Komputery – kupno/gry/opinie/pytania/internet

Nasze hobby i zainteresowania, sprawy niemotoryzacyjne.

Postprzez cob_ra » 15 paź 2007, 08:25

Witam Was, moze ktos mi poradzi w takiej sprawie:
Na początku września wysłałem lapka do serwisu na wymiane obudowy matrycy (pęknięcie obudowy wskutek zmęczenia materiału) i tak juz czekam ponad miesiąc....juz mnie ta sprawa wk.... <killer> dzwonie i dopytuje sie co i jak a Oni mi odpowiadaja ze czekaj na ramke matrycy....akurat byłem 2.10 na szkoleniu Acera w wawie i poruszony był temat serwisu, a i ja osobiście rozmawiałem z przedstawicielem serwisu oraz prezesem Acera i jednoznacznie określili ze jeśli termin naprawy gwarancyjnej przekroczył 30 dni powinienem dostać nowego notebooka, wysyłałem juz oficjalne maile z powołaniem sie na osoby które mi udzieliły tych informacji, ale jak narazie zadnej odpowiedzi. Moze macie jakieś propozycje lub ktoś z Was ma powiązania z Acerem i wspomoze? Z góry dziękuje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2006, 16:18
Posty: 724 (2/4)
Skąd: skierniewice
Auto: Była 323c
Honda Accord VI 1,8
Honda Accord VIII 2.0

Postprzez Grzyby » 15 paź 2007, 11:17

Nie powołuj się na rozmowy a na odpowiednie zapisy gwarancji.
Masz tam napisanie czarno na białym co i jak.
Wyślij im pismo że z powodu niedopełnienia przez nich warunków gwarancji żądasz wymiany sprzętu na nowy, wolny od wad.
Dopisz że to kolejna próba kontaktu z nimi i jeśli nie uzyskasz odpowiedzi skierujesz sprawę do sądu za pośrednictwem Federacji Konsumentów (http://www.federacja-konsumentow.org.pl/)

Tylko nie mailem a poleconym – za potwierdzeniem odbioru!
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez logimen » 15 paź 2007, 12:11

Gierka fajna, gralem w CoD i chwilke w CoD2 ale nie podobala mi sie dwojka. Trojke ominalem, a do 4ki siadlem z ciekawosci, chociaz podejscie mialem sceptyczne. Milo mnie zaskoczylo demo. No i jest cos czego nie ma w innych gierach :D Mianowicie, przy przeladowywaniu broni widac, ze magazynek nie bierze sie znikad, tylko z pasa z amunicja zolnierza. To samo tyczy sie zakladania noktowizora no i wogole efekt noktowizji jest [tiiit]. US Marines mogliby pozazdroscic :D
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2005, 23:34
Posty: 361 (1/0)
Skąd: Warszawa Rembertów
Auto: Mazda6 GH 2.5L 2008r.

Postprzez Misiek-Bełchatów » 15 paź 2007, 15:26

Adaś napisał(a):jak długo trwa ten test?


u mnie +/– 3/5min.
... a kamieniami w dzieci nie rzucam bo nie wiem które moje ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2005, 18:55
Posty: 1100
Skąd: Bełchatów
Auto: Toyota Corolla E11 1.6 VVT-i

Postprzez logimen » 15 paź 2007, 15:38

U mnie kreska w tescie jest przy C w slowie Recommended :D
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2005, 23:34
Posty: 361 (1/0)
Skąd: Warszawa Rembertów
Auto: Mazda6 GH 2.5L 2008r.

Postprzez Sokool » 15 paź 2007, 16:35

andreass napisał(a):nawet płynnie chodzi

andreass napisał(a):około 20-25 FPS

No to rzeczywiście fest płynnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez andreass » 15 paź 2007, 17:45

Sokool napisał(a):No to rzeczywiście fest płynnie

płynnie czyli nie zwalnia poniżej tego – pomimo dymu, błysków, dużej ilości tekstur trzyma tę prędkość. Nadmieniam że full detail ;).

Aha, u mnie test trwa jakieś 20sekund.
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2006, 17:42
Posty: 234
Skąd: Wrocław
Auto: e46 330xd eMpowered by Jetronik, 6 Mps

Postprzez Misiek-Bełchatów » 15 paź 2007, 19:08

Gierka bardzo ciekawa i są akcje gdzie trzeba się pomęczyć żeby powybijać przeciwników ... !

Bardzo wciągająca :] Polecam
... a kamieniami w dzieci nie rzucam bo nie wiem które moje ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2005, 18:55
Posty: 1100
Skąd: Bełchatów
Auto: Toyota Corolla E11 1.6 VVT-i

Postprzez MAXX » 15 paź 2007, 21:39

programik fajny do testowania przydatnosci sprzetu do grania

mimo wszystko ma blad jeden dzieki ktoremy nie dostalem recommedet a dokładnie to że program nie poznaje procesorów 2 rdzeniowych bo pokazuje ze rekomenduje 2.4 a athlon 3800 x2 ma taktowanie 2 x 2 Ghz przez co porgram pokazuje tylko 1 2GHz i juz nie osiga optimum dla gry
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2004, 15:59
Posty: 219
Skąd: średniej wielkości
Auto: Nissan Primera 2.0 GT SR20DEH

Postprzez andreass » 15 paź 2007, 22:26

MAXX napisał(a):program nie poznaje procesorów 2 rdzeniowych

rozpoznaje – spójrz na mojego screena na poprzedniej stronie – core duo rozpoznał, programik uznał że procek ma sumarycznie wydajność około 3,75 GHz (napisane to było na zakładce recommended – nie widać na screenie).
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2006, 17:42
Posty: 234
Skąd: Wrocław
Auto: e46 330xd eMpowered by Jetronik, 6 Mps

Postprzez brii » 16 paź 2007, 12:10

Grzyby – wszystkie gwarancje mają taki sprytny zapis mówiący to tym, że w przypadku braku części potrzebnej do naprawy/oczekiwania na część, termin może zostać wydłużony nawet na czas nieokreślony...
Dawno temu mówiłem, że nie korzysta się z gwarancji tylko z niezgodności towaru z umową (w przypadku konsumentów) lub rękojmi (w przyadku firm).
Gwarancja to dobrowolna, na warunkach producenta naprawa sprzętu, te warunki zawsze są korzystniejsze dla producenta od praw konsumenta. Jeśli zacząłeś naprawiać laptopa w ramach gwarancji na ich warunkach to możesz im niestety wskoczyć :( Jak oddadzą Ci sprzęt to wtedy możesz ich przywalić z w/w "paragrafów". W tym momencie nikt Ci nie pomoże...
Z gwarancji warto korzystać w przypadku kiedy jej warunki są lepsze od przysługujących Ci praw (np.: gwarancje IBMa i Della, niekiedy Phillipsa).
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Grzyby » 16 paź 2007, 12:22

brii napisał(a):wszystkie gwarancje mają taki sprytny zapis mówiący to tym, że w przypadku braku części potrzebnej do naprawy/oczekiwania na część, termin może zostać wydłużony nawet na czas nieokreślony...

sorry brii ale jeszcze nie spotkałem zapisu w gwarancji że
brii napisał(a):termin może zostać wydłużony nawet na czas nieokreślony...

W gwarancjach jakie ja widziałem było zwykle że:
naprawa może trwać 14/21 dni (zależy od firmy) a w przypadku sprowadzenia/braku części potrzebnej do naprawy może się wydłużyć nawet do 30.
Zawsze widziałem tą datę końcową.
Nawet niedawno z tego korzystałem w przypadku lodówki (sprowadzali agregat) i trwało to ponad czas określony jako maksymalny.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez brii » 16 paź 2007, 12:25

Przeczytaj całość warunków gwarancji (handlowałem sprzętem i miałem nie raz doczynienia z takimi wałkami) – wiele firm stosuje ciekawe zapisy gwarancyjne (nie mówię, że wszystkie).
A nawet jeśli to było 30 dni to można ich najwyżej pozwać na drodze cywilnej jeśli skorzystało się z gwarancji...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Grzyby » 16 paź 2007, 13:32

brii, idąc twoim tokiem rozumowania to może się okazać że kolega nie zobaczy laptopa którego oddał do naprawy np. przez 2 lata ..........
Jesteś pewien że zostaje tylko sąd?
Nie bez powodu pisałem na początku o sprawdzeniu zapisów w karcie gwarancyjnej i ew. pomocy ze strony Federacji Konsumentów.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez brii » 16 paź 2007, 13:47

Grzyby napisał(a):może się okazać że kolega nie zobaczy laptopa którego oddał do naprawy np. przez 2 lata ..........

niestety tak

Jak Acer nic nie będzie robił to sąd – cob_ra może w tym przypadku tylko czekać, to samo powiedzą mu w Federacji Konsumentów (bo nie korzystał z praw przysługujących konsumentowi tylko z gwarancji)...

Zadać trzeba jeszcze jedno pytanie – co jest napisane na potwierdzeniu pozostawienia sprzętu? Na jakich zasadach przyjęto sprzęt??
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez MAXX » 16 paź 2007, 15:53

Seriwc acera zostal przeniesiny do czech ze wzgledu na skandaliczny serwis w polsce a w szczegolnosci firmy blasc. teraz jak widze w czechach tez jest lipa . Ja prowadze sklep pewnej sieci i sprzedaje i serwisuje laptopy na biezaco . Co do brii zgadzam sie ze jezeli skorzystaleś z gwarancji nie mozesz skorzystac z tutułu niezgodnosci z umowa gdyz jak raz wybierzesz gwarancje musisz sie jej trzymac . Niezgodnosc najlepiej jak wystapi w przeciagu 6 miesiecy wtedy kupujący nie musi udowadniac winy sprzety a lezy to po stronie sprzedawcy . Z jednym sie nie zgodze zaden zapis nie mowi ze naprawa trwa 30 dni lub moze sie przedłuzyc a dokladniej jest taki zapis ale jest on mało ważny w przypadku kiedy klient nie został o tym powiadomiony tzn jest na to czas 14 dni jezeli w przeciagu 14 dni dostale informacje ze serwis sie przedluzy to ok ( musza podac ile to moze potrwac ) jezeli nie dostales odpowiedzi w przeciagy 14 dni reklamacja powinna zostac rozpatrzona pozytywnie po mysli kupujacego i moze wybrac tryb jej zalatwienia poprzez wymiane , obnizenie ceny produktu badz zwrot ale na to bym nie liczył bo to jzu o sad sie oprze wtedy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2004, 15:59
Posty: 219
Skąd: średniej wielkości
Auto: Nissan Primera 2.0 GT SR20DEH

Postprzez Grzyby » 16 paź 2007, 15:53

brii napisał(a):niestety tak

a co jeśli w gwarancji był podany maksymalny czas na naprawę i był zapis o wymianie na nowy, wolny od wad?
Jak pisałem – testowałem to z lodówką :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez brii » 16 paź 2007, 16:05

Zależy co na to powie Acer – jeśli są porządną firmą (tak jak ta z lodówką) to dadzą nowego laptoka, jeśli nie (jak niestety duża część firm) to oleją sprawę i odeślą jak zrobią... Można tylko ich poprosić o wymianę na warunkach gwarancji (jeśli ona to przewiduje) a jeśli tego nie zrobią to niestety sąd :(
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Grzyby » 16 paź 2007, 16:16

brii napisał(a):Zależy co na to powie Acer – jeśli są porządną firmą (tak jak ta z lodówką) to dadzą nowego laptoka

to mała podpowiedź (jeżeli są w gwarancji zapisy o których wspominałem wcześniej)

Napisać pismo do centrali Acera i bardzo spokojnie i uprzejmie poinformować ich o sytuacji (nie na gębę).
Prawie 100% gwarancji że będzie błyskawiczny kontakt ze strony serwisu.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez brii » 16 paź 2007, 16:25

To najlepsza droga jeśli w gwarancji są takie zapisy :)

MAXX napisał(a):Z jednym sie nie zgodze zaden zapis nie mowi ze naprawa trwa 30 dni lub moze sie przedłuzyc a dokladniej jest taki zapis ale jest on mało ważny w przypadku kiedy klient nie został o tym powiadomiony tzn jest na to czas 14 dni jezeli w przeciagu 14 dni dostale informacje ze serwis sie przedluzy to ok ( musza podac ile to moze potrwac ) jezeli nie dostales odpowiedzi w przeciagy 14 dni reklamacja powinna zostac rozpatrzona pozytywnie po mysli kupujacego i moze wybrac tryb jej zalatwienia poprzez wymiane , obnizenie ceny produktu badz zwrot ale na to bym nie liczył bo to jzu o sad sie oprze wtedy

To wszystko zależy od treści umowy gwarancyjnej... Niestety baaaaardzo często tak nie jest. Zdarza się, że w umowie są terminy 14 lub 30 dni itd, ale są zazwyczja w dalszej części umowy gwarancyjnej sprytnie warunkowane. Napewno gwarancją producent nie wyrządzi sobie krzywdy, nie po to zatrudnił prawników którzy tą umowę konstruowali

MAXX napisał(a):jezeli skorzystaleś z gwarancji nie mozesz skorzystac z tutułu niezgodnosci z umowa gdyz jak raz wybierzesz gwarancje musisz sie jej trzymac

Co do tego to nie jest to prawda (wielu sprzedawców ułatwia sobie życie takim stwierdzeniem, albo jest źle poinformowana), jak laptoka będziesz drugi raz oddawał do serwisu to nie musisz korzystać z gwarancji :)

Jeśli idzie o owe 6 miesięcy od daty zakupu – całkowita racja :)

Najważniejsze – pamiętajcie, że nawet jeśli gwarancja ma rok to niezgodność towaru z umową działa przez 2 lata :) Dało się zauważyć, że po wprowadzeniu przepisów o niezgodności towaru z umową prawie wszyscy producenci przedłużyli gwarancje do dwóch lat, żeby w przypadku wątpliwości serwisować na własnych, prawie zawsze korzystniejszych (dla nich) warunkach.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Hyde Park