Mazda MX-3 EC KL '93

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez marcinowozniako » 5 kwi 2017, 20:47

Długo nic nie pisałem bo w sumie za bardzo nie ma o czym. Mazda jeździ nie sprawia za dużo problemów leje benzynę i jeżdżę. Z takich ostatnich zmian czy modyfikacji zakupiłem nowe opony letnie a właściwie wiosenno zimowe na gorące lato będę musiał je chyba zdjąć z racji tego że są to super miękkie opony: profil xr01 185/55 r15 mieszanka super miękka z przodu z tyłu miękka.
Trakcja na nich jest świetna natomiast mają bardzo miękka gumę co skutkuje bardzo dużym hałasem przy prędkościach powyżej 60km/h w mieście da się wytrzymać w trasie już tak średnio. Dodatkowo ostatnio zakupiłem sprężyny obniżające do mx3 firmy vogtland. I tu mam problem. Założyłem je, jeżdżę już ponad 2 tygodnie i przód jakoś tam siedzi Ale tył jest taka koza ze masakra. Nawet wozilem w bagażniku worki aby dociazyc tył i wtedy faktycznie siedział nisko natomiast po wyjęciu dalej koza. Przy wymianie sprężyn wymieniłem również poduszki amortyzatorów przód i tył oraz przednie łączniki stabilizatora. Jakby ktoś miał pomysł dlaczego auto tak wysoko stoi i co zrobić aby usiadł to byłbym wdzięczny za rady.
Trochę zdjęć:
Tak siedzi po ponad 2 tygodniach:
20170405_145843~2.jpg
20170319_174334~2.jpg
20170319_114827~2.jpg
20170316_091609~2.jpg

I standardowo po wymianie opon były testy jak dużo one dadzą, efekt chyba mówi sam za siebie:
20170304_020008~2.jpg
20170304_025342~2.jpg
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez czarek1991 » 5 kwi 2017, 21:19

Hmm po numerze są to spręzyny które obniżają o 35mm to powinno juz troszke usiąść. Szkoda, ze nie wziales od razu wersji -50 bo chyba do mx-3 tez sa takie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez mx-3lover » 5 kwi 2017, 21:38

Tył jest lekki. Masz amory z BG?
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez marcinowozniako » 5 kwi 2017, 21:49

Czarek auto jest dayli więc odpada tak duże obniżenie z czasem i tak to siedzę więcej niż te -35mm.

Mx3-lover
Amory mam chyba seryjne z tyłu , w planach jak to bardzo długo będzie mi siadać mam utwardzenie amortyzatorów tak jak ma to Misiak u siebie w 323bg gt gdzie ma takie same sprężyny co ja zrobione. Zgadza się tył jest lekki Ale sprężyny chyba powinny ten fakt uwzględniać skoro są do mx3 :D
Tak siedział jak miał załadowane jakieś 150kg w workach:
20170329_170411~2.jpg
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez czarek1991 » 6 kwi 2017, 06:57

No i co ze daily? Tez mam auto na co dzien i springi vogtlanda -50 :D z workami w bagazniku wyglada swietnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez Eshiru » 6 kwi 2017, 09:59

Panowie co możecie powiedzieć o tych vogtlanda'ch? Chcę troszkę posadzić swoją mazdę, bo prześwit między oponą a nadkolem jest straszny, ale nie chcę też mieć jakiegoś karko-łamacza. O tych Vogtlandach nie ma za dużo na forum.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2015, 14:47
Posty: 180 (9/2)
Skąd: Sopot
Auto: Volvo v50 2.0D

Postprzez marcinowozniako » 6 kwi 2017, 10:43

Z workami wyglądał ok ale przecież nie mogłem w nieskończoność jeździć z nimi bo to spory dodatkowy ciężar :D

Co do sprężyn znalazłem je przez przypadek jako nówki i udało się kupić za fajne nieduże pieniądze. Jest twardziej na dziurach niż na serii natomiast w moim odczuciu to lepiej bo po dziurach mogę jechać z troszkę większa prędkością niż wcześniej nie bojąc się o to że przytre czymś. Vogtlandy Ogólnie z tego co ja się dowiadywalem przed kupnem są dosyć polecane jako dobre sprężyny ale właśnie nie jako super twarde. Ogólnie z samych sprężyn jestem zadowolony jednak żeby mi ten tył usiadł bo kurczę ile czasu można czekać.

Z takich rzeczy jeszcze eksploatacyjnych. Przedwczoraj zrobiłem regenerację tylnego zacisku gdyż wcześniej sam z siebie mi stanął i przegrzalem zarówno klocek jak i tarcze. W środku nie wyglądał źle ale musiałem to zrobić. Wczoraj nastawiłem szyberdach, nie chciał się otwierać, okazało się że trzeba pozbyć się syfu który blokował ruch szyberdachu nasmarowalem przy okazji wszystkie uszczelki i wszystko działa elegancko teraz.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez czarek1991 » 6 kwi 2017, 14:19

Vogtlandy sa swietne. W 323F nie ma zbytnio roznicy w twardosci pomiedzy nimi a ori. Moze delikatnie twardziej jest. Sa dosc drogie dlatego malo popularne
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez marcinowozniako » 8 kwi 2017, 11:55

Ja u siebie czuję różnice ze jest twardziej ale o to mi przecież chodziło więc jestem zadowolony.

Zatem rozumiem że nikt nie ma żadnego pomysłu dlaczego ten tył nadal siedzi bardzo wysoko o wiele wyżej niż na ori sprężynach i co z tym fantem zrobić?
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Bo_Lo » 8 kwi 2017, 12:16

Hm.A amortyzatory sprawne? Mialem podobnie jak w BF wymieniłem z tyłu sprężyny na twardsze przy niesprawny jest amorach.Zrobiła się właśnie taką twarda koza.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez marcinowozniako » 8 kwi 2017, 13:30

Nie wiem na ile to obiektywne, natomiast na przeglądzie przód miałem ok 90% sprawności amorow w tył prawie 80%.

Ale chyba wynika ze i tak te amory pójdą do regeneracji i usztywnienia więc narazie chyba po prostu będę tak jeździć.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez czarek1991 » 8 kwi 2017, 13:33

Hmmm malo mozliwe ale moze odboj jakims cudem zle zalozony, zablokowany, za dlugi... ale raczej bo_lo ma racje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez Bo_Lo » 8 kwi 2017, 13:48

Wyniki ze stacji diagn. O skuteczności amorow można sobie użyć jako rozpałka co najwyżej.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez marcinowozniako » 8 kwi 2017, 14:19

A więc amory pójdą do regeneracji utwardzenia i może uda mi się jeszcze to ogarnąć przed Poznaniem.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez czarek1991 » 8 kwi 2017, 15:40

nie lepiej nowe gazowe kupic?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez marcinowozniako » 9 kwi 2017, 02:02

Ja wiem czy lepiej? Na pewno drożej A są polecani magicy w Poznaniu którzy dobrze i za nieduże pieniądze modyfikuja amortyzatory utwardzaja je indywidualnie i przy okazji regeneruja. Wiadomo żywotność będzie niższa niż nowych amorow ale dają gwarancję więc myślę że nie będzie źle.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez marcinowozniako » 30 kwi 2017, 15:55

A więc mazda przeżyła mega zlot w Poznaniu, dała radę, wiem natomiast co trzeba poprawić aby móc jeszcze lepsze czasy wykrzesać z potencjał jest także nic tylko modyfikować. Hamulce nie były złe natomiast jak chciało się trochę agresywnie już nie dawały rady, zawiecha myślę radziła sobie naprawdę nieźle i tutaj oprócz utwardzenia amorow nic nie planuje natomiast opony. Nie ukrywam dobieralem je pod 1/4 i tutaj na Poznaniu radziły sobie lekko mówiąc średnio. 2 okrążenia to było maks potem zaczynały pływać i nie trzymały już tak dobrze dodatkowo ich wielkość 185 jak na mx3 to trochę za mało jak na Poznań i w zakrętach było to czuć że niestety to za mało. Silnik dał radę myślę że jak na 1 raz na torze nie było źle z każdą sesją coraz lepsze czasy więc to też sporo mówi. Pierwszy mój taki występ i mam nadzieję nie ostatnio bo frajdy co niemiara.
Dodam jeszcze tutaj video chyba z najlepszej sesji i tutaj wielkie podziękowania dla kolegi risto77, pokazał punkty hamowań oraz poprawny tor jazdy i udało się jeszcze czasu urwać. Zaczynałem z czasem 2.15 finalnie udało się zejść do 2.08 więc myślę że jest nieźle jak na 1 raz ale jeszcze można lepiej :D



Dzięki wszystkim za zlot można było pogadać pośmiać się pooglądać inne KL pod maską i nie tylko oraz oczywiście pościgać się na torze. Do zobaczenia za rok mam nadzieję :D
Obrazek
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez risto77 » 1 maja 2017, 18:40

Ale ten Xedos idzie... ;)
Dzięki za wspólną sesję i filmiki.
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2293 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez marcinowozniako » 1 maja 2017, 18:43

Idzie aż za dobrze w porównaniu do mx3 chociaż na prostych doganiam :D

Również dzięki mam nadzieję że za rok Ty mnie będziesz musiał gonić :D

Dorzucę może jeszcze kilka fotek ze zlotu:
DSC05767.JPG
IMG_20170429_085148.jpg
IMG_20170429_122439_1.jpg
DSC02434.JPG
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy