Mazda 323f BA 1.8 BP rok 95

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez ralfi2000 » 8 sty 2012, 23:47

Czas nadszedl, aby pochwalic sie moim parchem :D
Kupilem go rok temu, jak mi w aucie silnik padl i jako, ze Madzia bardzo mi sie spodobala to tak jakos zostalo...

Model
323F
1.8 BP 114KM 94r.

Auto jest w zasadzie seryjne i z wyposazeniem, raczej nie ma sie co pochwalic, pomijajac rzeczy ktore nalezaloby poogarniac...:
-rozpruty fotel kierowcy
-zmeczona zyciem kierownica
-wgnieciona klapa [jaka?]
-wgniecione drzwi
-pognieciony i w innym kolorze blotnik
-lekkie wgniecenia na dachu
-zderzak poszpachlowany i byle jaki
-praktycznie brak hamulcow i recznego
-silnik bierze ogromne ilosci oleju
-tylnie amortyzatory (nie stwierdzono :D)
-slizgajace sie sprzeglo
-posztukowany troche dolot
-troche luzow w zawieszeniu przednim

Jak widac auto wymaga "troche" opieki i jest niestety baaaardzo zaniedbane...

TUNING
-stozek :D
-wydech na 2 calach bez srodkowego tlumika, sam KAT i koncowy REMUS

PLANY
-doprowadzic do uzywalnosci
-blacharka i lakier przynajminej do serii
-na pewno porzadna instalacja gazowa sekwencyjna
-gleba i jakies ALU
-na pewno jakies doladowanie <faja>

Oto kilka fotek:
Obrazek

Obrazek

Na poczatku przerazilo mnie troche spalanie benzyny, poniewaz oscylowalo w granicach 16l/100km <glupek2>
Wiec pierwsza modyfikachja bylo prawidlowe podlaczenie sondy lambda, wymiana termostatu i drobna modyfikacja sygnalu z przeplywomierza, co spowodowalo spadek spalania do okolo 10l/100km, co rowniez nie bylo satysfakcjonujace. Zapewne przez kleby bialego dymu zaraz po odpaleniu sonda nie pracowala w pelni... Padla wiec decyzja i tymczasowo zamontowalem sobie gaz 2 generacji i jakos sie kula...
Nastepnie wzialem sie za amortyzatory z tylu bo nie dalo sie jezdzic. Kupilem jakas taniosc z alledrogo po 100zl/szt i juz z rok dzialaja :P Z przodu zmienilem koncowki drazkow.
W [jakich?] bebnach szczek juz nie stwierdzono, wiec wpadly od razu nowe bebny, regulacja i nowe laczniki staba na tyl. Okazalo sie rozniez, ze plyn hamulcowy nie byl wymieniany chyba od nowosci...:/ Hamulec byl strasznie miekki, a to co spuscilem z ukladu bylo CZARNE!! O ZGROZO!! Po wymianie plynu powrocila prawidlowa sprawnosc hamowania :)
Nastepna irytujaca mnie rzecza byly tumany bialego dymu na zimnym silniku... Wymiana samych uszczelniaczy bez sciagania glowicy niestety nic nie dala...:/

Przyszedl wiec czas na remont...
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Olej ciekl z kazdego uszczelniacza, a wszystkie byly twarde, jakby silnik byl przegrzany... Pierscienie olejowe oczywiscie zapieczone... A tloki jak widac plywaly...:/

Wyczyscilem wiec wszystko, zalozylem:
-Pierscienie TP (wiem wiem, tu jest moj blad bo nadal kopci aczkolwiek duuuzo mniej)
_UPG ASO
-uszczelniacze zaworow TAKOMA
-wszystkie uszczelniacze walkow oraz walu
-nowy rozrzad kompletny z pompa wody
-lozysko oporowe sprzegla KOYO, tarcza sprzegla NKK, docisk stary
-glowica splanowana, zawory poczyszczone, dotarte
-nowy olej w skrzyni Valvoline 75W90

Obrazek

Obrazek

Obrazek

To tyle na te chwile... :D
Ostatnio edytowano 19 sty 2012, 00:26 przez ralfi2000, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2011, 23:35
Posty: 40
Auto: 323F BA 1.8 BP

Postprzez pawcio1017 » 17 sty 2012, 22:13

Lubie takie projekty. Widać wtedy efekty i auto "odżywa" :) Do planów dopisz jeszcze jakieś alu i bedzie wogóle fajnie <oczko>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez ralfi2000 » 18 sty 2012, 01:43

No nad ALU sie wlasnie zastanawiam, bo leza w garazu OZ superturismo 17tki do odmalownaia i nie wiem czy nie beda zbyt duze... :)
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2011, 23:35
Posty: 40
Auto: 323F BA 1.8 BP

Postprzez People_Hate_Me » 18 sty 2012, 12:27

poproszę o duże zdjecia.

Superturismo w jakimkolwiek rozmiarze nie sa za duze :)
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez ralfi2000 » 19 sty 2012, 00:22

Ta, ale bez obnizania to taczka :D Z reszta nawet z, to tez bedzie taczka :D
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2011, 23:35
Posty: 40
Auto: 323F BA 1.8 BP

Postprzez Fiodor » 19 sty 2012, 23:18

Na razie widać, że Twoja BA jest zmęczona życiem, ale widać, że trafiła w dobre ręce i będzie reanimowana <spoko> Daj jej nowy blask, a ona już się odwdzięczy :D
Obrazek ...raz nie zawsze, zawsze nie wciąż ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2010, 23:30
Posty: 411
Skąd: Luboń
Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)

Postprzez ralfi2000 » 28 sty 2012, 22:06

Nadszedł czas na drobna blacharke, na razie z przodu, no ale...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Troche jest rzeźba na przedniej lewej podłużnicy, tzn. podłużnica jest ok, ale mocowanie zderzaka to tragedia... Trzeba dorobic nowe...
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2011, 23:35
Posty: 40
Auto: 323F BA 1.8 BP

Postprzez MIRU » 28 sty 2012, 22:28

ralfi2000 napisał(a):-na pewno jakies doladowanie <faja>

Działaj bo BP jest pancerny i w BA trochę odprężony :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez ralfi2000 » 29 sty 2012, 00:26

I ma natrysk oleju na denka tłoka..., wiem, już zdążyłem to odnotować, więc jest plan ;>
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2011, 23:35
Posty: 40
Auto: 323F BA 1.8 BP

Postprzez Jacek176 » 30 sty 2012, 12:53

MIRU napisał(a): w BA trochę odprężony :)

BP w BA ma taki sam stopień sprężania jak w BG z katem (128KM) czyli 9.0:1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez ralfi2000 » 30 sty 2012, 13:48

Czyli jakby nie bylo- niski <ok>
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2011, 23:35
Posty: 40
Auto: 323F BA 1.8 BP

Postprzez Jacek176 » 30 sty 2012, 13:54

Nom, w sam raz do dmuchania :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez ralfi2000 » 31 sty 2012, 22:18

Jacek176 napisał(a):Nom, w sam raz do dmuchania :D


Ty wiesz co świnia myśli... :D
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2011, 23:35
Posty: 40
Auto: 323F BA 1.8 BP

Postprzez KoRnFUN » 3 lut 2012, 19:12

no zapowiada sie ciekawie, bede sledzil bo widze ze masz dobre plany co do Madzi
Dawid
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 13 sty 2009, 00:13
Posty: 2033 (9/10)
Skąd: EPA ....
Auto: 323F BA Z5-->KL 95r
626 GE KL 92r
323F BA BP 94r

Postprzez Porky2 » 22 kwi 2012, 22:19

z niecierpliwoscia czekam na kolejne fotki twojej madzi:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sie 2011, 20:26
Posty: 12
Auto: 323F BA 1.8 DOHC 16V(BP) '98 + LPG

Postprzez Dave » 6 sie 2013, 23:07

To będę musiał sam dołączyć bo ją kupiłem :D FAKT FAKTEM jeszcze wiele przed nami!
Na razie zawieszenie totalnie zostało wyprowadzone na prostą, rafi2000 zapomniał dodać że tapicera ze środka została zmieniona. Myślę że jak na razie trzeba popracować nad efektem wizualnym, a potem wrócimy do wzmacniania silnika :D
Była MAŹDZINKA 323C BA 1,3 B3, 323F BA 1,8 BP, MPV LW 2.0 FS-DE
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Siemandero
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 sie 2013, 22:59
Posty: 1400 (412/119)
Skąd: Bydgoszcz, Pruszcz k./Gostycyn
Auto: Obecnie: Mazda 5 2.0 Pb+LPG '07
Mitsubishi Colt CZ3 1.3 '05
Kiedyś: Mazda 323c BA 1.3 '94
Mazda 323f BA 1.8 '94
Mazda MPV LW 2.0 '00

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy