Mazda 323F BJ 1.5 ZL-DE '99 Bordowa by Serdak
1, 2
Witam wszystkich i przedstawiam moją Bordową BJkę
Historia:
Mazda 323F BJ spodobała mi się jako samochód już od pierwszego kontaktu, sporo czasu przed tym, kiedy zapadła decyzja o rozpoczęciu poszukiwań takiego auta dla mnie. W moim odczuciu to najfajniejszy kompakt z tamtych lat. Czas mijał i w końcu przyszła pora zmienić poprzedni samochód. Zawężając listę potencjalnych kandydatów do udanych modeli japońskich, osiągalnych cenowo, selekcję bez żadnego problemu wygrała 323F BJ. Rozpocząłem polowanie na właściwy egzemplarz.
Warunkiem koniecznym był dobry stan blacharski. Samochód to dla mnie nie tylko środek transportu, ale również (a może przede wszystkim?) źródło radości i narzędzie realizacji szeroko rozumianej motoryzacyjnej zajawki, musi więc cieszyć również oko. Rozglądałem się raczej za egzemplarzami po lifcie z silnikiem 1.6, choć bardzo kusiło czarne wnętrze z kierownicą Nardi – jest świetne. Oglądałem 8 egzemplarzy w różnym wieku i stanie, również jednego bardzo przyzwoitego Sportiva. Ostatecznie trafiłem na Bordową, model przed liftem ale w stanie takim jakiego szukałem. Decyzja zapadła.
Samochód sprowadzony, oczywiście wypicowany do granic możliwości a nawet nieco ponad to, niemniej jednak w bardzo zadowalającej kondycji zarówno blacharskiej jak i mechanicznej. Wyposażenie mi odpowiada, BARDZO cieszy skórzana kierownica i 4 el. szyby. Wrażenie robi ustawność i pakowność wnętrza, może od czasu do czasu się przydać. Z ciekawych spraw, sztuka ta już u dealera przed sprzedażą miała zamontowane sprężyny obniżające Eibach -30. Razem z dokładką progów wygląda to całkiem nieźle i wyraźnie wpływa na odbiór i charakter samochodu. Oczywiście w chwili obecnej do kompletu brakuje fajnych, dobrze spasowanych felg z elegancko naciągniętymi gumami
Dane techniczne:
Mazda 323F BJ
Rok produkcji – 1999
Silnik: 1.5 ZL-DE 65 KW/88 KM
Paliwo – benzyna + LPG (KME Nevo, KME Silver, Barracuda). Gaz zamontowany przeze mnie świeżo po zakupie
Przebieg – 141 900 aktualnie, 139 628 przy zakupie.
Wyposażenie:
Skórzana kierownica i gałka
Klimatyzacja
Sterowanie radiem z kolumny kierownicy
4 x elektryczne szyby
przesuwana tylna kanapa, regulacja kąta oparcia tylnej kanapy,
składany przedni fotel
ABS, TCS
sprężyny Eibach -30
dokładki progów
Wymiany świeżo po zakupie:
4 x końcówki stabilizatora – zrobione
świece zapłonowe NGK – zrobione
montaż instalacji gazowej – zrobione
zakup dywaników gumowych – zrobione
płukanka, nowy olej + filtr -zrobione
geometria – do zrobienia
dokupić zaślepkę relingu (dziura do mocowania bagażnika dachowego) – zrobione
potwierdzić wymianę rozrządu – zrobione
uruchomić klimatyzację – do zrobienia
Wymiany/naprawy zaplanowane:
olej w skrzyni
kupno ładnych felg aluminiowych i dobrych opon letnich
wymienić siłowniki klapy bagażnika
Kilka fotek świeżo po zakupie:
Chyba tyle na ten moment, teraz czas nawijać kilometry i cieszyć się nowym nabytkiem
Historia:
Mazda 323F BJ spodobała mi się jako samochód już od pierwszego kontaktu, sporo czasu przed tym, kiedy zapadła decyzja o rozpoczęciu poszukiwań takiego auta dla mnie. W moim odczuciu to najfajniejszy kompakt z tamtych lat. Czas mijał i w końcu przyszła pora zmienić poprzedni samochód. Zawężając listę potencjalnych kandydatów do udanych modeli japońskich, osiągalnych cenowo, selekcję bez żadnego problemu wygrała 323F BJ. Rozpocząłem polowanie na właściwy egzemplarz.
Warunkiem koniecznym był dobry stan blacharski. Samochód to dla mnie nie tylko środek transportu, ale również (a może przede wszystkim?) źródło radości i narzędzie realizacji szeroko rozumianej motoryzacyjnej zajawki, musi więc cieszyć również oko. Rozglądałem się raczej za egzemplarzami po lifcie z silnikiem 1.6, choć bardzo kusiło czarne wnętrze z kierownicą Nardi – jest świetne. Oglądałem 8 egzemplarzy w różnym wieku i stanie, również jednego bardzo przyzwoitego Sportiva. Ostatecznie trafiłem na Bordową, model przed liftem ale w stanie takim jakiego szukałem. Decyzja zapadła.
Samochód sprowadzony, oczywiście wypicowany do granic możliwości a nawet nieco ponad to, niemniej jednak w bardzo zadowalającej kondycji zarówno blacharskiej jak i mechanicznej. Wyposażenie mi odpowiada, BARDZO cieszy skórzana kierownica i 4 el. szyby. Wrażenie robi ustawność i pakowność wnętrza, może od czasu do czasu się przydać. Z ciekawych spraw, sztuka ta już u dealera przed sprzedażą miała zamontowane sprężyny obniżające Eibach -30. Razem z dokładką progów wygląda to całkiem nieźle i wyraźnie wpływa na odbiór i charakter samochodu. Oczywiście w chwili obecnej do kompletu brakuje fajnych, dobrze spasowanych felg z elegancko naciągniętymi gumami
Dane techniczne:
Mazda 323F BJ
Rok produkcji – 1999
Silnik: 1.5 ZL-DE 65 KW/88 KM
Paliwo – benzyna + LPG (KME Nevo, KME Silver, Barracuda). Gaz zamontowany przeze mnie świeżo po zakupie
Przebieg – 141 900 aktualnie, 139 628 przy zakupie.
Wyposażenie:
Skórzana kierownica i gałka
Klimatyzacja
Sterowanie radiem z kolumny kierownicy
4 x elektryczne szyby
przesuwana tylna kanapa, regulacja kąta oparcia tylnej kanapy,
składany przedni fotel
ABS, TCS
sprężyny Eibach -30
dokładki progów
Wymiany świeżo po zakupie:
4 x końcówki stabilizatora – zrobione
świece zapłonowe NGK – zrobione
montaż instalacji gazowej – zrobione
zakup dywaników gumowych – zrobione
płukanka, nowy olej + filtr -zrobione
geometria – do zrobienia
dokupić zaślepkę relingu (dziura do mocowania bagażnika dachowego) – zrobione
potwierdzić wymianę rozrządu – zrobione
uruchomić klimatyzację – do zrobienia
Wymiany/naprawy zaplanowane:
olej w skrzyni
kupno ładnych felg aluminiowych i dobrych opon letnich
wymienić siłowniki klapy bagażnika
Kilka fotek świeżo po zakupie:
Chyba tyle na ten moment, teraz czas nawijać kilometry i cieszyć się nowym nabytkiem
Ostatnio edytowano 2 lut 2016, 13:44 przez Serdak, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 24 lis 2015, 11:40
- Posty: 11
- Skąd: Warszawa, Mazowieckie
- Auto: 323F BJ 1.5 ZL-DE '99 viewtopic.php?f=321&t=188371
Toyota Corolla Verso 2.0 D-4D
Witam
Bardzo ładna Mazda.
Mam parę pytań, gdyby kolega mógł przy okazji swoich doświadczeń doradzić.
Chciałbym zapytać o instalację LPG, mam ten sam motor i model samochodu. Jaki orientacyjny koszt i jak u Ciebie z mocą i wyregulowaniem, a w przyszłości ze zwykłą eksploatacją?
Też planuję parę wymiań stopniowych Na pewno będę przeglądał porady na forum i będę pytał gdy nie znajdę odpowiedzi.
Z Góry dziękuję Wszytskim forumowiczom
Bardzo ładna Mazda.
Mam parę pytań, gdyby kolega mógł przy okazji swoich doświadczeń doradzić.
Chciałbym zapytać o instalację LPG, mam ten sam motor i model samochodu. Jaki orientacyjny koszt i jak u Ciebie z mocą i wyregulowaniem, a w przyszłości ze zwykłą eksploatacją?
Też planuję parę wymiań stopniowych Na pewno będę przeglądał porady na forum i będę pytał gdy nie znajdę odpowiedzi.
Z Góry dziękuję Wszytskim forumowiczom
- Od: 23 sty 2016, 23:03
- Posty: 11
- Skąd: Oława
- Auto: Mazda 323F BJ 1998 Exclusive
1500 cm^2
88 KM
Jeśli chodzi o gaz, za instalacje zapłacisz 2600-2800, takie ceny przedstawiono mi w kilku warsztatach polecanych tutaj na forum. Ja wybrałem KME, choć wiele osób najbardziej poleca Staga, jako zestaw dobrze nadający się do Mazdy, w którego przypadku regulacja nie sprawi problemów. U mnie w KME nie było żadnych komplikacji z regulacją instalacji, wszystko działa tak jak powinno i nie ma odczuwalnej różnicy w jeździe na gazie/benzynie. Ciężko powiedzieć czy instalacja ma realny wpływ na moc – trzeba by zabrać samochód na hamownie. Obstawiam, że nie byłoby różnicy większej niż 2-3% mocy.
Jeśli chodzi o przyszłą eksploatacje to wymiana filtrów gazu co 10 tyś km i jakiś większy przegląd instalacji po 30 tyś, wtedy w razie potrzeby wymiana uszczelek reduktora. Nic ponadto – tylko jeździć i cieszyć się tym, że 100 km robimy za niecałe 20 zł . Należy jeszcze wspomnieć że przegląd na SKP kosztuje w przypadku zagazowanych samochodów 160 zł a nie 100.
Jeśli chodzi o przyszłą eksploatacje to wymiana filtrów gazu co 10 tyś km i jakiś większy przegląd instalacji po 30 tyś, wtedy w razie potrzeby wymiana uszczelek reduktora. Nic ponadto – tylko jeździć i cieszyć się tym, że 100 km robimy za niecałe 20 zł . Należy jeszcze wspomnieć że przegląd na SKP kosztuje w przypadku zagazowanych samochodów 160 zł a nie 100.
- Od: 24 lis 2015, 11:40
- Posty: 11
- Skąd: Warszawa, Mazowieckie
- Auto: 323F BJ 1.5 ZL-DE '99 viewtopic.php?f=321&t=188371
Toyota Corolla Verso 2.0 D-4D
Dzięki za odpowiedź
Tata ma lanosa w gazie więc widziałem że płacić więcej przez gaz P
Pytałem o cenę bo mi najtańszą proponowali 1800 zł i podobno nie trzeba droższej do tego modelu. ale.. kto wie.
Popytam o tę która masz.
A jak z silnikiem, uszczelką czy olejem. Brał i czy będzie brał trochę oleju teraz na gazie, bo chodzą głosy, iż silniki w gazie biorą więcej oleju.
Ja w swojej muszę zrobić trochę blacharki, elektroniki. Może i zrobię post o tym Na razie zgłębiam wiedzę.
Pozdrawiam
Tata ma lanosa w gazie więc widziałem że płacić więcej przez gaz P
Pytałem o cenę bo mi najtańszą proponowali 1800 zł i podobno nie trzeba droższej do tego modelu. ale.. kto wie.
Popytam o tę która masz.
A jak z silnikiem, uszczelką czy olejem. Brał i czy będzie brał trochę oleju teraz na gazie, bo chodzą głosy, iż silniki w gazie biorą więcej oleju.
Ja w swojej muszę zrobić trochę blacharki, elektroniki. Może i zrobię post o tym Na razie zgłębiam wiedzę.
Pozdrawiam
- Od: 23 sty 2016, 23:03
- Posty: 11
- Skąd: Oława
- Auto: Mazda 323F BJ 1998 Exclusive
1500 cm^2
88 KM
Pojeździmy to się okaże, myślę że nie powinien brać oleju
- Od: 24 lis 2015, 11:40
- Posty: 11
- Skąd: Warszawa, Mazowieckie
- Auto: 323F BJ 1.5 ZL-DE '99 viewtopic.php?f=321&t=188371
Toyota Corolla Verso 2.0 D-4D
zobaczymy jak szybko ruda zaatakuje
- Od: 24 lis 2015, 11:40
- Posty: 11
- Skąd: Warszawa, Mazowieckie
- Auto: 323F BJ 1.5 ZL-DE '99 viewtopic.php?f=321&t=188371
Toyota Corolla Verso 2.0 D-4D
No tak, właściwie tak powinienem był sformułować
- Od: 24 lis 2015, 11:40
- Posty: 11
- Skąd: Warszawa, Mazowieckie
- Auto: 323F BJ 1.5 ZL-DE '99 viewtopic.php?f=321&t=188371
Toyota Corolla Verso 2.0 D-4D
Przedlifty rdzewieją dużo wolniej niż poliftowe egzemplarze, miałem to wiem. Jak nadkola zacznie brać to polecam od razu reperaturki, inaczej co rok dwa będziesz robił. Zadbana sztuka, szkoda że nie 1.8, ale jest git
- Od: 2 lis 2010, 22:25
- Posty: 322
- Skąd: Łódź
- Auto: była: Mazda 323f BJ '99 1.8 16v 114km, Mazda 3 BK '06 2.0 LF, Ford Focus MK3 FL 1.5 EcoBoost '18 ST-Line 182KM RaceRed
jest: Ford Focus MK4 ST '20 RaceRed
Nadkola, tak jak mówisz, są do ogarnięcia, bardziej obawiam się co z kielichami kiedy już na dobre je zaatakuje... Ale mam nadzieje że i jedno i drugie nie będzie moim bólem głowy w najbliższym sezonie – na razie czas śmigać i się cieszyć a nie martwić na zapas
W weekend zaliczyłem pierwszą trasę na LPG.
Spalanie na dystansie 350 km w tym 200 km ze średnia 130-150km/h i 150 km 90-110 km/h –11 litrów gazu
Spalanie na dystansie 350 km ze średnią prędkością 90-120 km/h – 9 litrów gazu.
Myślę, ze przy spokojnej jeździe spalanie będzie utrzymywało się właśnie w okolicach tych 9 litrów, a to całkiem fajny wynik. Przy większych prędkościach obroty ponad 4 tyś RPM robią swoje, od razu to widać przy dystrybutorze.
Jakieś luźne foto z trasy, w wielu miejscach krajobraz niemalże wiosenny:
W weekend zaliczyłem pierwszą trasę na LPG.
Spalanie na dystansie 350 km w tym 200 km ze średnia 130-150km/h i 150 km 90-110 km/h –11 litrów gazu
Spalanie na dystansie 350 km ze średnią prędkością 90-120 km/h – 9 litrów gazu.
Myślę, ze przy spokojnej jeździe spalanie będzie utrzymywało się właśnie w okolicach tych 9 litrów, a to całkiem fajny wynik. Przy większych prędkościach obroty ponad 4 tyś RPM robią swoje, od razu to widać przy dystrybutorze.
Jakieś luźne foto z trasy, w wielu miejscach krajobraz niemalże wiosenny:
- Od: 24 lis 2015, 11:40
- Posty: 11
- Skąd: Warszawa, Mazowieckie
- Auto: 323F BJ 1.5 ZL-DE '99 viewtopic.php?f=321&t=188371
Toyota Corolla Verso 2.0 D-4D
Widzę że ktoś tutaj na niezłą perełkę trafił
Gratuluję zakupu takiego egzemplarza
z pewnością trochę czasu zajęły poszukiwania
Gratuluję zakupu takiego egzemplarza
z pewnością trochę czasu zajęły poszukiwania
- Od: 17 kwi 2012, 12:25
- Posty: 224 (0/1)
- Skąd: Opolskie (Krapkowice)
- Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 2000r. Pakiet Sportive, BI-XENON
ze 2-3 miesiące zanim tą upolowałem. Oglądałem 8 sztuk, pierwsze trzy bardziej żeby się zorientować i nieco poznać samochód, kolejne już jako potencjalne do kupienia. Był też jeden Sportive. Nie jeździłem dalej niż 70 km od miejsca zamieszkania, choć gdyby było po co, to na pewno bym pojechał.
Btw.
dzisiaj robię geometrię i płukankę olejową + pierwsza zmiana oleju i tym sposobem zakończę pilne tematy pozakupowe. Olej Millers Trident 5W30 i filtr MANNa gdyby dla kogoś miało to jakieś znaczenie. Przy okazji potwierdzą się lub nie obietnice sprzedającego o wymienionym rozrządzie.
Btw.
dzisiaj robię geometrię i płukankę olejową + pierwsza zmiana oleju i tym sposobem zakończę pilne tematy pozakupowe. Olej Millers Trident 5W30 i filtr MANNa gdyby dla kogoś miało to jakieś znaczenie. Przy okazji potwierdzą się lub nie obietnice sprzedającego o wymienionym rozrządzie.
- Od: 24 lis 2015, 11:40
- Posty: 11
- Skąd: Warszawa, Mazowieckie
- Auto: 323F BJ 1.5 ZL-DE '99 viewtopic.php?f=321&t=188371
Toyota Corolla Verso 2.0 D-4D
W weekend wykorzystując piękną pogodę ruszyłem na Mazury, wyrwać się z miasta i pojeździć trochę po świetnych drogach, w które Kraina Wielkich Jezior obfituje. Słoneczna aura, krajobrazy wczesnego przedwiośnia i niemalże zupełnie puste drogi – prawdziwie upojny dzień
- Od: 24 lis 2015, 11:40
- Posty: 11
- Skąd: Warszawa, Mazowieckie
- Auto: 323F BJ 1.5 ZL-DE '99 viewtopic.php?f=321&t=188371
Toyota Corolla Verso 2.0 D-4D
Masz wiecej fotek?
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Nie ma w sumie więcej dobrych, to takie najlepsze ujęcie..
W pierwszy weekend marca planuję wyjazd w góry – stamtąd przywiozę całą masę grubych fotek
W pierwszy weekend marca planuję wyjazd w góry – stamtąd przywiozę całą masę grubych fotek
- Od: 24 lis 2015, 11:40
- Posty: 11
- Skąd: Warszawa, Mazowieckie
- Auto: 323F BJ 1.5 ZL-DE '99 viewtopic.php?f=321&t=188371
Toyota Corolla Verso 2.0 D-4D
Serdak napisał(a):W weekend wykorzystując piękną pogodę ruszyłem na Mazury, wyrwać się z miasta i pojeździć trochę po świetnych drogach, w które Kraina Wielkich Jezior obfituje. Słoneczna aura, krajobrazy wczesnego przedwiośnia i niemalże zupełnie puste drogi – prawdziwie upojny dzień
Polowanie na "ssaki leśne"
Zajefajny odcień bordo Powodzenia i szerokości
- Od: 25 lip 2013, 21:08
- Posty: 1297 (26/14)
- Skąd: United Kingdom / Piła
- Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości