Mazda MX-3 EC KL-DE 92' -turkusowa.

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez luki_92_92 » 18 paź 2015, 23:47

No ta, bo proboszczem sam jechał napewno hahaha
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez gt10r5 » 19 paź 2015, 13:22

Mi nawet nie chodzi o kreski. Jeżeli nawet to bierzesz silnik z seria 225km bodajze AMK kod silnika, z stożkiem przelotem i mapką masz 265km objezdzasz kl'e.
Chodzi mi bardziej o to że silnik już od 2.5tyś obrotów ciągnie, 3.5 wbija fotel a od 4.5 do 6.8 jest zaraz. Nie potrzeba kręcić do 8tyś. Teraz w mieście mam ten problem że dynamika k8 do 2.5tyś jest jak w 80km aucie <zawstydzony> Redukujesz i odjeżdżasz a spalanie minimum 13lpg <zawstydzony>
Ja osobiście nie mam gdzie i jak nawet zmienić oleju a co dopiero remonty czy swapy. Forum od tego by pomóc w jakimś stopniu też jest. Druga kwestia to spalanie. Mialem passata służbowego z tym silnikiem: palił od 7.5 do 20l lpg. 7.5l do 90km.h i spokojnej jazdy a 20 przy jeździe 210km/h non stop lub hamowanie i but by znowu jechac 210. V-max też wporzo bo 230km/h bujnąc da się. Przy 160km mocy.

Jakimś konkretnym ruchem w tej kwestii bedzie jesień przyszłego roku jak zjadę z pracy z niemiec. Wtedy będzie odpowiednia gotówka by wszystko zrobic.
Tutaj na gieldzie mozna było kupić silnik b6t czyli 1.6turbo 150km po remoncie. Chciałem go brać ale jednak braknie mi w tym roku funduszy.
PS. Fajnie, że nawiązała się dyskusja, wymiana zdań.
PS2. Dźwięku silnika nie przeliczysz Vałki ale jednak jeśli to jest daily car...
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 13:28
Posty: 344 (9/4)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez witek » 19 paź 2015, 16:42

Do vałki też można dać turbo :)
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez gt10r5 » 1 lis 2015, 02:53

Mały up.

Kolejny illegal night w Łodzi w ekipie Mazdaspeed. Ładna pogoda pozwoliła na szybszą jazdę a dzięki Majki88 sprawdzone zostały błędy w komputerze <piwo>
No i lista prac nad Madzią się wydłużyła: obie sondy, egr krócce, virs górny...
Sprzęgło już też nie ogarnia.
Trzeba poszukać części i robić by było tip top. Temat przerywania na wysokich obrotach pewno się rozwiąże.

PS. Jeśli ktoś z czytających w/w wątek ma takie części to bardzo proszę o info.
Załączniki
20151031_194549.jpg
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 13:28
Posty: 344 (9/4)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez witek » 1 lis 2015, 17:44

Egr olej :) on na nic nie wpływa, sond muszę poszukac mam gdzies dwie pary w zapasie :)
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez gt10r5 » 1 lis 2015, 18:10

witek napisał(a):Egr olej :) on na nic nie wpływa, sond muszę poszukac mam gdzies dwie pary w apasie :)

Będę wdzięczny. W czwartek spot to akurat będzie zrobione.
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 13:28
Posty: 344 (9/4)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez Gared » 1 lis 2015, 19:56

gt10r5 napisał(a):Chodzi mi bardziej o to że silnik już od 2.5tyś obrotów ciągnie, 3.5 wbija fotel a od 4.5 do 6.8 jest zaraz. Nie potrzeba kręcić do 8tyś. Teraz w mieście mam ten problem że dynamika k8 do 2.5tyś jest jak w 80km aucie <zawstydzony> Redukujesz i odjeżdżasz a spalanie minimum 13lpg <zawstydzony>

Akurat w tej kwestii poprawa po przesadce z K8 czy z KF na KL lub KLZE jest najbardziej odczuwalna (w KLu możesz się toczyć na piątce od FSa, dłuższej o jakieś 500rpm od oryginała z K8 i ci się auto nie krztusi, a jeszcze w miarę delikatnie możesz przyśpieszyć. Przy 2.5k rpm to już jedzie zupełnie normalnie, czytaj dynamicznie).
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez gt10r5 » 3 lis 2015, 20:17

Gared.
Tak będę musiał zrobić, tj w kl wejsć ale najpierw zrobic to co już wiadomo przy k8. Do przyszłej jesieni będą raczej drobne rzeczy robione w tym aucie. Poźniej zacznie sie tak jak w Twojej Efce. Do golasa, wyczyścić, itd. A potem kl.
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 13:28
Posty: 344 (9/4)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez gt10r5 » 12 lis 2015, 00:08

Dzisiaj bez zdjęć. Jakoś nie chciało mi się.
W Olej's Garage dzisiaj zostało zrobione: wymiana sondy przedniej – OK, wymiana vrisa -NOK działa tj niedziała jak wcześniej. Trzeba zobaczyć drugi vris. Dostęp conajmniej ciulaty. Druga sonda – NOK^2 urwał się czop z gwintem w kolektorze... Bedzie trzeba ściągnąć wydech, spróbowac pozostałosć wykręcić i dać sondę.
Zauważyłem, że troszke inaczej silnik chodzi więc problem z przerywaniem w górnym zakresie obrotów to głównie sprawa sond lambda. Trzeba ogarnąć tego vrisa bo to może byc dłuższy temat.
Reszta wkrótce a jest ich prawie milion.
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 13:28
Posty: 344 (9/4)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez gt10r5 » 9 gru 2015, 00:13

Mazda oddana do mechaniora na ul wysokiej w Łodzi. Zamuje się na codzień japońcami więc narazie w gębie wydaje się byc bardzo w porządku. Lista rzeczy jest dość długa a na piątek auto potrzebne. Zobaczymy czy mu się uda przywrócić seryjne osiągi, na razie seiczento jest porównywalne.
Fotka prezentuje ostatni raz w tym roku na glebie. Powrót do ori i zobaczymy jak będzie jeździło.
Załączniki
20151207_113850.jpg
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 13:28
Posty: 344 (9/4)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez witek » 11 gru 2015, 20:27

A to co się dzieje że mocy brak? Jakieś inne objawy?
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez gt10r5 » 12 gru 2015, 20:08

Było tak, że brakowało tylniej sondy, prawdopobnie halla w aparacie padły bo po rozgrzaniu gasł.

W czwartek pojechałem do zakładu zajmującego się stricte wydechami/sondami. Wykrecił/rozwiercił pozostałość po sondzie, nagwintował, założył sondę. Dodatkowo złączkę elastyczną wymienił oraz połatał dziurki na rurze idącej do srodkowego tłumika. Mx dużo lepiej się zachowywał. Ciszej, lepszy dół no ale motyw gaśnięcia.
Dodatkowo zaczęło coś stukać w silniku, mechanior – popychacze, może coś więcej.
Do 4tyś normalnie się rozpędzał, powyżej wydawał dziwne dzwięki jakbym ze skóry kogoś obdzierał. Konczył się rozpędzać na 4,5tyś obrotów <nie powiem>

Jednak po przejechaniu, nie wiem 5km (od mechanika do w sumie mechanika) na skrzyżowaniu stałem, zapiszczało coś i zdechła. Próba odpalenia – bez skutku, nawet nie obrócił. Akurat stałem pod ASO opla. Poprosiłem o pomoc, przelecieli z akumulatorem ciężarówkowym na wózku. Z bólem odpaliła ale gdy wrzuciłem bieg to pisk, szarpnięcie i zgasła.
Potem to już szybko poszło, wyleciał cały warsztat opla, wciągli mnie swój plac na górce gdzie czekałem już na taxi. W przyszłym tygodniu będę wiedział coś więcej czy szukać auto szrotu, czy części :|
BTW Dobrze ze do biura aso nie wróciłem. By mi wystawili fakturę na opla tigrę <dupa>
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 13:28
Posty: 344 (9/4)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez mx-3lover » 12 gru 2015, 20:28

Jak jest zdrowa i wszystko inne w dobrym stanie szukaj KL'a. Odpuść to K8.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez gt10r5 » 12 gru 2015, 20:39

Grażyna wyszła za mąż za progi. Tragedii nie ma ale jednak.
Mam do was pytanie: proszę was za dobre piwo informacje o aparacie zapłonowym ale głownie o hallotronach. Wszystko co wiecie. Jeśli wiecie tez jaki to element elektroniczny dokładnie – napięcie, prąd itd.
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 13:28
Posty: 344 (9/4)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez Gared » 12 gru 2015, 20:56

Kl01, czyli to co u siebie masz używka to około 100zł – 120zł. Zagadaj z Maliniakiem, jakieś sprawne kl01 powinien mieć. Zamiast bawić się w reanimację aparatu wsadź gotowy ;)

Chyba że tych informacji potrzebujesz do diagnostyki.
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez gt10r5 » 12 gru 2015, 22:44

Bardziej do zabawy, przez zabawę człowiek najlepiej się uczy. Chciałbym po prostu zebrać możliwie dużo informacji o tym by sam spróbować takiego halla z reanimować. Troszkę zdolności manualnych mam, elektroniki się nie boję, a całkiem możliwe że miałbym gdzie takie hallotrony dostać nowe.
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 13:28
Posty: 344 (9/4)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez gt10r5 » 30 gru 2015, 14:04

Mazda do sprzedania za małe pieniądze. Silnik do wymiany. Na części będzie to okazja.
Bardzo proszę o oferty.
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 13:28
Posty: 344 (9/4)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez gt10r5 » 30 mar 2016, 12:31

Odświeżam.
Miał się mx sprzedać, poźniej miał wskoczyć silnik k8 zdrowy. W końcu wyszło jednak inaczej. Autko odebrałem wraz z grupą łódzką od mechanika p. Marka Łyżwy z ul Pabianickiej 177 Łódź – którego serdecznie polecam jako mechanika w Łodzi dla kazdego z waszych aut.

Po namowach chłopaków postanowiłem podejść do sprawy inaczej: poszukać kl, włożyć i mieć poważniejszego mx. Tak też się stało, pod granicą woj łódzkiego zakupiłem takowy kl-de. Wynająłem garaż. Został ten silnik już rozebrany, w trakcie czyszczenia.
Wał do pomiarów, głowice do planowania, cześci do zamówienia. Poźniej wyciagnąć k8, zrobić porządek z osprzętem.
Wiecej zdjęc, info, będzie po zrobionej robocie.
Załączniki
20160329_212424.jpg
12919487_980763535334337_542491958_o.jpg
12903912_980763525334338_779262632_o.jpg
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 13:28
Posty: 344 (9/4)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez Piotrek_154 » 30 mar 2016, 13:06

Dobrze, że dałeś się namówić :) Marka ja Ci poleciłem, bo człowiek jest solidny.
Widać mojego mx-a na zdjęciu, no i zupę tłokową :D
Best ET: Czaplinek '15 17,813, Ryki '15 17,808
Moderator EC/NM
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 12 lip 2014, 15:21
Posty: 865 (39/14)
Skąd: Łódź
Auto: 3 BK '05r HB 1.6 Z6-VE
MX-3 KL-DE

Postprzez gt10r5 » 5 cze 2016, 22:53

20160227_144836.jpg

Witajcie.
Do tematu przysiadałem wielokrotnie ale dzisiaj zamieszczę go na stronie.
Mx dostał nowe serce – kl-de wraz z kompem kl-07 przepływką je50, ori dolotem i wylotem. Silnik został kupiony w stanie „dobrym” od pewnego pana na wsi który sam sobie remontuje swoje samochody. Po otwarciu pokryw zaworów i miski olejowej zapadła decyzja by otwierać dalej z powodu gęstego bigosu na wałkach od góry a od dołu na smoku, osłonie i plastrze bloku. Poźniej było już lepiej. Uszczelki pod głowicami dobre, gładzie cylindrów także, pierścienie zalepione nagarem jak i tłoki były czarne ale po oczyszczeniu wszystko dobrze wyglądało. Pomimo że części wyglądały dobrze to szkoda tak to zostawiac. Zostały zamówione części jak panewki, uszczelki, uszczelniacze itd itp...
Montaż, przygotowanie głowic, pomiary bloku, wału itd powierzone zostały Majki88 który dużo czasu przy tym spędził żeby skonczyc ten projekt. Wszystko w nominale, oryginale kosztujące fortunę ale jak się powiedziało a to warto powiedziec b. Koniec końców silnik do budy trafił, silnik odpalił i się dociera.
Tu od razu pragnę podziękować Majkiemu, Dwojasowi, Biniu a także reszcie Grupy Łódzkiej która mi pomagała czy rękami do pracy czy dobrymi radami. Dużo też mi to dało do myślenia, nabyłem dzieki temu wiele doświadczenia jak taki swap wygląda od kuchni, na co zwracać uwagę, wszelkie sprawy logistyczne, zaopatrzenia, organizacji czasu pracy itd.
Teraz silnik ma przejechane ponad 230km. Lubi spalić olej, bardzo lubi palić benzynę (16l/100km) także nic tylko się cieszyć z swapu.
Załączniki
20160402_143803.jpg
20160524_210354.jpg
20160525_212652.jpg
20160530_214830.jpg
20160601_150303.jpg
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 13:28
Posty: 344 (9/4)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy