Mazda Tribute (EP) – Opinie i Informacje

Mazda Tribute 2003–2007 (EP) / Mazda Tribute 2001–2003 (EP)

Postprzez Pablo » 26 kwi 2010, 22:50

A mnie własnie mazda pierwszy raz zawiodła. Tribute wziął się i zbuntował i to poważnie – kapitalka silnika, zapieczona panewka. A w sumie jechałem w miarę spokojnie jak na mnie, olej 500 km po wymianie , przebieg auta 130 tys, mechanik po rozebraniu silnika stwierdził ze poza tym silnik igła i faktycznie na taki przebieg wygląda :(

Na razie wal dokupiony bo stary sie nie nadawał juz do naprawy, teraz jestem na etapie szukania panewek głównych (sa jakies zamienniki? bo cena w ASO zabija)
5 mazda kolei która ujeżdzam i taki numer, moja wiara w marke legła w gruzach :(
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 16:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez Tomash » 27 kwi 2010, 06:59

<głaszcze> A moze warto bylo pomyslec o przekladce silnika? Cenowo chyba na jedno wyjdzie a zawsze sporo czesci zostanie...
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 05:51
Posty: 209
Skąd: Trojmiasto
Auto: Tribute 3.0 V6

Postprzez Pablo » 27 kwi 2010, 07:38

myślałem ale:

po pierwsze 3-litrówka jest praktycznie nie do dostania
po drugie – kupuje silnik w nieznanym stanie, a tu wiem co mam, remontuje i mam nadzieję, że kolejne tego typu przypadki juz mam z głowy
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 16:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez Tomash » 27 kwi 2010, 11:10

Tez prawda... Ale mam pomysl, ja mam silnik do sprzedania... z cala reszta samochodu. Stan idealny ! <oczko>
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 05:51
Posty: 209
Skąd: Trojmiasto
Auto: Tribute 3.0 V6

Postprzez Pablo » 27 kwi 2010, 11:59

:)
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 16:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez Andy1979 » 27 kwi 2010, 14:09

Zgadzam się z Pablo – ja kiedyś rozważałem wymiane silnika w tigrze małzonki – skończyło się na kapitalce. Polatał spokojnie 3 lata (90.000 km) i poszedł do ludzi bez jakichkolwiek oznak wadliwości. Olej stał na poziomie murem :)
po zachwytach samochodowych i audiofilowych wróciłem do korzeni : Grubas VL1500 – i tera nie ma bata!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 11:49
Posty: 31
Skąd: Zamość
Auto: Suzuki vl1500 Boulevard, Tribute 2,0 LPG, VW passat 1,9 tdi

Postprzez Barthez » 28 kwi 2010, 21:20

Pablo napisał(a):5 mazda kolei która ujeżdzam i taki numer, moja wiara w marke legła w gruzach :(

zdaza sie – ja robilem remont pompy w ditd – tez boli...

Tomash napisał(a):Tez prawda... Ale mam pomysl, ja mam silnik do sprzedania... z cala reszta samochodu. Stan idealny ! <oczko>

:>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Tomash » 29 kwi 2010, 07:43

<nie powiem> <zawstydzony>
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 05:51
Posty: 209
Skąd: Trojmiasto
Auto: Tribute 3.0 V6

Postprzez Mac73 » 7 maja 2010, 17:35

Witam od miesiąca również jestem posiadaczem Madzi Tributki /czarna /...10/2002r udało się nia zrobić około 700km ...jak na razie jest wszystko ok! Z poczatku trzeba było zrobić kilka drobiazgów ale jak się okazało sporo części pasuje od Forda ... :D to oczywiście cieszy ... części sa dostępne, max.okres oczekiwania 24h ... śmigam po Poznaniu i jak na razie nie moge spotkać pokrewnej duszy .... Pozdrawiam !
Co do spalania przy spokojnej jeździe na trasie ..ok.8-8,5l ....w mieście zależy również od obrotów ale trzymając się 2000 można śmiało zmieścici się w granicach 11-12l ... cóż na trasie jadą powyżej 120 km/h sadzę że również tyle spali .... <nauka>
Mac73
 

Postprzez piotr64 » 9 maja 2010, 18:48

Witam Jakiś czas temu opisywłem swoje problemy z czujnikiem ABS w mażdzie Tribute.Okazało się ,ze czujnik jest ok.Komputer pokazuje błąd czujnika i szyny CAN .Czy ktoś ma może schemat albo link DO SCHEMATU ELEKTRYCZNEGO do Mazdy Tribute ,2,3 l 2005 lub 2006 (moja)wersja amerykańska.Będę b wdzięczny Jest podejrzenie ,że może to być pompa ABS ale też coś z instalacją elekrtyczną Baz schematu trudno o diagnozę .Wiadaom można do serwisu ale tam pojada na maxa.
piotr64
 

Postprzez Barthez » 9 maja 2010, 19:17

piotr64 napisał(a):Witam Jakiś czas temu opisywłem swoje problemy z czujnikiem ABS w mażdzie Tribute.Okazało się ,ze czujnik jest ok.Komputer pokazuje błąd czujnika i szyny CAN .Czy ktoś ma może schemat albo link DO SCHEMATU ELEKTRYCZNEGO do Mazdy Tribute ,2,3 l 2005 lub 2006 (moja)wersja amerykańska.Będę b wdzięczny Jest podejrzenie ,że może to być pompa ABS ale też coś z instalacją elekrtyczną Baz schematu trudno o diagnozę .Wiadaom można do serwisu ale tam pojada na maxa.

sprawdz polaczenia wtyczek od abs. Ja w kilku samochodach mialem z tym problem. Po zamianie wtyczek bylo OK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez bkruchy » 11 maja 2010, 09:17

seny,
To pewnie skrzypi zamek tylnej szyby. Posmaruj wazeliną techniczną, powinno pomóc.
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 07:26
Posty: 37
Skąd: Łódź
Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG

Postprzez trashskate.pl » 25 maja 2010, 22:26

w 3.0 rozrząd jest na łańcuchu?
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2009, 21:35
Posty: 31
Skąd: Białystok
Auto: escape/tribute 3.0 V6

Postprzez Pablo » 25 maja 2010, 23:13

Tak
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 16:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez trashskate.pl » 31 maja 2010, 18:32

Opisze problem z którym męczę się już długi czas może ktoś wpadnie na jakiś wspaniały pomysł
Po przełączeniu na Drive zaczyna się mrowienie pod pedałami oraz w okolicach siedzenia, po stronie drzwi już drgania nie są wyczuwalne. Podczas jazdy drgania są zdecydowanie większe, niestety nie ma jakiejś reguły co do intensywności. Raz są słabsze raz są zdecydowanie mocniejsze. na R tak samo. Jedynie na N nie ma żadnych drgań. Olej w skrzyni wymieniany pare tysiecy km temu, stan, barwa i zapach wporządku. Mechanicy rozkładają na to ręce.
Ma ktoś jakiś pomysł? sugestie?
Koła wyważone, sprawdzane na 2 kompletach opon. poduszki pod silnikiem wydają sie wporządku.
Ewentualnie ktoś może polecic jakiegoś mechanika? w graniach 300km od białegostku, okolice warszawy chyba najbliższa ciekwa opcja
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2009, 21:35
Posty: 31
Skąd: Białystok
Auto: escape/tribute 3.0 V6

Postprzez mabien » 25 cze 2010, 17:50

witam,

Mam do was pytanie. Mam Tribute 2006r. wersja USA. Swiezo przywieziona.

1/ Czy żeby mi podbili przeglad musze przerabiać swiatła? które?

2/ jaka instalacje gazową proponujecie? silnik 2.3 L

pozdrawiam, mariusz
Początkujący
 
Od: 25 cze 2010, 17:44
Posty: 5

Postprzez trashskate.pl » 28 cze 2010, 17:12

Jaki olej polecacie?
O takiej samej specyfikacji jak z książki forda escape na polskim rynku nie udało mi się znaleść...
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2009, 21:35
Posty: 31
Skąd: Białystok
Auto: escape/tribute 3.0 V6

Postprzez Oloo66 » 29 cze 2010, 22:16

Może być tylko taki jak NAPISANO NA KORKU WLEWU 5W20, albo 0W30 ewentualnie (na takim jeżdżę, bo łatwiej kupić). Olej nie może być bardziej gęsty, bo zatrzesz silnik!!! To motor ciasno spasowany.
Początkujący
 
Od: 19 gru 2008, 09:23
Posty: 18
Skąd: Łódź
Auto: Tribute 3.0

Postprzez Oloo66 » 29 cze 2010, 22:21

Pablo napisał(a):U mnie jest wyraźnie widoczna, gorzej z włacznikiem podgrzewania tylnej szyby, zasłania mi go dźwignia zmiany biegów i kompletnie nie widze czy ogrzewanie jest załączone czy wyłączone :(

Z innej beczki, demontował ktoś z Was może kierownicę, przestał mi działac klakson, tzn raz działał, raz nie a w końcu padł. Sam klakson działa, bezpieczniki wszystkie ok, podejrzewam tasiemkę w kierownicy, tylko jak to cholerstwo zdemontowac? W instrukcji znalazłem niby opis ale niejasny jakiś. Luzuję kluczem ten czarny sześciokątny bolec pod kierownicą, i próbuję zdjąc kierownicę, tylko jak? zablokowałem ją i próbuje przekręcic na siłe w lewo lub prawo i nic, mocno się boję żebym blokady nie zerwał albo czegoś innego nie uwalił :(


Dałeś sobie radę z tą kierownicą? To proste – trzeba kręcić śrubką baaaardzo długo. Tam jest mikrogwint. Pozdr.

mam niedaleko Bełchatowa silnik v6 mazdy na części.
Początkujący
 
Od: 19 gru 2008, 09:23
Posty: 18
Skąd: Łódź
Auto: Tribute 3.0

Postprzez Pablo » 29 cze 2010, 22:44

Nie dałem, na razie mazda od 2 miesiecy czeka u mechanika na panewki z Japoni,wczoraj dopłyneły ;)
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 16:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Pozostałe Modele