Mazda MX-3 EC B6 '92 BY LASKA

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Laska » 28 sie 2015, 20:04

1992 Mazda Mx-3 1.6 16v SQ RED

1.jpg



Historia:

Pierwszym autem które posiadałem było Audi 80 b4 kombi ,do poruszania sie po polskich drogach wręcz idealne ponieważ nie było czuć dziur ,zawieszenie było miękkie ,audi było od sprawdzonej osoby z rodziny która o nie dbała ale jednak to nie było to,czegoś mi brakowało.
Po sprzedaży Audi zacząłem poszukiwania ,początkowo myślałem o bmw e36,pozniej honda civic 5/6gen
ale ostatecznie padło na Mazde mx-3 1.6 16v w manual'u.
Największy nacisk był położony na to żeby Mx był przedliftowy ponieważ PODOBNO przedlift miał podwójny ocynk ;)
Mazda była dość blisko ponieważ tylko w Ostródzie ,na miejscu dowiedziałem sie że była sprowadzona z Niemiec ,naprawy były przeprowadzane na bieżąco ,auto wizualnie było w stanie bdb,mechanicznie też poza kilkoma mankamentami ale co najważniejsze silnik nie brał oleju . :)
Ostatecznie autem wróciłem do domu ,Mazde posiadam juz ponad rok przejechałem około 13000 km.

Dance techniczne:

Rok produkcji: 1992 (PRZEDLIFT) :]
Rok Pierwszej re: 29.05.1992
w kraju od: 2007.01.08
silnik: 1.6 Sohc
moc maksymalna : 88km (65kW) przy 5300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 135 Nm przy 4000 obr/min
Prędkość maksymalna : 180 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 10.5 s
Przebieg – przy zakupie 199908 km ,obecnie 212365 km

Wyposażenie:

-Wspomaganie kierownicy
-Centralny zamek
-Elektryczne szyby
-Elektryczne lusterka
-Elektryczny szyberdach
-Spojler z pakietu v6
-Fotele kubełkowe (seryjne)

Naprawy i Wymiany

Niestety nie zapisywałem przy jakim przebiegu były przeprowadzane wymiany (poza wymianą rozrządu)
-Tarcze hamulcowe wentylowane,nawiercane i nacinane Mikoda GT
-Klocki Hamulcowe TRW
-Chłodnica (poprzedni właściciel)
-Kable zapłonowe JANMOR (poprzedni właściciel)
-Tłumik końcowy (poprzedni właściciel)
-Amortyzatory Kayaba od Mazdy 323f BG
-Płyny,Filtry,Olej Mobil Super 2000 półsyntetyk 10w40
-Sprężyny obniżające Jamex -40/-40
-Silniczek spryskiwacza tył od Mazdy 323f BG
-Tłumik środkowy ori Mazda mx3
-Uszczelka Tłumika środkowego mazda mx3
-Rozrząd 208250km
-wymiana oryginalnych kabli głośnikowych na grubsze od wzmaka
-Łączniki stabilizatorów tył
-Końcówki drążków kierowniczych
-Szpilki M12X1.5 RADEŁKO 13mm całkowita dł.68mm WŁAŚCIWOŚCI 10.9
-Żarówki Philips H4 Xtreme Vision 130%
-Konserwacja spodu Cortaniem F i podkładem antykorozyjnym
-zeszlifowanie rdzawego nalotu z wnęk nadkoli/Cortanin F/podkład/kolor
-Wycieraczki przód OXIMO
i pewnie kilka drobiazgów mi umknęło ;)


Modyfikacje:

-zaklepanie rantów tył

Mechanicznie:

-Końcówka tłumika Remus

Zawieszenie:
-Amortyzatory KYB
-Sprężyny JAMEX -40/-40

Felgi/opony
-Felgi Dezent C 16" 9J +dystanse tył 7mm
-opony Bridgestone/Kumho 205/45/16

Styling:

-Boczne i przednie kierunki pomalowane farbką do witraży TAMIYA
-Usunięte chlapacze przód/tył
-Usunięta Tylna wycieraczka
-Kierunki ala USDM zrobione pod przełącznik 2pozycyjny
-Wachacze i belka pomalowana na złoto

Audio:

-Radio Alpine CDE-180rr
-Głosniki Przód magnat Car Fit Style 162 200 watt podpięte pod radio x2
-Głosniki Tył magnat Car Fit Style 162 200 watt podpięte pod wzmaka x2
-Wzmaczniacz Magnat Edition Two 500 watt
-Tuba Basowa Magnat Streetracer 3000 XXL 1000 watt podpięta pod wzmaka
-Kompletne okablowanie pod car audio

Wnętrze:

-Wskazówki od licznika pomalowane na czerwono
-Żarówki od licznika wymienione na zwykłe bez zielonych oprawek
-Podświetlenie wnętrza BIAŁY LED
-Usunięcie zbiorniczka od spryskiwacza tył
-Kieszeń pod radio
-Dywaniki NoName na zamówienie pod wymiary mx-3
-Oryginalna gałka skrzyni biegów od 323f BG

2014 Aluett,ambery

2.jpg

3.jpg

4.jpg



2014 JAMEX -40/-40

5.jpg

6.jpg



2015 Dezent C 16"9j

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg

13.jpg

14.jpg


2015 Polerka 3-etapowa Menzerna

1 Heavy Cut Compound
2 Medium Cut Polish
3 Super Finish

15.jpg

16.jpg

17.jpg

18.jpg

19.jpg

20.jpg


2015 Woskowanie/KROPELKOWANIE

ULTRAWOSK AutoLand

21.jpg

22.jpg

23.jpg

24.jpg

25.jpg

26.jpg

27.jpg

28.jpg

<spoko> :D
Ostatnio edytowano 16 wrz 2015, 08:31 przez Laska, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 11 paź 2014, 15:02
Posty: 16
Skąd: Kwidzyn
Auto: Mazda Mx-3 EC B6 1.6 16v SOHC

Postprzez Laska » 16 wrz 2015, 08:27

Ostatnio wpadło kilka nowych rzeczy między innymi Kierownica 3ramienna Momo :]
Średnica 35cm ,fajnie lezy w ręku :D
1.jpg

2.jpg

10.jpg

Naba Momo
3.jpg

I czerwona rozpinka slim :)
4.jpg

5.jpg

9.jpg

8.jpg
Początkujący
 
Od: 11 paź 2014, 15:02
Posty: 16
Skąd: Kwidzyn
Auto: Mazda Mx-3 EC B6 1.6 16v SOHC

Postprzez mlody1921 » 16 wrz 2015, 15:20

Siema czy jak dałeś Quicka to kiera nie jest za blizko kierowcy :) ładny Mx SQ
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Laska » 16 wrz 2015, 15:30

dzięki,jak dla mnie nie,za kierownicą prawie ze leże ;d
Początkujący
 
Od: 11 paź 2014, 15:02
Posty: 16
Skąd: Kwidzyn
Auto: Mazda Mx-3 EC B6 1.6 16v SOHC

Postprzez Jasoon » 17 wrz 2015, 17:15

Ciekawe koła dobrałeś niby niemieckie ale pasują :) prosi się o pare cm w dół ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2013, 21:33
Posty: 244
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323 BG B3 / LOWERED BG

Postprzez Laska » 26 wrz 2015, 21:21

1.jpg

2.jpg


Ciąg dalszy wkrótce ;)
Początkujący
 
Od: 11 paź 2014, 15:02
Posty: 16
Skąd: Kwidzyn
Auto: Mazda Mx-3 EC B6 1.6 16v SOHC

Postprzez witek » 26 wrz 2015, 21:24

Oddajesz na złom? :D a na poważnie jak zdemontowałeś zderzak to lampy mozesz przyciemnić bo dobry dostęp :)
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez Laska » 28 wrz 2015, 19:11

idzie zima więc postanowiłem zabezpieczyć wnęki nadkoli przód/tył ;)
3 etapowo,zacząłem od oczyszczenia wszystkiego i zeszlifowania nalotu ,na miejsca które były szlifowane poleciał Cortanin F
1.jpg

po 24 godzinach,na Cortanin wpadł podkład antykorozyjny Śnieżka ;)
2.jpg

a żeby to porządnie zabezpieczyć poleciał Boll środek do konserwacji podłogi
3.jpg


i kilka fotek z prac ,najbardziej czasochłonne było rozebranie wnęk nadkoli ,pościąganie plastików,zderzaka,rozwiercanie śrub które nie chciały puścić i nagwintowanie starych miejsc ;)

1. Szlifowanie / Cortanin F

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg


2.Podkład antykorozyjny Śnieżka

8.jpg

9.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg


3.Boll środek do konserwacji podłogi

W sklepie pytałem o Biteks ale sprzedawca polecił mi Boll'a mówiąc że jest gęstszy ,i miał racje :D

13.jpg

14.jpg

15.jpg



Jak wszystko wyschło ,wziąłem sie za składanie Madzi ;)
zastanawiam sie czy zakładać halogeny czy rozkminić jakieś zaślepki a może oddać do spawania zderzak ? :|
Załączniki
18.jpg
17.jpg
16.jpg
Początkujący
 
Od: 11 paź 2014, 15:02
Posty: 16
Skąd: Kwidzyn
Auto: Mazda Mx-3 EC B6 1.6 16v SOHC

Postprzez Laska » 1 paź 2015, 20:12

Wczoraj Madzia "zrzuciła" zderzak ;)
rudzielca było dużo mniej niż z przodu,tak jak wczesniej poleciał szlif,czyszczenie,cortanin ,podkład antykorozyjny Śnieżka ;)
1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg
Początkujący
 
Od: 11 paź 2014, 15:02
Posty: 16
Skąd: Kwidzyn
Auto: Mazda Mx-3 EC B6 1.6 16v SOHC

Postprzez DARO MAZDA 323 » 1 paź 2015, 20:55

No to zakonserwowana na pokolenia. A jak podłoga ?
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2869 (9/63)
Skąd: Wrocław
Auto: PASSAT 2.0 TDI DSG

Postprzez adis555 » 1 paź 2015, 20:58

Całkiem fajnie się prezentuje na tej feldze. Kiedyś mi się podobały takie szerokie fele :)

P.S Jak nie chcesz halogenów, to kup zderzak USDM. Tam nie ma dziur. A na olx za grosze kupisz.
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 11:15
Posty: 1431 (76/78)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Postprzez Laska » 1 paź 2015, 22:44

Zastanawiam sie ciagle nad tym,ale jak zderzak USDM tył to od razu przód + blachy usa ;p
Podłoga w następnym tygodniu ;)
Początkujący
 
Od: 11 paź 2014, 15:02
Posty: 16
Skąd: Kwidzyn
Auto: Mazda Mx-3 EC B6 1.6 16v SOHC

Postprzez Laska » 16 paź 2015, 21:54

Bak został wyciągnięty,to co sie dało zeszlifowałem,zdrapałem i jak wczesniej na to poleciał Cortanin,Podkład,Boll ;)
Najbardziej czasochłonne było wyciągnięcie baku,stare śruby sie obrywały,pozniej czekanie 24h zeby cortanin dobrze zadziałał,tymbardziej że nie żałowałem go ani troche ;D
1.jpg

2.jpg

Ogólnie to Madzia nawet dobrze zniosła te 23 lata ,podłoga pod bakiem była czyściutka bez żadnego nalotu ,jakby wczoraj opuściła fabryke ;D
3.jpg

ale w niektórych miejscach było już gorzej ,rudzielca było dużo
4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

11.jpg

jeszcze troszkę i cała konserwacja dobiegnie końca ;)
Początkujący
 
Od: 11 paź 2014, 15:02
Posty: 16
Skąd: Kwidzyn
Auto: Mazda Mx-3 EC B6 1.6 16v SOHC

Postprzez Laska » 1 lis 2015, 23:21

Zderzak nie był spasowany trzymał sie na 2 śrubkach odkąd przód Madzi był rozebrany więc wpadł quick bumper release .
Madzia została też wywoskowana 3warstwy Ultra Wosku Autoland .
I kilka fotek z mini sesyjki z Coltem ;)
1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

W Madzi zostało jeszcze kilka rzeczy do dokończenia po czym zapada w sen zimowy aż do połowy lutego :(
Początkujący
 
Od: 11 paź 2014, 15:02
Posty: 16
Skąd: Kwidzyn
Auto: Mazda Mx-3 EC B6 1.6 16v SOHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy