Mazda CX-7 (ER) – Opinie i Informacje
Przecież napisałem wyżej, że jest błąd procentowy. Przykładowo u mnie przy 150 km/h na GPS licznik wskazuję ok 160 km/h. Błąd wynosi ok 6-7%. Przy rzeczywistej prędkości 210 km/h licznik pokaże ciut ponad 220 km/h. Ot cała tajemnica.
Sevyoruum napisał(a):TomaSan. Wg mnie poszedles dobrym tropem. Masz normlanie w parametrach V max 210, to silnik ma kaganiec zalozony, a nie licznik:) Wiec silnik idzie do 210, ale licznik jako urzedzenie nastawione na zawyzanie pokazuje wiecej. Tak mi sie wydaje bynajmniej:)
Domin no dokladnie, tylko ze Toma San twierdzi, ze kaganiec powinien blokowac 210 licznikowe, a nie rzeczywiste i jak pojedziesz wiecej niz 210 na liczniku to juz nie masz kaganca.
Pozdrawiam
- Od: 16 sty 2009, 13:00
- Posty: 89
Ale na jakiej zasadzie miałaby działać ta blokada, jeśli nie jest zrobiona na liczniku? I dlaczego wersje europejskie miałyby mieć inny mechanizm zabezpieczający, jeśli najprościej jest zrobić blokadę właśnie na liczniku?
- Od: 18 sie 2009, 19:49
- Posty: 22
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda CX-7 Sport UE
W mojej opini licznik to urzadzenie, ktore tylko pokazuje predkosc, a nie ja generuje. Wiec jaka zasadnosc mialoby robienie ogranicznika na pokazywanie predkosci? Trzeba zalozyc ogranicznik na to co te predkosc generuje. To tak jakbys robil urzedzenie gromadzace wode i ogranicznik umiescil nie w zbiorniku, ze jesli woda w zbiorniku dotknie punktu to zamykany jest zawor, tylko na liczniku. A robisz taki ogranicznik na liczniku wody, ktory tylko wskazuje pomiar, ale nie mierzy. Takze to ile by pokazywalo jest bez znaczenia, wazny bylby stan faktyczny.
Pozdrawiam
- Od: 16 sty 2009, 13:00
- Posty: 89
hmmm
Byc moze dlatego?
Ja jestem pewien, ze w mojej Mazdzie ogranicznik jest. A co do tego, ze w wersji USA jest tak, to czemu w Europejskiej mialoby byc inaczej
Jak wiemy nie tylko to jest odmienne w wersji USa i EU. Auta niby takie same, ale maja inne zawieszenie bardzo czesto, poniewaz specyfika jazdy europejczyka oraz inny stan drog:)
raff napisał(a):Kiedyś ten temat drążyłem i wygląda to tak, że niektóre automaty w USA mają zerowy błąd licznika.
Byc moze dlatego?
Ja jestem pewien, ze w mojej Mazdzie ogranicznik jest. A co do tego, ze w wersji USA jest tak, to czemu w Europejskiej mialoby byc inaczej
Pozdrawiam
- Od: 16 sty 2009, 13:00
- Posty: 89
Jest jeszcze kwestia przepisów. W UE producenci muszą zawyżać na licznikach bo takie są przpisy: prędkość rzeczywista w żadnym wypadku (rozmiary opon) nie może być większa od licznikowej. Pewnie w US tego nie ma i stąd różnice. Trochę tu gdybania ale przepis w Europie jest na 100% i stąd w każdej marce różnice wskazania, chyba, że opony są niestandardowe.
TomaSan nie wiem co ci więcej napisać bo według mnie masz ogranicznik i więcej jak 210 nie pojedzie. Czyli tak samo jak pozostali z wersjami EU.
Możesz też zgłosić w serwisie, że nie podoba ci się taka sytuacja, że wskazuje więcej na liczniku i niech sprawdzą a najlepiej niech ustawią ci tak aby licznikowo 210 było, koniec, kropka.
Możesz też zgłosić w serwisie, że nie podoba ci się taka sytuacja, że wskazuje więcej na liczniku i niech sprawdzą a najlepiej niech ustawią ci tak aby licznikowo 210 było, koniec, kropka.
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
- Od: 2 cze 2008, 17:34
- Posty: 264
- Skąd: Warszawa
- Auto: CX-7 Expression
Nie wierzę żeby japończycy, ceniący prostotę rozwiązań w wersji europejskiej zamontowali ogranicznik, który nie wiadomo na jakiej skomplikowanej zasadzie działa. Nie sądzę, żeby uzależnili go od prędkości obrotowej silnika, bo wystarczy wlać paliwo lepszej/gorszej jakości i obroty będą inne przy zadanej prędkości. Niestety w polskich warunkach ciężko będzie przetestować prędkość maksymalną cx, chociaż dla mnie bardziej prawdopodobne jest, że rzeczywista prędkość maksymalna jest w granicach 210 i żaden ogranicznik nie jest potrzebny. Na pewno jeśli ktoś zdoła przetestować rzeczywiste osiągi cx da znać na forum.
- Od: 18 sie 2009, 19:49
- Posty: 22
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda CX-7 Sport UE
Żeby nie ciągnąć cały czas wątku ogranicznika, mam pytanie z zupełnie innej beczki. Testowaliście już może swoje bulwarówki
w jakimś ciut cięższym terenie? Jak się Madzie sprawują? A może znacie miejsce (jakiś tor offroadowy?), gdzie można sobie auto potestować?
- Od: 18 sie 2009, 19:49
- Posty: 22
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda CX-7 Sport UE
kolejna rzecz że sprzęgło raczej nie nadaje się do jazdy terenowej. ja parę razy jezdziłem po błotku i kilka razy po piasku pośmigałem. Ale wszystko na prędkości do 40 km/h. Najgorsze jest jak staniesz w piasku i chcesz ruszyć.Napędy daje rade ale sprzęgło śmierdzi.
- Od: 23 gru 2008, 12:10
- Posty: 167
- Auto: Mazda CX-7 EU, xsara 1,6 16V
jak mowie po pisaku i trawie (mokrej jeździłem) czasem udało się pójść lekko bokiem ale z reguły TSC wkraczało do akcji i była d u p a blada. A jak wiemy powyżej 30 km/h TSC włącza się samo. Wiec poszaleć się nie da.
PS
W 6MPS da się wyłączyć kontrole trakcji całkowicie? może ktoś wie?
PS
W 6MPS da się wyłączyć kontrole trakcji całkowicie? może ktoś wie?
- Od: 23 gru 2008, 12:10
- Posty: 167
- Auto: Mazda CX-7 EU, xsara 1,6 16V
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9