Mazda 323f BA Z5 98r. – Twilight Blue Madamess -New Car SPA str 11

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Megsonn » 1 mar 2014, 14:27

a możliwe , że nie zwróciłem uwagi :P
pomykałem do Carrefour Głębocka
albo już ze sklepu zależy w którą stronę jechałem :P
widziałeś mnie jak jechałem pewnie do skoro mowisz
ze to była godzina 17:00 bo było to po robocie zgarnąłem
tylko obednych w domu i w drogę.

dziś wrociłem z trasy pod domem zaczęło mi się tarcie
stawiam, że okłądziny klocków zakończyły żywot
no i kicha totalna, bo ja nie mam na temat wymiany
klocków zielonego pojęcia;/
Bóg stworzył nogi po to, żebyśmy mogli dojść tam, gdzie nie wjedziemy na glebie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2013, 12:47
Posty: 460 (2/4)
Skąd: Warszawa - Targówek
Auto: Moja Madzia

Postprzez Megsonn » 3 mar 2014, 10:54

potrzebuje zmiany klocków oraz tarcz i mam takie propozycje

klocki :

39zł JPN
50zł EGT
94zł TEXTAR
66zł ROAD HOUSE

Tarcza hamulcowa:

79zł BLUE PRINT
67zł OPTIMAL (3 lata gwarancji)
55zł JL

wziałbym klocki TEXTAR a tarcze OPTIMAL
co myślicie o takim zestawie na przód?

słyszałem, że klocki dobrej firmy
a tarcze?

jest też na necie zestaw tarcz Brembo i klocków Ferodo
na co się decydować z tych pozycji?
Bóg stworzył nogi po to, żebyśmy mogli dojść tam, gdzie nie wjedziemy na glebie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2013, 12:47
Posty: 460 (2/4)
Skąd: Warszawa - Targówek
Auto: Moja Madzia

Postprzez rafał88 » 3 mar 2014, 11:04

Klocko spoko, Trw tez bdb choc mega pylą ale hamowanie super jak na ta wielkosc tarcz i klockow.
Tarcze Optimal... lozyska takie se robia, to jest za komplet?
Moze brembo albo inne, tez trw albo bosch, textar tez chyba sa:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez wilusjdm » 3 mar 2014, 11:07

Ja mam na przodzie tarcze Ashika i klocki Brembo i śmiało moge powiedzieć, że hamulec dzwon <spoko> tylko tył do ogarnięcia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez Megsonn » 3 mar 2014, 11:26

na necie jest zestaw brembo + ferodo za 222zł wysylka z nowej soli

Textar i Optimal – 200 parę złotych

na Optimale jest 3 lata gawarancji

i to mam pod nosem.
Bóg stworzył nogi po to, żebyśmy mogli dojść tam, gdzie nie wjedziemy na glebie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2013, 12:47
Posty: 460 (2/4)
Skąd: Warszawa - Targówek
Auto: Moja Madzia

Postprzez rafał88 » 3 mar 2014, 13:51

Po Optimalu nie wiadomo czego sie spodziewac.. dlatego najlepiej wziasc cos dobrego i nieco doplacic:)
A te gwaracje na czesci to mozna rozbic o <dupa> , mozesz mi wierzyc ;)
Bierz brembo i ferodo ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Megsonn » 3 mar 2014, 14:10

czyli robię zamówienie z Nowej Soli za 222zł Brembo + Ferodo
tylko dałem zapytanie na mail i do tej pory cisza..
Bóg stworzył nogi po to, żebyśmy mogli dojść tam, gdzie nie wjedziemy na glebie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2013, 12:47
Posty: 460 (2/4)
Skąd: Warszawa - Targówek
Auto: Moja Madzia

Postprzez rafał88 » 3 mar 2014, 14:29

Hmm, jesli sklep to tak jest. Najlepiej dzwonic ;) Przy okazji zmiany przelej uklad nowych plynem hamulcowym ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez krzysiek323f bg » 3 mar 2014, 15:23

Hmm co do tarcz To blue print też jest ok i do tego klocki TRW :) pięknie się tarcza układa z tymi klockami :) Testowałem różne tarcze i klocki i powiem tak że nie zawsze co znanej Firmy jest takie dobre kiedyś jak firmy startowały wyrabiały se Markę dobrym Towarem a teraz... jest jak jest :P Musisz sprawdzić tył jak już robisz przód:) ja se tył trochę olałem i 4 pary tarcz różnych firm nie dały rady <płacze> przegrzały się :(A Teraz robię tył na tarczach bo akurat się trafił zestaw z GT i taniej wyjdzie niż bębny wentylowane. Wydaje się mi że lepszy hebel będzie :P Mam taka nadzieje :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2013, 23:42
Posty: 262 (1/0)
Skąd: Chorzele-Warszawa
Auto: Była Mazda 323F BG 1.6 16v:)
Teraz Opel Vectra B 2.5 v6 :)

Postprzez Megsonn » 3 mar 2014, 16:26

mój tył był remontowany pół roku temu , szczęki i inne pierdoły :P
bo ja mam bębny :D ale za to ręczny jak brzytwa.

no zobaczymy co i jak zasięgnę info
byle hamowało jakimś rajdowcem nie jestem
ale też tandety nie chcę zakupić. :)
Bóg stworzył nogi po to, żebyśmy mogli dojść tam, gdzie nie wjedziemy na glebie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2013, 12:47
Posty: 460 (2/4)
Skąd: Warszawa - Targówek
Auto: Moja Madzia

Postprzez krzysiek323f bg » 3 mar 2014, 18:08

Megsonn napisał(a):mój tył był remontowany pół roku temu , szczęki i inne pierdoły :P
bo ja mam bębny :D ale za to ręczny jak brzytwa.

no zobaczymy co i jak zasięgnę info
byle hamowało jakimś rajdowcem nie jestem
ale też tandety nie chcę zakupić. :)





Ja też mam bębny tyle że wentylowane a one są trudno dostępne i drogie :> wiadomo ręczny na bębnie jest lepszy:D Tak się układa tarcza na klockach TRW Foto zapożyczyłem od seby323f z jego dawnego GT
Załączniki
tarcza.jpg
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2013, 23:42
Posty: 262 (1/0)
Skąd: Chorzele-Warszawa
Auto: Była Mazda 323F BG 1.6 16v:)
Teraz Opel Vectra B 2.5 v6 :)

Postprzez Megsonn » 3 mar 2014, 18:42

zamawiam sprawdzone części Brembo + Ferodo

myślę, że na mój użytek będzie w sam raz <jupi>

do tego jeszcze kupie pastę miedzianą :D :D
Bóg stworzył nogi po to, żebyśmy mogli dojść tam, gdzie nie wjedziemy na glebie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2013, 12:47
Posty: 460 (2/4)
Skąd: Warszawa - Targówek
Auto: Moja Madzia

Postprzez rafał88 » 3 mar 2014, 19:20

Dokaldnie, tarcze swieci sie jak psu jajca :) i nie piszcza :D inne klocki zamiast sie scierac, drą po tarczy jak tylko moga :|

To jak robic kup smat do cylinderkow i w prowadnice wpusc ;) Miedz jest bdb <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Megsonn » 3 mar 2014, 19:25

Dorwałem na necie 2 tarcze i 4 klocki Brembo / Ferodo za 222zł
jak za pół darmo :D wiec w sobotę wymiana i mam nadzieję, że
będzie odczuwalna sila hamowania bo nie wiem stare klocki hamowały
średnio ale też co liczyć jeśli ich prawie nie było.
Bóg stworzył nogi po to, żebyśmy mogli dojść tam, gdzie nie wjedziemy na glebie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2013, 12:47
Posty: 460 (2/4)
Skąd: Warszawa - Targówek
Auto: Moja Madzia

Postprzez rafał88 » 3 mar 2014, 19:29

No gitara <spoko>
Masz benzyne esktrekcyjna? :> tarcze smaruja jakims tlutym czyms, tak zebys sie nie przejechal ;)
Hmm cena spoko;) ja za same klocki TRw placilem chyba 95-98zl .
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Megsonn » 3 mar 2014, 19:32

Nie mam ale kupie :P
nowe tarcze już widzę jak morda się będzie cieszyć
bo stare to juz są marne. :D

btw wczoraj kupiłem nowe zapachy Wunder Baum o zapachu skóry ;D
w Biedronce są po 4 złote.
Bóg stworzył nogi po to, żebyśmy mogli dojść tam, gdzie nie wjedziemy na glebie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2013, 12:47
Posty: 460 (2/4)
Skąd: Warszawa - Targówek
Auto: Moja Madzia

Postprzez rafał88 » 3 mar 2014, 19:37

Hehe :) a jak sam zrobisz to jeszcze wiekszy banan ;) Pykne Ci foto jak u mnie tarcz wyglada po Trw:) a jaka bylo po Kashiyama .

Hmmm, trzeba bedzie jutro skoczyc do "Robala" na zakupy :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Megsonn » 3 mar 2014, 19:43

moje są zjechane niesamowicie tarcze
wyślizgane jak nie wiem
do tego stwierdziłem, że szkoda nowych klocków
do starych tarcz , wiec odżałuję większy pieniądz i będzie
wszystko zrobione.. a wiadomo na bezpieczeństwie się nie
oszczędza. :)

Ja ogólem nie robiłem takich rzeczy ale jak się robi coś pierwszy raz
to wtedy się robi uważnie , ale myślę, że ogarnę temat bo nie jest
to jakoś super skomplikowane :D

Dopisano 3 mar 2014, 19:36:

Dobra przelew ogarnięty
teraz czekam na paczkę <jupi>
Bóg stworzył nogi po to, żebyśmy mogli dojść tam, gdzie nie wjedziemy na glebie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2013, 12:47
Posty: 460 (2/4)
Skąd: Warszawa - Targówek
Auto: Moja Madzia

Postprzez Megsonn » 6 mar 2014, 08:22

No i wczoraj przyszła do mnie paczka , zamówiona we wtorek a w środę już jest :D
zrobię kilka fotek jak wyglądają stare heble ale nie ma co oglądać :D

jakieś ostatnie porady przed sobotnią wymianą hamulców ? <nauka>
Bóg stworzył nogi po to, żebyśmy mogli dojść tam, gdzie nie wjedziemy na glebie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2013, 12:47
Posty: 460 (2/4)
Skąd: Warszawa - Targówek
Auto: Moja Madzia

Postprzez Megsonn » 8 mar 2014, 21:51

dzisiaj razem z kolega forumowym przystąpiliśmy do poczynań odnośnie hamulców przednich.

pomyślałem sobie, ze powinno być nie najgorzej a okazało się, że problem pojawił się juz od samego początku.. po odkręceniu nakrętek koło nie chciało zejść i ani drgnęło.. również taka sama sytuacja miała miejsce w drugim przednim kole.. to co polanie wd-40 odczekanie chwili np na <piwko> i można było dalej działać po polaniu wd-40 koło z większymi oporami ale zeszło. Potem zaczęła się heca z ułamanym kluczem i wizyta w Norauto.. powrót do miejsca pracy i po większych oporach udało się zdjąć zacisk wraz z klockami... no ale to nie był koniec problemów .. tarcza po polaniu wd-40 też nie miała chęci zejść.. kiedy na ratunek przyszła nie duża sruba , zaczęło odpuszczać , strzelać.. i udało się zdemontować tarczę. w jednym zacisku stała jedna tulejka druga się wsuwała.. po ogarnięciu tematu udało się poskładać do kupy. Zrobienie drugiej strony to już była czysta przyjemność.
Dwie tulejki wchodziły i wychodziły lekko bez oporów. Dodam, że za równo lewy jak i prawy tłok schowały się bezproblemowo.

a tutaj kilka fotek.

widok starych tarcz i "klocków"

Obrazek
Obrazek

tak wyglądały klocki po demontażu

Obrazek
Obrazek

wisienką na torcie był klocek z zacisku od strony kierowcy
który niemiłosiernie tarł podczas jazdy i było to nie do zniesienia.

Obrazek

klocek ten zrobił ładne slady na tarczy od środka

Obrazek

a tutaj już w fazie czyszczenia, smarowania.

Obrazek

tak już sie prezentowały hamulce po złożeniu
do zakończenia pracy brakuje jeszcze tylko spręzynek
rozpychających klocki bo te rozpadały się w rękach
ale temat do ogarnięcia w tygodniu przy okazji przejścia
na laczki letnie.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

przy okazji poziom płynu hamulcowego skoczył z 3/4 zbiorniczka
na poziom w okolice pod korek.
Bóg stworzył nogi po to, żebyśmy mogli dojść tam, gdzie nie wjedziemy na glebie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2013, 12:47
Posty: 460 (2/4)
Skąd: Warszawa - Targówek
Auto: Moja Madzia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy