Mazda 323F BA Z5 '94 vel. Fasolka
Witam wszystkich!
Chciałem zaprezentować Wam Mazdę 323f BA Z5 z 1994 roku, która jest z nami już chwilę
Zakupiona została w Słomnikach koło Krakowa praktycznie zaraz po przyjeździe do kraju.
Na formu jestem już chwilę i zawsze powtarzałem sobie, że założę temat... i wreszcie
Fasolka zostaja w rodzinie, nie mamy zamiaru sie z nią rozstawać;)
Dbamy najlepiej jak potrafimy i jak czas pozwala. Nigdy nas nie zawiodła Jest to druga mazda z jaką mam przyjemność obcować (pierwsza to 626 z '91r, niestety spotkał ją smutny los ))
Troszkę dokładniej:
Manufacturer: Mazda Motor Corporation
Number of beds: 4
Exterior Color: 11R Sparkle greeen metallic
Interior Color: BJ4 Turquoise
Manufactured for: Europe
Destination Country: Germany
Place of origin: Japan
Production date: 09.05.1994
Model: 323F
Body Code: BA (first generation 04.1994-08.1995)
Body type: the five-door hatchback
Drive Type: Front
Steered wheels: front
Silnik:
Code Z5
Volume (cc) 1489
Number of cylinders 4
Power (HP) 88
type gasoline injector (EGI)
note DOHC
Manual, 5-speed
Wyposażenie:
Elektryczna antena
Dwa głośniki
Wspomaganie
Regulowana kolumna kierownicy
Elektryczne szyby przód
Wyposażenie dla krajów z zimnym klimatem
Kilka zdjęć...
W dniu zakupu:
W tzw. między czasie:
Nowe koła + chlapacze z GT:
Wydech sebring:
Co zostało zrobione:
– eksploatacja (płyny, oleje, filitry zawsze na czas, świece NGK, kable WN NGK)
– założona instalacja LPG IV generacji (jak do tej pory przebieg 30 tys bez żadnych problemó)
– dokupione koła OZ z mazdy MX-3/5 (nie pamiętam dokładnie)
– uszczelniona miska olejowa
– wymiana oringu na aparacie zapłonowym
– tarcze ATE, klocki ATE
– wymiana szczęk z tyłu
– zestaw naprawczy do zacisków z przodu
– konserwacja calości zaraz po zakupie
– dokupione chlapacze z pakietu GT
– wymieniony zbiorniczek płynu do spryskiwaczy z tyłu (padła pompka)
– wymienione cięgna wycieraczek z przodu
– remonty tylnego zawieszenia (sprężynym, amory KYB, mocowania itd.)
– kompletne nowe sprzęgło
– dywaniki petex na zimę
– dywaniki OEM lato
– zakupiony używany bat anteny (niestety nadaje się już do wymiany)
– sworznie przód (firma 777 z tego co pamiętam)
– prawy przegub
– komplet nowych opon continetal na zimę
– podwyższana podłoga bagażnika
Plany:
– zająć się zawieszeniem z przodu, prawdopodobnie sprężyny mają czas swojej świetności za sobą
– poprawki lakiernicze – tylne nadole troszke cierpi
– poprawki konserwacji spodu
– Montaż elektrycznych szyb z tyłu
– montaż blendy z 3-cim światłem stop
– dokładka zderzaka GT
– komplet opon lato
– pranie wnętrza
– korekta lakieru
i parę innych
Chciałem zaprezentować Wam Mazdę 323f BA Z5 z 1994 roku, która jest z nami już chwilę
Zakupiona została w Słomnikach koło Krakowa praktycznie zaraz po przyjeździe do kraju.
Na formu jestem już chwilę i zawsze powtarzałem sobie, że założę temat... i wreszcie
Fasolka zostaja w rodzinie, nie mamy zamiaru sie z nią rozstawać;)
Dbamy najlepiej jak potrafimy i jak czas pozwala. Nigdy nas nie zawiodła Jest to druga mazda z jaką mam przyjemność obcować (pierwsza to 626 z '91r, niestety spotkał ją smutny los ))
Troszkę dokładniej:
Manufacturer: Mazda Motor Corporation
Number of beds: 4
Exterior Color: 11R Sparkle greeen metallic
Interior Color: BJ4 Turquoise
Manufactured for: Europe
Destination Country: Germany
Place of origin: Japan
Production date: 09.05.1994
Model: 323F
Body Code: BA (first generation 04.1994-08.1995)
Body type: the five-door hatchback
Drive Type: Front
Steered wheels: front
Silnik:
Code Z5
Volume (cc) 1489
Number of cylinders 4
Power (HP) 88
type gasoline injector (EGI)
note DOHC
Manual, 5-speed
Wyposażenie:
Elektryczna antena
Dwa głośniki
Wspomaganie
Regulowana kolumna kierownicy
Elektryczne szyby przód
Wyposażenie dla krajów z zimnym klimatem
Kilka zdjęć...
W dniu zakupu:
W tzw. między czasie:
Nowe koła + chlapacze z GT:
Wydech sebring:
Co zostało zrobione:
– eksploatacja (płyny, oleje, filitry zawsze na czas, świece NGK, kable WN NGK)
– założona instalacja LPG IV generacji (jak do tej pory przebieg 30 tys bez żadnych problemó)
– dokupione koła OZ z mazdy MX-3/5 (nie pamiętam dokładnie)
– uszczelniona miska olejowa
– wymiana oringu na aparacie zapłonowym
– tarcze ATE, klocki ATE
– wymiana szczęk z tyłu
– zestaw naprawczy do zacisków z przodu
– konserwacja calości zaraz po zakupie
– dokupione chlapacze z pakietu GT
– wymieniony zbiorniczek płynu do spryskiwaczy z tyłu (padła pompka)
– wymienione cięgna wycieraczek z przodu
– remonty tylnego zawieszenia (sprężynym, amory KYB, mocowania itd.)
– kompletne nowe sprzęgło
– dywaniki petex na zimę
– dywaniki OEM lato
– zakupiony używany bat anteny (niestety nadaje się już do wymiany)
– sworznie przód (firma 777 z tego co pamiętam)
– prawy przegub
– komplet nowych opon continetal na zimę
– podwyższana podłoga bagażnika
Plany:
– zająć się zawieszeniem z przodu, prawdopodobnie sprężyny mają czas swojej świetności za sobą
– poprawki lakiernicze – tylne nadole troszke cierpi
– poprawki konserwacji spodu
– Montaż elektrycznych szyb z tyłu
– montaż blendy z 3-cim światłem stop
– dokładka zderzaka GT
– komplet opon lato
– pranie wnętrza
– korekta lakieru
i parę innych
Ostatnio edytowano 26 sty 2015, 00:48 przez avalar, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 15 sty 2013, 21:50
- Posty: 134
- Skąd: Kraków
- Auto: Fasolka 323F BA Z5 '94
Witamy w dziale Nasze Mazdy Prosiłbym o wrzucenie zdjęć na serwer MS (opis w poradniku viewtopic.php?f=321&t=177089), uchroni to je przed zniknieciem w przyszlosci
Bartg, podziękował
- Od: 15 sty 2013, 21:50
- Posty: 134
- Skąd: Kraków
- Auto: Fasolka 323F BA Z5 '94
avalar napisał(a):– sworznie przód (firma 777 z tego co pamiętam)
Chyba 555
Czemu progi pomalowałeś na szaro?
- Od: 12 paź 2008, 22:43
- Posty: 478 (0/4)
- Skąd: Garwolin
- Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96
Chyba 555
Czemu progi pomalowałeś na szaro?
Może i 555 Zgadzałoby się nawet
Co do progów to baranek tak na nich wygląda. Przy konserwacji polecieliśmy też progi.
- Od: 15 sty 2013, 21:50
- Posty: 134
- Skąd: Kraków
- Auto: Fasolka 323F BA Z5 '94
Mały up, dużo się nie udzielam, bo mazda śmiga cały czas
Przyszedł czas na wymianę paru rzeczy z przodu
Wpadły:
2x amortyzator kayaba
2x sprężyna kayaba
kpl osłon i odboi Kayaba
2x tuleja wahacza przedniego z przodu Meyle
2x tuleja wahacza przedniego z tyłu /mocowanie
2x łącznik stabilizatora Lemforder
2x mocowania/kielichy
Do zrobienia została zbieżność
Do tego po tej wymianie pojawił się irytujący stuk kiedy skręcam przy małej prędkości...
Dzisiaj będziemy szukać co i jak
Przyszedł czas na wymianę paru rzeczy z przodu
Wpadły:
2x amortyzator kayaba
2x sprężyna kayaba
kpl osłon i odboi Kayaba
2x tuleja wahacza przedniego z przodu Meyle
2x tuleja wahacza przedniego z tyłu /mocowanie
2x łącznik stabilizatora Lemforder
2x mocowania/kielichy
Do zrobienia została zbieżność
Do tego po tej wymianie pojawił się irytujący stuk kiedy skręcam przy małej prędkości...
Dzisiaj będziemy szukać co i jak
- Od: 15 sty 2013, 21:50
- Posty: 134
- Skąd: Kraków
- Auto: Fasolka 323F BA Z5 '94
Przed urlopem już nie zdążyłem wrzucić info, ale winowajcą stuków byłą źle ułożona sprężyna Problem rozwiązany
Teraz przygotowanie do blacharki, auto rozebrane w środku, fotki wrzucę dzisiaj wieczorem/jutro
I pytanie do Was – demontował ktoś podsufitkę w BA? Nie mogę doszukać info na forum na ten temat
Z góry dzięki za pomoc!
Teraz przygotowanie do blacharki, auto rozebrane w środku, fotki wrzucę dzisiaj wieczorem/jutro
I pytanie do Was – demontował ktoś podsufitkę w BA? Nie mogę doszukać info na forum na ten temat
Z góry dzięki za pomoc!
- Od: 15 sty 2013, 21:50
- Posty: 134
- Skąd: Kraków
- Auto: Fasolka 323F BA Z5 '94
Musisz sciagnac najapierw oslony wszystkich slupkow (A, B i C) oraz zdemontowac lampke podsufitki i daszki przeciwsloneczne
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
czarek1991 ok, to już mam zrobione, oprócz daszków to moment
A co z lusterkiem? Ono jest klejone jakoś do szyby? Czy ono w ogóle nie trzyma podsufitki?
A tutaj, aktualnie jeden z mebli w domu, wszystko czeka na czyszczenie/pranie:
Byłbyś w stanie jeszcze rzucić okiem na moje pytanie tutaj:
viewtopic.php?f=456&t=12059&start=340
Z góry dzięki
A co z lusterkiem? Ono jest klejone jakoś do szyby? Czy ono w ogóle nie trzyma podsufitki?
A tutaj, aktualnie jeden z mebli w domu, wszystko czeka na czyszczenie/pranie:
Byłbyś w stanie jeszcze rzucić okiem na moje pytanie tutaj:
viewtopic.php?f=456&t=12059&start=340
Z góry dzięki
- Od: 15 sty 2013, 21:50
- Posty: 134
- Skąd: Kraków
- Auto: Fasolka 323F BA Z5 '94
O wlasnie, jeszcze lusterko Zdejmujesz zaslepke i masz tam 1 albo 2 sruby, ktore trzeba odkrecic. No i rączki nad drzwiami trzeba jeszcze poodkrecac.
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
czarek1991 dzięki Mam nadzieję, że dzisiaj znajdę chwilę, żeby to rozebrać
- Od: 15 sty 2013, 21:50
- Posty: 134
- Skąd: Kraków
- Auto: Fasolka 323F BA Z5 '94
I klika zdjęć co jak wygląda, po wybebeszeniu środka Przepraszam za jakość zdjęć, ale miałem pod ręką tylko telefon...
Lewe nadkole:
Prawe jeszcze się trzyma:
Klapa tył:
Tutaj widać, że coś zaczęło się dziać:
Pod zbiorniczkiem spryskiwaczy z tyłu:
Mocowania:
Przy nadkolach od środka:
Jakieś foto środka drzwi:
Tutaj całkiem nieźle:
Koło progu kierowcy niestety dziura:
A to dawca reperaturek na lewe nadkole:
Lewe nadkole:
Prawe jeszcze się trzyma:
Klapa tył:
Tutaj widać, że coś zaczęło się dziać:
Pod zbiorniczkiem spryskiwaczy z tyłu:
Mocowania:
Przy nadkolach od środka:
Jakieś foto środka drzwi:
Tutaj całkiem nieźle:
Koło progu kierowcy niestety dziura:
A to dawca reperaturek na lewe nadkole:
- Od: 15 sty 2013, 21:50
- Posty: 134
- Skąd: Kraków
- Auto: Fasolka 323F BA Z5 '94
Lewe nadkole to juz nie do uratowania, trzeba ciąć i wspawać reparaturke. Reszta nie najgorzej ale jak juz masz rozebrane to warto zebys zrobil bo szybko sie pogorszy
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
czarek1991 a to jasne, lecimy po całości Wszystko oprócz deski rozdzielczej zrobiło out
Po to została właśnie zakupiona ćwiartka żeby łatwiej było z reperaturką
Mam nadzieję, ze uda się zrobić parę zdjęć z postępu prac
A mam jeszcze taki pytanie – czy kierownica jak na '94 jest taka jak powinna być?
I jak to jest z wycięciem zderzaka pod hak? Tutaj jest oryginalny, z oznaczeniem mazdy, ale wydaje mi się, że zderzak był przycięty już przez kogoś Montowali to w salonie?
Czy duży jest problem z dołożeniem głośników w tylne drzwi? Tutaj są zaślepki
Po to została właśnie zakupiona ćwiartka żeby łatwiej było z reperaturką
Mam nadzieję, ze uda się zrobić parę zdjęć z postępu prac
A mam jeszcze taki pytanie – czy kierownica jak na '94 jest taka jak powinna być?
I jak to jest z wycięciem zderzaka pod hak? Tutaj jest oryginalny, z oznaczeniem mazdy, ale wydaje mi się, że zderzak był przycięty już przez kogoś Montowali to w salonie?
Czy duży jest problem z dołożeniem głośników w tylne drzwi? Tutaj są zaślepki
- Od: 15 sty 2013, 21:50
- Posty: 134
- Skąd: Kraków
- Auto: Fasolka 323F BA Z5 '94
Kierownica bez poduchy tak wlasnie wyglada wiec masz prawidlowa Co do haka to Ci nie odpowiem. Fabrycznie tylny zderzak ma wyciecia we wnęce ale raczej nie sa wykorzystywane pod hak. A w tylnych drzwiach powinno sie dac bez problemu zamontowac glosniki bo na pewno jest pod nie wyciecie i powinny byc miejsca na wkrecenie srub montazowych. O jakie zaslepki chodzi? Mozesz zrobic jakies foto?
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Kierownica bez poduchy tak wlasnie wyglada wiec masz prawidlowa
Dzięki
Co do haka to Ci nie odpowiem. Fabrycznie tylny zderzak ma wyciecia we wnęce ale raczej nie sa wykorzystywane pod hak.
Jak będę przy samochodzie to postaram się pstryknąć fotę
A w tylnych drzwiach powinno sie dac bez problemu zamontowac glosniki bo na pewno jest pod nie wyciecie i powinny byc miejsca na wkrecenie srub montazowych. O jakie zaslepki chodzi? Mozesz zrobic jakies foto?
A czy wiązka powinna być już poprowadzona, czy raczej całość trzeba położyć od początku?
Miejsca na śruby są
Foto zaślepek zrobię po południu
- Od: 15 sty 2013, 21:50
- Posty: 134
- Skąd: Kraków
- Auto: Fasolka 323F BA Z5 '94
To mały update z prac:
Reperaturka błotnika okazała się zdrowa, z czego jestem mega zadowolony. Na razie wyczyszczona i zalana fertnem na noc:
A tak to wygląda po wycięciu:
Próg też leci do wymiany:
Tutaj całkiem zdrowo:
Ale ten z reperaturki się niestety nie nadaje:
Pod zderzakiem z tyłu zdrowo:
I zrobimy test zabezpieczenia wnęki pod butle, bo tutaj niestety przez to, że w okolicach butli zawsze będzie się skraplać, to poszedł nuxodol 1600:
Reperaturka błotnika okazała się zdrowa, z czego jestem mega zadowolony. Na razie wyczyszczona i zalana fertnem na noc:
A tak to wygląda po wycięciu:
Próg też leci do wymiany:
Tutaj całkiem zdrowo:
Ale ten z reperaturki się niestety nie nadaje:
Pod zderzakiem z tyłu zdrowo:
I zrobimy test zabezpieczenia wnęki pod butle, bo tutaj niestety przez to, że w okolicach butli zawsze będzie się skraplać, to poszedł nuxodol 1600:
- Od: 15 sty 2013, 21:50
- Posty: 134
- Skąd: Kraków
- Auto: Fasolka 323F BA Z5 '94
arafal21 dzięki Robi się powoli, ale dokładnie. Trzeba na jakiś czas zapomnieć o temacie rudej.
- Od: 15 sty 2013, 21:50
- Posty: 134
- Skąd: Kraków
- Auto: Fasolka 323F BA Z5 '94
kawał dobrej roboty
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości