Automotive
– zmodyfikowane talerze górne sprężyn aby auto stało niżej
– camber przód i tył ok. -3 stopnie
– długie szpilki
– dystanse przelotowe
– usztywniony tylny stabilizator
Hamulce:
– Swap przodu na tarczę 280mm (4x100 Renault Clio 2 Sport), Tarcza Brembo nacinana, klocek ATE, zacisk Mazda 6 ( pełna regeneracja)
– tył OEM
– płyn hamulcowy ATE Racing Typ 200
Wnętrze:
– zegary AutoGauge na desce rozdzielczej ( ciśnienie i temp. oleju, wskaźnik ciśnienia doładowania)
– zegar EGT
– brak radia i jakichkolwiek głośników
– fotel kubełkowe Corbeau + 4pkt pasy Takata
Karoseria/podwozie:
– naprawy blacharskie/lakiernicze
– wspawane dodatkowe poszycia wzmacniające na tylnych podłużnicach
– rozpórki górne przód/tył "Prywata Customs"
– zderzak przód sportive
Media: