Mazda MX-3 EC K8 1993 by Artur
Strona 1 z 1
Jest to prawdziwa seria do dopieszczenia, szału nie ma. Wydech oryginalny wręcz wystrzelił gdy weszła na wyższe obroty. Dokupiłem samą końcówkę z firmy Turboworks, miał być basowy a okazało się że nadal w środku słychać go tak jak by był rozwalony wydech, a mianowicie od 2-4 tyś. obrotów uszy rozrywa w środku, czy może być spowodowane tym że od silnika idzie seryjnie wszystko? oprócz tego samochód prowadzi sie dość pewnie, będzie dopieszczany na bieżąco zamierzam zacząć od silnika, oleje filtry uszczelki spod klawiatury. Ale to na bieżąco bedzie dodawane
MAZDA MX-3 EC 1.8 V6 K8 '93
Wyposażenie:
Wspomaganie
ABS
Centralny zamek
Elektryczne szyby
Elektryczne lusterka
Elektryczny szyberdach
Plany:
Doprowadzić do ładnego stanu narazie seryjnego
Ostatnio edytowano 21 sty 2016, 18:30 przez artur918273, łącznie edytowano 1 raz
Witamy na forum i w dziale Nasze Mazdy
Proszę dodać zdjęcia poprzez nasz serwer (opis w poradniku viewtopic.php?f=321&t=177089 ) 
artur918273 napisał(a): Wydech oryginalny wręcz wystrzelił gdy weszła na wyższe obroty. Dokupiłem samą końcówkę z firmy Turboworks, miał być basowy a okazało się że nadal w środku słychać go tak jak by był rozwalony wydech, a mianowicie od 2-4 tyś. obrotów uszy rozrywa w środku, czy może być spowodowane tym że od silnika idzie seryjnie wszystko?
Wymieniłeś sam koncowy a zapewne rozczelniło Ci wydech gdzieś indziej. Mogł sie rozczelnić np. tłumik środkowy albo katalizator bo one często lubia się zapychać po ponad 15 latach uzytkowania
Tak to ładna seria, tyle, ze nie lubie zdjęć z myjni bo lakier wtedy wygląda 100 razy lepiej niż jest w rzeczywistości i ciezko ocenić jego stan po takich zdjeciach
No i ktoś Ci ukradł rozpórkę przednią, spojler jest, dokładka zderzaka jest, nakładki progów są, V6 jest a rozpórki nie ma
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Tymi zdjęciami przypomniałeś mi wygląd mojej zaraz po kupnie. Wygląda na zadbaną, dbaj o nią. Oprócz tego co napisał czarek1991 sprawdź sam katalizator. W moim po kilkugodzinnym pałowaniu przetopiła się ceramika i zrobił się korek aż wydmuchało uszczelkę na łączeniu kolektora i portek od strony chłodnicy...
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
czarek1991 napisał(a):artur918273 napisał(a): Wydech oryginalny wręcz wystrzelił gdy weszła na wyższe obroty. Dokupiłem samą końcówkę z firmy Turboworks, miał być basowy a okazało się że nadal w środku słychać go tak jak by był rozwalony wydech, a mianowicie od 2-4 tyś. obrotów uszy rozrywa w środku, czy może być spowodowane tym że od silnika idzie seryjnie wszystko?
Wymieniłeś sam koncowy a zapewne rozczelniło Ci wydech gdzieś indziej. Mogł sie rozczelnić np. tłumik środkowy albo katalizator bo one często lubia się zapychać po ponad 15 latach uzytkowania
Tak to ładna seria, tyle, ze nie lubie zdjęć z myjni bo lakier wtedy wygląda 100 razy lepiej niż jest w rzeczywistości i ciezko ocenić jego stan po takich zdjeciach
No i ktoś Ci ukradł rozpórkę przednią, spojler jest, dokładka zderzaka jest, nakładki progów są, V6 jest a rozpórki nie ma
czyli najlepiej będzie pociągnąć na nowo wydech
ogólnie odnośnie lakieru jest w ładnym stanie, napewno maska przednia już jest bardziej w macie i jedna strona lekko jest zmatowiona, czyli na lato by się polerka przydała
z rozpórką nie mam pojęcia co się stało
mx-3lover napisał(a):Tymi zdjęciami przypomniałeś mi wygląd mojej zaraz po kupnie. Wygląda na zadbaną, dbaj o nią. Oprócz tego co napisał czarek1991 sprawdź sam katalizator. W moim po kilkugodzinnym pałowaniu przetopiła się ceramika i zrobił się korek aż wydmuchało uszczelkę na łączeniu kolektora i portek od strony chłodnicy...
Bardzo bede dbał, akurat będzie moim oczkiem w głowie, jeśli silnik okaże się w porządku, dołożę wszystko żeby wyglądała jak nowa
I takie pytanie od razu, jaki olej lać przebieg 239 tyś KM. teraz był zalany mobil 10w40. Ale najpierw silnik tzn. sprawdzić kompresję, wymienić uszczelki, no i najważniejsze ubezpieczenie bo jutro się kończy
I jeszcze jedno
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
a można z 10w40 na 5w40 przejść?
Nie powinno być z tym problemu, producent zaleca 5W30 lub 10W30. Pytanie ile bierze Ci teraz oleju, jak zachowują się HLA i jak długo jeździłeś na tym Mobilu (półsyntetycznym?)? Masz jeszcze taką opcję: https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/6100-synergie-10w40?f%5Bapplication%5D=139&f%5Bquality%5D=29&f%5Brange%5D=25&f%5Bviscosity%5D=28 ale to już półsyntetyk.
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
Moge kilka sztuk blaszek dorobic
mam gdzies wzor nawet
ogólnie ladny mx, dbaj i dzialaj
Co do oliwy to valvo 10w60 tez spoko jak lubisz wysokie obroty
Co do oliwy to valvo 10w60 tez spoko jak lubisz wysokie obroty
-
artysta-kombinator
- Od: 18 paź 2013, 19:38
- Posty: 1119 (7/24)
- Skąd: Włocławek
- Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB
artur918273 napisał(a):
a można z 10w40 na 5w40 przejść?
Śmiało
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Właśnie wróciłem do domu i się zdziwiłem bardzo, bo teraz od ostatniego dolaniu płynu i oleju, bo i jedno i drugie uciekało, stan nie zmienił się wogólę, lecz teraz bardziej spokojnie jeździłem rzadko kiedy powyżej 5 tyś obrotów. I stan oleju może minimalnie się zmienił ale to na tyle się mógł zmienić że nawet tego nie zauważyłem a płyn chłodniczy tyle samo co ostatnio dolałem. Muszę się zebrać na wymianę tych uszczelek, bo ogólnie silnik ładnie działa, dobrą ma moc, a przynajmniej są to moje odczucia 
1 co teraz to przerejestrowanie i ubezpieczenie a później sprawdzenie kompresji
1 co teraz to przerejestrowanie i ubezpieczenie a później sprawdzenie kompresji
witek napisał(a):Moge kilka sztuk blaszek dorobicmam gdzies wzor nawet
ogólnie ladny mx, dbaj i dzialaj
![]()
Co do oliwy to valvo 10w60 tez spoko jak lubisz wysokie obroty
Odnośnie tej blaszki jak by można było prosić
folley napisał(a):mx widywany ostatnimi dniami w Tyczynie bądź w Rze. Ładnie się prezentuje na pierwszy rzut oka
Dokładnie tak jestem z okolic Rzeszowa
Jak będziesz potrzebował jakieś części nowe czy używane to pisz
mam całą mase i do mx'a i do k8. A nawet nowe po rabacie mogę załatwić 
O blaszki już sie pytam jaka cena co i jak czekaj tylko na odpowiedź.
O blaszki już sie pytam jaka cena co i jak czekaj tylko na odpowiedź.
-
artysta-kombinator
- Od: 18 paź 2013, 19:38
- Posty: 1119 (7/24)
- Skąd: Włocławek
- Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB
wpadaj na spota oblukamy mixa i pokopiemy w opony 

witek napisał(a):Jak będziesz potrzebował jakieś części nowe czy używane to piszmam całą mase i do mx'a i do k8. A nawet nowe po rabacie mogę załatwić
O blaszki już sie pytam jaka cena co i jak czekaj tylko na odpowiedź.
Będe na pewno też częściami zainteresowany, ale narazie trzeba zrobić listę
Adek311092 napisał(a):wpadaj na spota oblukamy mixa i pokopiemy w opony
wpadam wpadam na pewno
Zmiana oświetlenia środka
Niby drobnostka a cieszy bardzo
wymieniłem normalne żarówki na żarówki LED, z plusów na sam start mogę określić że dużo lepiej widać środek, niż na zwykłych zarówkach, bardzo dobrze widać schowki i ich środek 
a więc było
jest
Niby drobnostka a cieszy bardzo
a więc było
jest
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości