Mazda2 DE 1.3 ZJ-VE 2011 Biała

DJ / DE / DY / DW / ZQ / DB / DA

Postprzez ZdzichuZ » 22 mar 2025, 14:10

Cześć.

Zdjęcia dodam w poniedziałek, bo przez 2 dni nie mam dostępu do auta :(

Moje 5 podejście do marki Mazda i druga 2. Po rozczarowaniu kiepskim egzemplarzem innej marki stwierdziłem, że nie będę eksperymentował i kupię ponownie Mazdę. Początkowo szukałem 3 BL 1.6, miałem nawet wybrany konkretny egzemplarz, ale połowica kręciła głową na wydatek powyżej 20 tysięcy i daleką podróż.

Zacząłem więc szukać 2 DE. Wiedziałem z jakimi problemami mogę się spotkać w tym aucie, jak to jeździ itp. Poszukiwania nie trwały długo, na marketplace trafił się egzemplarz od właścicielki, która jeździła nim 9 lat i zmieniła na nowszą DJ.

Auto nie było i nie jest bez wad. Rdza na rantach błotników przednich, źle spasowany zderzak przedni, maska z rdzą na rantach od strony szyby i na przedzie nad znaczkiem (przodem musiała być jakaś przygoda, ale podłużnice całe, nie spawane, bez śladów konserwacji), zjedzone totalnie wygłuszenie pod maską, dość duży jak na auto miejskie nalot 192 tysiące, opony stare 9 letnie.

Jednak auto miało tez i zalety. Pomimo wieku i przebiegu zupełne niezniszczone wewnątrz, z małą ilością rdzy na podłodze, używane regularnie i regularnie serwisowane. Po obejrzeniu auta od spodu, wizycie na SKP i przedyskutowaniu, zapadła decyzja: kupujemy. Oczywiście nie obyło się bez problemu, bo zmiana limitu przelewów w banku nie była taka łatwa, ale udało się wszystko ogarnąć.

Co więc jest:

Rocznik 2011 / rejestracja 2012
Przebieg w momencie zakupu – niecałe 192 tys., obecnie 200 tys.
Silnik 1.3 84 KM
Kolor 34K, biała perła
Wyposażenie – nie wiem jaki to poziom, w każdym razie jest grzanie foteli, klima automatyczna, elektryka przód + tył + składanie lusterek, komputer spalania, radio sterowane z kierownicy, AUX, halogeny przeciwmgielne, alusy 15''

Jakie naprawy, inwestycje:

1. Po zakupie zmiana oleju z filtrem + filtr kabinowy, olej Millers 5W30
2. Nowe opony wielosezonowe Kleber Quadraxer 3 185/55/15
3. Nowe wycieraczki przód Oximo + tył została mi nierozpakowana od poprzedniej 2, też Oximo
4. Akcja serwisowa na poduszkę powietrzną – 2025-03-20

Auto miało w miejscu koła zapasowego styropian, ale bez zestawu naprawczego. Nie było lewarka, gaśnicy. Dokupiłem:

1. Dojazdówka + śruba mocująca
2. Lewarek + śruba mocująca
3. Ucho do holowania

Przełożyłem kamerkę z poprzedniego auta no i tyle. Autem jeżdżę 50/ 50 miasto / trasa. W 2 osoby + bagaż się mieścimy, nawet na wyjazd tygodniowy w góry udało się bez problemu zmieścić.

Co do zrobienia:

1. Żarówka w podsufitce – nie potrafię rozgryźć jaki to rodzaj. Wyciągnąłem, poszedłem do sklepu z częściami – nie znaleźli też odpowiedniej.
2. Wywaliłem wygłuszenie spod maski do śmieci, nowego na razie nie zakładam. Nie widzę za bardzo różnicy.
3. Osłony kurzowe i odbojniki amorów przednich. Kupione, teść pomoże z wymianą.
4. Olej w skrzyni – obstawiam, że nigdy nie był wymieniony. Kupiony, czeka na wizytę u teścia.
5. Musze poprawić gałkę zmiany biegów. Skórzane wykończenie się odkleiło.
6. Ciężko działa regulacja lusterek elektrycznych.
7. Szyny foteli nie mają z przodu plastikowych osłon i to od soli spod butów rdzewieje. Do oczyszczenia, pomalowania. Na razie zimno, więc nie chce mi się tego robić.
8 Ogarnięcie rdzy. Listki progowe w miejscu podkładania lewarka, ranty błotników przód. Maska prędzej wymiana na lepszą, bo cała do malowania, a i tak wyjdzie spod spodu rdza.

Z powyższym byłem w mieście pobliskim zapytać o koszty. Robota na grubo z piaskowaniem (w tym belki tylnej + malowanie proszkowo), zabezpieczeniem porządnie. Koszt całości 6,5 tysiąca... No cóż, na pieniądzach nie śpię, żeby tyle wydawać :D

A tak to cóż. Jeździć, lać paliwo, niebawem zmienić olej, serwis klimy. Umyć porządnie jak się cieplej zrobi i tyle. Cud techniki to nie jest, ale pupę wozi (a nawet grzeje), na głowę nie pada.
Załączniki
IMG_20250330_182332796.jpg
IMG_20250330_182346813.jpg
IMG_20250330_182433168.jpg
IMG_20250330_182358095.jpg
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2019, 11:14
Posty: 154

Postprzez ZdzichuZ » 14 kwi 2025, 14:44

W sobotę było trochę pracy przy aucie z przyszłym teściem. Zmieniliśmy osłony i odbojniki amortyzatorów przód. Założony komplet Sachs. Sprężyny i same amortyzatory w ładnym stanie. Dodatkowo zlany stary i wlany nowej olej w skrzyni biegów. Wszystko ze sklepu mazparts :)
Przy okazji auto ponownie obejrzane od spodu, zdjęliśmy osłony plastikowe i nawet pod nimi jest całkiem ok. Dużo pracy w zabezpieczenie nie będzie. Rdza jest wokół śrub mocujących owe osłony, w tylnej części progów od strony wewnętrznej.

Do tego poprawione ciśnienie w oponach i auto w drodze powrotnej do domu jechało lekko jak na chmurce, spalając przy tym minimalne ilości paliwa. Wjeżdżając do Torunia średnie wynosiło 4,2 litra, a jakoś nie bardzo eco jechałem. Pusta droga i znajomość trasy jednak robią swoje :)
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2019, 11:14
Posty: 154

Postprzez zadra » 14 kwi 2025, 18:22

Gratuluję zaparcia.
Autko wygląda ładnie – nawet kolor mu pasuje.
To, że od pierwszej właścicielki, to duży atut – na pewno w pierwszym okresie serwisowany ASO (a może i do samego końca).
Dużo roboty być w nim być nie powinno ale oczywiście zapobiegawczo i eksploatacyjnie to zawsze się znajdzie.

Jakież to "poprzednie" auto Cię zawróciło do mazdy?
Nie pamiętam już, choć przewijasz się w czasie przeglądania forum co jakiś czas.. :)
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3304 (38/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez ZdzichuZ » 14 kwi 2025, 21:50

Powrót do Mazdy nastąpił po krótkiej przygodzie z V50. Fajne to było: wygodne, większe i jednocześnie kupione źle. I z potencjałem na duże wydatki.

Tu nie ma fajerwerków. Proste auto do wożenia tyłka. Wolne, ale za to docenia się łatwość parkowania, łatwość obsługi i spokój jaki daje prosta budowa i bezawaryjność. I po prostu tym się lepiej jeździ. jest lekkie, zwinne, fajnie biegi wchodzą. Wszystko co służy do kierowania autem działa tu po prostu przyjemnie i tak jak lubię.
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2019, 11:14
Posty: 154

Postprzez zadra » 14 kwi 2025, 22:44

ZdzichuZ napisał(a):Powrót do Mazdy nastąpił po krótkiej przygodzie z V50


faktycznie – zapomniałem o tej volvicy – sam Ci chyba pisałem, żeby sprzedawać i szukać innego.. <lol>
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3304 (38/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez katarzyna71 » 15 kwi 2025, 13:46

Dobra decyzja z tym DE – jak się zna bolączki tego modelu, to można naprawdę sensownie wybrać. Rdza na rantach i pod maską to niestety norma, ale fajnie że belki i podłużnice zdrowe. Ten przebieg przy regularnym serwisie jeszcze nie straszy. Zadbana sztuka.

Fajnie że trafiłeś na właścicielkę, co nie katowała auta – to już połowa sukcesu. No i ten biały perłowy wygląda kozacko :)
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2025, 13:42
Posty: 1
Auto: fiat 500

Postprzez PitrekT » 15 maja 2025, 19:46

Bardzo fajny kolor, jak na Mazdę 2 raczej mało spotykany. Oby służyła bezproblemowo :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2010, 17:58
Posty: 217 (22/5)
Auto: Mazda 3 BL '12

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy