Mazda MX-3 EC KL '93
Długo nic nie pisałem bo w sumie za bardzo nie ma o czym. Mazda jeździ nie sprawia za dużo problemów leje benzynę i jeżdżę. Z takich ostatnich zmian czy modyfikacji zakupiłem nowe opony letnie a właściwie wiosenno zimowe na gorące lato będę musiał je chyba zdjąć z racji tego że są to super miękkie opony: profil xr01 185/55 r15 mieszanka super miękka z przodu z tyłu miękka.
Trakcja na nich jest świetna natomiast mają bardzo miękka gumę co skutkuje bardzo dużym hałasem przy prędkościach powyżej 60km/h w mieście da się wytrzymać w trasie już tak średnio. Dodatkowo ostatnio zakupiłem sprężyny obniżające do mx3 firmy vogtland. I tu mam problem. Założyłem je, jeżdżę już ponad 2 tygodnie i przód jakoś tam siedzi Ale tył jest taka koza ze masakra. Nawet wozilem w bagażniku worki aby dociazyc tył i wtedy faktycznie siedział nisko natomiast po wyjęciu dalej koza. Przy wymianie sprężyn wymieniłem również poduszki amortyzatorów przód i tył oraz przednie łączniki stabilizatora. Jakby ktoś miał pomysł dlaczego auto tak wysoko stoi i co zrobić aby usiadł to byłbym wdzięczny za rady.
Trochę zdjęć:
Tak siedzi po ponad 2 tygodniach:
I standardowo po wymianie opon były testy jak dużo one dadzą, efekt chyba mówi sam za siebie:
Trakcja na nich jest świetna natomiast mają bardzo miękka gumę co skutkuje bardzo dużym hałasem przy prędkościach powyżej 60km/h w mieście da się wytrzymać w trasie już tak średnio. Dodatkowo ostatnio zakupiłem sprężyny obniżające do mx3 firmy vogtland. I tu mam problem. Założyłem je, jeżdżę już ponad 2 tygodnie i przód jakoś tam siedzi Ale tył jest taka koza ze masakra. Nawet wozilem w bagażniku worki aby dociazyc tył i wtedy faktycznie siedział nisko natomiast po wyjęciu dalej koza. Przy wymianie sprężyn wymieniłem również poduszki amortyzatorów przód i tył oraz przednie łączniki stabilizatora. Jakby ktoś miał pomysł dlaczego auto tak wysoko stoi i co zrobić aby usiadł to byłbym wdzięczny za rady.
Trochę zdjęć:
Tak siedzi po ponad 2 tygodniach:
I standardowo po wymianie opon były testy jak dużo one dadzą, efekt chyba mówi sam za siebie:
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Hmm po numerze są to spręzyny które obniżają o 35mm to powinno juz troszke usiąść. Szkoda, ze nie wziales od razu wersji -50 bo chyba do mx-3 tez sa takie?
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Czarek auto jest dayli więc odpada tak duże obniżenie z czasem i tak to siedzę więcej niż te -35mm.
Mx3-lover
Amory mam chyba seryjne z tyłu , w planach jak to bardzo długo będzie mi siadać mam utwardzenie amortyzatorów tak jak ma to Misiak u siebie w 323bg gt gdzie ma takie same sprężyny co ja zrobione. Zgadza się tył jest lekki Ale sprężyny chyba powinny ten fakt uwzględniać skoro są do mx3
Tak siedział jak miał załadowane jakieś 150kg w workach:
Mx3-lover
Amory mam chyba seryjne z tyłu , w planach jak to bardzo długo będzie mi siadać mam utwardzenie amortyzatorów tak jak ma to Misiak u siebie w 323bg gt gdzie ma takie same sprężyny co ja zrobione. Zgadza się tył jest lekki Ale sprężyny chyba powinny ten fakt uwzględniać skoro są do mx3
Tak siedział jak miał załadowane jakieś 150kg w workach:
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
No i co ze daily? Tez mam auto na co dzien i springi vogtlanda -50
z workami w bagazniku wyglada swietnie ![usmiech :)](./images/smilies/usmiech.GIF)
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Panowie co możecie powiedzieć o tych vogtlanda'ch? Chcę troszkę posadzić swoją mazdę, bo prześwit między oponą a nadkolem jest straszny, ale nie chcę też mieć jakiegoś karko-łamacza. O tych Vogtlandach nie ma za dużo na forum.
Z workami wyglądał ok ale przecież nie mogłem w nieskończoność jeździć z nimi bo to spory dodatkowy ciężar ![zeby :D](./images/smilies/zeby.GIF)
Co do sprężyn znalazłem je przez przypadek jako nówki i udało się kupić za fajne nieduże pieniądze. Jest twardziej na dziurach niż na serii natomiast w moim odczuciu to lepiej bo po dziurach mogę jechać z troszkę większa prędkością niż wcześniej nie bojąc się o to że przytre czymś. Vogtlandy Ogólnie z tego co ja się dowiadywalem przed kupnem są dosyć polecane jako dobre sprężyny ale właśnie nie jako super twarde. Ogólnie z samych sprężyn jestem zadowolony jednak żeby mi ten tył usiadł bo kurczę ile czasu można czekać.
Z takich rzeczy jeszcze eksploatacyjnych. Przedwczoraj zrobiłem regenerację tylnego zacisku gdyż wcześniej sam z siebie mi stanął i przegrzalem zarówno klocek jak i tarcze. W środku nie wyglądał źle ale musiałem to zrobić. Wczoraj nastawiłem szyberdach, nie chciał się otwierać, okazało się że trzeba pozbyć się syfu który blokował ruch szyberdachu nasmarowalem przy okazji wszystkie uszczelki i wszystko działa elegancko teraz.
Co do sprężyn znalazłem je przez przypadek jako nówki i udało się kupić za fajne nieduże pieniądze. Jest twardziej na dziurach niż na serii natomiast w moim odczuciu to lepiej bo po dziurach mogę jechać z troszkę większa prędkością niż wcześniej nie bojąc się o to że przytre czymś. Vogtlandy Ogólnie z tego co ja się dowiadywalem przed kupnem są dosyć polecane jako dobre sprężyny ale właśnie nie jako super twarde. Ogólnie z samych sprężyn jestem zadowolony jednak żeby mi ten tył usiadł bo kurczę ile czasu można czekać.
Z takich rzeczy jeszcze eksploatacyjnych. Przedwczoraj zrobiłem regenerację tylnego zacisku gdyż wcześniej sam z siebie mi stanął i przegrzalem zarówno klocek jak i tarcze. W środku nie wyglądał źle ale musiałem to zrobić. Wczoraj nastawiłem szyberdach, nie chciał się otwierać, okazało się że trzeba pozbyć się syfu który blokował ruch szyberdachu nasmarowalem przy okazji wszystkie uszczelki i wszystko działa elegancko teraz.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Vogtlandy sa swietne. W 323F nie ma zbytnio roznicy w twardosci pomiedzy nimi a ori. Moze delikatnie twardziej jest. Sa dosc drogie dlatego malo popularne
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Ja u siebie czuję różnice ze jest twardziej ale o to mi przecież chodziło więc jestem zadowolony.
Zatem rozumiem że nikt nie ma żadnego pomysłu dlaczego ten tył nadal siedzi bardzo wysoko o wiele wyżej niż na ori sprężynach i co z tym fantem zrobić?
Zatem rozumiem że nikt nie ma żadnego pomysłu dlaczego ten tył nadal siedzi bardzo wysoko o wiele wyżej niż na ori sprężynach i co z tym fantem zrobić?
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Hm.A amortyzatory sprawne? Mialem podobnie jak w BF wymieniłem z tyłu sprężyny na twardsze przy niesprawny jest amorach.Zrobiła się właśnie taką twarda koza.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Nie wiem na ile to obiektywne, natomiast na przeglądzie przód miałem ok 90% sprawności amorow w tył prawie 80%.
Ale chyba wynika ze i tak te amory pójdą do regeneracji i usztywnienia więc narazie chyba po prostu będę tak jeździć.
Ale chyba wynika ze i tak te amory pójdą do regeneracji i usztywnienia więc narazie chyba po prostu będę tak jeździć.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Hmmm malo mozliwe ale moze odboj jakims cudem zle zalozony, zablokowany, za dlugi... ale raczej bo_lo ma racje.
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Wyniki ze stacji diagn. O skuteczności amorow można sobie użyć jako rozpałka co najwyżej.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
A więc amory pójdą do regeneracji utwardzenia i może uda mi się jeszcze to ogarnąć przed Poznaniem.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
nie lepiej nowe gazowe kupic?
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Ja wiem czy lepiej? Na pewno drożej A są polecani magicy w Poznaniu którzy dobrze i za nieduże pieniądze modyfikuja amortyzatory utwardzaja je indywidualnie i przy okazji regeneruja. Wiadomo żywotność będzie niższa niż nowych amorow ale dają gwarancję więc myślę że nie będzie źle.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
A więc mazda przeżyła mega zlot w Poznaniu, dała radę, wiem natomiast co trzeba poprawić aby móc jeszcze lepsze czasy wykrzesać z potencjał jest także nic tylko modyfikować. Hamulce nie były złe natomiast jak chciało się trochę agresywnie już nie dawały rady, zawiecha myślę radziła sobie naprawdę nieźle i tutaj oprócz utwardzenia amorow nic nie planuje natomiast opony. Nie ukrywam dobieralem je pod 1/4 i tutaj na Poznaniu radziły sobie lekko mówiąc średnio. 2 okrążenia to było maks potem zaczynały pływać i nie trzymały już tak dobrze dodatkowo ich wielkość 185 jak na mx3 to trochę za mało jak na Poznań i w zakrętach było to czuć że niestety to za mało. Silnik dał radę myślę że jak na 1 raz na torze nie było źle z każdą sesją coraz lepsze czasy więc to też sporo mówi. Pierwszy mój taki występ i mam nadzieję nie ostatnio bo frajdy co niemiara.
Dodam jeszcze tutaj video chyba z najlepszej sesji i tutaj wielkie podziękowania dla kolegi risto77, pokazał punkty hamowań oraz poprawny tor jazdy i udało się jeszcze czasu urwać. Zaczynałem z czasem 2.15 finalnie udało się zejść do 2.08 więc myślę że jest nieźle jak na 1 raz ale jeszcze można lepiej![zeby :D](./images/smilies/zeby.GIF)
Dzięki wszystkim za zlot można było pogadać pośmiać się pooglądać inne KL pod maską i nie tylko oraz oczywiście pościgać się na torze. Do zobaczenia za rok mam nadzieję![zeby :D](./images/smilies/zeby.GIF)
![Obrazek](http://www.mazdaspeed.pl/forum/download/file.php?id=133703&mode=view)
Dodam jeszcze tutaj video chyba z najlepszej sesji i tutaj wielkie podziękowania dla kolegi risto77, pokazał punkty hamowań oraz poprawny tor jazdy i udało się jeszcze czasu urwać. Zaczynałem z czasem 2.15 finalnie udało się zejść do 2.08 więc myślę że jest nieźle jak na 1 raz ale jeszcze można lepiej
Dzięki wszystkim za zlot można było pogadać pośmiać się pooglądać inne KL pod maską i nie tylko oraz oczywiście pościgać się na torze. Do zobaczenia za rok mam nadzieję
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Ale ten Xedos idzie... ![oczko ;)](./images/smilies/oczko.GIF)
Dzięki za wspólną sesję i filmiki.
Dzięki za wspólną sesję i filmiki.
- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2293 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
Idzie aż za dobrze w porównaniu do mx3 chociaż na prostych doganiam ![zeby :D](./images/smilies/zeby.GIF)
Również dzięki mam nadzieję że za rok Ty mnie będziesz musiał gonić![zeby :D](./images/smilies/zeby.GIF)
Dorzucę może jeszcze kilka fotek ze zlotu:
Również dzięki mam nadzieję że za rok Ty mnie będziesz musiał gonić
Dorzucę może jeszcze kilka fotek ze zlotu:
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości