Krótkie pytania dotyczace sprzętu audio.

Wszystko o modyfikacjach i budowie nagłośnień naszych aut.

Postprzez Marko91 » 19 lut 2015, 23:16

Noo to elegancko :D teraz tylko czekam na lepszą tzn cieplejszą pogodę i kupuje GMS-y i wygłuszam auto. Głośniki to chyba u-dimension el comp :)

A powiedz mi jeszcze, te 5x7 ori głośniki to są zwykłe średnio nisko tonowe ?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 16:58
Posty: 202 (0/3)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE Comprex
Jest 626 GF 2.0 FS 01'r

Postprzez slisman » 20 lut 2015, 11:43

Z tego co mi wiadomo, to ori to masz koaksjalne dwudrożne tj. masz woofera, w którym zamontowany jest tweeter. Czyli w standardowych ori 5x7 masz niskie, średnie i wysokie tony.

A za same niskie i średnie tony odpowiada woofer, czyli np. jak zamontujesz zestaw odseparowany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez mp8 » 23 lut 2015, 20:05

Jakie głośniki polecacie do bj woofery na przód i tweetery. Potrzebna będzie zwrotnica do tego zestawu? Radyjko jvc kd-sh9101
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 17:09
Posty: 86 (3/0)
Auto: 323f BJ 2.0 PB+LPG Sportive

Postprzez Fred.X » 23 lut 2015, 21:24

a ile kasy chcesz wydać ??
drzwi wygłuszone ??
planujesz wzmak ??
zwrotnica zazwyczaj jest w zestawie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez risto77 » 23 lut 2015, 22:01

Czytać się nie chce ;) :P
Na łatwiznę idzie.
Kolego Przeczytaj chociaż ze 2 strony z tego działu. Prawie na każdej stronie powtarza się to pytanie i podobne tematy.
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2293 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez mp8 » 23 lut 2015, 23:06

350 zł na głośniki (hertz 16,5cm)
Drzwi będe wygłuszał na wiosnę i też wtedy planuje zmianę głośników,
wzmacniacza na razie nie planuję, może w przyszłości.
Ostatnio edytowano 19 sie 2016, 22:42 przez mp8, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 17:09
Posty: 86 (3/0)
Auto: 323f BJ 2.0 PB+LPG Sportive

Postprzez Fred.X » 23 lut 2015, 23:14

mp8 napisał(a):(hertz
to akurat bez wzmaka to lipa ;)

ale , tego nie trzeba przedstawiac :
http://allegro.pl/focal-auditor-r-165s2 ... 34913.html

http://allegro.pl/u-dimension-el-comp-6 ... 16755.html

http://allegro.pl/audio-system-mx165de- ... 37179.html

http://allegro.pl/jbl-cs-760c-zestaw-od ... 40105.html

Dopisano 23 lut 2015, 23:32:

...o JBL -ach nic Ci nie powiem, bo jeszcze ich nie słuchałem , nie miałem okazji i nie montowałem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez slisman » 24 lut 2015, 13:29

A ja mam do was szybkie pytanie odnośnie wygłuszenia wnętrza. Z dwa lata temu, montując Power Bassy wygłuszyłem sobie drzwi matami STP. Później kupiłem Morele Tempo 6 i tak sobie myślę, że wygłuszenie mogłoby być zrobione lepiej (co mi zresztą sugerowano, całkowicie się z tym zgadzam).

Sądzicie, że warto jeszcze raz przeprowadzić akcję?
Dotyczy to tylko otworów technologiczych, ponieważ drzwi "w środku" są zrobione porządnie.

Z kolei maty na otworach technologicznych są oklejone ta se, do tego miałem problem z cięgnęm od klamek, ponieważ chodzi ono na boki i ciężko było to jakoś rozwiązać – ja wrzuciłem w rurkę PCV z gąbką w środku, ale szczelne to nie jest raczej. Do tego wszystkie kable oklejałem "obok" tzn nie chciałem ich jakoś specjalnie przykrywać "w razie czego". Ale teraz widzę, że lepiej byłoby zrobić to porządnie a kablami się martwić jak zajdzie taka potrzeba – czyli oby nigdy.

Poniżej wrzucam zdjęcia mojego wygłuszenia. I prosiłbym was o 2 rady:
1) czy poprawne wygłuszenie sporo zmieni? Szczególnie jeśli całość będzie szczelna.
2) czy wiecie jak rozwiązać sprawę ciegień klamek.
3) wystarczy jakiś płaskownik w otworze techolonogicznym, czy lepiej dać blachę?
3) czy kable po prostu przykryć na sztywno matami czy jakoś je przygotować do ukrycia?

Z góry dzięki!
Załączniki
IMG_0765.JPG
Takie są w 626 otwory technologiczne
IMG_0770.JPG
Wygłuszenie w środku
IMG_0844.JPG
Niezbyt udane wygłuszenie tej strony drzwi. Jeszcze na powerbassach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez risto77 » 24 lut 2015, 13:37

Jeśli wygłuszenie będzie szczelne to wtedy w drzwiach robi się ciśnienie i wtedy znacznie poprawia się wydajność głośnika :D Tyle mogę dodać od siebie.
Też mam zamiar poprawić u siebie, jest dobrze ale zawsze mogłoby być lepiej ;) <ok>
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2293 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez Fred.X » 24 lut 2015, 13:48

slisman a boczki /tapicerke czymś robiłeś ??
polecam dodać pianke nanobutylową GMS i doklej na gołą blache jeszcze mat , one powodują mały rezonans ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez slisman » 24 lut 2015, 14:14

Fred.X napisał(a):slisman a boczki /tapicerke czymś robiłeś ??
polecam dodać pianke nanobutylową GMS i doklej na gołą blache jeszcze mat , one powodują mały rezonans ;)


Mam właśnie piankę położoną pod boczkiem, wprawdzie nie GMS, ale jakąś no-name z allegro. Nie wiem czy zrobione zgodnie ze sztuką, ale efekt końcowy jest ok, nie słychać drgań :)

risto77 napisał(a):Jeśli wygłuszenie będzie szczelne to wtedy w drzwiach robi się ciśnienie i wtedy znacznie poprawia się wydajność głośnika Tyle mogę dodać od siebie.Też mam zamiar poprawić u siebie, jest dobrze ale zawsze mogłoby być lepiej


Właśnie o tej szczelności teraz myślę i zastanawia mnie czy nie tracę w miejscu gdzie cięgno przechodzi przez wygłuszenie i przy kablach. Pytanie czy mówimy o szczelności bezwzględnej czy tylko "szczelności". No i zastanawia mnie czy dziury, gdzie wchodzą te kołki od boczków są w efekcie całkowicie szczelne czy też wypadało by się tym zająć.

U mnie wniosek jest jeden – zanim zamontuję coś lepiej się rozenzać porządnie i nawet POCZEKAĆ...a ja już chciałem mieć od razu, to zrobiłem tak jak czułem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez robaknow » 24 lut 2015, 22:22

Cześć, w zwiazku z PW odpiszę tutaj może komuś coś to da.

Wygłuszenie ma być na całej powierzchni blach nie tylko na niektórych elementach, najlepiej jak nie kleisz skrawkami tylko większym kawałkiem maty. W wygłuszaniu chodzi też o sztywność całej maty a im wieksza powierzchnia i lepiej dociśnieta mata tym lepszy efekt.

Otwory technologiczne bezwzględnie zakryć i to szczelnie, możesz męczyć się blachą natomiast najwygodniej i najszybciej jest zrobic " wstawkę" z 3-5 warstw żywicy z włóknem szklanym. Im większa powierzchnia tym grubiej kładziesz. Same maty działają w otworach jak membrany, pracują razem z głośnikiem jeżeli nie są usztywnione. Co do cięgna to u mnie są oklejone matami w miarę możliwosći. Starasz się po prostu zostawiać jak najmniej otworów.

Kolejny efekt uzyskasz wyciągając głośnik przed tapicerkę i ukierunkowywując woofer nieco ku górze i tyłowi.

Tapicerkę jeżeli nie trzeszczy to możesz zostawić ale staraj się "obudować" miejsce na tapicerce wokół głośnika tak żeby dźwięk nie przedostawał się pod tapicerkę. Tapicerke warto wygłuszyć w strategicznych, duzych miejscach usztywnić żywicą z włóknem i matami. Najlepiej jak drzwi zrobione są na beton.

Kable możesz pooklejać taśma i porobić ścisłe wiązki, w zależności czy je słychać albo przyklejasz albo zostawiasz luźne.

Mam nadzieje że coś tam naświetliłem :) Pozdro
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2010, 20:57
Posty: 298 (1/7)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Było: 323F BA 95 1.5
Jest: Mazda 5 06' 2.0 MZR

Postprzez slisman » 25 lut 2015, 10:07

Dokładnie o to chodziło, dzięki wielkie!
Jakbym nie zapytał, to bym pewnie robiąc po prostu odpuścił...bo np. miejsca przy głośniku to bym nie okleił na bank. Także dzięki jeszcze raz za pomoc!

Myślę, że w pierwszej kolejności zajmę się poprawieniem wygłuszenia, a później jak dorwę boczki to wyciągnę głośnik <spoko> Tak więc jest plan robótek na wiosnę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez risto77 » 25 lut 2015, 12:19

robaknow napisał(a):... Najlepiej jak drzwi zrobione są na beton.

... Mam nadzieje że coś tam naświetliłem :) Pozdro


<spoko> <spoko> <spoko> <spoko> <spoko> <spoko> <spoko> <spoko> <spoko>

W tym poście zawarta jest sama esencja tego co powinni wiedzieć początkujący.
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2293 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez slisman » 25 lut 2015, 12:45

I pokusiłbym się o stwierdzenie, że przydałby się oddzielny temacik o wygłuszeniu – w sumie coś a'la fotorelacja. Ale zdjęcia zdjęciami...porządny opis jest cenniejszy, bo wyjaśnia wiele wątpliwości. W sumie pewnie dało by radę wyseparować parę odpowiedzi odnosie odseparowanego zestawu, czy dawać wzmacniacz, czy wygłuszać itp itd i stworzyć z tego takie FAQ dla zaczynających zabawę :)

Ja postaram się pocykać jakieś foty podczas roboty, widziałem ,że wiele osób ma świetna relacje u siebie w tematach (robaknow) :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez Fred.X » 25 lut 2015, 13:40

Jak wygłuszyłem poprzednie auto to dołożyłem mu 70 kg <rotfl>

Dopisano 25 lut 2015, 13:41:

ale nawet przy max graniu subem nic nie "drgnęło" :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez slisman » 9 mar 2015, 12:17

Ma ktoś info gdzie teraz najbardziej się opłaca zamówić maty STP?
Przejrzałem allegro i zastanawiam się czy gdzieś może być taniej :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez cisiel1981 » 14 mar 2015, 01:02

Witam.
Panowie poprosze o podpowiedz, ponieważ jestem totalnym laikiem w tych tematach.
Otóż w bagażniku znalazłem kabel prawdopodobnie pod subwoofera, którego tam nie ma.
Czy po zakupie jakieś używki mogę śmiało podłączyć i będzie to funkcjonowało.
Moja madzia jak w opisie, NIe ma niestety BOSS. <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2014, 20:36
Posty: 167 (0/1)
Skąd: LODZ
Auto: Obecnie:
Mazda 3 (15.07.2007)
1.6 benzyna

Poprzedni:
Mazda 6 (27.05.2005)
Model – GM1J EAH
MOTOR – L8
FARBE 29Y GH7

Postprzez risto77 » 14 mar 2015, 10:29

Pokaż fotkę bo z Twojego opisu kompletnie nic nie wynika
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2293 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez Dariushinio » 14 mar 2015, 16:17

wie ktoś o co może chodzić?
po przekręceniu kluczyków pierwszy raz zawsze przez 1/2 sekundy jest chrzęszczenie z głośników a za chwile już wraca wszystko do normlny
wzmak Crunch GPX1000
głośniki HERTZ DSK 165.3
sub HELIX B 12W

https://www.youtube.com/watch?v=JXl6zkIMhVY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 20:14
Posty: 126 (2/0)
Auto: Mazda 6 2003 --->
Mazda 6 GH 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje