
Mazda 323F BJ ZL'00 AT KULAWY NA WÓZKU
Mawiają że cierpliwość jest gorzka,ale jej owoce bardzo słodkie
2 tygodnie czekałem na springi...kolejne 2 tygodnie muszę czekać aż moi mechaniorzy wrócą z urlopu
ale rozpórka już leży pod maską i jazda M przeszła w wyższy wymiar komfortu prowadzenia autka
Poniższa fotka przedstawiać będzie planowany negatyw tylnej osi
Taki jest zamiar,ale pewnie w trakcie ustawiania zobaczymy ile jest na taki myk miejsca,a jest go naprawdę minimalnie mało 



Hallo...
W końcu przyszła wiekopomna i oczekiwana chwila
"EFKA"siedzi na springach i ma się wręcz znakomicie
prowadzenie,szybkość reakcji na zmianę kierownicą wręcz perfekcyjne
Na szybkim pokonywaniu zakrętów prawie nie odczuwalny przechył auta,sztywno ale w miarę komfortowo
ZDECYDOWANIE WARTO ZAINWESTOWAĆ W DOBRE SPRINGI
Obniżyła się o ok.3cm
Liczę że siądzie jeszcze max.0,5cm
Ale po kolei...
Lista zakupionych części:
-sprężyny VOGTLAND
-tarcze TRW
-klocki i szczęki ATE
-śruby do camberu tylnej osi w kolumnie McPhersona MONROE MC 112
-tuleje z poliuretanu na przednich wahaczach i drążku stabilizatora DEUTER
-sworznie CTR
A teraz zapraszam do fotorelacji

W końcu przyszła wiekopomna i oczekiwana chwila











Lista zakupionych części:
-sprężyny VOGTLAND
-tarcze TRW
-klocki i szczęki ATE
-śruby do camberu tylnej osi w kolumnie McPhersona MONROE MC 112
-tuleje z poliuretanu na przednich wahaczach i drążku stabilizatora DEUTER
-sworznie CTR
A teraz zapraszam do fotorelacji


Ostatnio edytowano 1 wrz 2015, 20:16 przez franek74, łącznie edytowano 1 raz
Lepiej napisz o ile ucierpiał komfort na tych Vogtlandach, bo bardzo mnie to ciekawi. Jeśli niewiele to może na przyszły rok i do mojej BA takowe wpadną.
Gared napisał(a):Lepiej napisz o ile ucierpiał komfort na tych Vogtlandach, bo bardzo mnie to ciekawi. Jeśli niewiele to może na przyszły rok i do mojej BA takowe wpadną.
Ponieważ od 2 lat śmigam na 17/8 z profilem 40 i do tego z naciągiem to szczerze mówiąc przyzwyczaiłem się do tego,że po prostu trzeba uważać na dziury...przy dobrej nawierzchni spokojna i w pełni komfortowa jazda...po zmianie na nowe amorki i sprężyny...cóż, w moim obiektywnym odczuciu komfort nawet się polepszył,zwłaszcza na nierównościach,koleinach...bardziej tłumią poprzeczne garby,zakręty to już bajka


Dopisano 29 sie 2015, 08:47:
cepo12 napisał(a):No w końcuWygląda dobrze, a jeszcze dziś myślałem o Twoim temacie jak siedziałem w garażu
![]()
neagtyw od razu na maxa 3 stopnie? nie obciera nic?
Negatyw poszedł od razu na maxa 3 stopnie,może nie widać na fotkach ale jest widoczny...na chwilę obecną nic nie obciera,ale jest naprawdę na styk

Franek1974 ja przez kilka lat jeździłem na h&k z koni special d i niezależnie od ustawień było twardo bardzo. Ponieważ efką wożę rodzinę to chcę nią móc normalnie jeździć, bez potrzeby zwalniania niemal do zera przed każdym wybojem. Chętnie bym auto obniżył, ale cenię sobie bardzo komfort oryginalnego, "terenowego" zawieszenia i bardzo bym nie chciał zbyt wiele z tego stracić. Stąd pytania 
Gared napisał(a):Franek1974 ja przez kilka lat jeździłem na h&k z koni special d i niezależnie od ustawień było twardo bardzo. Ponieważ efką wożę rodzinę to chcę nią móc normalnie jeździć, bez potrzeby zwalniania niemal do zera przed każdym wybojem. Chętnie bym auto obniżył, ale cenię sobie bardzo komfort oryginalnego, "terenowego" zawieszenia i bardzo bym nie chciał zbyt wiele z tego stracić. Stąd pytania
Zatem na pewno stracisz komfort podróżowania, nie ma dwóch zdań



franek1974 napisał(a):Gared napisał(a):Franek1974 ja przez kilka lat jeździłem na h&k z koni special d i niezależnie od ustawień było twardo bardzo. Ponieważ efką wożę rodzinę to chcę nią móc normalnie jeździć, bez potrzeby zwalniania niemal do zera przed każdym wybojem. Chętnie bym auto obniżył, ale cenię sobie bardzo komfort oryginalnego, "terenowego" zawieszenia i bardzo bym nie chciał zbyt wiele z tego stracić. Stąd pytania
Zatem na pewno stracisz komfort podróżowania, nie ma dwóch zdańJa niestety po tygodniu testowania zmieniłem podejście do w/w tematu...może dlatego, iż mam implanty w kręgosłupie i odczuwam dyskomfort jazdy na obniżonych springach z kołem 17 i oponą 205/40 z naciągiem.
i pewnie będę zmuszony powrócić do stanu oryginalnego
spróbuje pojeździć na mniejszych kołach...
No i rozwiązanie się znalazło...koła 16/7 z oponą 195/50 komfort o niebo lepszy a trakcja wręcz wzorcowa...troszkę gorzej się prezentuje ale coś za coś

cepo12 napisał(a):Zapodaj fotoi ile et?
Fotki zrobię na dniach to umieszczę z dokładnym opisem.Felga Tomason model TN1 17/8cala ET-35/4x100/63,4mm
cepo12 napisał(a):Pytałem o te obecnie na aucie co sąfranek1974 napisał(a):Felga Tomason model TN1 17/8cala ET-35
Ta sama marka,model tylko rozmiar 16/7cali ET-40...sorki,ale jestem zakręcony przed wyjazdem


bj-tka przykuwa spojrzenie nie da sie obok przejsc obojetnie
ostatnie mody na wielki plus
do zobaczenia na spocie

ostatnie mody na wielki plus

do zobaczenia na spocie
-
Dawid
- Od: 13 sty 2009, 00:13
- Posty: 2033 (9/10)
- Skąd: EPA ....
- Auto: 323F BA Z5-->KL 95r
626 GE KL 92r
323F BA BP 94r
Właśnie zrobiłem Madzią 1400km w 2 osoby i bagaż...spaliła mi około 8l/100km ze średnią 120km/h
Olej na tym samym poziomie co przed wyjazdem
Zawieszenie sprawuje się znakomicie,ale mnie osobiście doskwiera przy nierównościach...zatem wracam do oryginału
mimo zrobionego camberu na tylnej osi opony nadal przy dużym podbiciu zostawiają ślady na rancie nadkola
ET 35 przy feldze 8 cali bez rolowania rantów nadkoli nie ma racji bytu...
Zaczynam poszukiwania 17 z ET 42/40 z felgą 7 cali,a nawet 6,5 cala i wiem że będzie ciężko coś sensownego pozyskać 




zawsze mozna zalozyc cambery i zrobic negatywy
6,5 cala i ET 40 za bardzo sie schowa.
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Szkoda, bo wiem że na obniżeniu Ci akurat zależało
skoro wracasz do seryjnych springow to zostaw felunek. Wczesniej było dobrze, nie obcierało a jeszcze teraz jak negatyw 3° wpadlwpadł z glebą to powinno byc lux. Chyba że się mylę to od razu poprawiaj 

cepo12 napisał(a):Szkoda, bo wiem że na obniżeniu Ci akurat zależałoskoro wracasz do seryjnych springow to zostaw felunek. Wczesniej było dobrze, nie obcierało a jeszcze teraz jak negatyw 3° wpadlwpadł z glebą to powinno byc lux. Chyba że się mylę to od razu poprawiaj
Cholernie mi szkoda




Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości