Radio z kostką ISO a oryginalna instalacja w Maździe 323

Wszystko o modyfikacjach i budowie nagłośnień naszych aut.

Postprzez KiRi » 24 lip 2006, 17:00

Witam.

Zapewne ktoś z odwiedzających to forum stanął przed koniecznością instalacji radia samochodowego z kostką ISO. W moim samochodzie jest instalacja oparta na dwóch kostkach + jednej złączce z pojedynczym czarnym przewodem. Chciałem zapytać, czy istnieją może jakieś uniwersalne przejściówki pozwalające na podłączenie radia? Jeżeli nie, to trzeba by ręcznie łączyć pojedyncze przewody, i tu rodzi się problem – który przewód do czego służy... Jeżeli ktoś ma opis kolorów i funkcji danych przewodów, to byłbym niezwykle wdzięczny za udostępnienie tu na forum bądź na adres e-mail: kiri81@o2.pl – zaoszczędziło by mi to wieczoru w słońcu z miernikiem pod deską rozdzielczą...

Za pomoc z góry dziękuję. Pozdrawiam, Krzysiek.

Edit:
Znalazłem przejściówki na Allegro, ale szczerze mówiąc nie bardzo chce mi się czekać na nie :) Jeżeli ktoś ma opis przewodów, to będę niezmiernie wdzięczny...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2006, 16:45
Posty: 268
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6

Postprzez Gość » 27 sie 2006, 23:07

Witam
Najłatwiej jest poprostu obciąć kable z jednej kostki i dotutować to co trzeba, ja tak zrobiłem bo ni groma nie pasowała zadne radio do tej kostki. Z tego co widze to standard ISO jest super rzeczą...szczególnie jeżeli chodzi o radia samochodowe bo każa firma ma swój własny standart. :D
Gość
 

Postprzez Briareos » 28 sie 2006, 00:39

Kolory kabelków (w szczególności głośnikowych) się mogą różnić przed i po FL, bo mnie się coś nie zgadzało ze schematem jaki mam. A podłączone mam tak:

BLUE/RED – 12V zawsze przez bezpiecznik ROOM (podtrzymanie pamieci)
BLUE/BLACK – 12V przy stacyjce na ACC lub ON (włączanie z kluczyka)
RED/BLACK – 12V podświetlenie (jak reszta deski – przy światłach)
RED – wyjście sterujące anteną (12V – wysuwa się i tak zostaje, brak napięcia – chowa się i tak zostaje)
BLACK/YELLOW – masa (taki grubszy, nie wiem czy nie jest dołożony u mnie bo nie idzie z wiązki)

Głośniki:
Prawy przód: YELLOW/BLUE (+) | VIOLET/WHITE (–)
Lewy przód: VIOLET (+) | BLUE/ORANGE (–)
Prawy tył: GREEN/BLACK (+) | GREEN/ORANGE (–)
Lewy tył: ORANGE (+) | YELLOW (–)

Za nic nie biorę odpowiedzialności, a już w szczególności za polaryzację tylnych głośników, bo ich nie mam (a te z półki wywaliłem, nawet nie wiem czy były dobrze podłączone). Sprawdź miernikiem napięcia i ew. zajrzyj w drzwi do głośników.
Koniecznie się upewnij co do tego kabla masy, dużo ludzi (w tym "instalatorzy audio" <killer> ) bierze pierwszy lepszy kabelek i to się kończy tym że upalają regulator podświetlenia deski. Jak nie widać dokąd idzie, to zrób sobie porządny własny i przyśrubuj go do czegoś metalowego.
Moje radio da się włączyć i bez kluczyka, a więc musiałoby brać prąd z tej gałęzi ROOM, a to jest zły pomysł bo tam jest tylko 10A na kupę żaróweczek – tak więc te w/w podłączenia to jedno, ale samo zasilanie radia (ma własny bezpiecznik) jest pociągnięte niezależnie. Przynam szczerze że nie wiem skąd dokładnie :P Na pewno nie mam nic przy klemach.

I na miłość... zalutuj to i daj koszulki termokurczliwe, albo zaciśnij porządnie odpowiednim narzędziem w te samoizolujące się tulejki z gliceryną. Co widzę instalcję zrobioną na tych kostkach elektrycznych za 50gr to na wymioty mi się zbiera (żeby to jeszcze porządnie było, a kostka jakaś na kilkanaście A... ale gdzie tam).
I na dźwięk nie będziesz narzekał, i wilgoć kablom nie straszna – a radia się nie wymienia co roku przecież.
Acha, jakbyś jednak ciągnął zasilanie (ew. razem z masą) wprost z akumulatora, to pamiętaj:
1) Ekran sygnału to nie masa, mimo że ma zwykle ten sam potencjał (choć niekoniecznie)
2) Masa powinna mieć jeden wspólny punkt, ale trzeba rozumieć z czego to ograniczenie wynika, bo łączenie wszystkiego na siłę bezpośrednio do klem akumulatora często się kończy pięknym efektem przydźwięku z silnika, co jest potem "leczone" dziwnymi wynalazkami z Allegro w stylu świecącego kondensatora 1F. Co oczywiście g... daje :P
3) Pamiętaj o przekroju kabli. 3mm^2 do głośników ci się nie przydadzą jak radio podepniesz na 1,5mm^2... Poprzedni właściciel mojej madzi miał kable do głośników jak do spawarki, ale samo radio to wisiało na kostce z supermarketu, na kabelkach z których śruby powyrywały połowę nitek miedzi <lol>
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Winetou » 28 sie 2006, 12:22

do car audio
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez Xionc » 28 sie 2006, 13:09

Ja bym kupił przejściówkę za 20PLN, ale jak juz lutować, to wyprowadź standardowe ISO z samochodu, zeby w przyszłości można podłączyć inne radio.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez KiRi » 8 wrz 2006, 08:20

Witam

Przejściówkę zrobiłem nie ingerując w oryginalną instalację auta – kupiłem kostki i wszystko połączyłem... śmiga aż miło :)

Ale... wyszła właśnie kwestia uruchamiania radia "bez kluczyka" – czy można np. pobrać zasilanie z przewodu podtrzymującego pamięć, ale dać tam większy bezpiecznik? Czy wystarczy po prostu zmienić odpowiedni bezpiecznik w skrzynce? – jeśli tak, to jaki?

Pozdrawiam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2006, 16:45
Posty: 268
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6

Postprzez Xionc » 8 wrz 2006, 08:42

Bezpiecznik masz wbudowany w radio. Nic nie kombinujesz tylko przecinasz +12 po stacyjce i dolutowujesz do podtrzymania (tylko "po stronie radia", zebys nie polaczyl tego w instalacji)
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez radeon » 4 mar 2008, 19:02

Briareos napisał(a):BLACK/YELLOW – masa (taki grubszy, nie wiem czy nie jest dołożony u mnie bo nie idzie z wiązki)


Ja też mam taki kabel co wygląda jak dołożony, tzn grubszy czarny z żółtym paskiem i jest to masa. Jak zajrzę pod maskę to od akumulatora od masy też idzie kabel czarny z żółtym paskiem, więc wszystko wskazuje na to, że jest to masa.

P.S. wie ktoś od czego jest czarny kabel z różowym paskiem? Wcześniej podłączyłem pod niego masę i też działało. (według opisu kolorów kabelków z forum wynika, że niema u mnie czarnego kabla (masa) ... może to być ten czarny z różowym paskiem?
Love myMazda!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 gru 2007, 11:56
Posty: 11
Skąd: Turek
Auto: 323F BA Z5 1996r.

Postprzez Xionc » 4 mar 2008, 22:50

radeon masa w mazdach nie idzie z kostki, tylko z śrubki jakiejś. Tu masz opisaną kostkę.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40192

a swoja droga, jak wszystko działa, to po co psuć?
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Golddraker » 1 sie 2014, 21:23

odkopuje , mam taki problem że spaliłem właśnie radio nie wiem jakim cudem bo bezpiecznik cały elektronik powiedział że obejrzy , a w związku z tym proszę o opis kabelków z mazdy 626 ge , nie posiadam tam żadnej kości taką kupiłem i chcę założyć iso i chyba cos popierniczyłem
pozdrawiam , Mam tylko dwie wiązki jedna z 7 kabelkami (dwa plusy) i drugą z 4 (chyba brak napięcia ) do tego jeden czarny z wsówką (chyba masa) którą podłączyłem w kości iso do uziemienia .
Początkujący
 
Od: 19 lis 2013, 16:10
Posty: 24 (5/0)
Auto: Mazda 6 GY 136 KM TDI

Postprzez Xionc » 2 sie 2014, 16:01

Golddraker, już Ci odpisałem co potrzebujesz w szybkich pytaniach.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje