potrzebuje informacji od włascicieli automatów

Mazda Tribute 2003–2007 (EP) / Mazda Tribute 2001–2003 (EP)

Postprzez alek_m » 30 sty 2013, 21:59

Witam wszystkich na forum...mam forda escape 3.0 v6 4wd automat przeszukałem różne fora ale nie znalazłem odpowiedzi.
Mianowicie czy jak stoicie na hamulcu i zmieniacie biegi na d lub r to czuć lekkie szarpnięcia czy nie, męczy mnie ten temat strasznie....
dodam, że poduszki powymieniałem
Chętnie nawiąże też kontakt z kimś z Krakowa kto ma takie auto lub któregoś z bliźniaków.
Pozdrawiam
alek_m
 

Postprzez Grucha » 31 sty 2013, 17:26

Na rozgrzanym czy rano na zimnym?

Pozdrawiam
Grucha
 

Postprzez alek_m » 31 sty 2013, 23:09

Nie ma znaczenia....
Byłem dzisiaj w warsztacie od automatów i powiedzieli żeby się tym nie przejmować.
Ja jednak ciekaw jestem waszej opinii.



Tyle czasu i nic.
I chcecie mi powiedzieć , że nikt nie jeździ automatem?
alek_m
 

Postprzez jukonek » 6 lut 2013, 13:38

U mnie jest coś takiego tylko przy wrzucaniu na wsteczny, ale podejrzewam którąś poduchę.
Początkujący
 
Od: 13 lut 2010, 17:21
Posty: 19

Postprzez larsson8 » 9 lut 2013, 09:45

Witam!! Umnie też czuć coś takiego, ale nie biorę do głowy. Mniałem juz z 10 automatów i w karzdym tak było.Pozdrawiam
:)
Początkujący
 
Od: 8 lut 2013, 19:11
Posty: 6
Auto: Ford escape 3.0v6 xlt 4x4 2001r

Postprzez krzysztofkk » 21 sty 2014, 13:52

witam, a ja mam pytanie jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni automatycznej tzn prawdopodobnie na odpalonym silniku ? czy zimny czy ciepły i takie tam. ps miarkę znalazłem ale w instrukcji zero info jak sprawdzać olej w skrzyni,
Początkujący
 
Od: 20 sty 2014, 15:14
Posty: 4

Postprzez Grucha » 31 sty 2014, 19:35

Rozgrzewasz do 55 stopni wachlujesz na wszystkie pozycje i sprawdzasz bagnet
Grucha
 

Postprzez brodaM6 » 4 lut 2014, 11:06

U mnie tylko takie szarpnięcie występuje jak skrzynki nie rozgrzeje i zazwyczaj jest to z pozycji D ,na rozgrzanej skrzyni nic nie czuć zero szarpnieć .

Dopisano wtorek, 4 lutego 2014, 10:08:

krzysztofkk napisał(a):witam, a ja mam pytanie jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni automatycznej tzn prawdopodobnie na odpalonym silniku ? czy zimny czy ciepły i takie tam. ps miarkę znalazłem ale w instrukcji zero info jak sprawdzać olej w skrzyni,

Dobrze jest przejechać sie jakiś odcinek i wtedy jak kolega wyżej napisał
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Grucha » 4 lut 2014, 14:04

brodaM6 napisał(a):U mnie tylko takie szarpnięcie występuje jak skrzynki nie rozgrzeje i zazwyczaj jest to z pozycji D ,na rozgrzanej skrzyni nic nie czuć zero szarpnieć .


Też tak miałem dopóki nie zmieniłem poduszki
Grucha
 

Postprzez brodaM6 » 4 lut 2014, 17:24

jak ta poduszka ??????
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez brodaM6 » 4 lut 2014, 17:33

no nie ma co dzieki .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez mark_bm » 9 lut 2014, 12:07

U mnie szarpnięcie przy zmianie z P na D lub inny bieg jest odczuwalne przy zimnym silniku. Wynika to z tego, że po odpaleniu zimnego komputer wzbogaca mieszankę podnosząc obroty. Zmieniając bieg na D powodujesz zadziałanie sprzęgła odśrodkowego a że trzymasz go na hamulcu więc czuć szarpnięcie.
Na rozgrzanym silniku tego nie czuć tak wyraźnie bo obroty jałowe silnika są niższe i sprzęgło odśrodkowe nie zadziała.
Czyli w sumie nie ma się co przejmować :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 gru 2012, 22:39
Posty: 17
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Tribute 3.0 V6 EX 2003 r.

Postprzez Paweł » 11 lut 2014, 13:11

Sprzęgło odśrodkowe? Tak, ale w pile łańcuchowej... W skrzyni jest hydrokinetyczne. ;)
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez mark_bm » 11 lut 2014, 15:54

Dzięki Paweł ... <zawstydzony> mea culpa :) Myślę co innego a piszę coś innego ... Efekt działania pozostaje jednak ten sam ... Małe obroty – nie załączone sprzęgło, wyższe – napęd zapięty. I tu właśnie leży problem.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 gru 2012, 22:39
Posty: 17
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Tribute 3.0 V6 EX 2003 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Pozostałe Modele