Mazda 323F BA Z5-->KL 95r by KoRnFUN na kompie KL

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez witek » 10 sie 2016, 17:55

Majki88 a skąd wiesz Vris1 w Klu to błąd a nie zamierzony cel producenta auta? :D W k8 i w Kfie vrisy działają inaczej i to już widać chociaż po tym że w klu potrzebny jest TPS do ich obsługi inaczej niż w reszcie serii.
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez mx-3lover » 10 sie 2016, 18:34

Bardzo dobre pytanie witek, aczkolwiek:
VRIS_KL-DE.jpg
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez dam92 » 11 sie 2016, 01:04

Panowie :D są dwie opcje..
1. Vrisy w klu działają poprawnie, silnik był nastawiony bardziej na eko jazde i tak ma być
2. Vrisy w klu działają źle, jest błąd, więc co przez 10 czy 12 lat :D produkowali ECU z błędem :D? no proszę was :D...
Pytanie teraz jest takie czy jeżeli zamierzamy wystroić silnik np. detem to czy nie warto włożyć kompa od K8 dla innego działania vrisów po to aby dodatkowo zwiększyć moc/moment przy normalnej jeździe.
O ile otwarcie vrisów jak w K8/KF poprawiło by przebieg mocy i momentu obrotowego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 22:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez marcinowozniako » 11 sie 2016, 01:23

Oczywiście że włożenie kompa od k8 przynajmniej w mx3 z KL z zagietym kolektorem z xedosa 9 daje bardzo dużą różnicę widać to ewidentnie po moim aucie wykresy z hamowni u mnie w temacie. Mam 2 kompy z KL w obu działają vrisy zarówno jeden jak i drugi jednak moment jest bardzo nieduży i ewidentnie coś nie gra z vrisami natomiast na kompie od k8 wszystko ładnie zarówno moc jak i moment jest i wiele wyższy. Planuje się z tym jeszcze trochę pobawić i albo wstawić epprom z klze powtarzam ze mnóstwo ludzi posiadających klze jeździ na kolektorze zagietym z xedosa 9 zatem być może da to jakieś pozytywne rezultaty Tym bardziej że komp k8 jest bardzo zbliżony do tego z klze.

Nie wiem jak wy Ale u mnie zaczynając właśnie od 3 tyś mam wielką dziurę jeżeli chodzi o moment aż do ponad 5tyś. Jest to na pewno wina vrisow.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Kociak500 » 11 sie 2016, 01:28

A z tym kompem od k8 było coś strojone czy nic nie grzebane? Dziwi mnie to że na kompie od k8 lepiej ci chodzi niż na tym od kl
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez marcinowozniako » 11 sie 2016, 02:17

Ciężko mi powiedzieć natomiast ja tego na pewno nie robiłem. Zanim jeszcze zrobiłem swap to pojechałem na hamownie k8 wraz z tym kompem i wynik był jak najbardziej dobry jak na te lata jednak była to seria jeżeli chodzi o k8

Poniżej wykres jeszcze na silniku k8 oraz kompie k8:
20160614_001143~2.jpg


Jak dla mnie mój obecny wynik na KL z kompem k8 to zasługa kolektora z xedosa który mimo wszystko podobny jest do tego z k8 oraz czytałem o tym że ogólnie komp od k8 lepiej potrafi wykorzystać moc KL i w parze z Przepływka i dziwo z KL daje to najlepsze osiągi bo tak panowie jeżdżę na przeplywce kl02 oraz kompie z k8.

Ogarnięcia vrisow oraz ich dobrych punktów otwarcia i zamknięcia to podstawa jeżeli chcemy mieć poprawnie działający silnik oraz co za tym idzie odpowiednie osiągi. Gościu na hamowni który wykonywał mi pomiar A była to Hamownia agma tuning od razu po pierwszym teście powiedział mi że nie działają mi vrisy jednak wiem że i działają Ale nie spełniają swojej funkcji do końca przynajmniej w kolektorze z xedosa 9 zobaczcie ze Adis555 też nie miał super ładnego wykresu gdzie moc i moment jest ładna linia tylko był troche poszarpany.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Kociak500 » 11 sie 2016, 03:24

To chcesz powiedzieć że xedos 9 jeszcze lepiej by jeździł jak by jeździł w nim komp z k8?
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez KoRnFUN » 11 sie 2016, 10:34

Panowie chetnie sie dowiem o niuansach zwiazanych z K-seria ale z odpowiedniego dzialu.
Zakonczmy OT :)
Z nowosci przyszly wiazki drzwi przod i wkoncu szyby jezdza i to wszystkie. Jest nadal problem z centr zamkiem bo nie dziala i prawe lustro tez nie chce dzialac. I pozostal problem nie zapalajacej sie rezerwy
Dawid
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 13 sty 2009, 00:13
Posty: 2033 (9/10)
Skąd: EPA ....
Auto: 323F BA Z5-->KL 95r
626 GE KL 92r
323F BA BP 94r

Postprzez marcinowozniako » 11 sie 2016, 11:03

Kociak500 napisał(a):To chcesz powiedzieć że xedos 9 jeszcze lepiej by jeździł jak by jeździł w nim komp z k8?


Ostatni post. Ja twierdzę że to KL z xedosa 9 jezdziłby jeszcze lepiej gdyby sterowałby nim oryginalny Ecu właśnie z xedosa 9 niestety w mojej mx3 to niemosliwe trzebaby przekładać całą wiązke.

Kornfun wejdź do tego tematu bo być może będzie możliwość pozyskania vrisboxa.
viewtopic.php?p=3190572#p3190572
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez KoRnFUN » 13 sie 2016, 11:43

Vrisboxa narazie nie bedzie bo jest kilka wazniejszych rzeczy. Narazie udalo sie w pelni uruchomic elektryke wnetrza i magik majki podlaczyl gazownie pod maska. W weekend wkoncu zloze wnetrze w calosc
Dawid
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 13 sty 2009, 00:13
Posty: 2033 (9/10)
Skąd: EPA ....
Auto: 323F BA Z5-->KL 95r
626 GE KL 92r
323F BA BP 94r

Postprzez Kociak500 » 13 sie 2016, 14:49

Wymieniasz coś z gazowni czy będziesz jeździł na tym co było?
U mnie się okazało że trzeba parę rzeczy wymienić pod taką moc
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez KoRnFUN » 13 sie 2016, 19:49

Ten gaz juz jezdzil z tym silnikiem wiec tylko wymienie filtry do tego lekko przerobie gumowe przewody pod maska dam nowa butle miedziuche pod autem i tyle. Komp i wtryski zostaja
Dawid
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 13 sty 2009, 00:13
Posty: 2033 (9/10)
Skąd: EPA ....
Auto: 323F BA Z5-->KL 95r
626 GE KL 92r
323F BA BP 94r

Postprzez Kociak500 » 13 sie 2016, 20:23

No u mnie został tylko komp wtryski i butla resztę musiałem wymienić
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez KoRnFUN » 15 sie 2016, 22:03

Dzis udalo sie poskladac wnetrze w 90%. I rozebrac heble i piasty ze zwrotnicami zeby z dwoch kompletow zrobic jrden
Dawid
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 13 sty 2009, 00:13
Posty: 2033 (9/10)
Skąd: EPA ....
Auto: 323F BA Z5-->KL 95r
626 GE KL 92r
323F BA BP 94r

Postprzez franek74 » 25 sie 2016, 23:09

KoRnFUN napisał(a):Dzis udalo sie poskladac wnetrze w 90%. I rozebrac heble i piasty ze zwrotnicami zeby z dwoch kompletow zrobic jrden

Ale za to jaki <spoko> Kolorek miód-malina :D i tomasonki wreszcie na swoim miejscu <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2013, 12:34
Posty: 716 (7/7)
Skąd: Łódzkie by KODO
Auto: 323F/BJ/1.5 ZL/`00/automat/ benzyna/65kW(88KM)

Postprzez Bartg » 26 sie 2016, 07:51

I dolot stuningowany izolacją, czyli wszystko w normie <czarodziej>
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez franek74 » 26 sie 2016, 15:06

Bartg napisał(a):I dolot stuningowany izolacją, czyli wszystko w normie <czarodziej>

Oj się czepiasz takich szczegółów ;) Ważne że działa...i jak napisałeś...wszystko w normie <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2013, 12:34
Posty: 716 (7/7)
Skąd: Łódzkie by KODO
Auto: 323F/BJ/1.5 ZL/`00/automat/ benzyna/65kW(88KM)

Postprzez KoRnFUN » 26 sie 2016, 23:48

Niestety dolot nie wytrzymal nawet drogi do domu. Po zlocie sie ogarnie.
Hebel wyszedl miodzio moim zdaniem. Wkoncu widac ze jest jakas tarcza. Hamowanie na ogromny plus
niestety lozyska nie przezyly i trzeba je szybko zmienic.
Załączniki
2016-08-25 10.31.58.jpg
Dawid
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 13 sty 2009, 00:13
Posty: 2033 (9/10)
Skąd: EPA ....
Auto: 323F BA Z5-->KL 95r
626 GE KL 92r
323F BA BP 94r

Postprzez czarek1991 » 27 sie 2016, 01:12

No i bajlando :D Szkoda, ze od razu lozysk nowych nie dales bo dwa razy tą samą robote musisz zrobic z odkrecaniem zwrotnic :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez rafał88 » 27 sie 2016, 08:52

Aaa te nowe łozyska teraz to szlak wie co kupowac... Chyba najlepiej OE bo to pojezdzi a zamienniki to szmelc totalny. Optimal 7 lat temu zmienialem i teraz go słychac a SKf nie wiem ile bedzie ze 3 lata i tez cos tam sie odzywa.
Hamulce teraz widac <spoko> Tez chce take :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy