Mazda MX-3 KL-DE '92 2.5 V6 – Tomix

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Tomix » 1 kwi 2014, 19:01

Witam tak więc MX-3 pierwsze autko od ponad 2lat zemną, przeszło już troszkę <faja> . Od kupna zmieniło się naprawdę sporo rzeczy bo nie ukrywam jak kupowałem auto sugerowałem się ceną a nie to w jakim jest stanie . Szczerzę mówiąc to kupa złomu :D Wymieniałem już chyba wszystko prócz skrzyni (pfu pfu) w tym aucie :P Praktycznie jest to dupowuz robiony dla własnej satysfakcji .

MODEL:

MX-3 1992r (przedliftem)

SILNIK:

1.8 V6 (K8) // Swap 2.5 V6 (KLDE)

Aparat zapłonowy KLY1
Chłodnica 626 2.0
Sterowany kompem KL07 (Probe)
Świeczki NGK VLINE

NAPĘD :

Skrzynia od 1.8
Tarcza i docisk od 2.5
Zamach od 1.8
Nowe przeguby itp.

HAMULCE:

Regenerowane zaciski
Nowe grubsze przewody (od pompy abs do zacisku)
Tarcze seria klocki jakieś tam

WYDECH:

Kolektory od 2.5
Usunięty kat
Zaślepiony EGR
Końcowy Apexi N1
Rura seria 2,0

DOLOT:

Seryjny dolot/filtr K8 ze wkładka K&N
Przepływomierz KL02

KOŁA:

Felgi WolfRace Katana II
Opony 215/45/17 Pirelli

WIZUALNIE:

Pełen pakiet V6 (lotka, dokładka i nakładki pod progi)
Jakieś wlepy klubowe

PLANY:
Opony 225/45/17 (są czekają na przełożenie)
Springi -45mm na całe auto
Dystans 5 mm na tył
Zaciski na tył i tarcze (z słabym stanie jeszcze nie wymieniane od kupna :D)
Lewy próg słaby stan

Przygoda z tym autem zaczęła się kiedy uzbierałem troszkę hajsu po 18 i szukałem civica 1.5 .
Niestety wszystkie które oglądałem były w tak kiepskim stanie że nie byłbym wstanie dojechać na kolach do domu . Pewnego razu przeglądając oferty w pomorzu natknąłem się na ta mazde miała silnik 1.8 v6 i gaz (co dla mnie v6 to było wtedy coś) . Na oględzinach pierwszy raz zobaczyłem to autko na żywo od razu mi się spodobało (bo na zdjęciach wydawało mi się brzydkie) .

Była trochę zgnita , przeguby grzechotały hamulców prawie nie było ,opony zimówki dwie nawet bieżnik miały . Żadna zarówka w liczniku nie paliła się tak samo jak nie działały elektryczne lusteka ,szyby itp. Ale śilnik zrobił na mnie tak pozytywne wrażenie że kupiłem to auto.
I tak od 2 lat ciągle wypłata idzie w mazde :D . To zacząłem włączyć z rudą dotknąłem przewody całe się rozpadły , rozebrałem hamulce wszystko zapiekłe klocków brak . Całe zawieszenie wylatane , przeguby.
Nie miało dokładek , światła świeciły każde w inną stronę i takie [tiiit].

Dużo pracy ,nerwów , chęci wystawienia na tablicy, ale to autko jest świetne :D

Ostatnio mazda została rozebrana do gołej budy i bloku , w sumie trochę zostało jeszcze ale wszystko zakonserwowane poczyszczone itp.

Tak w sumie to nawet nie mam żadnych fot tylko to jedno z KL ale jeszcze na oponkach 205

Obrazek
Zaraz po swapie (męczennik)
Obrazek
Jeszcze z K8
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio edytowano 5 kwi 2014, 22:43 przez Tomix, łącznie edytowano 3 razy
Początkujący
 
Od: 10 mar 2013, 16:07
Posty: 13
Auto: MX-3 2.5 V6 92r

Postprzez Bartg » 1 kwi 2014, 19:06

Witamy w dziale Nasze Mazdy :) Fajnie, ze 2.5, odpycha się to bardzo fajnie juz <spoko> 225/45 strasznie wysokie i szerokie jak jeszcze planujesz obniżyć, do tego silnika 215/40 byłoby optymalne ;) Aha i jak będziesz miał w najbliższym czasie jakieś fotki jeszcze to dodaj, zwłaszcza wnętrza i silnika <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7831 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Tomix » 1 kwi 2014, 19:20

O kurcze chciałem dodać że 225 wpada tylko na tył z przodu pozostaje 215/45/17.
Z tymi oponami to mam pecha pierw miałem continentale 205/40 wygląd super ale bałem się o felgi no i po kilku miesiącach..
Obrazek
Potem kupiłem nowe pirelki na przód za super cenę co się potem okazało trochę leżały na magazynie no i jak zdjąłem raz koło takie coś ujrzałem :(
Obrazek

Tak więc profil 45 na moje to kompromis między wygląd/komfort
Ostatnio edytowano 5 kwi 2014, 22:41 przez Tomix, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 10 mar 2013, 16:07
Posty: 13
Auto: MX-3 2.5 V6 92r

Postprzez Rafał_ » 1 kwi 2014, 22:06

świetny mx <spoko> Tomix wpadasz do Czaplinka ??
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez luki_92_92 » 1 kwi 2014, 22:13

apexi N1 powiadasz, nagraj jakieś videło jak to brzmi, chętnie posłucham <diabełek>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez witek » 1 kwi 2014, 22:22

Tomix zawital i na MS :D
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez Bounty » 2 kwi 2014, 05:16

Wydech do kla powininien byc 2,25 bd zmienial czy zostawiasz? Wlasnie i daj filmik jak ten apexi brzmi bo chce kupic wlasnie, ale nie wiem czy nie za glosny bd ;) masz sliencer wkrecony ?
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 12:36
Posty: 1903 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96

Postprzez Odcina » 2 kwi 2014, 09:13

Czarna bestia super wygląda i kl pod maską <spoko>
Nie trąb po..bie bo jadę na glebie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2013, 17:27
Posty: 916
Skąd: Zamość
Auto: Mazda Mx3 1.8 v6 24v K8 USA

Postprzez Tomix » 2 kwi 2014, 21:56

Wydech jest naprawdę głośny i jakoś rewelacji nie ma bo rura tylko 2 cale.
Na tym silniku nie mierzyłem ile jest bez silencera wiem że na starym raz na zlocie podjechałem na konkurs "najgłośniejszy wydech" to zdobyłem bodajże 132db (nie zająłem nawet 3 miejsca :D) a z silencerem było tak 93db .

Natomiast na KL z silencerem raz zatrzymały mnie [tiiit] (policja ) i wypluło 90db . Natomiast jak trzymałem 3.5 tyś spadło do 76db . (powyżej 3 tyś na trasie robi się cicho, ryczy dopiero od 4 :P).

Z kolei 3.5 tyś na 5 biegu to jakieś 100km/h :D

Co do foty silnika zrobiłem na szybkiego telefonem wygląda to na razie jak u cyganów. Wężyk do wyrównawczego będzie normalny ten jest tylko na chwile bo nie miałem nic innego pod ręką jak ostatnio zmieniałem chłodnicę
Obrazek
Ostatnio edytowano 5 kwi 2014, 22:44 przez Tomix, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 10 mar 2013, 16:07
Posty: 13
Auto: MX-3 2.5 V6 92r

Postprzez Odcina » 3 kwi 2014, 08:01

Duża różnica jest między K8 a KLDE ??
Nie trąb po..bie bo jadę na glebie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2013, 17:27
Posty: 916
Skąd: Zamość
Auto: Mazda Mx3 1.8 v6 24v K8 USA

Postprzez Bartg » 3 kwi 2014, 09:10

Realne 30 koni więcej na pewno robi dużą różnicę ;)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7831 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Odcina » 3 kwi 2014, 09:34

Zgadzam się ale widzisz z tego co pisze to układ wydechowy ma 2" a powinien być 2,25" :P więc dlatego pytałem się o różnicę :)
Nie trąb po..bie bo jadę na glebie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2013, 17:27
Posty: 916
Skąd: Zamość
Auto: Mazda Mx3 1.8 v6 24v K8 USA

Postprzez Tomix » 3 kwi 2014, 18:01

Różnica jest odczuwalna całkiem inny moment silnika .
Ładnie wciska i pali oponki ale to pewnie też trochę wina skrzyni :)
Wydech raczej nie dławi silnika (jest w sumie przelot tylko z tym silencerem na końcu )
Mam spaware na elektrody i kupiłbym jak co gotowy wydech 2.5 cala do mx3

jarek.ZE napisał(a):świetny mx <spoko> Tomix wpadasz do Czaplinka ??

Nie wiem jeszcze , na pewno wpadam do wilczych lasek a to w sumie nie daleko :)
Początkujący
 
Od: 10 mar 2013, 16:07
Posty: 13
Auto: MX-3 2.5 V6 92r

Postprzez Bounty » 3 kwi 2014, 19:29

Najpierw chyba lepiej kolektory na poczatek wymienic ;)
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 12:36
Posty: 1903 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96

Postprzez Odcina » 3 kwi 2014, 19:50

Zależy jaki budżet chcesz zainwestować w układ wydechowy jest wyznaczony budżet to można kombinować :)
Nie trąb po..bie bo jadę na glebie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2013, 17:27
Posty: 916
Skąd: Zamość
Auto: Mazda Mx3 1.8 v6 24v K8 USA

Postprzez Bosaczek55 » 3 kwi 2014, 20:29

Bounty napisał(a):Najpierw chyba lepiej kolektory na poczatek wymienic ;)

po co kolektory zmieniac ?:)
ja smigalem na orginalnych a 2.5 zaczynal sie za portkami i zmiana z normalnego wydechu na 2.5 moim zdaniem znacznie poprawila prace silniczka ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2009, 21:08
Posty: 290
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda MX-3 2,5V6 94r

Postprzez Bounty » 3 kwi 2014, 21:29

To nie ma lipy w takim razie ;)
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 12:36
Posty: 1903 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96

Postprzez witek » 3 kwi 2014, 22:06

Przecież złączka elastyczna ma srednice 60mm :) Czyli prawie 2.5 cala
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez wilusjdm » 3 kwi 2014, 22:51

Tomix napisał(a):na pewno wpadam do wilczych lasek

Jeśli wybierasz się na culta, to w tym roku wypada w Mikoszewie <serduszka>
PS. Może się spotkamy, bo też lece <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez Tomix » 4 kwi 2014, 18:17

W każdym bądź razie wydech jest seryjny z k8 z wybebeszonym katem i środkowym tłumikiem . Wydaje mi się że to 2 cale może 2.25 .
Jaki wydech najlepszy był by do KL-DE pod względem mocy ?
Ponadto mam problem z błędami nie mrygaja mi :(

wilusjdm nie wiem czy na culta ale na grandprix jadę . Często bywam w wilczych na lotnisku ale na kl jeszcze nie miałem okazji mieć dokładny pomiar PS. Nie ma takiej opcji powyżej 15 :D
Ostatnio edytowano 5 kwi 2014, 22:46 przez Tomix, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 10 mar 2013, 16:07
Posty: 13
Auto: MX-3 2.5 V6 92r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy