Mazda 323F BA BP 1996

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez g-rafik » 25 gru 2014, 20:36

Witam.
3 dni przed Świętami 2014 kupiłem Mazdę 323f 1.8 PB z 1996 roku. Ponieważ to już moja 2-ga Mazda (poprzednią była 323 BG 1994 butelka) tak teraz jest niebiesko fioletowa Madzia.
Wygląda na to że ktoś inwestował sporo w Madzde.
Wyposażenie:
4 el. Szyby
Klima (uwaga – z manualnym klimatronikiem.) Pierwszy raz w życiu widzę takie ustrojstwo – wrzuce zdjęcia jak zrobie tego czegoś :)
Aluminiowe listwy na progach x 4
Podłoga idealna
Nowy układ wydechowy – kwasiak – głośny i warczący mimo tłumików.
Pozostawione głośniki w 4 drzwiach – nie wiem jakie, ale mało budy nie rozwalą.
Wymaga pracy i dopieszczenia ale aura nie pomaga – wcale.
Na dzień dzisiejszy wygląda to tak przy przebiegu 323 tys.
1. Pęknięty przewód dolotu powietrza i łapie lewe powietrze. – zaklejone taśmą tymczasowo.
2. Powyżej 80 myszkuje po jezdni – luzy gdzieś jakieś.
3. Dziwne tarcie w prawym kole.
4. Zarzuca obrotami na biegu jałowym – wypada któraś świeca lub przewody do wymiany.
5. Podczas ruszania tak jakby szarpnie raz czy dwa na obrotach do 2000. Powyżej jest ok. Nie wiem co to.
6. Filtr powietrza pamięta chyba czasy produkcji bo jest czarny i guma uszczelniająca sparciała jest i się kruszyła. Jak można tak nie dbać o podstawowe rzeczy.
7. Olej do wymiany.
8 Maska do wymiany – pordzewiała.
Postaram się oczywiście w miarę prac nad Mazdą wstawiać to nowe info.
Kilka zdjęć robionych wieczorkiem – niestety w deszcz.
Na dzień dzisiejszy prezentuje się w miarę ok.
Już zrobiony jest centralny z pilota – bo właściciel zgubił pilota. Niestety wysoki koszt :(

Oto zdjęcia w środku.
I zagadka...Co to jest to z pokrętłem:):)
Przyznam że wygląda kosmicznie.
Załączniki
IMG_5897.JPG
IMG_5902.JPG
WP_000141.jpg
Ostatnio edytowano 29 gru 2014, 18:55 przez g-rafik, łącznie edytowano 4 razy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 mar 2012, 08:59
Posty: 26 (0/1)
Skąd: Płock
Auto: Mazda 323 bg 1,6 1994

Postprzez Bartg » 29 gru 2014, 13:23

Witamy w dziale Nasze Mazdy :) Popraw proszę opis auta wg poradnika (viewtopic.php?f=321&t=177089), dodaj jakieś lepsze zdjęcia i uzupełnij nazwę tematu o rocznik auta.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez g-rafik » 22 sty 2015, 21:14

Cześć. Proszę uzbroić się w cierpliwość ...niebawem zdjęcia zapodam. Madzia jest u mechesa na kontroli hamulców, ew wymianie tego co potrzeba bo pojawił się tzw niski pedał hamulca i blokujące się prawe koło podczas hamowania. Dodatkowo coś zaczęło strasznie trzeć i przeszkadzać podczas jazdy.
W poprzedniej Maździe BG zielonej butelce miałem takie same objawy, ale okazało się, ze to odklejenie okładzin od podstawy powodowały huczenie. Dodatkowo wynikło coś bardzo nie przyjemnego ale o tym już pisałem w innym poście. W każdym bądź razie skończyło się wymianą rurek hamulcowych...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 mar 2012, 08:59
Posty: 26 (0/1)
Skąd: Płock
Auto: Mazda 323 bg 1,6 1994

Postprzez g-rafik » 15 lut 2015, 13:31

IMG_0278.JPG
15,02,15
Cześć Fani. na dzień dzisiejszy wstawiam kilka nowych zdjęć i lekki opis co zrobione.
Blacharke zostawiam na później..zająłem się mechaniką, a że aura nie pozwala za bardzo na szaleństwo z robotą teraz przy paru stopniach na plusie zrobiłem:

Tylne hamulce – padłu tłoczki więc wymienione na nowe.
Szczęki zapomniały co to okładziny więc są nowe.
Bębny – stoczone u zaprzyjaźnionego tokarza.
Dolot uszczelniony bo był popękany. Uszczelniłem specjalną taśmą która się wulkanizuje po jakimś czasie.
Rewelacyjna sprawa.
Po oględzinach śrub okazało się ze pokrywa zaworów jest po prostu nie dokręcona. Każda śruba min 4 obroty do dokręcenia.
Dalsze plany?

Malowanie aerografem małych przycierek, prostowanie tylnych drzwi i nasmarowanie mechanizmów szyb,
wymiana anteny elektrycznej, naprawa listwy stop na spojlerze.
Załączniki
IMG_0276.JPG
15,02,15
IMG_0280.JPG
IMG_0281.JPG
Ostatnio edytowano 15 lut 2015, 17:35 przez g-rafik, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 mar 2012, 08:59
Posty: 26 (0/1)
Skąd: Płock
Auto: Mazda 323 bg 1,6 1994

Postprzez SebasLLB » 15 lut 2015, 14:36

Fajna bo z pakiecikiem :) No i 1.8 :D Ogranij co masz ogarnąć i ciesz sie jazdą :) Tylko zmień felgi :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2015, 12:08
Posty: 92 (1/1)
Skąd: Lubartów
Auto: Były: 323F BG 1.6 16V 88KM
323F BA 1.8 16V 114KM
Jest: Xsara VTS 2.0 16V 163 KM

Postprzez g-rafik » 15 lut 2015, 17:33

SebasLLB napisał(a):Fajna bo z pakiecikiem :) No i 1.8 :D Ogranij co masz ogarnąć i ciesz sie jazdą :) Tylko zmień felgi :P



Wiem....fele obleśne
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 mar 2012, 08:59
Posty: 26 (0/1)
Skąd: Płock
Auto: Mazda 323 bg 1,6 1994

Postprzez adamax4 » 16 lut 2015, 01:20

Co to za cudo tam domontowane od temperatury?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez g-rafik » 16 lut 2015, 14:31

adamax4 napisał(a):Co to za cudo tam domontowane od temperatury?



Tak. Niezly kosmos co? Manualny klimatronik. Urwałem od razu jak wsiadlem. :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 mar 2012, 08:59
Posty: 26 (0/1)
Skąd: Płock
Auto: Mazda 323 bg 1,6 1994

Postprzez Steve » 16 lut 2015, 14:39

g-rafik napisał(a):Tak. Niezly kosmos co? Manualny klimatronik. Urwałem od razu jak wsiadlem. :D



Manualna klima, czyli bez czujnika temperatury – krecisz gałą jak ci za zimno albo za gorąco.

Klimatronik – ustawiasz temperaturę i sterownik reguluje nadmuch zimnego/ciepłego powietrza żeby utrzymać nastaw.

Manualny klimatronik <co?>
A co to znaczy ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez g-rafik » 18 lut 2015, 14:41

Steve napisał(a):
g-rafik napisał(a):Tak. Niezly kosmos co? Manualny klimatronik. Urwałem od razu jak wsiadlem. :D



Manualna klima, czyli bez czujnika temperatury – krecisz gałą jak ci za zimno albo za gorąco.

Klimatronik – ustawiasz temperaturę i sterownik reguluje nadmuch zimnego/ciepłego powietrza żeby utrzymać nastaw.

Manualny klimatronik <co?>
A co to znaczy ?


Wiesz co? Sam to tak nazwałem... To jest jakieś pokrętło od tmp. Dodatkowo ma włącznik ciepłego i zimnego plus oczywiście regulacja. (Wrzucę zdjęcia tego ustrojstwa) Po włączeniu uruchamia się wentylator i coś tam dmucha...ale tylko na 1 i 2 biegu.
Nie wiem o co z tym chodzi. Muszę pojechać do jakiegoś elektronika samochodowego żeby sprawdził o co tak na prawdę w tym chodzi bo ja nie mam pojęcia.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 mar 2012, 08:59
Posty: 26 (0/1)
Skąd: Płock
Auto: Mazda 323 bg 1,6 1994

Postprzez Steve » 19 lut 2015, 02:37

Daj jakies szczególowe zdjęcia, to może sami rozwiążemy zagadkę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez g-rafik » 19 lut 2015, 13:19

Steve napisał(a):Daj jakies szczególowe zdjęcia, to może sami rozwiążemy zagadkę.



Ok – niebawem zapodam.
Zastanawiam się jak i gdzie szukać połączeń. Ta Mazda była dosyć ostro doposażona. Teraz pozostały poucinane kable od czegoś...
Gruby przewód miedziany z kondensatorem biegnący do tylnej klapy..zapewne od wzmaka. Są też kable chinch.
Pofotografuje i zapodam Wam ciekawostki :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 mar 2012, 08:59
Posty: 26 (0/1)
Skąd: Płock
Auto: Mazda 323 bg 1,6 1994

Postprzez rafałmazda » 19 lut 2015, 14:13

następnym razem na spocie bardziej się przyjrzymy tym wynalazkom i może razem dojdziemy do jakiegoś wniosku :D
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez g-rafik » 20 lut 2015, 18:03

No i jak obiecałem...wrzucam kilka dodatkowych zdjęć – ustrojstwa i ...kabli?
Przewody wchodzą w kokpit sterowania pod popielniczkę i za radio i...gdzieś tam.
Po włączeniu klimy...zaświeca się podświetlenie i gdy włączamy tym ustrojstwem klime....wiatrak zwalnia do 1go biegu i...dmucha sobie.
Załączniki
IMG_0305.JPG
IMG_0307.JPG
IMG_0302.JPG
IMG_0304.JPG
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 mar 2012, 08:59
Posty: 26 (0/1)
Skąd: Płock
Auto: Mazda 323 bg 1,6 1994

Postprzez Steve » 21 lut 2015, 10:56

Ktos dołozyl modul kontroli do klimy.
Z tylu pewnie bedziesz miał numery urzadzenia, ktore mozesz wygooglowac.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez g-rafik » 21 lut 2015, 18:33

Steve napisał(a):Ktos dołozyl modul kontroli do klimy.
Z tylu pewnie bedziesz miał numery urzadzen ia, ktore mozesz wygooglowac.


Nieeeeee maaaa
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 mar 2012, 08:59
Posty: 26 (0/1)
Skąd: Płock
Auto: Mazda 323 bg 1,6 1994

Postprzez g-rafik » 30 mar 2015, 21:03

No i zapomniałem pododawać postów wiec uzupełnię trochę info.
Wstawiam dla potomnych info naprawy stopu.
W sumie po rozkręceniu i obejrzeniu tego co zostało po żaróweczkach i listwie wewnątrz listwy stopu pozostawiało wiele do życzenia. Więc ...

Dopisano 30 mar 2015, 21:07:

Potem...po oderwaniu wielu plastikowych części postanowiłem założyć taśmę ledową 12 V ale....układ ledów nie pasował za bardzo do otworów po żarówkach w związku z czym pierwszy otwór wypełnił się ledem pojedynczym wraz z rezystorem oporowym. Na wszelki wypadek kupiłem dziesięć ledów i oporników gdyby listwa ledowa nie zdała egzaminu.

Dopisano 30 mar 2015, 21:10:

Wszystko poszło ok, wiec pozostało polutować i założyć w Maździe.
Efekt końcowy....No powiedzmy OK.
Doopy nie urywa ale mógłby być lepszy gdybym założył Ledy czerwone.
Załączniki
IMG_0767.JPG
IMG_0765.JPG
IMG_0766.JPG
IMG_0769.JPG
IMG_0768.JPG
WP_000314.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 mar 2012, 08:59
Posty: 26 (0/1)
Skąd: Płock
Auto: Mazda 323 bg 1,6 1994

Postprzez rafałmazda » 30 mar 2015, 21:37

faktycznie coś szału nie ma <oczy> ale i tak jest lepiej niż bez <spoko>
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez luki_92_92 » 30 mar 2015, 21:55

Mogłeś kupić pasek led 600, wtedy miałbyć 3 ledy na 2.5cm a nie na 5cm i świeciłoby to dużo mocniej a na allegro metr takiego paska kupisz za ~10-15zł ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez g-rafik » 30 mar 2015, 22:38

Nawet nie wiedziałem ze jest cos takiego – LED 600 --- już szukam – Dzięki <nauka>


Dobra znalazłem – chodziło o 600 lumenów...Odpada przyjacielu. Sprawdzane na pojedynczych białych ledach. Zbyt rozjaśniało czerwień. Jedyne wyjście to zamiana na czerwone ledy okrągłe pojedyncze. wklejone w otwory żarówek.
Powino być wtedy OK.

W planach jeszcze jest wygłuszenie Mazdy.....jakieś sugestie :) <czytaj>
????
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 mar 2012, 08:59
Posty: 26 (0/1)
Skąd: Płock
Auto: Mazda 323 bg 1,6 1994

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy