
Model
MX-3
Rok produkcji
1992
Silnik
1.8 V6 K8
Kolor
Tropic Emerald Metallic
Wyposażenie
– elektryczne szyby
– elektryczne lusterka
– elektryczny szyberdach
– elektryczna regulacja świateł
– wspomaganie kierownicy
– ogrzewanie postojowe WEBASTO
– klimatyzacja
– przelot
– podtlenek LPG (prawdopodobnie chwilowy)
– fabryczny pakiet stylizacyjny V6
– radio ALPINE
– kierownica MX6
Wstęp
Długo zastanawiałem się nad swoim pierwszym samochodem i gdyby nie przypadkowa przejażdżka próbna MX-3, która była na sprzedaż zapewne do dziś cieszyłbym oko wyłącznie na swoich autach w skali 1/18 na swoim biurku. Trochę zwlekałem nad jej zakupem ze względu na paliwożerny motor i dosyć drogie części jak na pierwsze auto dla 20 latka, ale po wypowiedziach forumowiczów (viewtopic.php?f=117&t=159279&p=2685345#p2685345) zdecydowałem się i nie żałuję
Kilka zdjęć po zakupie








Historia auta
Generalnie auto na starcie miało już kilka wad, między innymi te, które nawet nie miałem pojęcia, żeby takowe sprawdzić przy zakupie auta. Chociaż nie oszukując się, początkowo 21-letnie auto dla mnie miało być do tzw. zajechania i nabierania doświadczenia. Wracając zatem do wad…
– Uszkodzony lewy bok

Mazda pojechała do specjalistów gdzie za usługę blacharsko-lakierniczą całego boku policzyli mi 800zł, ale warto było. Odcień koloru jest niemal identyczny.
– Po kilku dniach szczęśliwego użytkowania zauważyłem brak płynu chłodniczego. Po zalaniu zbiornika po kilku przejażdżkach znowu było pusto – okazało się, że chłodnica jest nieszczelna.
Początkowo bawiłem się w proszki uszczelniające, które starczały tylko na kilka dni. Ostatecznie chłodnica została wymieniona, póki co wszystko działa jak należy.
– Przednia podkładka pod zderzakiem była mocno zarysowana. Została odświeżona przy okazji malowania całego boku.

– Praca zawieszenia była masakryczna, przy delikatnych mrozach tylny prawy amortyzator potrafił nawet zamarznąć. Przy wymianie okazało się, że dostała się woda.
Aktualne zdjęcia + video
Niestety na chwilę obecną mało zdjęć. Resztę zdjęć będę aktualizował w temacie jak tylko odbiorę mazdę od mechanika. Dziś odjeżdża na wymianę sprzęgła, filtrów, olejów, świec i przewodów zapłonowych

+ sprężyny Eibach Pro Kit, których na zdjęciu zabrakło





Krótkie filmiki prezentujące brzmienia mojej MX-3

http://www.youtube.com/watch?v=p_IP9ZIHGU8
http://instagram.com/p/jASk1jxcXo/
http://instagram.com/p/ihpW-Gxcb-/
http://instagram.com/p/ihpW-Gxcb-/
http://instagram.com/p/dxeJV4xcWm/
Plany
Cały wgląd do listy jest pod tym linkiem:
https://www.evernote.com/shard/s247/sh/56441fc9-6ec6-45cb-927b-d3e7beacbde7/b981243325146f7daef1d8921cadc891