Mazda CX-7 (ER) – Opinie i Informacje

Mazda CX-7 2006–2012

Postprzez Sevyoruum » 29 sie 2009, 21:21

Toma San, dalej obalajac Twoja teze, ze ogranicznik powinien sie zatrzymac na 210. Mam auto kupione w Polsce prosto z salonu wiec na pewno kaganiec jest zalozony, a ostatnio jechalem i na liczniku mialem wiecej jak 210.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 13:00
Posty: 89

Postprzez TomaSan » 30 sie 2009, 09:48

Hmm.. Ja twierdziłem, że nie mam ogranicznika, bo mogę jechać więcej, niż licznikowe 210. Jeśli i Ty możesz więcej pojechać, najprostszym wyjaśnieniem będzie, że wersje europejskie ogranicznika nie mają.
Początkujący
 
Od: 18 sie 2009, 19:49
Posty: 22
Skąd: Poznań
Auto: Mazda CX-7 Sport UE

Postprzez domin1979 » 30 sie 2009, 11:07

Przecież napisałem wyżej, że jest błąd procentowy. Przykładowo u mnie przy 150 km/h na GPS licznik wskazuję ok 160 km/h. Błąd wynosi ok 6-7%. Przy rzeczywistej prędkości 210 km/h licznik pokaże ciut ponad 220 km/h. Ot cała tajemnica.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Sevyoruum » 30 sie 2009, 11:26

Sevyoruum napisał(a):TomaSan. Wg mnie poszedles dobrym tropem. Masz normlanie w parametrach V max 210, to silnik ma kaganiec zalozony, a nie licznik:) Wiec silnik idzie do 210, ale licznik jako urzedzenie nastawione na zawyzanie pokazuje wiecej. Tak mi sie wydaje bynajmniej:)


Domin no dokladnie, tylko ze Toma San twierdzi, ze kaganiec powinien blokowac 210 licznikowe, a nie rzeczywiste i jak pojedziesz wiecej niz 210 na liczniku to juz nie masz kaganca.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 13:00
Posty: 89

Postprzez TomaSan » 30 sie 2009, 12:21

Dokładnie tak. Biorąc pod uwagę, że (jak widać po przykładzie kilku grupowiczów) wersje europejskie idą powyżej licznikowego 210 twierdzę, że blokady nie ma.
Początkujący
 
Od: 18 sie 2009, 19:49
Posty: 22
Skąd: Poznań
Auto: Mazda CX-7 Sport UE

Postprzez Sevyoruum » 30 sie 2009, 12:30

Blokada byc musi ze wzgledow bezpieczenstwa. Powyej 210 w straszliwym tempie rosna opory powietrza.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 13:00
Posty: 89

Postprzez TomaSan » 30 sie 2009, 16:33

Ale na jakiej zasadzie miałaby działać ta blokada, jeśli nie jest zrobiona na liczniku? I dlaczego wersje europejskie miałyby mieć inny mechanizm zabezpieczający, jeśli najprościej jest zrobić blokadę właśnie na liczniku?
Początkujący
 
Od: 18 sie 2009, 19:49
Posty: 22
Skąd: Poznań
Auto: Mazda CX-7 Sport UE

Postprzez Sevyoruum » 30 sie 2009, 17:06

W mojej opini licznik to urzadzenie, ktore tylko pokazuje predkosc, a nie ja generuje. Wiec jaka zasadnosc mialoby robienie ogranicznika na pokazywanie predkosci? Trzeba zalozyc ogranicznik na to co te predkosc generuje. To tak jakbys robil urzedzenie gromadzace wode i ogranicznik umiescil nie w zbiorniku, ze jesli woda w zbiorniku dotknie punktu to zamykany jest zawor, tylko na liczniku. A robisz taki ogranicznik na liczniku wody, ktory tylko wskazuje pomiar, ale nie mierzy. Takze to ile by pokazywalo jest bez znaczenia, wazny bylby stan faktyczny.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 13:00
Posty: 89

Postprzez TomaSan » 30 sie 2009, 19:46

Ale zauważ, że w amerykańskiej wersji przyjęli strategię blokowania prędkości na podstawie licznika. Dlaczego więc miałoby być inaczej w europejskiej? A jeśli nie opierać się na liczniku, to na czym?
Początkujący
 
Od: 18 sie 2009, 19:49
Posty: 22
Skąd: Poznań
Auto: Mazda CX-7 Sport UE

Postprzez domin1979 » 30 sie 2009, 19:52

TomaSan napisał(a):A jeśli nie opierać się na liczniku, to na czym?
Przecież ECU zna RPM i może liczyć sobie wzorcowe wartości, nie wiem czy tak jest ale nie widzę przeszkód.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Sevyoruum » 30 sie 2009, 19:55

hmmm

raff napisał(a):Kiedyś ten temat drążyłem i wygląda to tak, że niektóre automaty w USA mają zerowy błąd licznika.


Byc moze dlatego?

Ja jestem pewien, ze w mojej Mazdzie ogranicznik jest. A co do tego, ze w wersji USA jest tak, to czemu w Europejskiej mialoby byc inaczej :) Jak wiemy nie tylko to jest odmienne w wersji USa i EU. Auta niby takie same, ale maja inne zawieszenie bardzo czesto, poniewaz specyfika jazdy europejczyka oraz inny stan drog:)
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 13:00
Posty: 89

Postprzez domin1979 » 30 sie 2009, 20:00

Jest jeszcze kwestia przepisów. W UE producenci muszą zawyżać na licznikach bo takie są przpisy: prędkość rzeczywista w żadnym wypadku (rozmiary opon) nie może być większa od licznikowej. Pewnie w US tego nie ma i stąd różnice. Trochę tu gdybania ale przepis w Europie jest na 100% i stąd w każdej marce różnice wskazania, chyba, że opony są niestandardowe.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez jancio68 » 30 sie 2009, 21:35

TomaSan nie wiem co ci więcej napisać bo według mnie masz ogranicznik i więcej jak 210 nie pojedzie. Czyli tak samo jak pozostali z wersjami EU.
Możesz też zgłosić w serwisie, że nie podoba ci się taka sytuacja, że wskazuje więcej na liczniku i niech sprawdzą a najlepiej niech ustawią ci tak aby licznikowo 210 było, koniec, kropka.
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 17:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez TomaSan » 31 sie 2009, 08:48

Nie wierzę żeby japończycy, ceniący prostotę rozwiązań w wersji europejskiej zamontowali ogranicznik, który nie wiadomo na jakiej skomplikowanej zasadzie działa. Nie sądzę, żeby uzależnili go od prędkości obrotowej silnika, bo wystarczy wlać paliwo lepszej/gorszej jakości i obroty będą inne przy zadanej prędkości. Niestety w polskich warunkach ciężko będzie przetestować prędkość maksymalną cx, chociaż dla mnie bardziej prawdopodobne jest, że rzeczywista prędkość maksymalna jest w granicach 210 i żaden ogranicznik nie jest potrzebny. Na pewno jeśli ktoś zdoła przetestować rzeczywiste osiągi cx da znać na forum.
Początkujący
 
Od: 18 sie 2009, 19:49
Posty: 22
Skąd: Poznań
Auto: Mazda CX-7 Sport UE

Postprzez TomaSan » 31 sie 2009, 21:24

Żeby nie ciągnąć cały czas wątku ogranicznika, mam pytanie z zupełnie innej beczki. Testowaliście już może swoje bulwarówki ;) w jakimś ciut cięższym terenie? Jak się Madzie sprawują? A może znacie miejsce (jakiś tor offroadowy?), gdzie można sobie auto potestować?
Początkujący
 
Od: 18 sie 2009, 19:49
Posty: 22
Skąd: Poznań
Auto: Mazda CX-7 Sport UE

Postprzez domin1979 » 31 sie 2009, 21:33

Ja bym nie ryzykował, spod kół sporo leci i kamyki mogą trochę zmasakrować lakier.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez BEN » 1 wrz 2009, 08:19

kolejna rzecz że sprzęgło raczej nie nadaje się do jazdy terenowej. ja parę razy jezdziłem po błotku i kilka razy po piasku pośmigałem. Ale wszystko na prędkości do 40 km/h. Najgorsze jest jak staniesz w piasku i chcesz ruszyć.Napędy daje rade ale sprzęgło śmierdzi.
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 12:10
Posty: 167
Auto: Mazda CX-7 EU, xsara 1,6 16V

Postprzez TomaSan » 1 wrz 2009, 10:25

Właśnie bardziej myślałem o jeździe po piasku / trawie / lekkim błotku, żeby sprawdzić napęd na cztery koła. Z tego co widzę, to sprzęgła szkoda. :( Ehh...
Początkujący
 
Od: 18 sie 2009, 19:49
Posty: 22
Skąd: Poznań
Auto: Mazda CX-7 Sport UE

Postprzez BEN » 1 wrz 2009, 10:29

jak mowie po pisaku i trawie (mokrej jeździłem) czasem udało się pójść lekko bokiem ale z reguły TSC wkraczało do akcji i była d u p a blada. A jak wiemy powyżej 30 km/h TSC włącza się samo. Wiec poszaleć się nie da.

PS
W 6MPS da się wyłączyć kontrole trakcji całkowicie? może ktoś wie?
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 12:10
Posty: 167
Auto: Mazda CX-7 EU, xsara 1,6 16V

Postprzez TomaSan » 1 wrz 2009, 12:18

Właśnie, czy jest jakiś magiczny sposób na całkowite odłączenie TSC?
Początkujący
 
Od: 18 sie 2009, 19:49
Posty: 22
Skąd: Poznań
Auto: Mazda CX-7 Sport UE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość

Moderatorzy

Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9