Mazda 323C BA BP '95r 1.8 16V

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Bo_Lo » 15 gru 2012, 11:59

<spoko>
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez adamax4 » 16 gru 2012, 23:37

Widzę, że masz kierownicę z mazdy 3. Pasowała bez większych przeróbek?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez asterf » 17 gru 2012, 01:12

masz airbaga?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie


Postprzez rafał88 » 17 gru 2012, 09:42

Pozwolilem sobie wziasc zdjedcie i zauwzyc ze bez wpomagaczy sie nie obeszlo :) tylko zastanawia mnie to w sloiku :D czyzby bimberek ?? :P
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez asterf » 17 gru 2012, 15:36

adamax4 napisał(a):Mam.
no to byś musiał przecierać szlaki :( . Wiesz, że z tego co wiem (może ktoś mnie poprawi) taśma od airbaga robi Ci też za przewód od klaksonu. Czyli albo poduszka od Ciebie i taśma do niej musiała by podejść do tej nowej kierownicy. Może nawet nie poduszka tylko sama taśma, ale z poduszki musiałbyś wtedy zrezygnować...

Albo opcja, że kupisz kiere z poduszką i taśmą od trójki i wtyczka tej taśmy CI podejdzie do gniazda które masz wypuszczone, jak nie to może jakoś da się to przerobić, ale to wtedy też bym poduszkę odpuścił, bo przy przerabianiu albo potem mogła by wywalić od takich przeróbek. ;)

Jak to u mnie wyglądało to postaram się niedługo wrzucić relację, ja nie mam poduszki i klakson był na takim patencie, musiałem część starej kierownicy wyciąć i przykręcić do nowej

BTW jak coś mam do sprzedania poduchę z Mazdy 3 :)

arafal21 napisał(a):Pozwolilem sobie wziasc zdjedcie i zauwzyc ze bez wpomagaczy sie nie obeszlo tylko zastanawia mnie to w sloiku czyzby bimberek


:D hehe jakbym nie miał grzejnika to bym może i takim specyfikiem się dogrzewał. A z tymi browarami to niestety nie moje, zostały po jakichś robotach mojego brata. Powiem CI że chciałbym mieć jakichś maździarzy w mieście i razem z nimi dłubać i spijać browarki! Do tego przy temp 20+. Niestety ja robiłem sam i miałem takie warunki, że tylko robić i zmykać. Raz z tatą browarka obaliłem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez adamax4 » 17 gru 2012, 16:31

Dzięki za odpowiedź. Najważniejsze dla mnie, żeby wielowpust pasował, a sprawę podłączenia klaksonu i poduchy, to sobie ogarnę. Chciałbym jeszcze wykorzystać przyciski na kierownicy, żeby sterować komputerkiem pokładowym. Jak wrzucisz relację, to chętnie obejrzę.

Jakbyś poduchę oddawał za niewielkie pieniądze, to bym wziął.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez asterf » 17 gru 2012, 17:09

Wielowypust pasuje :)
Widzę, że nieźle modzisz ze swoim autkiem, kosmos. Pogratulować :D Po obejrzeniu Twojego wątku na 323klub nie wątpię, że sobie wszystko przerobisz :) Co do poduchy to proponuj na pw
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez asterf » 18 gru 2012, 19:52

Panowie byłem w warsztacie Japan Service w Gdynii. Mieli urządzonko niby pod wszystkie auta azjatyckie, widziałem jak podpinali to pod gniazdo diagnostyczne. Niby nie pokazało u mnie w silniku żadnych błędów chociaż mam zaślepiony EGR, a test wykonywano na uruchomionym zapłonie, silnika nie odpalano.

Mówiłem im, że na forum czytałem o kodach błyskowych i że na pewno miałbym przynajmniej błąd EGR, to upierali się że kody błyskowe to dosyć uboga diagnostyka i o takich urządzeniach jak mają niewiele osób i warsztatów w Polsce wie. Także, że diagnostyka błyskowa lipa, a ich sprzęcior ok. Teraz nie wiem co mam o tym myśleć? Ponoć zaślepienie EGR nie zawsze wiąże się z błędem EGR, u was jak mieliście?

Nie chodzi mi już o samo EGR, ale o realność tej ich diagnostyki (może błyskowe coś więcej pokażą) – mam problem z obrotami, wszystko jest cacy, ale jak odpalam silnik zimny albo jak rozgrzany jest i dojeżdżam np do świateł (zwalniam do zera) to obroty spadają za nisko i silnik nie równo chodzi, kopci bardziej niż normalnie – po czym po chwili się stabilizuje wszystko i jest ok. Co może tu być przyczyną – jakieś pomysły?

TPS wyregulowany... koleś z tego warsztatu mówił, że kiedyś jeździł xedosem i miał to samo, żeby się nie przejmować... Robiłem remont silnika i przed tym tego nie było, chce jednak ten problem ogarnąć... Czy to może być przez zaślepiony EGR?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez asterf » 28 sty 2013, 18:16

Panowie był wypadek... Co zrobić.
Opcje:
– sprzedać wszystko na części
– kupić Cetkę 1,3 po taniości i robić swapa ( i tu proszę o info co oprócz silnika trzeba przekładać )
miałoby to jakiś sens, bo silnik świeżynka po remoncie, oleju nie brał, zalany full syntetykiem motula i od regenerowana instalacja lpg
ewentualnie jeszcze pytanie do jakich modeli mazdy i nie tylko by ten silnik podszedł, bo chyba do jakiegoś forda też?
Obrazek

Liczę ja jakieś mądre rady :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez Bartg » 28 sty 2013, 18:24

O kurde przykro :( Współczuję :( Ja bym kupował 1.3 i przekładał ile się da – silnik, hamulce, zawias, można za grosze taką Cetkę kupić teraz.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez szalik » 28 sty 2013, 18:45

uuu szkoda Ceetki :(( ale tak jak Bartg pisał przeekładaaj ;)
Powodzenia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2010, 16:01
Posty: 286
Skąd: Dębica
Auto: Mazda 323 C 1,5 '96r

Postprzez asterf » 28 sty 2013, 19:06

no właśnie jestem ciekaw ile trzeba przełożyć, ktoś dokładniej wie?

Ale opcję sprzedania też rozważam, Panowie jacyś chętni na silnik itd?
Remont obejmował, wymianę pierścieni na Rikkena, głowica i zawory były ok, brak luzów itd, tylko lekko zeszlifowane zawory i planowanie. Uszczelka pod głowicę poszła Erlinga, wydechowy Reinza i dolotowy Ajusa. Wszystko było doczyszczone do gołego aluminium, wymienione uszczelniacze wałków na Erlinga. Przewody zapłonowe i świece wymianiane, NGK prawie nowe...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez kamil_d91 » 28 sty 2013, 20:41

Jeżeli tyle pracy włożyłeś w silnik to nie warto sprzedawac.Części nie są aż tak drogie i myślę że jeszcze można by ją uratowac.Opowiedz o zniszczeniach wewnętrznych,co jest do wymiany?
"Pal gumę a nie dusze.."
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2012, 00:02
Posty: 91
Skąd: Leżajsk,woj. podkarpackie
Auto: Mazda 323f BA,Z5,95r

Postprzez asterf » 28 sty 2013, 21:04

strasznie mi szkoda, ale te auta nie są aż tak wartościowe, żeby płacić wielokrotność auta, aż tak na cacy ona nie była. Mieszkam gdzie indziej, a gdzie indziej zrzuciłem auto, od spodu dokładnie nie obejrzałem, troche w szoku byłem. Ale tam poszła ostro pewnie podłużnica, chłodnica skasowana. Dzisiaj oglądał to z moim ojcem jakich blacharz, zajrzał i powiedział że macpherson do wymiany nawet...
Że on za samą robotę bierze 1000zł + części. No chyba, że weźmie 1/3 jak dostanie gołe auto i poprosze go tylko o wspawanie pasa przedniego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez luki_92_92 » 28 sty 2013, 21:12

a taka opcja – Cetka z B3, swapujesz silnik a to co zostanie sprzedajesz na części lub zostawiasz sobie części na wszelki wypadek na przyszłość? :)

a co do twojego pytania do czego pasuje ten silnik to BP pasuje napewno do 323F BG, 323F BA, pewnie do 323S i 323P też by podeszło, do MX-3 też chyba się powinno dać włożyć (skoro jest wersja z B6 to swap B6-BP powinien być możliwy) i pewnie do kilku innych modeli pasuje a których nie wymieniłem z braku pewności :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez asterf » 30 sty 2013, 18:58

dzisiaj trochę się to tego dobrałem, pękła obudowa skrzyni. Pytanie czy skrzynia od 1,3 podchodzi plug and play? Czy trzeba też drążek, wysprzęglik wymieniać?.

Kółko na pompie wspomagania, skrzywione lekko. Widziałem, że nie jest rozbieralne chyba. Pytanie czy pompa wspomagania podchodzi też z 1,5 np?

Jedyna dobra wiadomość, to silnik pali i chodzi :) Ale to nie wiele daje, jedynie możliwy zysk ze sprzedaży, bo tak to chyba się skończy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez Bo_Lo » 31 sty 2013, 10:42

Zdrowe BP nielatwo znaleźc.pasuje tez do 626,323f bj.ja bym szukal mx3 albo 323f ba z zajechanym motorem i przekladal

Wysłane z mojego WT19i
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez dziadowy » 31 sty 2013, 12:22

Współczuje asterf, dbałeś o nią! Popieram kolege wyżej, jeśli remontowałeś silnik to powinien jeszcze Ci posłużyć. Znajdź coś z zajechanym serduchem i podmieniaj:) Pozdrawiam!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2012, 19:57
Posty: 238
Skąd: Olsztyn i okolice
Auto: Mazda 323c BA / 1,3 / 1995
Honda Civic EJ9/ 1.4 / 1998

Postprzez asterf » 31 sty 2013, 17:43

problem taki, że ja jeżdżę dosyć dużo i mam lpg w tej budzie zarejstrowane... Jak kupię dawcę, to z lpg się pożegnam, przynajmniej legalnie to by nie mogło funkcjonować... Chyba że gazownicy robią jakieś takie numery jak się da w łapę, nie wiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy