Mazda 323F BA KL-ZE '95 White Samurai :)

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Piotr_ » 29 cze 2014, 12:42

Eklerek323f napisał(a): sprawdzając kompresje padł aparat


Bo trzeba odpiąć wtyczkę od aparatu :>
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez Eklerek323f » 29 cze 2014, 12:45

XED napisał(a):Bo trzeba odpiąć wtyczkę od aparatu

Sęk w tym, że były odpięte, nie wiadomo czemu padł <glupek2> Do aparatu dokupiliśmy cewke, myśląc, że to ona, po podmianie i tak nie działał <glupek2> Z pomocą przyszedł Tommasino & Arrival86 ze swoją mx-6 na części <glupek2>
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2995 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez misiak89-89 » 29 cze 2014, 12:45

To jest ten sam aparat co fido go zmienił bo coś było nie halo a u Cb bangla?
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez witek » 29 cze 2014, 13:43

Inny aparat zapłonowy tzn jaki? Bo od poliftowego k8 założysz spokojnie tylko wystarczy dwa przewody we wtyczce zamienić.
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez Eklerek323f » 29 cze 2014, 13:45

witek napisał(a):Inny aparat zapłonowy tzn jaki? Bo od poliftowego k8 założysz spokojnie tylko wystarczy dwa przewody we wtyczce zamienić.

W przypadku KLi masz 2 aparaty z takimi samymi kostkami, jeden ma 1 czujnik halla, drugi ma 2 czujniki i różni się bebechami ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2995 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez Piotr_ » 29 cze 2014, 13:58

Tak różni się zawartością.Wtyczki mają tyle samo pinów i pasują tylko są inaczej umiejscowione na aparacie.
Jest inna kopułka i palec.Bebechy też nie pasują z jednego do drugiego.
Ja mam oznaczenie KF34 i jest to taki sam aparat jak miałem w xedosie.Chociaż tam też występowały dwa rodzaje.
Nie wiem jaki był w K8 ale w momencie swapa po prostu wystarczy zostawić aparat który był oryginalnie zamontowany i po sprawie.
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez witek » 29 cze 2014, 14:01

w K8 były stosowane np aparaty KL01 przed liftem a po lifcie k834 i spokojnie można było założyć ten k834 do przed liftowego k8 czy KL tylko wystarczyło zamienić przewód czerwony z niebieskim we wtyczce 3 pinowej, bo zmienili we wiązce ułożenia przewodów do uzwojenia pierwotnego i wtórnego. I zakładając taki aparat nie było iskry ;) a po zmianie przewodów śmiga.

Ciekawe jak to jest własnie w Kf'ach
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez Piotr_ » 29 cze 2014, 14:14

Podobno jest jeszcze aparat z jedną wtyczką, ale ręki nie dam sobie obciąć że takowy istnieje ;)
Czyli jak mam kf34 i kl01 to pewnie także wystarczy zamienić piny i będzie banglać.
Wtyczki pasują,ale kopułka i palec już nie.Z tego co się orientowałem to palcy było chyba z sześć rodzai i kopułek też.
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez witek » 29 cze 2014, 14:20

Trzeba sprawdzić na schematach jak to jest rozwiązane, bo w k8 przed i po lifcie jak się spojrzało na wtyczki i kolory kabli to było widać że są zamienione ze sobą :) Oczywiście kopułka i palec rozdzielacza też są inne.
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez Piotr_ » 29 cze 2014, 14:29

Trzeba to ogarnąć bo mam igłę aparat kl01 w domu i w razie czego byłby na podmianę :)
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez witek » 29 cze 2014, 14:34

To jeździsz na kf34 a KL01 nie działa? Zrób zdjęcie jak możesz wtyczki 3 pinowej lub powiedz jak masz w niej ułożone przewody :) Kolejność kolorów.
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez Piotr_ » 29 cze 2014, 14:50

Tak jeżdżę na kf34 a kl01 nie montowałem bo nie miałem do niego kopułki.Nie wiem czy na nim auto chodzi,ale wygląda trochę inaczej.Kostki pasują i ilość pinów także.
Fotki porobię później to wkleję :)
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez sylwo » 29 cze 2014, 14:56

W xedosowych aparatach zapł różnica polega na tym że przed liftem jest 1 wtyczka z 4 pinami. Taki aparat ma 7 kabli WN. 7 jest połączony z "zewnętrzną" cewką zapłonową. Poliftowe mają cewkę wewnątrz aparatu. Przedliftowe mają 2 czujniki halla (jeden to czujnik położenia wałka rozrządu, drugi to "czujnik położenia pierwszego cylindra").
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez witek » 29 cze 2014, 15:01

To już wg inna bajka :) Ale jak wtyczki są te same to wydaje mi się ze KF34 i KL01 mogą być stosowane zamiennie, coś jak k834 a KL01 w przypadku k8 :) Wyjaśni się jak będziemy mieli zdjęcie wtyczki :D
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez fido444 » 29 cze 2014, 16:01

Nie ma sprawy XED :D trzeba sobie pomagać:D

misiak89-89 napisał(a):To jest ten sam aparat co fido go zmienił bo coś było nie halo a u Cb bangla?


no to jednak nie była wina samego aparatu bo jeden był od Reisa który na bank był dobry i działał tak samo problem tkwi chyba gdzieś indziej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2011, 23:25
Posty: 201 (5/2)
Skąd: Poznań
Auto: viewtopic.php?f=312&t=166093

Postprzez rossi » 29 cze 2014, 23:29

XED napisał(a):Po wymianie aparatu autko odpaliło i śmiga ponownie bezproblemowo.


No śmiga, śmiga ,w ogóle nie widać że maszynę coś bolało :D
Forum to nie agencja towarzyska-NIE DOGODZIMY KAŻDEMU !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2013, 21:33
Posty: 384 (12/10)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323F BA Z5 1998r

Postprzez Piotr_ » 6 lip 2014, 12:27

Jakby ktoś był zainteresowany kupnem auta,zapraszam na pw :)
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez Dominator » 6 lip 2014, 12:36

Znudzilo sie?
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Piotr_ » 6 lip 2014, 12:39

Jest inny plan ;)
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez fido444 » 6 lip 2014, 14:03

mam nadzieje tylko że zostanie w "rodzinie" :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2011, 23:25
Posty: 201 (5/2)
Skąd: Poznań
Auto: viewtopic.php?f=312&t=166093

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy