Marka i Model
Mazda MX-3
Silnik: 1.8 V6 K8
Kolor czarny PZ
Rok produkcji 02.92 – wyprodukowane w Japonii
Rok pierwszej rej. za granicą 09.94 – Kraj przeznaczenia Włochy
W kraju 12.05
Przebieg przy zakupie 208tyś km
Oryginalne alu Enkei 15"
Wyposażenie:
Wspomaganie kierownicy
El. Lusterka
El. szyby
El. Szyberdach
Klimatyzacja
Obecny setup:
Modyfikacje Silnika
SWAP na 2.5V6 KL-DE z Mazdy 626
Kolektor KL47
Ecu K819B
MAF KL02
Olej 10w60 77lubricants pełny syntetyk
Układ Dolotowy
CAI: kolanka Fmic, redukcje na MAF simota
Filtr powietrza: Grzyb
Układ Wydechowy
Kolektory 6-2-1 TurboWorks,
Katalizator sportowy AWG MOS 30 100 CPSI EURO 2 (obecnie układ pozbawiony kata)
Tłumik środkowy i końcowy przelotowy, RM Motors
Układ Napędowy
Skrzynia biegów K8
Koło zamachowe K8
5ty bieg FS
Układ Hamulcowy
Przednie hamulce 270mm
Przewody hamulcowe w oplocie
Płyn hamulcowy Motul RBF 660
Układ Zawieszenia
Rozpórki
Przód – góra, dół
Tył – dół, góra A.R.T. Engine Power
Całość wyjęta i odmalowana
Poliuretany Olkusz (czerwone) 75Sha
Zawieszenie gwintowane D2 Racing
Dystanse 10mm
Koła:
Fabryczne Enkei
Opona: Yokohama Advan neova AD08R 205/50/15
Wnętrze:
Środek w kremowej skórze
Słupki podsufitka w kolorze czarnym
Kierownica Momo + naba Momo
Zegary AutoGauge: ciś. oleju, temp. oleju
Podstawka filtra oleju D1spec
JVC KD-X30EY
Głośniki seryjne
Centralny zamek na pilot
Body i oświetlenie
Dokładka przednia Eunos Presso + część seryjnego pakietu V6
Czarne przednie reflektory
Tylne lampy: 4x pozycja, 4x stop, 2x przeciwmgłowe
Moc na specyfikacji:
163KM/6600rpm – 200Nm/5380rpm – Komputer KL05 przepływomierz KL02, układ wydechowy 2w1 z K8, bez katalizatora, środkowy seryjny końcowy wm sport ala mugen, CAI 2,75' + airbox Simota
171KM/6700rpm – 201Nm/5380rpm – Komputer K819 przepływomierz KL02, układ wydechowy 2w1 z K8, bez katalizatora, środkowy seryjny końcowy wm sport ala mugen, CAI 2,75' + airbox Simota
Plany, dokonane modyfikacje, wymiany od początku
– Uruchomienie klimatyzacji Kompresor sprawny jest, chłodnica nowa jest, zostało połączyć chłodnicę z resztą instalacji (różnica gwintów) Work in progress
– Podłączenie i strojenie na DET3 Work in progress
– Konwersja na MAP sensor
– Hamownia przed i po strojeniu Work in progress
– Pomalowanie pokryw zaworów, kolektora dolotowego Work in progress
2018
– Skończyć i poprawić modyfikacje wydechu coby dźwięk był sensowny Done
– Swap hamulców na 270mm Done
– Ogarnięcie wiązki elektrycznej Done
– Dywaniki materiałowe na lato Done
– Wymiana przewodów hamulcowych Done
– Polerka całego samochodu Done
2017
– Odświeżenie ramion wycieraczek, podszybia Done
– Odświeżenie przodu – nowy lakier na błotnikach i nowa maska Done
– Zmiana zawieszenia na gwintowane D2racing Done
– kolektory wydechowe 6-2-1 Done
– Układ wydechowy Done
2016
– Usunięcie wgniotek na karoserii Done
– Zderzaki i dokładki przygotowanie do malowania + malowanie Done
– Opony na nowe felgi Done
– Pomalować nowy felunek
– Dołożyć zegary ciśnienia i temp. oleju Done
– Podstawka filtra oleju Done
– Zakup DET'a 3 Done
– Sprężyny obniżające Apex/FK Done
– Pomalowanie jasnych elementów podsufitki na czarno Done
– Wymiana przycisków lampki na czarne Done
– Wymiana podświetlenia deski i wywalenie wszystkich ledów Done
– Zmiana Angelów na malowane na czarno ori Done
– Zakup nowych kołków do plastików Done
– Wymiana tulejek wybieraka skrzyni biegów Done
– Wymiana górnych mocowań amortyzatorów Done
– Wymiana przegubu zew. Done
2015
– wyjęcie zawieszenia, pomalowane proszkowo, belki wahacze staby rozpórki Done
– poskładanie zawieszenia na poliuretanach Done
– przygotowanie silnika do swapa, mycie, wymiana uszczelniaczy, rozrządu, uszczelek Done
– Zakup poliuretanów, poli odbojów, osłon, sworzni, oraz olei do silnika i skrzyni biegów Done
Przed i po myciu
W tylnej głowicy wymieniłem popychacze na twarde tu dzięki witek za przesyłkę
Dlaczego w tylnej tylko? Bo miałem tylko 12 twardych
Z dalszych prac i małe ups... ^^
Sworznie wpadną z większymi hamulcami, odboje poliuretanowe ze względu na obniżające sprężyny, docelowo olej będzie 10w60
Oprócz tego silnik dostał nowy rozrząd, łożyska w rolkach napinających, w kole zamachowym, świece i wszystkie uszczelniacze
i dorabiana kątówką...
I na chwilę obecną silnik wygląda tak:
Z prac
I gadżety na dziś
Przed i po
2014
– Wyjęcie, wyczyszczenie, przesmarowanie szyberdachu Done
– Zmiana koloru podsufitki na czarny + malowanie słupków Done
– Czyszczenie wszystkich elementów skórzanych Done
– Zakup drugiego kompletu alufelg na zimę [ori enkei] Done
– Wymiana tarcz hamulcowych tył + klocki Done
– Mocno przyśpieszony
Trochę nudnej historii
Mx przyznam się nie podobał mi się
Zaczęły się myśli o swoim samochodzie przewertowałem ~80% modeli wszystkich marek na allegro
Dobrze wygląda, bardzo dobrze klei się do drogi o czym przekonałem się po kupnie.. spod maski super dźwięk...
No i zaczęło się oglądanie na tablicy, allegro, ale miałem motor więc był problem bo kasa była.. ale w motorze.. przewinęło się kilka fajnych egzemplarzy które warte były co najmniej obejrzenia za kwote ~5000zł 1.8l z lpg. LPG ze względów ekonomicznych, a dobrze ustawiona sekwencja będzie sprawnie działać.
Pojawiło się ogłoszenie czarnuli pogaduszki z witkiem na fejsie że auto od forumowicza itd..
Doszedłem do wniosku po możliwie dociekliwego szukania informacji na temat obgadywanego ogłoszenia że cięzko będzie znaleźć K8 z sekwencją w dobrym stanie.. więc wybór padł na samą benzyne i z gazem coś najwyżej się pokombinuje
No i tak też z samego rana kierunek Lipnica wielka. Dojechaliśmy, oględziny, negocjacja ceny, rzeczy które dodaje i stało się..
Madzia + komplet nowych zimówek, ori lampy tył, tuba blaupunkta, wzmacniacz blaupunkta, radyjko w aucie jvc.
Zdjęcia zaraz po kupnie
Z dodatków
– Centralny zamek na pilot
– fotele przednie kanapa tył i boczki w skórze/eko skórze w kolorze kremowym
– radyjko JVC
– pakiet naklejek
– stożek zamiast ori puchy
– przednie lampy lexus
– tył przerobione na usdm
– końcówki wydechu mazda
– w środku świeci wszystko na niebiesko...
Na pierwszy ogień:
Wymiana filtra oleju oraz oleju,
Serwisówka, muzyczka i jedziem z robotą
Z wymiany tarcz hamulcowych z tyłu, wpadły brembo i klocki ate
No i kilka zdjęć nowego silnika
Koła zimowe
Resztę tematu zostawiam jak było, jeżeli moderatorzy uznają żeby z tym zrobić porządek
Z rudą narazie większych problemów nie ma, buda poobijana ale będę nad tym pracował
Wizyta w SPA u kolegi Presco
Przed
i po
Tapicerka jeszcze przed czyszczeniem
Pozostałe zdjęcia
Środki do oganięcia Mazdy
Urodzinowy prezent od chłopaków
Z ciekawszych zdj. połowa przed druga po czyszczeniu i dressingu
Edit: kolejne zdjęcia odrazu mówię
Do hamulców pompa z xedosa 9 i kompresor klimy na czynnik r134a
Dorwana naba MOMO w dobrej cenie do kompletu z kierownicą