
MX-3 EC KL-ZE
W weekend postanowiłem sprawdzić, ile pali mazda bez pałowania.
To było straszne, jechałem do Wawy + jazda po Wawie....nie przekraczając 3 tys obrotów. Spalanie wyszło niecałe 9l. Dokładnie 8,9 l.
Brii...z całym szacunkiem, ciężko mi uwierzyć w te spalanie o którym kiedyś pisałeś.
To było straszne, jechałem do Wawy + jazda po Wawie....nie przekraczając 3 tys obrotów. Spalanie wyszło niecałe 9l. Dokładnie 8,9 l.
Brii...z całym szacunkiem, ciężko mi uwierzyć w te spalanie o którym kiedyś pisałeś.
- Od: 20 paź 2003, 09:07
- Posty: 897
- Skąd: Pułtusk
- Auto: MX-3
moja na miescie bierze 14-16l zalezy od stylu jazdy, ale za to trasa 9-10lMorder napisał(a):W weekend postanowiłem sprawdzić, ile pali mazda bez pałowania.
To było straszne, jechałem do Wawy + jazda po Wawie....nie przekraczając 3 tys obrotów. Spalanie wyszło niecałe 9l. Dokładnie 8,9 l.
P.S. Fajnie ze jednak nie sprzedales mx-3
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)
Moja Madzia ;)
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)
Moja Madzia ;)
Morder napisał(a):Dokładnie 8,9 l.
Brii...z całym szacunkiem, ciężko mi uwierzyć w te spalanie o którym kiedyś pisałeś.
Piątka od FS jest o ~25% dłuższa – odejmij 25% od 8,9l
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):Morder napisał(a):Dokładnie 8,9 l.
Brii...z całym szacunkiem, ciężko mi uwierzyć w te spalanie o którym kiedyś pisałeś.
Piątka od FS jest o ~25% dłuższa – odejmij 25% od 8,9l
eee, przecież napisałem, że nie przekraczałem 3 tys obrotów, więc co ma tutaj piątka od FS ?
- Od: 20 paź 2003, 09:07
- Posty: 897
- Skąd: Pułtusk
- Auto: MX-3
wronx napisał(a):Może to że na trasie jadąc piątką masz niższe obroty z trybikiem od FS
Dokładnie
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
wronx napisał(a):Morder napisał(a):więc co ma tutaj piątka od FS
Może to że na trasie jadąc piątką masz niższe obroty z trybikiem od FS
czyi przy takich samych obrotach wyższa prędkość = mniej paliwa na pokonanie danego dystansu, dobrze rozumuje ?:)
Morder napisał(a):ehhh...nic juz nie kumam heheheh
Chcąc przejechać 100km na piątce zwykłej przy 3000obr/min zajmie Ci to 66 minut, na piątce od FSa przy 3000obr/min 50 minut.
Na każdy obrót wału w obu przypadkach zużywasz tyle samo paliwa ale:
Zwykła piątka: 3000obr/min * 66 minut = 198 000obr.
Piątka od FSa: 3000obr/min * 50 minut = 150 000obr.
Przy piątce od FSa silnik na tym samym dystansie wykona mniej obrotów wału. Jasne?
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
hmmm wydaje mi się że nie dokońca jest tak jak piszecie.
Rozumię że zwiększając szybkość po przez zmiane przełożeń zmniejszamy trybik tak
bo chyba o tym rzecz mówi
Skoro tak to jeśli zmniejszyliśmy przełożenie zwiększyliśmy tym samym opór dla silnika. A skoro tak to znaczy to że auto przy tej samej prędkości obrotowej w żadnym wypadku nie spali tej samej ilości paliwa.
To tak jak by wcisnąć lekko hamulec i jechać na 3000 rpm. I co
spali wtedy tyle samo paliwa hmmmm nie wydaje mi się.
Mnie w ten sposób nie przekonujecie
Rozumię że zwiększając szybkość po przez zmiane przełożeń zmniejszamy trybik tak
Skoro tak to jeśli zmniejszyliśmy przełożenie zwiększyliśmy tym samym opór dla silnika. A skoro tak to znaczy to że auto przy tej samej prędkości obrotowej w żadnym wypadku nie spali tej samej ilości paliwa.
To tak jak by wcisnąć lekko hamulec i jechać na 3000 rpm. I co
Mnie w ten sposób nie przekonujecie
Może dawki paliwa nie są identyczne, ale są większe nieproporcjonalnie do uzyskanej różnicy w prędkości, z resztą ten silnik ma tak duży zapas mocy i momentu w stosunku do wagi tego samochodu (i jego oprów), że za bardzo większego obciążenia nie odczuwa 
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Zapatrzyłeś się na jakąś blondinę?
Na szczęście nie ma tragedii. Tyle, że portfel ucierpi. To kara za to, że chciałeś ją sprzedać 
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
- Od: 28 wrz 2005, 07:23
- Posty: 1181
- Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
- Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości