Mazda GG Szarpanie podczas przyspieszania.

Mazda3 MPS 2009– (BL) / Mazda3 MPS 2006–2009 (BK) / Mazda6 MPS 2006–2008 (GG)

Postprzez Maciej123 » 21 sie 2018, 19:40

Witam,

Proszę o pomoc z moją Mazdą 6 MPS GG. Auto obecnie ma przejechane 110tys. Km. Od pewnego czasu mam problem z przyspieszaniem. Polega to na dużym szarpaniu które pojawia się w zakresie od 2 tys. do 3-3,5 tys. obrotów. Szarpanie nie występuje na zimnym silniku, pojawia się głownie przy bardzo delikatnym przyspieszaniu szczególnie na 1-3 biegu. Przy mocniejszym dodaniu gazu przy obrotach poniżej 2 tys. nie występuje.

Po podpięciu auta pod „ komputer” nie pojawiła się żaden błąd.
Zostały wymienione świece, cewki zapłonowe, czujnik przepływu powietrza.
Najciekawsze jest ze po wymianie danej części problem znikał aby pojawić się ponownie po 1-2 dniach.

Nie dawno po ponownym podpięciu pod komputer pojawił się problem z sonda lambda (wg mechanika tylna ) została wymieniona. Po wyminie mam wrażenie że problem nasilił się, szarpanie występuje od 2-4 tyś przy wolnym przyspieszaniu. Jadać na 6 biegu ze stałą prędkością około 120km/h wyczuwalne są delikatne „szarpnięcia”.
Turbo sprawdzone też bez problemu według mechanika.

Będę bardzo wdzięczny za pomoc, podpowiedz co sprawdzić albo do kogo się udać.
Początkujący
 
Od: 21 sie 2018, 19:21
Posty: 1
Auto: Mazda 6 MPS GG

Postprzez Mr_Bartek » 21 sie 2018, 20:12

Druga sonda jest jedynie do sprawdzania sprawności katalizatora. Wpływ na pracę silnika ma pierwsza sonda. Zamiast polegać na mechaniku pooecam zainwestować we własny czytnik OBD2 na Bluetooth. Wtedy sam odczytasz błędy. Do podstawowych funkcji wystraczy telefon z Androidem i darmowa aplikacja Torque ze Sklepu Play.

Link do ELM327: https://allegro.pl/interfejs-diagnostyc ... 32451.html
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 12:44
Posty: 3156 (141/188)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez Tomaso_2017 » 16 paź 2018, 22:27

Wyleczyłeś pacjenta? Ja w weeekend w M3 MPS BK miałem podobnie , tzn przez ok 200 km trasy szarpał powyżej 3 tyś obrotów na biegach 1-4. Przez ostatnie 50 km trasy ustało. Dzisiaj zatankowałem, bo w zbiorniku były resztki, pojechałem testować i nic , ciągnie równo. Czyżby paliwo ??? Nie mam pewności, bedę obserwował :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2017, 21:16
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 MPS BK, 2.3 DISI, 260 KM, 2007.

Postprzez bizarr1 » 6 lis 2020, 01:08

A może sprawdź przepływkę, albo silnik krokowy pod względem błędów np forscanem.
Początkujący
 
Od: 5 lis 2020, 00:59
Posty: 6
Auto: mazda 6 GG 2.0 d Sport

Postprzez JogiFP » 17 gru 2021, 22:42

Witam,
Udało Ci się może rozwiązać problem?
Kolega zakupił Mazde 6 MPS 2.3. Próbujemy dojść do problemu przerywania, ale nigdzie nie znalazłem podobnego tematu. Co sie dzieje, auto miedzy 1200 a 2800 szarpie, szarpanie jest bardziej wyczuwalne na niskich biegach ale na 5 i 6 tez je czuć. Natomiast od 2800 do spodu auto idzie jak złoto, zero przerywania. Tak samo jak gaz do spodu od jakis 2.4 obrotow to tak nie czuc. Wymienilismy świece bo były złe oraz cewke ale to nie pomoglo. Przepływka rownież jest nowa. Zadnych błedow w ECU. Co to może być ? Jakieś podpowiedzi? Sprobować może wyczyścić egr? Przepustnica wydaje sie czysta ale rownież na dniach ja przeczyscimy.
Początkujący
 
Od: 17 gru 2021, 22:37
Posty: 1
Auto: Mazda RX-8 K24/K20

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed