Zakłócenia na wzmacniaczu

Wszystko o modyfikacjach i budowie nagłośnień naszych aut.

Postprzez MotoJapan » 18 maja 2006, 23:08

Witam wszystkich , mam taki problem otóż niedawno zakupiłem 4kanałowy wzmacniacz magnata bull power, który podłączyłem pod radio JVC KD-LH 3101, wszystko jest podłączone pod system głośników wysokich , średnich i niskich. Srednie i niskie głośniki są sterowane przez 2 kanały, a basowe przez drugie dwa. Gdy silnik jest nie odpalony dźwięk jest wpożądku jednak gdy odpale samochód to pojawia się piszczenie w głośnikach ale tylko w tych które chodzą pod wzmacniaczem. Jak to zlikwidować? Poprawiłem mase przy wzmacniaczu i radiu, niestety bez efektu, słyszałem o jakiś filtrach które podpina sie pod czincze, niestety nie wiem jakie kupić aby dźwięk nie stracił barwy. Z góry dziękuje za pomoc.
Początkujący
 
Od: 15 cze 2012, 10:42
Posty: 19

Postprzez mbmaster » 19 maja 2006, 00:05

Witam! Albo zle pociagneles kable( w ktoryms miejsu jakis urzadzenie powoduje zaklucenia) albo masz przebitke z alternatora (z obortami powinno sie wzmagac piszczenie). Jak z alternatora to potrzebny ci filtr przeciwazkluceniowy
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 23:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez BILON » 19 maja 2006, 20:20

Prawdopodobnie puściłeś do wzmaka przewody wszystkie jedną strona auta (mam na myśli prądowe jak i sygnałowe) miałem tak samu u siebie.
Puść lewą strona przewód prądowy (z lewej zwykle też idzie instalacja prądowa auta), a prawą puść przewody do głośników i wszystko będzie OK.
;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2004, 13:07
Posty: 247
Skąd: Łódź
Auto: Mazda MX6 2,5l 1992r.

Postprzez MotoJapan » 19 maja 2006, 22:49

Zgadza się – wraz z obrotami wzmaga się piszczenie i przewody również póściłem razem, więc najpierw pószcze je oddzielnie a jak to nie pomorze to kupie filtry, dzięki za rade. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 15 cze 2012, 10:42
Posty: 19

Postprzez Fiveopac » 19 maja 2006, 22:58

Popławszy napisał(a):Poprawiłem mase przy wzmacniaczu i radiu


A czy przypadkiem nie masz masy od pieca przykreconej do karoserii?
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez BILON » 19 maja 2006, 23:00

Fiveopac napisał(a):
Popławszy napisał(a):Poprawiłem mase przy wzmacniaczu i radiu


A czy przypadkiem nie masz masy od pieca przykreconej do karoserii?


Ja u siebie mam mase z karuserii i tak ma wiele osób i zakłucenia nie wchodzą.
Po prostu przewodów głośnikowych nie puszcza się tam gdzie są przewody prądowe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2004, 13:07
Posty: 247
Skąd: Łódź
Auto: Mazda MX6 2,5l 1992r.

Postprzez XsiX » 19 maja 2006, 23:14

BILON napisał(a):Ja u siebie mam mase z karuserii i tak ma wiele osób i zakłucenia nie wchodzą.


też mam masę z karoserii i nie występują zakłócenia
swego czasu walczyłem dobrych kilka miesięcy z zakłóceniami
pomogła dopiero wymiana kabli sygnałowych (RCA) na solidniejsze :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Fiveopac » 19 maja 2006, 23:17

Jesli masz mase podpieta do karoserii i masz problemy z zakluceniami to w wiekszosci przypadkow problem wynika wlasnie z tego faktu. Nie klazdy alternator ma dobre ekranowanie.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez XsiX » 19 maja 2006, 23:38

Fiveopac napisał(a):w wiekszosci przypadkow problem wynika wlasnie z tego faktu

ja miałem podpięty wzmak bezpośrednio do aku (+/–) cienkimi jakościowo RCA i zakłócenia pomimo to występowały. Tak jak napisałem powyżej po wymianie RCA na solidniejsze dźwięk jest bez zniekształceń i dodatkowo mogłem się pozbyć 3.5 m kabla (-aku => wzmak) na rzecz 30 cm podłączonego do budy w bliskim sąsiedztwie wzmaka ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Xionc » 20 maja 2006, 10:14

DOBRY kabel RCA, taki za 100zł ma być przynajmniej

http://www.allegro.pl/item105163180_die ... l_5_m.html
http://www.elcoexim.com.pl/index.php/ca,Audison/?l=87

Szczerze mówiąc okablowanie jest niedoceniane. Nie mowie, zeby zaraz wydawac 1000zł na kable, ale te 100zł na sygnałowy i tak minimum z dyche za metr głośnikowego (minimum 2,5cm do głośników i 4mm do suba) to trzeba wydac. To co jest na allegro to syf, niestety.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez MotoJapan » 20 maja 2006, 15:59

Przewody prądowe mam dobrej jakości, możliwe że wina tkwi w kablach sygnałowych bo mają już swoje lata. Co do masy to zawsze podpinałem pod karoserie i nigdy nie miałem problemu a jest to 4 samochod do którego podłaczam wzmacniacz.
Początkujący
 
Od: 15 cze 2012, 10:42
Posty: 19

Postprzez BILON » 20 maja 2006, 22:15

Popławszy napisał(a):Przewody prądowe mam dobrej jakości, możliwe że wina tkwi w kablach sygnałowych bo mają już swoje lata. Co do masy to zawsze podpinałem pod karoserie i nigdy nie miałem problemu a jest to 4 samochod do którego podłaczam wzmacniacz.


Jak już pisałem puść przewód prądowy w lewym progu a przewody sygnałowe w prawym i będzie wszystko ok.
Ja mam przewody wszystkie Dietza i mimo to wchodziły mi na wzmaki zakłucenia, dopiero kiedy puściłem je osobno to zakłucenia sie skończyły.
Zamiana kabli nie powinna ci zająć więcej niż 1.5 godziny i będziesz wiedział czy to ci pomogło. Jest to sposób szybki i bezpłatny, jeśli nie pomoże to dopiero zakup nowe przewody
Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2004, 13:07
Posty: 247
Skąd: Łódź
Auto: Mazda MX6 2,5l 1992r.

Postprzez MotoJapan » 21 maja 2006, 17:56

Ok tak zrobie niestety narazie samochód jest w trakcie lakierowania, dam znać czy pomogło jak go poskładam :)
Początkujący
 
Od: 15 cze 2012, 10:42
Posty: 19

Postprzez Paweł » 24 maja 2006, 22:12

Zanim zaczniesz przekladac przewody, najpierw po prostu odlacz je od wzmacniacza i zobacz czy dalej slychac zaklocenia.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Xionc » 30 maja 2006, 08:34

Wczoraj z Dizzym 2 godziny walczylismy z efektem turbo, zmienilismy sygnałowy kabel na bandridge, wywalilismy remote, w ogole ograniczylismy sie do minimum. Potem jeszcze proby z masą, kable sygnałowe odseparowane, cuda – wianki. NIC nie pomagało. W koncu w akcie desperacji zmienilismy... radio (z wysokiego clariona na sredniego alipne) i... jak ręką odjął. I nie wiem, czy to się jakos inaczej podłącza, czy po prostu radio jest skopana (i ma w srodku gdzies mase oderwaną?)
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Hans » 2 cze 2006, 07:01

pociagnijcie osobne zasilanie z aku do radia , pomoze ;)
POZdr
bylo gsi po koksie ;) 271km/348nm , i corsa 3,2 V6 ;)
Hamownia/CHIPTUNING by V-Tech/DEAKTYWACJA FAP & DPF/CHIPTUNING EDC 17!!!\ chiptuning MAzdy, usuwanie dpf MAzda 3,5,6 1.6/2.0 zapraszamy – > strefatuningu.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2004, 10:54
Posty: 59
Skąd: 3miasto/srt
Auto: byl gastrolot 3.0v6+NX i corsa A 3.2 v6
jest w215 cl500 ;)

Postprzez Xionc » 2 cze 2006, 08:36

Hans napisał(a):pociagnijcie osobne zasilanie z aku do radia , pomoze oczko
POZdr


:) Nie pomoże, jest pociągnięte. Nawet łączylismy masę radia z masą wzmacniacz grubym kablem. Teraz ten Clarion jest w serwisie, zobaczymy co powiedzą.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Paweł » 2 cze 2006, 13:55

Zalozcie zwyczajny filtr na zasilanie radia... widac w alpinie jest fabrycznie wbudowany.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez morfi » 9 sie 2008, 21:15

Witam,
do niedawna miałem podłączone przednie głośniki pod radio alpine, i było ok, wczoraj pociagnełem kabelki od wzmacniacza do przednich głośników wzmacniacz jest jbl-a głośniki w dzrzwiach tez i pojawił sie problem , piszczenie które wzmaga sie wraz z obrotami strasznie mnie to denerwoje , każdy z przewodów pusciłem inna strona to znaczy do lewego głośnika lewa a do prawego prawą , i teraz pytanko czy lepiej bedzie jak podepne jakis system antyzakłuceniowy czy lepiej wyjac kable i zamontowac po jednej stronie jezeli tak to po której i ewentualnie w którym miejscu zamontowac filtr antyzakłuceniowy, z góry dziekuje za porade.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2008, 18:37
Posty: 255 (1/0)
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda 6 GJ '15
była:
Mazda 626 FP '96
Mazda 6 GY LF '03
Subaru Legacy '07 2,0

Postprzez arti.sa » 10 sie 2008, 08:37

Przewody zasilające oba od aku jedną stroną, przewód sygnałowy i głośnikowe drugą stroną. Dobry kabelek RCA i w większości przypadków jest OK.
<b>Była madzia 6 TT czyli traktor TOP ;D</>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2007, 13:47
Posty: 271 (2/0)
Skąd: wschód
Auto: 9-5 aero 260hp, M2 DE 86hp

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje