Mazda MX-3 EC K8 '94 1.8 by Wiewiór
Dzisiaj mazda odmówiła współpracy , brakło mi paliwa przed domem , gdy popołudniu dolałem 5 litrów to w sumie mazda tylko kręci , czasem słychać jak lekko łapie ale nic więcej :/ Co może być przyczyną ?
- Od: 7 lis 2016, 20:51
- Posty: 85
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6
Da się to jakoś sprawdzić? Bo pompa to grosze w sumie , wie ktoś może czy z 1.6 podpasuje ? Mam okazje wyrwać tanio mega w sumie za darmo 
- Od: 7 lis 2016, 20:51
- Posty: 85
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6
Fajne auto, a pompa od 1.6 może być za mała, ale jak masz za darmoszke to sprawdzaj:)
- Od: 15 sty 2017, 10:07
- Posty: 33
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 PB 2003r
Nie wiem czy gdzieś w piwnicy nie mam pompy z tego auta, bo wymieniłem bo myślałem, że jest padnięta, okazało się że wymiana nic nie dała czyli pompa była dobra, ale już jej nie zamieniałem spowrotem. Mogę poszukać jak chcesz, oddam po kosztach wysyłki
Jakbyś potrzebował to mam jeszcze listwy wtryskowe do tego silnika bo kupiłem ale nie wymieniłem w końcu bo też nie to było przyczyną złej pracy tylko mega dziurawy dolot, który wymieniłem 

Panowie to chyba był zapowietrzony układ , odpiąłem wężyk paliwa od wtrysków i uciekło z niego powietrze , zakręciłem silnikiem zobaczyć czy leci benzyna no i poleciała wiec złożyłem wszystko i po chwili odpaliła
wsadziłem również gaz oraz zrobiłem dolot tak jak był za poprzedniego właściciela (Stożek w nadkolu) Zobaczymy czy to coś da 
Wymieniłem również spalony kabel od instalacji.
Co do rdzy pod kanapą chyba już jej tam nie ma
Musiałem ją podnieść by zobaczyć czy pompa działa , a tu wspawane fajne blachy i zakonserwowane z obu stron
Wiec chyba jednak poprzedni właściciel o coś zadbał w samochodzie
Jutro zobaczę czy nadal strzela gaz(Może wezmę ze sobą gaśnicę).

Wymieniłem również spalony kabel od instalacji.
Co do rdzy pod kanapą chyba już jej tam nie ma


- Od: 7 lis 2016, 20:51
- Posty: 85
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6
Ty nie sprawdzaj czy gaz strzela tylko do gazownika jedź, jak strzela to jest albo zbyt uboga mieszanka albo niedogrzany parownik (ja gaz przełączałem dopiero jak wskazówka temp była w połowie skai czyli już nagrzany płyn co za tym idzie i parownik, i nic nie strzelało) a jazda na ubogo dobrze się nie skończy 
Więc tak , Byłem u 3 gazowników i każdy mówi że sie tego nie podejmie bo to nie ma sensu , jeden nie robił nigdy z blosami , inny mówi że traci zapłon, jeden że nie zajmują się 2 generacją. Nie wiem w sumie co dalej z tym gazem :/ Myślę poważnie nad wymianą całego aparatu zapłonowego.Wsadziłem również ładne odnowione kable , bo były już straszne + Ustawiłem plastikowe osłonki tam gdzie się stykają no i myślę że jest teraz dość fajnie , Czuje różnicę.
Niedawno zniszczyłem dokładkę , to co z niej zostało udało mi się dość fajnie zrobić i dość kontrowersyjnie pomalować, nie wszystkim może się podobać ale jakoś tak lubię
Teraz plany to zakup nowego aparatu zapłonowego oraz ogarnięcie felg na lato
No i za niedługo muszę sie zabrać za prawe nadkole , bo lekko je chwyta rdza + dokupić nowe złączki silikonowe pod maskę ale to przy wymianie kolektora .Co do przepustnicy to co da ta z KL ?
Modzimy nadal 
Niedawno zniszczyłem dokładkę , to co z niej zostało udało mi się dość fajnie zrobić i dość kontrowersyjnie pomalować, nie wszystkim może się podobać ale jakoś tak lubię

Teraz plany to zakup nowego aparatu zapłonowego oraz ogarnięcie felg na lato


- Od: 7 lis 2016, 20:51
- Posty: 85
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6
Na przykładzie KL-ZE:
– lepsza reakcja na gaz
-lepsza elastyczność
-większa moc i moment obrotowy mimo wyższego AFR (po ewentualnym strojeniu jeszcze lepiej)
-większe spalanie
-lepsza charakterystyka, al'a Honda
Komputer na 100% się nie zaadoptuje ale ogólnie jest sens. Napewno musisz powiększyć kanał główny w kolektorze. Z ciekawości zobacze ile byłoby z tym roboty, kolektor i przepustnicę mam pod ręką.
– lepsza reakcja na gaz
-lepsza elastyczność
-większa moc i moment obrotowy mimo wyższego AFR (po ewentualnym strojeniu jeszcze lepiej)
-większe spalanie
-lepsza charakterystyka, al'a Honda
Komputer na 100% się nie zaadoptuje ale ogólnie jest sens. Napewno musisz powiększyć kanał główny w kolektorze. Z ciekawości zobacze ile byłoby z tym roboty, kolektor i przepustnicę mam pod ręką.
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
Panowie , przeczytałem błędy w maździe i wywala mi 16 czyli EGR , być może temu silnik może być w trybie serwisowym :/ Wie ktoś jak zaślepiać ten EGR lub po prostu by tego błędu nie było ?
- Od: 7 lis 2016, 20:51
- Posty: 85
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6
Jak coś to ja gaz regulowałem w Motobajczyku w Dąbrowie Górniczej, wiem że masz kawałek ale tam mi to bez gadania wyregulowali, z wymianą filtra chyba 70zł płaciłem. Jakbyś nic nie znalazł to może warto się przejechać, bo często się gazu nie reguluje 
Dokładka, no cóż.... bez komentarza
Dokładka, no cóż.... bez komentarza
Ktoś wie może jak go zaślepić ? Skoro on nie wprowadzi w tryb awaryjny to znaczy że z silniczkiem jest okey bo to był jedyny błąd 

- Od: 7 lis 2016, 20:51
- Posty: 85
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6
Tak ale gdzie dać to 5 groszy , widzę mniej więcej jak jest zawór ale gdzie jest jakieś wejście by to zaślepić to już nie :/ W ogóle mega ciężki dostęp do tego EGR
Mam również pytanie co do V-risów , one się mają otwierać tylko przy gwałtownym dodaniu gazu ? Czy po prostu po pewnym przekroczeniu obrotów
?


- Od: 7 lis 2016, 20:51
- Posty: 85
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6
Na kompie k8 w obu przypadkach. Jak jesteś na biegu jałowym tobszarpnięcie linką gazu dosyć gwałtownie i powinny się otworzyć. Ale generalnie otwierają się powyżej danej ilości obrotów.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość