Mazda 323f BA BP '95

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez 90krzycho90 » 21 wrz 2013, 18:48

Witam ;)
Chciałbym się pochwalić swoją efką, która jest już ze mną od czerwca 2011 roku. Autko zostało sprowadzone z Niemiec w 1999r. do Biłgoraja, następnie z nowym właścicielem przyjechała do Lublina w 2002r., aż w końcu po 9 latach trafiła do mnie <jupi> Mazdę nabyłem po dość okazyjnej cenie, jednak kryło się za tym szereg napraw, jakie trzeba było wykonać i z którymi walczę po dziś dzień, lecz konsekwentnie zbliżam się do momentu, gdzie już nic nie będzie działać drażniąco na oczy :)

Dane:
Silnik: 1.8 BP 16v DOHC 114KM
+ LPG od 2001r. ( Instalacja: Stag II gen., Butla: Stako od 08.2011r. )
Przebieg: 168 000 --> 217 000 km
Kolor: VQ Noble green mica
Data produkcji: 02.01.1995

Wyposażenie:
– ABS
– el. lusterka
– 4x el. szyby
– el. regulacja wysokości świateł
– wspomaganie kierownicy
– 2x poduszki powietrzne
– centralny zamek
– radio VoiceKraft z mp3 i USB
– szyberdach

Wykonane prace/ naprawy:
– planowanie głowicy
– wymiana rozrządu + pompy wody
– wymiana czujnika temperatury
– wymiana uszczelki pokrywy zaworów
– wymiana świec i przewodów WN
– wymiana parownika
– wymiana butli LPG
– wymiana przewodu chłodnicy
– wymiana szczęk hamulcowych- tył
– wymiana cylinderka hamulcowego- lewy tył
– wymiana siłownika klapy bagażnika- prawy
– wymiana wkładu lusterka- lewy
– uszczelnienie ukł. wydechowego
– wymiana opon wraz z felgami ( DUNLOP 205/50/R15)
– wymiana nadkola- prawy przód
– wymiana wycieraczek- przód
– wymiana uszczelniaczy zaworowych (Takoma- 182 300)
– wymiana uszczelki pokrywy zaworów (OE Mazda- 182 300)
– wymiana pierścieni (RIK- 182 640)
– wymiana uszczelki pod głowicą i planowanie głowicy (elring- 182 640)
– wymiana oleju i filtra oleju (elf 10w40/ MAX JAPA- 182 640)
– wymiana uszczelniaczy wałków rozrządu (CORTECO- 182 640)
– wymiana uszczelniaczy wtrysków (182 640)
– czyszczenie parownika (182 640)
– wymiana świec i kabli WN (189 300)

Plany:
– sekwencyjna instalacja LPG
– likwidacja korozji
– naprawa szyberdachu
– wymiana szyby czołowej
Załączniki
070520131199.jpg
070520131196.jpg
070520131195.jpg
070520131191.jpg
070520131190.jpg
040120141482.jpg
Serce Magdaleny;)
020120141468.jpg
040120141479.jpg
Magdalena i jej siostra bliźniaczka :)
Ostatnio edytowano 20 wrz 2016, 10:50 przez 90krzycho90, łącznie edytowano 19 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2011, 13:30
Posty: 41
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BA BP DOHC 114KM '95

Postprzez black_pablo » 22 wrz 2013, 17:57

ładna BA zapraszamy na spoty do LBN
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez 90krzycho90 » 22 wrz 2013, 19:03

Dzięki, z chęcią się pojawię o ile czas pozwoli. Pozdrawiam :]
"Prędkość nie zabija, to nagłe jej wytracenie jest niebezpieczne"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2011, 13:30
Posty: 41
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BA BP DOHC 114KM '95

Postprzez 90krzycho90 » 25 wrz 2013, 20:44

Znalazłem starą fotkę Magdaleny jeszcze na starych felgach ;)
A poza tym dzisiaj została uszczelniona pokrywa zaworów, a przy okazji wymieniony został filtr gazu. Różnica między starym i nowy raczej zauważalna :)
Załączniki
madzia.jpg
filtr gazu.jpg
"Prędkość nie zabija, to nagłe jej wytracenie jest niebezpieczne"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2011, 13:30
Posty: 41
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BA BP DOHC 114KM '95

Postprzez nicole513 » 26 wrz 2013, 21:31

witam kolege z Lublina:) ladna Madzia :P powodzenia w modach:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2013, 13:10
Posty: 91
Skąd: Lublin
Auto: 323F BA poj 1500

Postprzez 90krzycho90 » 27 wrz 2013, 00:04

Dzięki za dobre słowo :D niestety Magda wygląda lepiej na zdjęciach niż w rzeczywistości, bo kosmetyka jest zostawiona na koniec, ale przyjdzie czas i na to. Pozdrawiam ;)
"Prędkość nie zabija, to nagłe jej wytracenie jest niebezpieczne"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2011, 13:30
Posty: 41
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BA BP DOHC 114KM '95

Postprzez 90krzycho90 » 30 gru 2013, 16:59

Z racji takiej, iż Madzia coraz częściej puszczała dymka i zjadała duże ilości oleju, po wykonaniu kilku napraw, zapadła w końcu decyzja o wymianie pierścieni :) Przy okazji tego zabiegu zostały zlikwidowane inne, mało skomplikowane, ale też ważne usterki. Wszystko to co zostało wykonane starałem się udokumentować na zdjęciach, a oto efekt moich 5 tygodniowych prac :D

Dopisano 30 gru 2013, 19:45:

Kilka słów podsumowania :)
Koszty:
– pierścienie 250zł/kpl
– uszczelniacze zaworowe 80zł
– uszczelniacze wałków rozrządu 50zł
– uszczelka pod głowicę 130zł
– szlifowanie płaszczyzny głowicy z myciem 50zł
– olej 10w40 elf 80zł
– filtr oleju 15zł
– 5l rozpuszczalnika ekstrakcyjnego 30zł
– metalowe opaski uciskowe 10zł
– silikon wysokotemperaturowy 15zł

Oprócz tego wykonany został szereg drobnych napraw takich jak czyszczenie przepustnicy i krokowca, uszczelnienie przeciekających przewodów od wody, wymiana uszczelniaczy wtrysków, zregenerowany został aparat zapłonowy zgodnie z instrukcją na forum, pod termostat i aparat założone zostały nowe uszczelki. Ogólnie sporo mycia i czyszczenia przed składaniem. Wszystko było wykonywane na zwykłym kanale przy domu. Oczywiście takie elementy jak głowica, stopki korbowodów, wałki rozrządu, czy pokrywa zaworów były skręcane na odpowiednie momenty kluczami dynamometrycznymi. Poza tym wystarczyły podstawowe klucze, które pewnie każdy posiada :D

Po remoncie same pozytywy. Silnik pracuje równiutko, nie dymi, nie bierze oleju, dodatkowo autko stało się zrywniejsze i nie muli przy wyższych obrotach ;)
Załączniki
rozpinanie.jpg
Na początek rozpinanie wszystkiego co jest połączone z głowicą i kolektorem ssącym, a więc wszystkie wężyki podciśnienia, układ dolotowy, układ wydechowy, wtyczki elektryczne od czujników i wtrysków, węże od wody, węże paliwowe, aparat i kable WN, odmy itp.
021220131349.jpg
021220131348.jpg
021220131347.jpg
021220131346.jpg
021220131345.jpg
Śruby głowicy odkręcane były w trzech krokach w kolejności zgodnej, jak w manualu. Głowica zdejmowana była razem z kolektorem ssącym i listwą wtryskową, bo jest kiepsko z dostępem do śrub. Wszystkie kanały nie wyglądały ciekawie, ale najbardziej zawalone olejem były kanały środkowe. Po zrzuceniu kolektora, listwy i wałków rozrządu wraz ze szklankami głowica pojechała do szlifierni.
021220131351.jpg
021220131350.jpg
Jeśli chodzi o blok to nie wyglądał najgorzej, pomijając to, że był zalany olejem, natomiast same gładzie cylindrów były ok. Co do tłoków to był zauważalny luz w cylindrze, kiedy poruszało się je palcami.
3.jpg
2.jpg
1.jpg
Rykoszetem dostało się również parownikowi, oto co było w środku :) Wszystko zostało wyskrobane i wymyte, łatwo schodzi pod denaturatem lub acetonem.
4.jpg
3.jpg
2.jpg
1.jpg
A to głowica po szlifowaniu i myciu. Zawory i gniazda nie były robione.
151220131411.jpg
151220131397.jpg
151220131396.jpg
Blok i tłoki po umyciu, niestety nie uchwyciłem najważniejszego, czyli wymiany pierścieni, ale muszę przyznać, że to była najbardziej precyzyjna operacja jaką robiłem w życiu ;) trzeba bardzo uważnie zakładać pierścienie, nie trudno doprowadzić do pęknięcia, bo są kruche.
131220131392.jpg
131220131391.jpg
131220131390.jpg
I parownik po oczyszczeniu wyglądał tak. Wszystkie elementy ruchome w końcu były ruchome ;)
4.jpg
3.jpg
Zostało składanie głowicy, ale przedtem Madzia dostała nowe uszczelniacze zaworowe. Sprężyny ściskane były przyrządem własnej roboty (zdjęcie poniżej), najtrudniejsze było zakładanie zameczków, ale ostatecznie się udało. Założone zostały także nowe uszczelniacze wałków rozrządu.
2.jpg
1.jpg
151220131395.jpg
Wszystko zostało złożone na częściach raczej zalecanych do Mazdy, niepewne są jedynie uszczelniacze wałków Corteco, ale czas pokaże czy będą przepuszczać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2011, 13:30
Posty: 41
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BA BP DOHC 114KM '95

Postprzez 90krzycho90 » 16 paź 2014, 00:11

W końcu przyszedł czas na usunięcie uprzykrzającego życie Immobilisera. Demontaż łatwy i przyjemny. W jego miejsce poszedł pstryczek do kasowania błędów ECU (wpięty w obwód stałego zasilania pamięci). Foto poniżej :)
Załączniki
immo1.jpg
immo2.jpg
immo3.jpg
immo4.jpg
immo.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2011, 13:30
Posty: 41
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BA BP DOHC 114KM '95

Postprzez wyro85 » 30 paź 2014, 23:51

poczciwa ta mazdzinka:) podoba mi się i troche roboty przy niej miałeś :) widze zę koszt pierścieni nie jest wcale taki wielki:) po zimie zajmę się tym samym u siebie pozdro z Czechowa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2011, 13:33
Posty: 41
Skąd: Lublin
Auto: mazda 323f BA 1.5 Z5 1995

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy