Działanie oraz problemy z zamkiem centralnym w Tribute
1, 2
Mam problem z zamkiem bagażnika. Centralnym steruje pilot z dwoma przyciskami. Jeśli omyłkowo 2 razy nacisnę przycisk otwarcie, to potem przycisk zamknięcia zamyka mi drzwi, a bagażnika nie. Nie pomaga kilkukrotne otwarcie-zamkniecie, ani uzycie kluczyka. Pewnie jest jakas kombinacja co zamyka sam bagaznik, ale nie moge dojsc jak to zrobic. Moze ktos z kolegów wie?
Ostatnio edytowano 15 maja 2014, 20:03 przez l3mur91, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Wydzielanie odrębnych wątków
Powód: Wydzielanie odrębnych wątków
- Od: 12 mar 2013, 10:19
- Posty: 18
- Auto: Ford Maverick 2,0 2001r.
Mi również ciężko okiełznać ten centralny. Czasem uda mi się to unormować jak kilka razy zamknę i otworzę auto z kluczyka przez tylną klapę.
Ostatnio edytowano 15 maja 2014, 20:04 przez l3mur91, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Wydzielanie odrębnych wątków
Powód: Wydzielanie odrębnych wątków
Ponieważ to mój pierwszy post więc witam serdecznie wszystkich kolegów 
Miałem ten sam problem z moją Tributką. Raz zamek klapy się odblokowywał, raz nie, raz zamykał a raz nie. Wymieniłem w końcu siłownik zamka w klapie tylnej i pomogło ! Teraz działa tak: pierwsze naciśnięcie lewego przycisku pilota zamyka wszystkie zamki, drugie potwierdza zamknięcie (siłowniki jeszcze raz próbują się domknąć) po trzecim słyszę krótki sygnał klaksonu zdenerwowanej Madzi że przecież już wszystko co mogła to pozamykała
. Teraz naciśnięcie prawego przycisku na pilocie: pierwsze odblokowuje tylko drzwi kierowcy, drugie wszystkie pozostałe zamki.
Co do samego siłownika. Nowego po kilku próbach przestałem szukać (po informacji z serwisu Mazdy o cenie
). W końcu okazało się, że niemal te same siłowniki są montowane w starszych Oplach w zamkach bagażnika. Trzeba było tylko znaleźć na złomie siłownik z wtyczką do oplowskiej instalacji elektrycznej i przelutować końcówki. Reszta pasuje dokładnie. No i problem rozwiązany.
Miałem ten sam problem z moją Tributką. Raz zamek klapy się odblokowywał, raz nie, raz zamykał a raz nie. Wymieniłem w końcu siłownik zamka w klapie tylnej i pomogło ! Teraz działa tak: pierwsze naciśnięcie lewego przycisku pilota zamyka wszystkie zamki, drugie potwierdza zamknięcie (siłowniki jeszcze raz próbują się domknąć) po trzecim słyszę krótki sygnał klaksonu zdenerwowanej Madzi że przecież już wszystko co mogła to pozamykała
Co do samego siłownika. Nowego po kilku próbach przestałem szukać (po informacji z serwisu Mazdy o cenie

- Od: 2 gru 2012, 22:39
- Posty: 17
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda Tribute 3.0 V6 EX 2003 r.
Wielkie dzięki za podpowiedź. Kolego @Mark_bm, pamiętasz może z jakiego konkretnie modelu opla wziąłeś ten siłownik?
ps. Jestem z okolic Gorlic i już myślałem, że w okolicy nie ma koleżanki dla mojej madzi
Pozdrawiam
Dopisano 11 cze 2013, 14:34:
Jeszcze jedno. Co tam pada w tych siłownikach? Nie da się tego reanimować?
ps. Jestem z okolic Gorlic i już myślałem, że w okolicy nie ma koleżanki dla mojej madzi
Pozdrawiam
Dopisano 11 cze 2013, 14:34:
Jeszcze jedno. Co tam pada w tych siłownikach? Nie da się tego reanimować?
Nie mam pojęcia z jakiego modelu Opla wymontowali mi na złomie ten siłownik. Musi być jednak w Oplach dość często spotykany bo już na pierwszy rzut oka złomiarze stwierdzili: "tak, to Opel ..." Z tego co słyszałem siłownik ten był montowany w klapie tylnej w wersji kombi Opla Omegi, Astry, Zafiry i Vectry.
Co tam w nim się psuje ? Nie rozbierałem go jeszcze ale porównałem swój uszkodzony ze sprawnym. Uszkodzony da się ręcznie lekko przestawiać w pozycje krańcowe a sprawny chodzi dość ciężko z wyraźnym odgłosem pracującej przekładni. Mnie to wyglądało na uszkodzenie zębatek jakiejś plastikowej przekładni.
PS.
Mnie również miło słyszeć, że moja madzia ma koleżankę tak blisko
Chociaż zdaje się że w okolicy jest jeszcze jedna ! Widuję ją dość często w okolicach Męciny. Jest w kolorze szarym. Moja zaś ma piękny czerwony kolorek
z szarymi nadkolami i zderzakami.
Pozdrawiam
Co tam w nim się psuje ? Nie rozbierałem go jeszcze ale porównałem swój uszkodzony ze sprawnym. Uszkodzony da się ręcznie lekko przestawiać w pozycje krańcowe a sprawny chodzi dość ciężko z wyraźnym odgłosem pracującej przekładni. Mnie to wyglądało na uszkodzenie zębatek jakiejś plastikowej przekładni.
PS.
Mnie również miło słyszeć, że moja madzia ma koleżankę tak blisko

Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 15 maja 2014, 20:05 przez l3mur91, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Wydzielanie odrębnych wątków
Powód: Wydzielanie odrębnych wątków
- Od: 2 gru 2012, 22:39
- Posty: 17
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda Tribute 3.0 V6 EX 2003 r.
Szukaj siłownika Kiekert PA GF30 (W naszych madziach jest PA6 GF30) różnią się tylko kolorem, wtyczką elektryczną i zapinaną plastikową nakładką przeniesienia ruchu do zamka. Bez problemu da się zapiąć jednak ten plastik od naszych siłowników. Główki w siłownikach są te same.
Na zdjęciu 1 jest oryginalny siłownik z madzi.
Na zdjęciu 2 siłownik z Opla. Jak widać jedyne co trzeba dopasować to wtyczkę elektryczną.
Na zdjęciu 1 jest oryginalny siłownik z madzi.
Na zdjęciu 2 siłownik z Opla. Jak widać jedyne co trzeba dopasować to wtyczkę elektryczną.
- Od: 2 gru 2012, 22:39
- Posty: 17
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda Tribute 3.0 V6 EX 2003 r.
Dokładnie. Po wymianie hula jak złoto. Ciekawe jak długo? Bo w całym mechanizmie jak zauważyłem są takie plastikowe kółeczka i one są połamane, chyba przez to zamek czasem ciężko chodzi. Od tego pewnie padają siłowniki. Natowotowałem całość i zobaczymy. Miejmy nadzieje, ze te oplowskie są mocniejsze 
- Od: 12 mar 2013, 10:19
- Posty: 18
- Auto: Ford Maverick 2,0 2001r.
Własnie to miałem jeszcze doradzić ... porządne przesmarowanie zamka. U mnie po tej wymianie od kilku miesięcy zamek klapy działa bez problemów. W razie czego zawsze można kupić całą kasetę zamka na allegro.
Przy okazji jak już będziecie mieli rozgrzebaną tapicerkę tylnej klapy polecam zrobić jeszcze jedno. Wielu kolegów narzeka na ciężkie domykanie się tylnej szyby (trzeba mocno trzasnąć szybą żeby ją domknąć
). Rozwiązaniem problemu jest poluzowanie dwóch śrub mocujących zamek szyby (ten na krawędzi klapy) i przesunięcie go o kilka milimetrów na zewnątrz. Nasmarować, zamek i teraz szybka tylna zamyka się dosłownie dwoma palcami 
Przy okazji jak już będziecie mieli rozgrzebaną tapicerkę tylnej klapy polecam zrobić jeszcze jedno. Wielu kolegów narzeka na ciężkie domykanie się tylnej szyby (trzeba mocno trzasnąć szybą żeby ją domknąć

- Od: 2 gru 2012, 22:39
- Posty: 17
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda Tribute 3.0 V6 EX 2003 r.
mark_bm napisał(a):Szukaj siłownika Kiekert PA GF30 (W naszych madziach jest PA6 GF30)
PA GF30 czy też PA6 GF30 – te oznaczenia o ile się nie mylę sugerują materiał z jakiego został wykonany dany element, stąd też różnice w kolorze. Te oznaczenia pojawiają się we wszystkich markach na wielu różnych częściach.
Numerem siłownika Mazdy jest: 4500 5424
Siłownik z Opla który jest pokazany na zdjęciu występuje w praktycznie każdym modelu Opla.
Szukajcie go wpisując numer części: 90 460 062 – kosztuje grosze.

Różnica pomiędzy PA6 ... a PA... jest nie tylko w kolorze ale w zastosowanym złączu elektrycznym. Niestety szukając zamiennika w postaci PA... najlepiej poprosić na szrocie o siłownik razem z wtyczką i przelutować kable.
- Od: 2 gru 2012, 22:39
- Posty: 17
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda Tribute 3.0 V6 EX 2003 r.
Właśnie zakupiłem Mazde Tribute i mam w niej problem z zamkiem tylnej klapy...
Wiem już co mam zrobić (wymiana siłownika) – ale nurtuje mnie coś innego....
Kiedy nie mogę otworzyć klapy tylnej z pilota , jak zrobić to ręcznie?
Jest jakiś sposób aby ją otworzyć od środka?
Wiem już co mam zrobić (wymiana siłownika) – ale nurtuje mnie coś innego....
Kiedy nie mogę otworzyć klapy tylnej z pilota , jak zrobić to ręcznie?
Jest jakiś sposób aby ją otworzyć od środka?
- Od: 27 sty 2016, 13:05
- Posty: 6
- Skąd: bezrzecze
- Auto: Mazda Tribute 2,0 4WD – 2003 rok
Owszem ... Jeśli zamek centralny zablokował się w pozycji "otwarte"
Jak zablokował tylną klapę to pozostaje chyba tylko łamanie zaczepów tapicerki. Niestety wkręty mocujące są na dolnej krawędzi klapy – niedostępnej po zamknięciu. Ale mogę się mylić i ktoś zna inny sposób.
- Od: 2 gru 2012, 22:39
- Posty: 17
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda Tribute 3.0 V6 EX 2003 r.
problem z zamkiem w klapie rozwiązałem – wymiana siłownika pomogła.
I tak sobie wymyśliłem, że chyba kupię zatyczkę jakąś, wytnę otworek w tapicerce tylnej klapy przez który będę mógł awaryjnie otworzyć/zamknąć klapę i zaślepię otworek zatyczką.....
Dziś powiem szczerze, że mało brakował a musiałbym szukać jeszcze tapicerki – bo klapa zamknięta była przy uszkodzonym siłowniku
Ale jakimś cudem po przejechani się po kilku dziurach, jakimś cudem zamek odpuścił i mogłem wymienić siłownik 
Chociaż nie wiem czy przez przypadek, czy nie zauważyłem wcześniej – przestały mi działać lampki od podświetlenia tablicy i przeciwmgłowa
!
I tak sobie wymyśliłem, że chyba kupię zatyczkę jakąś, wytnę otworek w tapicerce tylnej klapy przez który będę mógł awaryjnie otworzyć/zamknąć klapę i zaślepię otworek zatyczką.....
Dziś powiem szczerze, że mało brakował a musiałbym szukać jeszcze tapicerki – bo klapa zamknięta była przy uszkodzonym siłowniku
Chociaż nie wiem czy przez przypadek, czy nie zauważyłem wcześniej – przestały mi działać lampki od podświetlenia tablicy i przeciwmgłowa

- Od: 27 sty 2016, 13:05
- Posty: 6
- Skąd: bezrzecze
- Auto: Mazda Tribute 2,0 4WD – 2003 rok
Hmmm ... Teraz kiedy odtwarzam w pamięci całą historię kłopotów z siłownikiem to wychodzi na to, że u mnie też początkowo centralny zepsuł się w pozycji "zamknięte" a po kilku dniach jazdy po wertepach też miałem klapę samoistnie odblokowaną ... Ciekawe !
Może to jest pomysł na odblokowanie zepsutego centralnego klapy
Może to jest pomysł na odblokowanie zepsutego centralnego klapy
- Od: 2 gru 2012, 22:39
- Posty: 17
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda Tribute 3.0 V6 EX 2003 r.
Witam wszystkich.
W prawdzie nie posiadam Mazdy a Escape'a ale wiecej informacji n/t auta znajde u Was
Podpowiedzcie mi gdzie znajduje sie sterownik centralnego zamka..
W prawdzie nie posiadam Mazdy a Escape'a ale wiecej informacji n/t auta znajde u Was
Podpowiedzcie mi gdzie znajduje sie sterownik centralnego zamka..
-
aisel
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości